handdator

Visa fullständig version : Fråga angående csn


shut teh face
2009-12-09, 07:40
Min utbildning är officiellt slut nu i december, och min sista csn kom i november. I januari börjar jag jobba och får lön nr 1 i februari. Således har jag ingen inkomst i dec-jan.

Om jag hoppar på en distansutbildning som börjar januari, kan jag då söka csn för januari och sedan välja att inte ta csn resterande månader? Jag planerar ju att gå klart distanskursen och få godkänt såklart.

jakke
2009-12-09, 07:48
Min utbildning är officiellt slut nu i december, och min sista csn kom i november. I januari börjar jag jobba och får lön nr 1 i februari. Således har jag ingen inkomst i dec-jan.

Om jag hoppar på en distansutbildning som börjar januari, kan jag då söka csn för januari och sedan välja att inte ta csn resterande månader? Jag planerar ju att gå klart distanskursen och få godkänt såklart.

Japp. Vad ska du gå för utbildning?

shut teh face
2009-12-09, 08:35
Japp. Vad ska du gå för utbildning?
Vet inte, jag är antagen till lite skit. Mest Avancerad Linuxadministration.

Då får jag ringa csn och kolla :)

shut teh face
2009-12-09, 08:40
Det var okej, lite surt att gå distanskursen "gratis" några månader, men men. Jag kanske kan ansöka om csn i februari-april också? Även om jag kommer tjäna över 50.000 kr under halvåret?

Scratch89
2009-12-09, 11:05
Om du nu kommer att få jobb i januari så borde du väl kunna låna en slant av föräldrar eller din sambo under en månad?