handdator

Visa fullständig version : Hur håller ni motivationen uppe?


ordlek
2009-12-08, 19:17
Vänder mig till alla er som är eller har varit skadade under en längre tid: Var hittar ni motivationen för att fortsätta?

Pga ryggskada så har jag inte tränat på två månader och kommer vara borta från träningen i minst fyra till.

Startar därför denna tråd där man får dela med sig av sina erfarenheter, tips och tricks för inspirera andra!

Martin Löwgren
2009-12-08, 19:19
Titta på träningsfilmer, träna alternativ träning (cykling, simning etc) och ladda mentalt inför kommande ansträngningar.

justscrap
2009-12-09, 22:49
Här är en ganska cool tränings video. Det där är mest styrketest och inga rena workouts då skaderisken är ganska stor när man håller på sådär.
Men cool är den.*flex*

http://www.youtube.com/watch?v=4dJ93gCEadE&feature=player_embedded

leopoldi
2009-12-10, 01:50
Vänder mig till alla er som är eller har varit skadade under en längre tid: Var hittar ni motivationen för att fortsätta?

Pga ryggskada så har jag inte tränat på två månader och kommer vara borta från träningen i minst fyra till.

Startar därför denna tråd där man får dela med sig av sina erfarenheter, tips och tricks för inspirera andra!

Jag var borta över 2år pga svåra ryggproblem. Jag blev ganska deprimerad under tiden. Jag hade säkert kunnat komma tillbaka mkt tidigare men saknade helt lust att träna eftersom jag visste att jag aldrig kommer kunna lyfta lika mkt som jag gjorde förr.

När jag väl börja träna igen tyckte jag först att det var jättetråkigt.
Jag fick nästan helt börja om från scratch igen, var jättesvag o livrädd för att min rygg skulle ta mer skada i vissa övningar.

Jag har alltid varit en tävlings människa o alltid haft som mål att lyfta tyngre o tyngre o skadorna gjorde mig omotiverad. Men efter ett tag med mkt reflekterande så insåg jag att den nya tävlingen jag stod inför var matchen mot mina skador.

Det som hjälper mig nu är att hela tiden sätta upp nya mål under de förutsättningar man har just nu, dvs inte begå de misstag som gjorde förut som fokusera mkt på vad jag prestera förut o hade kunnat prestera i framtiden.

pony
2009-12-10, 02:07
Det är onekligen jävligt svårt.
Har testat olika infallsvinklar, från att ta paus från träningen och försöka fokusera på annat till att sänka kraven eller förändra träningsupplägget (så att man kan fortsätta tugga fast på något annat).
Om man, när det är dags att köra igen, börjar med någonting nytt är risken för besvikelse och frustration mindre iom att man inte har en referensram för vad man "bör klara av".

Dunno, you tell me?

Och ju mer ego och envishet som huserar innanför pannbenet på en desto svårare. Vilket man också kan behöva påminna sig själv om...

Cerberus
2009-12-10, 06:48
förra veckan blev ja totalt depp o pajade deffen(satte tillbaka mig ett par veckor minst) med överätning. Min högra golfarmbåge var tillbaka och jävlar vad ont de gjorde... undrar hur fan ja ska göra när såna bekymmer dyker upp igen.

Dock har ja fått kortison-spruta o ja hoppas ja kan börja träna överkropp hyfsat ordentligt till veckan.