handdator

Visa fullständig version : Träningsbälte?


al3xander
2009-12-08, 15:11
Hallo, ska införskaffa mig ett träningsbälte snart hade jag tänkt. Så det jag undrar är om någon vet ett bälte som man både har för att stabilisera buken/ryggen vid marklyft men att bältet också kan fästa vikter på så man kan köra extra vikter på Chins och dipsen?

Vet ni var man annars kan köpa bälten som har hyfsat pris? behöver inte ha något såntdär 1000kr med livstidsgarant. Kör hellre på ngt billigare att böraj med.

Popeye
2009-12-08, 15:18
Jag rekommenderar ett SL bälte för tunga lyft.
Ett viktbälte fyller en annan funktion men kanske kan man modda ett SL bälte?

z_bumbi
2009-12-08, 15:37
Ett vanligt bält, en karbinhake och en kedja funkar för att fästa vikter. Vill man lyxa till det kan man också sy fästen som man trär över bältet, t ex av bilbälten och karbinhakar.

al3xander
2009-12-08, 15:46
Men ett SL bälte är väl dem där ganska dyra från wahlander.se va? Och finns det inga bälten som sitter ihop med en viktkrok?

z_bumbi
2009-12-08, 15:52
Men ett SL bälte är väl dem där ganska dyra från wahlander.se va? Och finns det inga bälten som sitter ihop med en viktkrok?

Det som kallas SL-bälte är lika brett runtom, sen finns det billigare och dyrare varianter.

Det finns bälten som har krokar/kedjor/fästen men då är de rena dips- och chinsbälten dvs de har ingen större stödjande funktion.

al3xander
2009-12-08, 17:54
Så, alternativet är att köpa ett brett bälte och dra en kedja runt, eller försöka bygga på en egen krok på bältet! :P Blir att köpa ett brett bälte iaf! :D