handdator

Visa fullständig version : Vad mer för att optimera mina träningsresultat?


Wesa
2009-12-08, 10:11
Just nu tar jag EAA (fairings) innan och efter träning.
Jag intar även en gainer/gainomax direkt efter passet och är noga med att äta en rejäl måltid kort efter (max 40 min)

Sköter mig i övrigt med vila, relativt balanserad kost och proteintillskott (fairings slooow new edition) över loppet av dagen.

Vad kan jag börja fundera över för att få möjlighet till ännu bättre resultat?

Finns det något annat tillskott som kan göra skillnad? Förutom steroider då *screwy*

Grenen
2009-12-08, 10:15
Lägg istället pengarna på god mat är mitt tips. Du kan ju testa se om du får någon effekt av kreatin om du inte redan tar det.

944RS
2009-12-08, 10:17
Är kosten bra så borde du inte behöva något mer. Skulle vara om du vill använda kreatin. Annars är det ju Omega-3 och kanske något vitamintillskott. D-vitamin kan det ju råda lite brist på i dessa tider.

Lajne
2009-12-08, 10:18
Med tanke på att du inte ens nämner träningen kanske det hade varit rimligt att ge denna lite eftertanke? Och med "lite eftertanke" menar jag ca 95% av din uppmärksamhet de kommande 10 åren eller mer. Det finns otroligt mycket att hämta på det området för de allra flesta :)

Fredrik_S
2009-12-08, 10:21
Inget mera tillskott behövs enligt mig(förutom kreatin). Redan optimalt där.
Optimera träningen gör enorma skillnader för träningsresultatet....
Sätta upp delmål, öka i vikterna, variera repsantal, hitta bra övningar, hitta rätt volym frekvens och intensitet för just dig. Träna smart men tungt.

Har tränat fram och tillbaka i över 10 år men det känns som det är först på senaste året jag börjat få till träningen riktigt bra, men är säker påå att jag har myyyycket kvar att lära ändå.... Så det är inget som kommer över en natt direkt

Cerberus
2009-12-08, 10:42
Håller med Fredrik, kan tillägga att jag tycker det e viktigt att inte hålla på att byta träningsupplägg konstant(som en del gör) utan om man hittar ett som fungerar för de mål man vill ha och man går framåt så håller man sig till det tills det börjar tryta, då kan de behövas någon förändring.

Wesa
2009-12-08, 10:53
Har läst på mycket om kreatin nu men det är inget jag kör med idag.

Har ni någon rekommendation på ett bra kreatin-tillskott? Har sett att det finns iaf 3 olika typer av kreatin. Vad behöver jag? Direktlänka gärna till ett bra kreatin-tillskott som passar dom flesta.

Tack för all hjälp också!

Sniggel
2009-12-08, 11:07
Kreatin Monohydrat. Helt klart.

Kolozzeum har detta kreatin:

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=27&products_id=174

Fordon
2009-12-08, 14:10
opti med kreatin som flera andra redan har sagt.