handdator

Visa fullständig version : Hjälp! Funkar detta?


Andzelo
2009-12-07, 23:31
Tjena!

Jag är 1.90 väger runt 110 har pumpat i ungefär ett år,

nu vill jag maxa fettförbränningen, tror ni detta kommer funka?

Tränar varje dag på ett tre dagars gym schema vilar självklart den fjärde dagen och sen börjar schemat från dag 1,

Joggar 40 min (ser detta lite som en uppvärmning innan styrkan
bränner runt 400 kalorier)

Styrketränar 45-60 min (kör tunga vikter 6-8 rep per set)
Dag 1 - Biceps, rygg
Dag 2 - triceps , bröst
Dag 3 - Axlar, mage, ben
Dag 4 - Vilar
Dag 5 - börjar om från dag 1

Simmar 20 min (simmar snabbt och blir andfådd efter varje längd)


Tycker ni det här funkar eller ska jag t.ex. börja med styrkan och inte löpningen och kanske skippa att simma?


Äter 3gr under dagen
Frukost 08:00
innan träning, blir väl några skinkmackor och egg, keso :D

Lunch 13:00
blir då efter träning, mycket kött,kyckling fisk osv
men minskar på kolhydraterna bröd, ris, pasta,

Middag 18:00
under vilan, här brukar jag äta mig mätt.

tycker ni jag ska få i mig något kl 21:00?? brukar bli hungrig :P

kör också två kickboxningspass i veckan på kvällarna.

Mina frågor är då,
vad får jag för resultat?
Tränar jag för mycket? kommer jag minska i muskelmassa?
Om jag fortsätter såhär i 4-5 månader kommer jag gå ner kanske 20 kg?


har hört att det är bra att äta något under ett långt pass så jag brukar slänga i mig en banan efter styrkan.

är tacksam för alla svar :D

Mineur
2009-12-07, 23:58
Lite mer vila skulle jag faktiskt säga mellan dina pass + att axlar dagen efter ett triceps pass är ingen höjdare.


I de flesta axelövningar aktiverar du ju ändå triceps och själv hade jag inte föredragit detta, axelträningen blir ju lite halvdan om du har svårt med ex militärpress då.


Bara mitt tips ta det som du vill :) Lycka till!

Fredrik_S
2009-12-08, 00:06
Mer vila behöver du nog inte.

Men jag undrar vad för övningar axlarna får på Ben dagen.
Handlar det om hantellyft åt sidan och framåt och andra enklare övningar är det ok, men är det tunga militärpressar så kanske det blir lite väl med tanke på bröst ligger precis innan...

Jag skulle nog helst flyttat axelövningar till bröstdagen...


Jag skulle ätit på kvällen också, väldigt svårt att somna om man är hungrig. Skippar hellre frukosten än kvällsmålet.
Jag skulle heller inte hållt igen på kolhydraterna på lunchen då det är det målet som kommer efter din träning, perfekt läge att äta mycket av alla näringsämnen här...

slic3
2009-12-08, 00:45
Tjena!

Jag är 1.90 väger runt 110 har pumpat i ungefär ett år,

nu vill jag maxa fettförbränningen, tror ni detta kommer funka?

Tränar varje dag på ett tre dagars gym schema vilar självklart den fjärde dagen och sen börjar schemat från dag 1,

Joggar 40 min (ser detta lite som en uppvärmning innan styrkan
bränner runt 400 kalorier)

Styrketränar 45-60 min (kör tunga vikter 6-8 rep per set)
Dag 1 - Biceps, rygg
Dag 2 - triceps , bröst
Dag 3 - Axlar, mage, ben
Dag 4 - Vilar
Dag 5 - börjar om från dag 1

Simmar 20 min (simmar snabbt och blir andfådd efter varje längd)


Tycker ni det här funkar eller ska jag t.ex. börja med styrkan och inte löpningen och kanske skippa att simma?


Äter 3gr under dagen
Frukost 08:00
innan träning, blir väl några skinkmackor och egg, keso :D

Lunch 13:00
blir då efter träning, mycket kött,kyckling fisk osv
men minskar på kolhydraterna bröd, ris, pasta,

Middag 18:00
under vilan, här brukar jag äta mig mätt.

tycker ni jag ska få i mig något kl 21:00?? brukar bli hungrig :P

kör också två kickboxningspass i veckan på kvällarna.

Mina frågor är då,
vad får jag för resultat?
Tränar jag för mycket? kommer jag minska i muskelmassa?
Om jag fortsätter såhär i 4-5 månader kommer jag gå ner kanske 20 kg?


har hört att det är bra att äta något under ett långt pass så jag brukar slänga i mig en banan efter styrkan.

är tacksam för alla svar :D

0.5 kg i veckan är vel hälsosamt så på 4månader har du 16 veckor. 16 ggr 0.5 är 8kg! Jag hade i alla fall aktat mig för att minska MYCKET mer än så typ 20 kg... men visst man tappar vel mer vikt i början

lycka till! :hbang:

Andzelo
2009-12-08, 11:42
:D tackar så mycket för svaren men är det okej att löpa innan styrkan.. påverkas inte muskeluppbyggnaden? eller t.ex. när man simmar efteråt? min fråga är mer hur förbränner jag mest? genom att jogga innan styrkan eller efter. vet att man måste få i sig mat så snabbt som möjligt efter styrkan så det är lite därför jag löper innan? Har hört av andra att man förbränner mer genom att jogga efter ett styrkepass vilket tror ni är bäst?

Fredrik_S
2009-12-10, 10:10
:D tackar så mycket för svaren men är det okej att löpa innan styrkan.. påverkas inte muskeluppbyggnaden? eller t.ex. när man simmar efteråt? min fråga är mer hur förbränner jag mest? genom att jogga innan styrkan eller efter. vet att man måste få i sig mat så snabbt som möjligt efter styrkan så det är lite därför jag löper innan? Har hört av andra att man förbränner mer genom att jogga efter ett styrkepass vilket tror ni är bäst?

Ingen form av träning ökar förbränningen över dygnet, det spelar ingen som helst roll för förbränningen när du placerar dina konditions/styrkepass morgon/kväll/innan frukost/innan träning/efter träning etc . Allt sådant är seglivade myter.

Handlar det inte om jättejobbig löpning/cardio är det sällan problem att köra det innan styrkan. Men du märker själv om du har energi nog att klara av ditt styrkepass. Lägger man det efter blir nackdelen att du inte får i dig protein/mat vilket gör att nedbrytningen av musklerna från styrketräniingen inte avbryts lika tidigt, vilket man vill.