handdator

Visa fullständig version : Bra post workout produkt?


Zebazz
2009-12-07, 20:43
Jag tänkte kolla med er om ni har nått bra förslag på nån post workout produkt.

Jag har käkat Esapro från eiselt ett tag nu den innehåller ju fria essentiella aminosyror. Men jag är vill byta till något annat.

Ska jag köpa mej BCAA eller EAA eller vet ni om någon bra produkt?

Har funderat på Anabolic Halo från Muscletec nån som provat?

Tackar för svar.

Pepz
2009-12-07, 20:50
EAA oavsett märke är ju bra efter träningen. sen beror det ju på hur lång tid det är till du äter mat om du behöver något mer

Anabolic Halo är en svindyr skitprodukt imho

1992_08
2009-12-07, 20:52
jag käkar anabolic halo ATM , hehe ,ja det är en spännande produtk iallfall :)

Vet ej om den ger något, men den kylande känslan känns av,

känner mig aningen mer återhämtad, , dock inte världs mycket,

Zebazz
2009-12-07, 20:54
Okej, EAA får de la bli då.
Jo där ser man det är bra att fråga ibland.

1992_08
2009-12-07, 21:05
å skaffa sig egna uppfattningar !:)

jag mår" bättre av en proteindrink efter träning än EAA , varför , annan mättnadskänsla :)

vicarious
2009-12-07, 21:08
å skaffa sig egna uppfattningar !:)

jag mår" bättre av en proteindrink efter träning än EAA , varför , annan mättnadskänsla :)

Annars brukar ju mat ge ganska bra mättnad...

1992_08
2009-12-07, 21:14
Annars brukar ju mat ge ganska bra mättnad...

Inte lika gott / smidigt som att ta med sig en tonfisk burk :)

tar 40-50 minuter för mig att kma hem.

Psyla
2009-12-07, 21:49
Probably around 50 grams of protein, nitrotec ofcourse. Postworkout anabolic halo to keep the anabolic state up.

Nej men seriöst, EAA är ju ganska hett just nu, billigt och bra, vassle också.

Tror inte du kommer uppleva markant sämre resultat praktiskt för att du väljer vassleprotein före och efter istället för EAA.

Mineur
2009-12-07, 22:39
EAA + Rage :thumbup:

Krampus
2009-12-07, 22:40
Mjölk.

Krampus
2009-12-07, 22:41
EAA + Rage :thumbup:

Inte Rage efter träningen.

Fordon
2009-12-07, 23:23
Rage borde funka skitbra efter träningen, ifall man ska till jobbet efteråt :) Pigg och alert, samt påfyllnad av kreatin, heja heja! mot 9 timmars arbete!!!

Ristretto
2009-12-07, 23:46
EAA och ett par, tre skumtomtar är gott i omklädningsrummet. Sen ett lass med mat så snart som möjligt.

Medusa
2009-12-08, 00:15
EAA och ett par, tre skumtomtar är gott i omklädningsrummet. Sen ett lass med mat så snart som möjligt.

om man är så seriös med sin träning att man lägger pengar på en sådant tillskott som EAA bör man inte bara ta "ett par, tre skumtomtar" och "ett lass med mat" så snart som möjligt, istället bör man optimera drinken efter träningen och äta strukturerat när man kommer hem...

alltså, känns som att folk konstant gång på gång på detta forum missar det väsentliga, slänger ut pengar och skriver om EAA BCAA kreatin protein etc när dom inte ens har en strukturerad genomtänkt diet.. var finns logiken i det..

Fredrik_S
2009-12-08, 00:32
10 gram EAA(kolozzeums egna är god och billig) eller minst 30g vassle.

Själv tar jag oftast 10gram EAA direkt efter passet(och direkt före), eller efter de tyngsta övningarna är klara och jag bara har lite pumpövningar kvar. Sedan 1,5 dl vassle på bänken utanför när jag bytt om.

EAA och ett par, tre skumtomtar är gott i omklädningsrummet. Sen ett lass med mat så snart som möjligt.

Stora poängen med EAA är ju att ta det på tom mage ensamt eller med kolhydratspulver löst i vatten.

Ashenshugar777
2009-12-08, 00:33
om man är så seriös med sin träning att man lägger pengar på en sådant tillskott som EAA bör man inte bara ta "ett par, tre skumtomtar" och "ett lass med mat" så snart som möjligt, istället bör man optimera drinken efter träningen och äta strukturerat när man kommer hem...
Man behöver inte göra det mer komplicerat än det är. Eaa efteråt, malto med eaa drinken om man har svårt att få i sig alla kalorier man ska ha eller ska träna samma muskler senare. Sen äter man inom 3 timmar efter träningen, ju snabbare desto bättre men det är inte så viktigt.

Medusa
2009-12-08, 00:43
Man behöver inte göra det mer komplicerat än det är. Eaa efteråt, malto med eaa drinken om man har svårt att få i sig alla kalorier man ska ha eller ska träna samma muskler senare. Sen äter man inom 3 timmar efter träningen, ju snabbare desto bättre men det är inte så viktigt.

men ... jag menar att det är löjligt att köpa en produkt som EAA om man inte har sin diet 100 % "dialed in"... vad gör det för nytta om allting annat är skit.. dessutom är knappast EAA något mirakel, även om marknadsföringen får det att låta så... dieten är viktigare än något annat, så enkelt är det...

Ashenshugar777
2009-12-08, 01:00
Jag säger inte emot dig, vad man äter är viktigt.

Men eaa bidrar. Det är inget hokuspokus, det är protein. Sen får var person bestämma för sig själv om det är värt 300-400kr för en burk med 800g eaa i.

frong
2009-12-18, 11:45
Jag säger inte emot dig, vad man äter är viktigt.

Men eaa bidrar. Det är inget hokuspokus, det är protein. Sen får var person bestämma för sig själv om det är värt 300-400kr för en burk med 800g eaa i.

Inget hokuspokus är det ju självklart inte, mycket billigare än prottepulver, jag har upplevt bättre effekt.

Snoozer
2009-12-18, 12:58
Anabolic Halo är bra, tråkigt att någon tidigare sa att det var en skitprodukt.
Den fungerar. Kanske inte gör allt som skrivs på burken, men man känner skillnad. *rolleyes*

Rickard
2009-12-18, 13:08
Kanske inte gör allt som skrivs på burken, men man känner skillnad. *rolleyes*

I plånboken. *rolleyes*

hertzman
2009-12-18, 14:13
Jo men priset var inte poängen...

Nej, håller med dig i övrigt också. EAA känns som ett av få vettiga tillskotten med en viss forsking som backar upp dess effekter.

EDIT: Kombinera EAA, malto och kreatin så har man en utmärkt post-workout produkt.

Snoozer
2009-12-19, 00:09
I plånboken. *rolleyes*

Hehe jo, det är förvisso sant. Välj Blue Raspberry Glacier som smak så kan du vara lite försiktigare med doseringen dock... Räcker lite längre då. *spy*

ChrisDEFC
2009-12-19, 01:14
men ... jag menar att det är löjligt att köpa en produkt som EAA om man inte har sin diet 100 % "dialed in"... vad gör det för nytta om allting annat är skit.. dessutom är knappast EAA något mirakel, även om marknadsföringen får det att låta så... dieten är viktigare än något annat, så enkelt är det...

Jag ser inte riktigt din poäng här. Det är väl bevisat många gånger om att det är positivt vid muskelbygge med eaa punkt
Om man ska upp i vikt och muskler som jag så tycker jag faktiskt inte att maten är så överhypat viktigt, så länge jag får i mig tillräckligt med protein och ligger på plus kallorimässigt så är det väl rätt lugnt? Kanske inte är helt opti men det är ju alltid en kompromiss med hur mycket tid och pengar man vill lägga ut.
Summa sumarum: person1 som tränar hårt och äter en okej kost vs. person2 som tränar hårt och äter en okej kost samt tar eaa före och efter tränin: tror att person2 kommer få bättre resultat!

Eddie Vedder
2009-12-19, 08:58
Nej, håller med dig i övrigt också. EAA känns som ett av få vettiga tillskotten med en viss forsking som backar upp dess effekter.

Jag skulle vilja gå så långt som ALL forskning.

Men det är ju dock LÅNGT ifrån samma sak som att direkt överföra EAA-intaget till märkbara skillnader i prestation och utveckling.

Där spelar ju såklart mängder av variabler in och man har inte undersökt skillnader över lång tid med folk som skött sig exempelariskt med EAA-supplementering som enda varierande faktor.

De mest tydliga resultaten av EAA är ju på sjukhuspatienter och astronauter typ.