handdator

Visa fullständig version : Snabb fråga ang. träningsdagar


Joker2
2009-12-07, 15:28
OK, så jag tränar vanligt vis såhär;
Dag1: Bröst Triceps Mage
Dag2: Rygg Biceps
Dag3: Axlar Ben
Vila
Repeat

Men nu blev de såhär att ja missade dag tre i förrgår, det blev vila där istället. Dag3-passet blev istället uppskjutet till igår.

Nu till min fråga: Vad gör jag idag? Vilar och sen börjar på nytt? Kör Dag1-passet? Är inte det dåligt då axlarna tränas lite vid bänk & hantelpress?
What to do? (vill helst inte vila.)

Exhale_
2009-12-07, 15:55
Rent krasst så spelar det nog inte sån stor roll i det långa loppet. Vill du träna så kör igång med Dag1-passet. Det funkar nog alldeles utmärkt.

hugok
2009-12-07, 20:33
Jag skulle nog satt bendagen med bara ben och inte axlar så löser sej det problemet. Dessutom blir detta ganska påfrestande för axlarna efersom de i stort sett tränas 3 dagar i rad. I de flesta bröstövningar ingår axlar ganska mycket. I de flesta roddar ingår baksida axlar en del och sedan en till axeldag på det blir ganska maffigt.

Brickhead
2009-12-07, 21:11
jag förstår inter varför man tar tricepts och bröst på samma pass, är det inte mycket lättare att ta biceps-bröst? jag gör det alltid.

Ashenshugar777
2009-12-07, 21:41
jag förstår inter varför man tar tricepts och bröst på samma pass, är det inte mycket lättare att ta biceps-bröst? jag gör det alltid.

Rygg + Biceps
Eller
Bröst + Triceps är populärt för att i övningar som tränar rygg används oftast biceps (Latsdrag, rodd osv) och i övningar som tränar bröstmuskeln används tricepsen (Bänkpress, dips osv..).

Därför.

Mineur
2009-12-07, 23:16
jag förstår inter varför man tar tricepts och bröst på samma pass, är det inte mycket lättare att ta biceps-bröst? jag gör det alltid.

som ovan sade, + träning ska inte vara lätt


Tkr man får mycket bättre kontakt när man kör ex rygg+biceps, har testat båda och det är min åsikt men det är väl upp till var och en.

siimon89
2009-12-08, 12:28
Fortsätt från dag3 och börja om cykeln dagen efter igen. Borde nog inte spela så stor roll. Likaså som någon påstod att "i det långa loppet spelar det ingen roll", Agree!