handdator

Visa fullständig version : Aktiva i Göteborg?


Karlos
2009-12-07, 12:40
Jag hade som glad entusiast gärna börjat träna med en klubb. Jag bor i Göteborg och de klubbar jag hittar på förbundets hemsida är Göteborgs SK och Göteborg KK. Någon som är aktiv i någon av de klubbarna eller eventuellt andra i Göteborg? Jag bor i Majorna och kort resväg är ett plus ;)

Floddan
2009-12-07, 12:56
Göteborgs KK ligger på slottskogsvallen, så det är nog det närmaste. Vi är ett par stycken här på forumet därifrån (oskis, mark_lyft, doomessaiha, halldin, anders172 osv). Vi tränar vanligtvis måndagar, tisdagar och torsdagar efter klockan 16 och lördagar efter 12.

Karlos
2009-12-07, 14:49
Coolt!
Slottskogsvallen är ju ganska nära. Är det bara att komma förbi nån dag eller?

Halldin
2009-12-07, 17:45
Coolt!
Slottskogsvallen är ju ganska nära. Är det bara att komma förbi nån dag eller?
Jajemensan.

Jag skulle säga att tisdagar och torsdagar vid 17-snåret och lördagar runt 12 innebär godast möjligheter att stöta på klubbmedlemmar.

doommessiah
2009-12-07, 19:15
Dyk in för guds skull!!!
Alltid roligt med lite nya lyftare:)

Nu på lördag vid 12:00 tiden skall vi ha en liten RAW tävling i klubben...kom och kolla vet jag!

Karlos
2009-12-07, 22:04
Låter ju grymt! Kommer förbi nån av dagarna. Ser fram emot det!

anders172
2009-12-07, 22:08
Låter ju grymt! Kommer förbi nån av dagarna. Ser fram emot det!

Trevligt!

doommessiah
2009-12-08, 21:52
Gött ede:)

Karlos
2009-12-11, 22:00
Dyk in för guds skull!!!
Alltid roligt med lite nya lyftare:)

Nu på lördag vid 12:00 tiden skall vi ha en liten RAW tävling i klubben...kom och kolla vet jag!

Tänkte komma imorgon. Betalar man inträde och sånt eller är det bara att knalla in? (Har bara åkt förbi gymmet, aldrig besökt det)

anders172
2009-12-11, 22:06
Tänkte komma imorgon. Betalar man inträde och sånt eller är det bara att knalla in? (Har bara åkt förbi gymmet, aldrig besökt det)

Jag har för mig att det är 80kr/gång om man ska träna. Det är Göteborgs kommun som äger gymmet. Om du bara ska titta så borde du kanske kunna få komma in. Jag är osäker dock.

Karlos
2009-12-11, 23:46
Äh, jag tar med mig grejor och lyfter lite om man nu skulle behöva pröjsa ;)
Ses imorgon då!

anders172
2009-12-12, 09:20
Äh, jag tar med mig grejor och lyfter lite om man nu skulle behöva pröjsa ;)
Ses imorgon då!

Du är så välkommen. Kommer finnas folk från 11.

Karlos
2009-12-12, 10:35
Jag drar snart! Riktigt peppad!

Karlos
2009-12-13, 09:31
Kul besök! Riktigt roligt upplägg och bra stämning. Imponerande pers i marken av (18-årige?!) Anders!

Jag kommer gärna på nån av träningarna i veckan.

Halldin
2009-12-13, 19:55
Gött. :)

Karlos
2009-12-20, 09:41
Som lärare blev de sista veckorna sjukligt fullspäckade. Men nu är det jullov och då undrar jag hur GKK:arna kommer träna (alltså kommande julvecka och nyårsveckan)? Jag är riktigt peppad!

Den gode Matte skulle tydligen iväg på julfirande, ni andra?

Halldin
2009-12-20, 10:20
Som student har det också varit det. :D

Jag kommer att träna i Varberg över julen/nyår, men Floddan & C:o kör nog på som vanligt. :thumbup:

anders172
2009-12-20, 11:55
Måndag, tisdag och onsdag kommer det att vara denna veckan innan jul. Jag är där från 4 på måndag, tisdag och sen börjar vi vid 2 på onsdag. Sen tror jag att lördagen blir som vanligt.

Karlos
2009-12-20, 12:44
Grymt!

Agremont
2010-03-03, 13:56
Får kanske ta och hälsa på också. Har blivit intresserad av styrkelyft den senaste tiden.

Det ligger ju nära och bra.:)

doommessiah
2010-03-03, 17:15
Tycker jag du skall...dyk upp måndag, tisdag, torsdag mellan 16:00-19:00 eller lördag från 12:00-15:00 så är det folk där!!!

Halldin
2010-03-03, 21:26
Ja gör det, alla är trevliga och det spelar ingen roll hur stark eller svag man är. Går att lära sig massor. :thumbup:

Karlos
2010-03-04, 20:56
Jag har tränat med de här efterblivna sedan jag startade den här tråden. Fortfarande svag, men det är kul som fan!!

Agremont
2010-03-05, 13:23
Hinner förhoppnigsvis komma ner imorgon. Vad kostar det?

doommessiah
2010-03-05, 13:26
Jag tror att det ligger på 70:- under helgen, men ta med en hundralapp så är du hemma;)

Agremont
2010-03-07, 13:14
Fan, han inte igår. Gör ett nytt försök på måndag, vid femtiden typ. Kommer någon av er vara där då?

anders172
2010-03-07, 16:29
Fan, han inte igår. Gör ett nytt försök på måndag, vid femtiden typ. Kommer någon av er vara där då?

Det är årsmöte vid 18 på måndag så jag vet inte om den dagen är bäst. Jag skulle testat tisdagen istället.

Landström
2010-03-07, 17:41
Kul att läsa om er aktiva i Gbg. Har själv bott i Gbg i 3 år och när jag kom dit så kände jag ingen och kände inte till nån klubb. Men jag hittade en annons om att man kunde köpa styrkelyftsskor hos Göteborg SK. Så jag ringde dit (inte pga skorna) och sen blev jag kvar hos dom.

Så trots att jag först bodde i Västra Frölunda (och därför dagligen passerade Slottsskogen och GKK) och sen i Majorna så pendlade jag ända bort till GSK:s lokaler. *screwy*

Men GSK hade nog lite bättre juniorverksamhet än GKK på den tiden. Det kanske är annorlunda nu...

Agremont
2010-03-07, 18:09
Det är årsmöte vid 18 på måndag så jag vet inte om den dagen är bäst. Jag skulle testat tisdagen istället.

Ok, prövar på tisdag istället. :)

Anton Fräs
2010-05-02, 01:31
Tänkte köra ett pass nästa vecka. Vilken tid skulle vara passande om man vill se lite SL action?

Spelar mindre roll vilken klubb det blir, kan ta mig till vilken som helst :)

Halldin
2010-05-02, 01:49
Tänkte köra ett pass nästa vecka. Vilken tid skulle vara passande om man vill se lite SL action?

Spelar mindre roll vilken klubb det blir, kan ta mig till vilken som helst :)
På Slottskogsvallen (GKK) är det måndagar, tisdagar och torsdagar ca 16-19 och lördag runt 11-14 typ.

Anton Fräs
2010-05-02, 01:53
Då kommer jag troligtvis förbi någon dag denna veckan och ser hur det är, Kanske slänger iväg ett PM till dig innan också Halldin!

Halldin
2010-05-02, 01:55
Kör hårt, jag kommer dock inte vara där på säkert en vecka på grund av en mörbultande tävling. Det är dock ett gäng som drar igång med träningen ganska omgående igen, tror anders172 skall göra det till exempel.

doommessiah
2010-05-02, 09:17
Jag är där tisdag och torsdag....

anders172
2010-05-02, 13:16
Torsdag är jag där. kan knappt röra mig idag.

Anton Fräs
2010-05-04, 06:20
Jag kommer tyvärr inte hinna in i veckan! Tack för PM och liknande ändå. Det får bli inom en väldigt snar framtid istället, verkar vara ett skönt gäng på Slottskogsvallen :)

anders172
2010-05-05, 08:22
Bara komma förbi:)

mikaelj
2010-05-24, 22:39
Jag kommer tyvärr inte hinna in i veckan! Tack för PM och liknande ändå. Det får bli inom en väldigt snar framtid istället, verkar vara ett skönt gäng på Slottskogsvallen :)

Säg till innan!

Timme
2010-05-25, 00:01
SL Växer! Härligt!

capron
2010-06-11, 11:16
Just börjat på GKK och gillar stället.

mikaelj
2010-06-12, 09:58
Är GKK SL eller OL?

the_PL_man
2010-06-12, 23:41
Är GKK SL eller OL?

Åtminstone SL.

Halldin
2010-06-13, 10:52
Just börjat på GKK och gillar stället.
Slottskogsvallen heter gymet, GKK "börjar" du på om du går med i klubben som håller till på det gymet. :)

Är du intresserad av att börja med SL?

capron
2010-06-13, 12:58
Slottskogsvallen heter gymet, GKK "börjar" du på om du går med i klubben som håller till på det gymet. :)

Är du intresserad av att börja med SL?

Haha vilken miss jag gjorde. Råkade förväxla gymmen och började på GAK i stället :-) Nyss flyttat till Göteborg. Men det är inte så dum här på GAK heller allt man behöver finns ju. Men jag är intresserad av att börja med SL och få in lite teknik och tränings tips från er. Så kommer nog snart byta även om jag nu har årskort på GAK.

Halldin
2010-06-13, 13:03
Lustigt nog var jag i samma situation som dig, nyinflyttad i Göteborg och nära att göra exakt samma miss när jag skulle börja på vallen och ta kontakt med GKK. Jag kom in på GAK och hade betalat för att köra ett engångspass och allt när jag frågade något i stil med "är det här styrkelyftarna brukar träna?". Då kom det fram att jag hade gått till fel gym. :Virro

Tur att man frågade, annars hade man kanske tecknat årskort där och undrat var alla starka gossar var. :D

Zoidy
2010-06-22, 13:15
Jag är själv väldigt nyfiken på att komma över till någon klubb i Göteborg. Hade inte tänkt börja i SL eller nåt, men jag vill verkligen ha hjälp med tekniken, främst i mark, böj och bänk, men även hantelpress om det går att ordna.

Hur funkar det om man vill ha teknikhjälp? Är det nån särskild person man bör ta kontakt med? Kostar det nånting?

Halldin
2010-06-22, 14:18
Klubbmedlemmarna befinner sig i ett avskilt utrymme som bland annat kallas lyftarrummet eller förlossningsrummet, du märker att du kommit till rätt plats när du går in där.

Medlemmar är vanligen där måndagar, tisdagar och torsdagar från ca. kl 16-19 och lördagar runt kl. 12, nu under sommaren är det lite färre som tränar där dock. Jag skulle nog säga att det säkraste kortet är lördagar, men någon som är där oftare nu kan säkert fylla i.

Teknikhjälp kan du säkert få även om du inte omedelbart ska bli klubbmedlem, bara någon som är där har lite tid över. Det är nog i princip bara att fråga någon som är där inne vid dessa tider, såvida du inte vill förvarna och säga när du kommer så man vet vem du är. Det kostar inte mer än att du får betala ett engångspass för ca. 80kr eller månadskort/kvartalskort/årskort då det är ett kommunalt gym.

Detta gäller alltså Slottskogsvallens gym där GKK håller till.

Halldin
2010-06-22, 14:20
Kan ju även länka till hemsidan: http://wingan.net/gkk

mikaelj
2010-06-23, 20:14
Bra med kompletterande information!

Nu ska jag bara samla mod och våga mig dit...

Zoidy
2010-06-24, 00:35
Klubbmedlemmarna befinner sig i ett avskilt utrymme som bland annat kallas lyftarrummet eller förlossningsrummet, du märker att du kommit till rätt plats när du går in där.

Medlemmar är vanligen där måndagar, tisdagar och torsdagar från ca. kl 16-19 och lördagar runt kl. 12, nu under sommaren är det lite färre som tränar där dock. Jag skulle nog säga att det säkraste kortet är lördagar, men någon som är där oftare nu kan säkert fylla i.

Teknikhjälp kan du säkert få även om du inte omedelbart ska bli klubbmedlem, bara någon som är där har lite tid över. Det är nog i princip bara att fråga någon som är där inne vid dessa tider, såvida du inte vill förvarna och säga när du kommer så man vet vem du är. Det kostar inte mer än att du får betala ett engångspass för ca. 80kr eller månadskort/kvartalskort/årskort då det är ett kommunalt gym.

Detta gäller alltså Slottskogsvallens gym där GKK håller till.

Tack för svaren! Det uppskattas oerhört ska du veta. Jag kommer nog inte dyka upp den här Lördagen, runt midsommar, men gärna helgen därpå kanske.

Tycker det är grymt schysst att man kan få teknikhjälp av er iaf även fast man inte är med i klubben. Det är väldigt svårt att själv öva in nån vettig teknik om man tränar på friskis eller sportlife etc. Man ser aldrig någon annan som har god teknik, så man har egentligen ingen man kan fråga

Floddan
2010-06-24, 10:45
Det kommer finnas GKKare på vallen hela sommaren. Gå dit en lördag, då är det alltid strykelyftar/bänkare där. Det är bara att komma dit och köra tycker jag, säg till att ni är intresserade av styrkelyft till någon som tränar då så visar han/hon er vem ni skall tala med.

Ungrim
2010-08-16, 19:27
Hur långt är det från Scandic Crown till Slottskogsvallens gym??

Halldin
2010-08-16, 19:28
Hur långt är det från Scandic Crown till Slottskogsvallens gym??
4.7km säger eniro.

Zoidy
2010-08-16, 21:48
Fortfarande inte vågat mig dit än. Eller, jag har haft mycket ivägen. Jobb, omtentor osv. Men är fortfarande intresserad av att gå dit. Jag känner dock att speciellt marklyft och bänkpress har blivit bättre för mig nu det senaste. Knäböjen är fortfarande en väldigt svag del för mig. Är inte alls tillräckligt smidig för knäböj.
Vad brukar ni ge för råd till era nybörjare om de inte är tillräckligt smidiga för knäböj?? Finns det något speciellt sätt som är bra att stretcha på tex? Kanske inte så värt att besöka ert gym innan man fixat till smidigheten lite mer ordentligt?

Halldin
2010-08-17, 08:12
Fortfarande inte vågat mig dit än. Eller, jag har haft mycket ivägen. Jobb, omtentor osv. Men är fortfarande intresserad av att gå dit. Jag känner dock att speciellt marklyft och bänkpress har blivit bättre för mig nu det senaste. Knäböjen är fortfarande en väldigt svag del för mig. Är inte alls tillräckligt smidig för knäböj.
Vad brukar ni ge för råd till era nybörjare om de inte är tillräckligt smidiga för knäböj?? Finns det något speciellt sätt som är bra att stretcha på tex? Kanske inte så värt att besöka ert gym innan man fixat till smidigheten lite mer ordentligt?
Det är ju alltid enklare att ge någon tekniktips på plats. Jag är en amatör så jag är inte rätt person att fråga men jag hade nog försökt köra så djupt jag kunde (utan att få ostbågerygg) och helt enkelt försöka köra lite djupare hela tiden. Man blir vigare av att köra med bra ROM.

Annars har ju en kolo-användare gjort den här stretchvideon för knäböj, har aldrig testat dock:

MqyV9KIBuPw

Anton Fräs
2010-08-17, 08:14
Håller med i varenda sak Halldin skrev. Jag har själv gått från totalt orörlig till fulldjup på 3-4 månader. Mycket stretch, som filmen samt mycket knäböj till det djup man kunde hålla med god form just då.

Floddan
2010-08-17, 12:41
Hur långt är det från Scandic Crown till Slottskogsvallens gym??

Det är lätt att ta sig till vallen därifrån, både med spårvagn och med bil. Välkommen.

Zoidy
2010-08-17, 12:41
Det är ju alltid enklare att ge någon tekniktips på plats. Jag är en amatör så jag är inte rätt person att fråga men jag hade nog försökt köra så djupt jag kunde (utan att få ostbågerygg) och helt enkelt försöka köra lite djupare hela tiden. Man blir vigare av att köra med bra ROM.

Annars har ju en kolo-användare gjort den här stretchvideon för knäböj, har aldrig testat dock:

MqyV9KIBuPw

Tack så mycket för videon! Det där ska jag testa. Hur ofta är tanken att man ska göra det där btw? Varje dag? Eller varje träningspass? Och hur länge bör man stretcha? Räcker tio min typ?

Jag tror att jag går djupare än vad min vighet egentligen tillåter i knäböj. Fick det filmat för inte så längesen av min syssling, och precis sista 5-10 cm jag går ner tappar jag ryggen. Jag känner dock inte av att jag får ont i ryggen på något sätt alls, och det känns bra när jag går ner till det djupet också. Bör jag ändå sluta gå ner såpass djupt, och köra lite mer grunt, tills jag har vigheten?
Bör kanske tillägga att jag går runt parallellt just nu

Håller med i varenda sak Halldin skrev. Jag har själv gått från totalt orörlig till fulldjup på 3-4 månader. Mycket stretch, som filmen samt mycket knäböj till det djup man kunde hålla med god form just då.

Riktigt bra ju! 3-4 månader är inte så lång tid i sammanhanget, tycker jag. Hade vart supernöjd om jag kunde nå fulldjup på den tiden.
Men hur ofta stretchade du på det sättet? Och hur länge stretchade du?

Säkert riktiga nybörjarfrågor det här, men jag vill inte skada mig eller nåt

Halldin
2010-08-17, 19:55
Inte en aning faktiskt, jag skulle tro att det är bra att köra efter varje böjpass men släng iväg ett PM till användaren Sheogorath här på kolozzeum annars.

Anton Fräs
2010-08-17, 22:37
PMa Sheogorath för mer detaljer. Jag körde den ca. 3-4ggr/veckan, aldrig efter benpass (finns goda skäl kmr inte ihåg vilka dock..)

Körde även mycket annan stretching nästintill dagligen, dynamiskt för höfterna för det mesta.

Ungrim
2010-08-18, 06:09
Det är lätt att ta sig till vallen därifrån, både med spårvagn och med bil. Välkommen.

Då kan det nog hända att man gör ett besök v.35

Karlos
2010-08-18, 10:16
Då kan det nog hända att man gör ett besök v.35

Gör det! Skitkul med besök!

Anton Fräs
2010-08-21, 19:42
Jag tänkte avlägga besök nästa lördag. Hur låter det? Någon speciell tid?

Halldin
2010-08-21, 20:18
Jag tänkte avlägga besök nästa lördag. Hur låter det? Någon speciell tid?
Det låter bra, jag kommer eventuellt inte då jag inte är i göteborg då. Men jag ska försöka ta mig dit ändå, hursomhelst är flera av de andra killarna där. Klockan 12 är en bra tid, då bör det garanterat vara folk där. Willkommen :thumbup:

Halldin
2010-08-21, 20:20
Jag tänkte avlägga besök nästa lördag. Hur låter det? Någon speciell tid?
Vad jag vet kommer mer eller mindre garanterat Floddan, anders172 och doommessiah vara där då, ifall du vill ta kontakt med någon av dom före eller vadsomhelst. Men dom känner säkert igen dig, kanske. :)

Anton Fräs
2010-08-21, 20:57
Det låter bra, jag kommer eventuellt inte då jag inte är i göteborg då. Men jag ska försöka ta mig dit ändå, hursomhelst är flera av de andra killarna där. Klockan 12 är en bra tid, då bör det garanterat vara folk där. Willkommen :thumbup:

Ja det får du allt försöka! Men jag och MikaelJ kommer dit tisdag eller torsdag också! Står lite i min journal om det också.

Vad jag vet kommer mer eller mindre garanterat Floddan, anders172 och doommessiah vara där då, ifall du vill ta kontakt med någon av dom före eller vadsomhelst. Men dom känner säkert igen dig, kanske. :)

Kommer nog PMa Floddan :)

Halldin
2010-08-21, 21:15
Ja det får du allt försöka! Men jag och MikaelJ kommer dit tisdag eller torsdag också! Står lite i min journal om det också.

Kan dessvärre inte på hela veckan, tenta måndag och torsdag. :/

Men tisdagar och torsdagar runt kl 16-17 ska det vara folk där. Börjar ni permanent är jag garanterat där någon gång. :D

Anton Fräs
2010-08-23, 10:32
Torsdag kl. 16 kommer jag och MikaelJ på besök! Jag lär komma dit på lördag också då jag får en känsla av att jag kommer fastna rätt hårt :D

Är riktigt sugen på SL-klubb! Vikter och såna här grejer ska lyftas!

Karlos
2010-08-23, 11:14
Kul med nytt blod!
Du är så välkommen!

anders172
2010-08-23, 19:13
Kom på lördag vid 12, då ska iaf jag entra arenan och jag är där nåra timmar o tränar dom riktiga grenarna.

Anton Fräs
2010-08-23, 19:23
Jag kmr torsdag kl 16 och lördag kl 12! :)

anders172
2010-08-23, 19:33
Gött mos

mikaelj
2010-08-24, 19:50
Jag kmr torsdag kl 16 och lördag kl 12! :)

Japp, minus lördagen. Då är jag i Oslo.

Något man behöver tänka på att ha med sig?

Halldin
2010-08-24, 20:28
En sån här kan vara bra:

http://www.moonbattery.com/ball-gag.jpg

:D

Annars är det nog bara att ta med sig förståndet och 60-80kr i inträde (det förstnämnda är dock inte ett krav vilket ni kommer märka).

Anton Fräs
2010-08-26, 12:03
Hahah, jävlar vilken bild. Aja jag och Micke är där vid 4. Ska bli kul!

Halldin
2010-08-26, 12:19
Varken jag eller Floddan är där så ni kommer eventuellt möta den barska alfahannen Maskot som har härjat där i 30 år. Eventuellt att doommessiah är där men det vettefanken.

Det löser sig nog, ska ni dit fler gånger lär ni väl träffa oss också.

Anton Fräs
2010-08-26, 12:47
Får tjöta med lite annat folk där isåfall :)

Ungrim
2010-08-26, 21:09
Ni som har koll på Göteborg, vilken spårvagnshållplats ska man hoppa på i närheten av Polhemsplatsen och av vid Slottskogsvallens gym?

Anton Fräs
2010-08-26, 21:13
Det var riktigt kul idag och rekommenderar alla som funderar på SL-klubb att söka sig till GKK!

www.västtrafik.se där kan du söka ungrim :)

Ungrim
2010-08-26, 21:20
www.västtrafik.se där kan du söka ungrim :)

Ha Ha, försökte leta där på deras kartor men man var ju helt lost direkt, man är inte van att ha mer än 4 tvärgator i stan. *screwy*

capron
2010-08-26, 21:40
Ungrim din plan kanske funkar snart kanske någon på GKK kommer och hämtar dig med bil :-) Åker själv aldrig spårvangn. Men skrev in slottsskogvallen i reseplaneraren.
7, 1 och 13 verkar gå ditt om du kör från brunnsparken.

Floddan
2010-08-26, 21:46
Ha Ha, försökte leta där på deras kartor men man var ju helt lost direkt, man är inte van att ha mer än 4 tvärgator i stan. *screwy*

hähä

Använd den grejen i vänstra kollumnen på vasttrafik.se. Skriv in platsen du åker ifrån och till marklandsgatan (eller slottskogsvallen). Så räknar den ut färdvägen åt dig. Från marklandsgatan är det typ 200 meter att gå.

Alltså skriv in från skandic (eller hållplatsen utanför) och till slottskogsvallen (eller marklandsgatan som är närmaste hållplats) så räknar datorn ut resten. :D

Ungrim
2010-08-26, 21:52
Ungrim din plan kanske funkar snart kanske någon på GKK kommer och hämtar dig med bil :-) Åker själv aldrig spårvangn. Men skrev in slottsskogvallen i reseplaneraren.
7, 1 och 13 verkar gå ditt om du kör från brunnsparken.

Ha Ha, Schyy!! Avslöja inte min plan ;)

Tack för hjälpen!

Ungrim
2010-08-26, 21:53
hähä

Använd den grejen i vänstra kollumnen på vasttrafik.se. Skriv in platsen du åker ifrån och till marklandsgatan (eller slottskogsvallen). Så räknar den ut färdvägen åt dig. Från marklandsgatan är det typ 200 meter att gå.

Alltså skriv in från skandic (eller hållplatsen utanför) och till slottskogsvallen (eller marklandsgatan som är närmaste hållplats) så räknar datorn ut resten. :D

Tror jag lyckades lösa det, Vi ser ju på måndag om inte annat :)

mikaelj
2010-08-26, 23:45
Varken jag eller Floddan är där så ni kommer eventuellt möta den barska alfahannen Maskot som har härjat där i 30 år. Eventuellt att doommessiah är där men det vettefanken.

Det löser sig nog, ska ni dit fler gånger lär ni väl träffa oss också.

DoomMessiah var där! Han var böjlig. Maskot var också där och väldigt hjälpsam. Trevligt gäng var det!

Halldin
2010-08-27, 12:35
Koolt. Ska ni börja träna där båda två?

Anton Fräs
2010-08-27, 12:41
Koolt. Ska ni börja träna där båda två?

Jag kommer göra det ivarjefall. :thumbup:

Halldin
2010-08-27, 16:44
Bra!

Floddan
2010-08-28, 14:45
Spårvagn is the shit. Här är en unge (förvisso stockholmare men ändå...) som berättar lite om spårvagnar:


_Ayk2Gkq5rI

bubbe
2010-08-28, 14:49
Spårvagn is the shit. Här är en unge (förvisso stockholmare men ändå...) som berättar lite om spårvagnar:


_Ayk2Gkq5rI

Du är faktiskt ganska snygg på film ändå, Carl-Erik!

Karlos
2010-08-28, 15:28
Är det inte Carl-Henrik från GSK?

Floddan
2010-08-28, 15:35
Är det inte Carl-Henrik från GSK?

Ja, han har färgat håret nu.

mikaelj
2010-08-30, 12:38
Koolt. Ska ni börja träna där båda två?

Jag får se. Måste träffa dig också. ;-)

När är du på plats nästa gång?

(mitt Sportlife-kort går ut imorgon, så jag behöver ett nytt ställe att träna på. jag har förvisso Friskiskort, men...)

Anton Fräs
2010-08-30, 12:40
Kom igen micke! Join the dark side (: Jag kmr köra på Vallen på förmiddag/eftermiddag imorgon, kan dock bara stanna senast till 17 förmodligen.

Anton Fräs
2010-08-30, 15:37
bump

Halldin
2010-08-30, 21:11
Jag blir icke där förrän på tävlingsdagen nästa gång, det var dock ett gäng som skulle köra imorgon. Floddan är bannad från kolo nu men jag tror knappt han är där före 17 tyvärr, det bör dock vara en del andra där från 16 och framåt.

Anton Fräs
2010-08-30, 22:56
Jag hinner inte imorgon! Attans. Men torsdag är jag där vid 16 o tränar + vid tävlingen o hejar på!

Halldin
2010-08-31, 17:59
Tävlingen startar inte förrän efter kl 19 så jag rekommenderar nästan hemgång emellan om du inte har lätt för att fördriva tiden. :D

capron
2010-09-01, 07:40
Hur lyckades floddan bli bannad ?

Anton Fräs
2010-09-01, 09:40
Tävlingen startar inte förrän efter kl 19 så jag rekommenderar nästan hemgång emellan om du inte har lätt för att fördriva tiden. :D

Hinner inte hem imellan! Får bli att komma dit senare eller ta med en god bok :)

mikaelj
2010-09-02, 13:54
Träning idag? Vad hände nu?

anders172
2010-09-02, 14:19
Tävlingen börjar 7, uppv gör att lyftardelen ockuperas från ca 1645.

Anton Fräs
2010-09-02, 19:31
Kul att se lite tävling. Dina utlovade vrål var råa Anders :D

Halldin
2010-09-02, 22:19
Blev du sugen på att tävla själv?

mikaelj
2010-09-03, 09:12
Hur stark måste man vara för att börja tävla kring 80-kg-klassen?

Anton Fräs
2010-09-03, 10:57
Blev du sugen på att tävla själv?

Ja fast utm som Maskot sade. Utan material :D

Hur stark måste man vara för att börja tävla kring 80-kg-klassen?

Du måste vara så stark du känner att du måste vara för att tävla. Alltså med rimlighet i bakhuvudet inte stark alls, då man är där för att lära. Speciellt första tävlingarna.

Jag är ex. klen för att vara 100kgs bjässe och de flesta har bättre resultat än mig, oavsett viktklass, men kommer ställa upp så fort jag kan ändå :) Har men ett riktigt fint mål att jämföra mot i vidare träning.

Halldin
2010-09-03, 11:00
Hur stark måste man vara för att börja tävla kring 80-kg-klassen?
Spelar ingen roll, finns inga krav.
Ja fast utm som Maskot sade. Utan material :D

Bra! Jag tror de flesta kör sin första/sina första tävlingar utan material.

bubbe
2010-09-03, 11:02
Bra! Jag tror de flesta kör sin första/sina första tävlingar utan material.

Inte i falkenberg, där börjar man sin första tävling med superkatana, korslindade knän och supercenturion. Iofs blir det bara ett halvårs tävlande sen rehab men men....:Virro

mikaelj
2010-09-03, 11:28
Stämmer det att bälte ingår i utrustningslös/raw?

Inte i falkenberg, där börjar man sin första tävling med superkatana, korslindade knän och supercenturion. Iofs blir det bara ett halvårs tävlande sen rehab men men....:Virro

Mueller® Super Centurion 250TM

http://www.ziebellproducts.com/mue_hydrant2b.gif

Halldin
2010-09-03, 12:20
Inte i falkenberg, där börjar man sin första tävling med superkatana, korslindade knän och supercenturion. Iofs blir det bara ett halvårs tävlande sen rehab men men....:Virro
Ajdå. :D
Var det därför det bara var du som tävlade?
Stämmer det att bälte ingår i utrustningslös/raw?

Det stämmer.

Anton Fräs
2010-09-04, 13:41
Är det fortfarande kl 16-17 som gäller på vardagar och 12 på lördag förresten? Kunde inte komma ner och köra idag men tänkte köra tisdag/torsdag/lörd på klubben!

Halldin
2010-09-04, 13:54
Är det fortfarande kl 16-17 som gäller på vardagar och 12 på lördag förresten? Kunde inte komma ner och köra idag men tänkte köra tisdag/torsdag/lörd på klubben!
Japp.

Anton Fräs
2010-09-06, 21:00
Jag är där från halv 4 imorgon iaf! Alla tekniktips är varmt välkomna, ska försöka våga mig på att be Maskot stå med pekpinnen också :em:

capron
2010-10-14, 18:47
Kom in på mitt älskade gym GAK idag och såg lappen. "Inga tunga marklyft , Tack !" En stång har pajat mycket beror nog på de som kör frivändingar och släpper rakt ner i golvet men är det också sant att tunga marklyft till sist förstör normala 20kg stänger som har rullager vid sidorna ? Det finns även en mindre gecko stång 15 kg som inte har rullager den borde väl gå bra att kör tunga marklyft med ?

the_PL_man
2010-10-14, 22:06
Kom in på mitt älskade gym GAK idag och såg lappen. "Inga tunga marklyft , Tack !" En stång har pajat mycket beror nog på de som kör frivändingar och släpper rakt ner i golvet men är det också sant att tunga marklyft till sist förstör normala 20kg stänger som har rullager vid sidorna ? Det finns även en mindre gecko stång 15 kg som inte har rullager den borde väl gå bra att kör tunga marklyft med ?

En damstång är ännu sämre lämpad för marklyft (damstången i OL väger 15 kg).
Vi har OL-stänger som vart med sedan 1979 och misshandlats av både SLare och OLare utan att vara slut i lagren. Dock är lättringen helt blank.

Är det en Elikostång så är det väl bara att beställa ny lager & byta dem.

mvh
the_PL_man

pejo
2010-10-21, 12:11
Nu när man skall arrangera SM i klassisk styrkelyft, så har jag börjat fundera på om jag inte skulle börja tävla och kvala in (kvalgränserna verkar ju rätt lätta). Jag funderar på att gå ner tillräckligt med vikt för att komma ner i 60kg-klassen då jag tror jag skulle ha goda chanser att placera mig bra där.

Vilken klubb skall jag välja? Vad är medlemsavgiften och hur är den periodiserad?

Jag tror jag kommer sköta det mesta av min träning hemma men ett par pass med klubben där man kan få teknikhjälp kanske skulle kunna vara bra. Det känns smidigare för mig att ta mig till Slottskogsvallen än att ta mig till Hisingen. Dessutom tränar jag ju löpning (om min hälsena behagar bli bra någon gång) på Slottskogsvallen och Friidrottens hus.

Karlos
2010-10-21, 19:12
Nu när man skall arrangera SM i klassisk styrkelyft, så har jag börjat fundera på om jag inte skulle börja tävla och kvala in (kvalgränserna verkar ju rätt lätta). Jag funderar på att gå ner tillräckligt med vikt för att komma ner i 60kg-klassen då jag tror jag skulle ha goda chanser att placera mig bra där.

Vilken klubb skall jag välja? Vad är medlemsavgiften och hur är den periodiserad?

Jag tror jag kommer sköta det mesta av min träning hemma men ett par pass med klubben där man kan få teknikhjälp kanske skulle kunna vara bra. Det känns smidigare för mig att ta mig till Slottskogsvallen än att ta mig till Hisingen. Dessutom tränar jag ju löpning (om min hälsena behagar bli bra någon gång) på Slottskogsvallen och Friidrottens hus.

Vi i GKK (på Slottsskogsvallen) har en klubbpraxis som säger att vi tränar tillsammans på våra bestämda träningstider om man ska tävla för klubben. Inte nödvändigtvis alla pass i veckan, men så många man kan och minst ett pass i veckan under en längre tid.

pejo
2010-10-21, 19:44
Vi i GKK (på Slottsskogsvallen) har en klubbpraxis som säger att vi tränar tillsammans på våra bestämda träningstider om man ska tävla för klubben. Inte nödvändigtvis alla pass i veckan, men så många man kan och minst ett pass i veckan under en längre tid.
Betyder det att om man inte vill/kan göra detta så är man ej välkommen?
Hur är det med GSK?

Halldin
2010-10-21, 20:14
Betyder det att om man inte vill/kan göra detta så är man ej välkommen?
Hur är det med GSK?
Problemet ligger väl i att klubben dels vill lära känna personen och dessutom minskar tvivel om dopning och annat om man träffar personen hyfsat regelbundet och kan följa dennes resultat. Vill du bara bli medlem i en klubb som du kan tävla för utan att vara delaktig i klubben på något sätt tror jag att det finns sådana möjligheter också (extreme power kanske?).

Vad gäller GSK så vet jag inte vad dom har för policy men däremot verkar dom ha lite problem med att värva nya lyftare så det är möjligt att dom bara blir glada om du börjar där.

pejo
2010-10-21, 21:42
Problemet ligger väl i att klubben dels vill lära känna personen och dessutom minskar tvivel om dopning och annat om man träffar personen hyfsat regelbundet och kan följa dennes resultat. Vill du bara bli medlem i en klubb som du kan tävla för utan att vara delaktig i klubben på något sätt tror jag att det finns sådana möjligheter också (extreme power kanske?).

Vad gäller GSK så vet jag inte vad dom har för policy men däremot verkar dom ha lite problem med att värva nya lyftare så det är möjligt att dom bara blir glada om du börjar där.
Extreme Power, vad är det? En brevlådeklubb?
Det är jag ju egentligen inte ute efter heller och jag har inget emot att lära känna folk och ibland köra gemensam träning.
Jag har ju investerat en hel del pengar i mitt hemmagym och tycker då det är onödigt att lägga pengar på ytterligare ett gymkort. Ett annat problem är att det är svårt för mig att boka upp vissa tider pga familj och jobb.

Halldin
2010-10-21, 22:02
Extreme Power, vad är det? En brevlådeklubb?
Det är jag ju egentligen inte ute efter heller och jag har inget emot att lära känna folk och ibland köra gemensam träning.
Jag har ju investerat en hel del pengar i mitt hemmagym och tycker då det är onödigt att lägga pengar på ytterligare ett gymkort. Ett annat problem är att det är svårt för mig att boka upp vissa tider pga familj och jobb.
Extreme power är ett företag som b.la säljer styrkelyftsprylar men dom har även någon slags styrkelyftsklubb som man kan tävla för. Vet inte riktigt hur det funkar men släng en kik på www.extremepower.se och maila Tavho så kan han säkert förklara hur det ligger till, jag vet inte så mycket om det.

Angående att inte ha tid att träna vet jag känslan, jag har själv arslet fullt och har totalt försummat träningen och klubbträning de senaste månaderna. Men att tävla är ju tyvärr inget privilegie utan man måste kunna ställa lite krav på klubbmedlemmarna också, det kan straffa sig annars. Det dröjde nog ungefär ett halvår från att jag började träna på Slottskogsvallen till jag blev medlem i GKK, så det går ju att träna där och umgås/få tips innan man blir medlem. Tror de flesta är tillräckligt vänligt sinnade för att ge tips även till sådana som inte är med i klubben, jag brukar göra mitt bästa i alla fall även om jag är en amatör.

Karlos
2010-10-22, 09:58
De flesta i klubben har jobb/studier/familj och annat utanför. Kan man inte komma ett enda pass av fyra (mån, tis, tors, lör) så bör man nog söka sig till nån annan förening. Därmed inte sagt att det skulle vara omöjligt att få tips och ta del av medlemmarnas erfarenhet på gymmet. Vi är öppensinnade människor!

Halldin
2010-10-22, 22:02
De flesta i klubben har jobb/studier/familj och annat utanför. Kan man inte komma ett enda pass av fyra (mån, tis, tors, lör) så bör man nog söka sig till nån annan förening. Därmed inte sagt att det skulle vara omöjligt att få tips och ta del av medlemmarnas erfarenhet på gymmet. Vi är öppensinnade människor!
Var det fetstilta med tanke på min frånvaro även riktat mot mig? För då måste jag nog ge dig dina fiskar varma.

Karlos
2010-10-22, 22:24
Äh, sluta larva dig. Du är ju medlem sedan länge och alla känner dig, jag syftade på folk som funderar på medlemskap.

Halldin
2010-10-23, 19:14
Äh, sluta larva dig. Du är ju medlem sedan länge och alla känner dig, jag syftade på folk som funderar på medlemskap.
Nu ska du få varm fisk

http://media.hd.se/2008/04/26/310108/large/Fiskpinne%20frill.jpg

CMB
2010-10-24, 12:10
hejsan

Som nyinflyttad i Göteborg och funderar på att tävla igen under nästkommande år så har jag börjat kolla lite på GKK och GSK. Då ni här verkar vara GKKare undrar jag nu, varför valde ni GKK? Vilka krav har ni på era lyftare?(jo enklare att kontakta klubben men men).
jo jag vet man kan träna och lära känna klubben innan men då jag idag är medlem i en sl-klubb måste klubb-byte göras mellan 15/11-15/12.

Tack på förhand

Karlos
2010-10-24, 14:20
Det enklaste är att komma ner till Slottskogvallens gym (mån ca 16-19, Tis 16-19, Tors 16-19, Lör 11-14) och träna med oss. Klubben lär gärna känna lyftaren och vid medlemsskap ska man träna så ofta man kan på de utsatta tiderna, minst en gång i veckan.

Kom och hälsa på!

doommessiah
2010-10-24, 17:19
Vad jag har förstått så tränar inte gsk tillsammans, utan de bedriver sin träning individuellt på olika ställen. På gkk försöker vi så mycket som möjligt bedriva våran träning tillsammans. Klubbkänslan är något som de flesta på gkk
värderar högt. Så även jag, därför tränar och tävlar jag för gkk.