handdator

Visa fullständig version : egna energidrycker ???


kirilposto
2009-12-06, 18:58
Tja

jag undrarhur ni gör era egna energidrycker
och hur de funkar ...

Alltså receptet på drycken..

stafh
2009-12-06, 19:22
Menar du energidryck som i red bull eller energidryck som i gainer?

kirilposto
2009-12-06, 19:32
som gainer

Eddie Vedder
2009-12-06, 19:35
Är det recept på energidrycker du är ute efter så sök i den delen av forumet.

Undrar du över vanlig gainer är det ju bara att blanda önskad mängd protein med önskad mängd kolhydrater. Vissa väljer vatten, vissa mjölk, vissa har i en dos kreatin.

mjeuuu
2009-12-06, 23:43
Det är väl bara testa att blanda massa random frukter och/eller bär med mjölk, proteinpulver och havregryn eller liknande. Aldrig testat, men det lär ju smaka okej. Fast om man ska lyxa till det på det sättet så tycker jag att man lika gärna kan anstränga sig bara lite mer och fixa riktig mat istället.

kirilposto
2009-12-08, 17:11
tänkte så man får en energikick typ när man spelar fotboll och sånt ;) känns luite wrong att ta med en flingpåse till en sporthall .:)

patrikjo
2009-12-08, 17:28
Ser inte riktigt vad du är ute efter. Energikick säger du, då kanske något koffeinhaltigt kan vara bra? Eller är du mer ute efter någon form av sockerkick?

kirilposto
2009-12-08, 18:15
njaa inte koffein, asså så jag blir hyperaktiv. haha nämen så man blir lite mer livlig när man sportar, mer energi med andra ord

Eddie Vedder
2009-12-08, 19:24
njaa inte koffein, asså så jag blir hyperaktiv. haha nämen så man blir lite mer livlig när man sportar, mer energi med andra ord

Din andra mening antyder ju att du vill åstadkomma just det som du i första meningen INTE vill.:Virro

Jag säger också koffein. Sedan behöver du ju inte tokdosera.

z_bumbi
2009-12-08, 19:34
mer energi med andra ord

Mer energi = kolhydrater, protein och/eller fett

Koffein = uppiggande men inget som tillför energi

Hur funkar..
Vanlig sportdryck?
Cola med och utan socker?
En svag gainer dvs protein och kolhydrater i pulverform?