handdator

Visa fullständig version : likvärdigt med morgonprom?


Nate
2003-09-11, 18:48
Visst spelar det ingen roll vad man gör för aktivitet innan frukost bara man hamnar på rätt pulsnivå? Om man tex sysselsätter sig med att sopa, skura osv i nån timme - visst borde det bli likvärdigt med en morgonpromenad?

King Grub
2003-09-11, 18:49
Svar ja. Fram med skurhinken! :)

Ervin
2003-09-11, 18:53
Grub är som alltid där först för att svara på frågan!!!
Vad skulle vi egentligen göra utan dig Grub?!?!

:thumbup: :love:

Paolo
2003-09-11, 18:57
ojojoj vill se den personen som skurar golv med 120 i puls ;)



dvs om man nu har 120 i puls när man går i rask takt...

Nate
2003-09-11, 19:02
Originally posted by Paolo
ojojoj vill se den personen som skurar golv med 120 i puls ;)



dvs om man nu har 120 i puls när man går i rask takt...

Underskatta inte min skurförmåga ;)

Inga problem att komma upp i puls då man på en halvtimme ska hinna sopa, skura och tillrättaställe ett helt café. Med bra musik i lurarna går allt! :D

Tanken är att gå till jobbet (tar 40 min) och avsluta med städningen innan det är dags för frukostpaus. Borde väl funka?

tenchi
2003-09-11, 19:51
Originally posted by Ervin
Grub är som alltid där först för att svara på frågan!!!
Vad skulle vi egentligen göra utan dig Grub?!?!

:thumbup: :love:

stackars grubben har kanske inget liv, det är därför som han är först med att svara? :booty:

King Grub
2003-09-11, 20:05
Originally posted by tenchi


stackars grubben har kanske inget liv, det är därför som han är först med att svara? :booty:

Ju fler inlägg, desto mindre liv. :booty:

Det faktum att jag jobbar hemma framför datorn gör också sitt till. ;)

tenchi
2003-09-11, 20:11
Originally posted by King Grub


Ju fler inlägg, desto mindre liv. :booty:

Det faktum att jag jobbar hemma framför datorn gör också sitt till. ;)

det KAN ha nåt med det att göra :cheers:

Castro
2003-09-11, 20:59
Är någon med på att sabottera för det företag som någon gång i framtiden erbjuder Gruben ett riktigt jobb? Jag menar, det är ju antingen dem eller oss...:devil: :D

tenchi
2003-09-11, 21:41
Originally posted by Castro
Är någon med på att sabottera för det företag som någon gång i framtiden erbjuder Gruben ett riktigt jobb? Jag menar, det är ju antingen dem eller oss...:devil: :D

Det är nog ingen fara, han verkar ha skrivit om det mesta här. Bara att använda sökfunktionen skulle jag tro :naughty:

Prankie
2003-09-12, 06:53
Vi kan samla ihop grubs uttalande och skriva en stor tjock bok så det bli lite protein pengar. :D

kharon
2003-09-12, 09:24
Originally posted by Prankie
Vi kan samla ihop grubs uttalande och skriva en stor tjock bok så det bli lite protein pengar. :D

Vi borde samla all kunskap här "ombord" till en bok/böcker och sponsorera kolozzeum med stålarna vi får. Fixa mer kapacitet till vårt suveräna forum (som tydligen är överbelastat) etc.

Sen skulle vi åka iväg och kolla på mr. olympia hela kolozzeum-gänget. Och för pengarna som blir över fixar vi en massiv ätardag för hela gänget! Stänga in oss på en all-you-can-eat-buffet en hel dag! :eating:


:hbang:

Nate
2003-09-12, 17:15
Update - testade att ha på mig pulsmätaren under jobbet idag. Hamnade på ca 110-130 slag under städningen...

Total kalorisumma enligt pulsen under 9.5h arbete + cykling till o från jobbet på ca 30 min tot hamnade på 2500 kalorier :hbang:

tenchi
2003-09-12, 17:57
Originally posted by Nate
Update - testade att ha på mig pulsmätaren under jobbet idag. Hamnade på ca 110-130 slag under städningen...

Total kalorisumma enligt pulsen under 9.5h arbete + cykling till o från jobbet på ca 30 min tot hamnade på 2500 kalorier :hbang:

WORD! :kickass:

Cilia
2003-09-13, 09:54
Vilket jäkla tempo du har på arbetet.
Skulle vilja se dig i aktion måste vara som att se en film på dubbel hastighet.

Din arbetsgivare måste vara nöjd. Bra jobbat

Castro
2003-09-13, 11:02
Originally posted by Cilia
Vilket jäkla tempo du har på arbetet.
Skulle vilja se dig i aktion måste vara som att se en film på dubbel hastighet.

Din arbetsgivare måste vara nöjd. Bra jobbat

Men för att klara det där tempot måste hon ju äta upp allt bröd så det går jämnt ut för arbetsgivaren skulle jag tro...;)

Nate
2003-09-13, 16:56
Originally posted by Cilia
Vilket jäkla tempo du har på arbetet.
Skulle vilja se dig i aktion måste vara som att se en film på dubbel hastighet.

Din arbetsgivare måste vara nöjd. Bra jobbat


beror nog mest på förhöjd puls utav alla aggressioner som man håller på mot
idioter till kunder :smash: :whipped:

Eller så kanske lokaluppbyggnaden har nåt med saken att göra. Vi måste nämligen springa ned i en brant trapp upp o ned hela dagen för att hämta drickesbackar och mjölk. Trappmaskin är för pussies ;)

Nate
2003-09-13, 16:56
Originally posted by Castro


Men för att klara det där tempot måste hon ju äta upp allt bröd så det går jämnt ut för arbetsgivaren skulle jag tro...;)

:thefinger

Bröd är GOTT!

Castro
2003-09-13, 18:12
Originally posted by Nate


:thefinger

Bröd är GOTT!

Joo det förstår man ju när du lurar på dina stackars kunder gammalt, torrt bröd bara för att själv få kalasa på det nybakta...:booty:

Och kom nu inte och skyll på snåla kunder va! :D

Nate
2003-09-13, 18:51
Originally posted by Castro


Joo det förstår man ju när du lurar på dina stackars kunder gammalt, torrt bröd bara för att själv få kalasa på det nybakta...:booty:

Och kom nu inte och skyll på snåla kunder va! :D

klart man tar det bästa själv :angel:

Dessutom kategoriseras man direkt som snål om det första man gör då man kommer in i affären är att söka igenom "gårdagens bröd"-hyllan :thefinger

Att köpa nästa gång:
Holmölimpa
Danskt rågbröd
Fruktbröd
Honungssur

Och köp förihelvete inget som e inplastat = inte dagens bröd

Castro
2003-09-13, 18:59
:em:

Nate
2003-09-13, 19:08
shame on you ;)

Nils
2003-09-13, 19:34
Originally posted by Nate




Och köp förihelvete inget som e inplastat = inte dagens bröd
Men när man har tid på kvällen att handla så är det som inte är inplastat ju redan torrt!
Himla bra det måste vara att rusa omkring sådär hela dagen förresten. Automatiskt bra cardio och fettförbränning!
:thumbup:
Nils

Castro
2003-09-13, 20:15
Originally posted by Nils

Himla bra det måste vara att rusa omkring sådär hela dagen förresten. Automatiskt bra cardio och fettförbränning!
:thumbup:
Nils

Vems sida står du på egentligen?! Löparnas eller byggarnas? Det är ju för fan katabolt att ränna rundt sådär! :D

Prankie
2003-09-13, 22:33
Originally posted by Nate

Och köp förihelvete inget som e inplastat = inte dagens bröd

När jag kom och köpte bröd så var alltså inplastade ju. :thefinger

tenchi
2003-09-13, 22:46
Originally posted by Castro


Vems sida står du på egentligen?! Löparnas eller byggarnas? Det är ju för fan katabolt att ränna rundt sådär! :D

äh, du vet väl att du ska ta en proteindrink innan du rör på dig överhuvudtaget? Jag brukar ta en innan jag går ut till bilen... sen en bar innan jag startar bilen. under själva resan är det ganska lugnt, farthållare du vet.... värst är när man ska gå runt på stan. 100g protte rakt ut i blodet för att stoppa den värsta nedbrytningen.

:naughty:

Nate
2003-09-13, 23:18
Originally posted by Prankie


När jag kom och köpte bröd så var alltså inplastade ju. :thefinger

Du kanske var där en söndag då allt e gårdagens bröd eller så var du där på kvällen då de hunnit plasta in allt inför morgondagen.

Prankie
2003-09-14, 07:49
Det var en macka. :) Med pestoost?!?!?

Cilia
2003-09-14, 08:07
bor ni alla i Umeå och handlar på samma ställe?
Du borde ha provision på dom du drar dit *nickar*

Prankie
2003-09-14, 08:10
Hon jobbar där, jag handlar där ibland. ;)

Cilia
2003-09-14, 08:11
har förstått att hon jobbar där det är därför jag föreslog provision men det var fler än du som handlade där. ÄVen därav provisionen.

Nate
2003-09-14, 16:18
Originally posted by Prankie
Det var en macka. :) Med pestoost?!?!?

färdiggjorda mackor är alltid inplastade... snackade om bröd utan pålägg. Alltså sånt som man köper med sig hem på nedervåningen ju...