handdator

Visa fullständig version : Tävla för annan klubb?


110
2009-12-05, 14:33
Tog kontakt med min gamla klubb idag (Malmö Atlet Klubb) o prata lite med dom om att eventuellt tävla för de, är kanske ingen dum idé då dom faktiskt har eget lag.

Vad tror ni?
Jag kommer fortfarande träna i Skurup

L-Sami
2009-12-05, 15:09
Det verkar vara en bra idé, allting blir mycket lättare i ett SL-lag och utvecklingsmöjligheterna blir större.

EkarN
2009-12-05, 15:27
Jag tror det är bra att göra så. Men som jag sa, med utrustningen kan det vara värt att krångla sig in till klubben för att få lite hjälp.

Lajne
2009-12-05, 15:43
Är du med i MAK kommer du sannolikt vara tvungen att behöva hjälpa till en del när de anordnar tävlingar, men å andra sidan kommer du aldrig ha ett problem med att få tävla någonstans eftersom du är med i en av de klubbar som anordnar mest här i söder.
Tänk bara på att det finns ett krav på att du ställer upp på minst 2 tävlingar per år, vilket innebär att om du inte vill börja tävla förrän till hösten måste du vara med på serie 3 och DM i antingen bänk eller SL, fler chanser finns inte förutom det. Annars blir du återbetalningsskyldig för licensavgiften (om du inte har ett bra skäl att missa en tävling, typ sjukdom etc).
Slutligen så är ju åtminstone Tony rätt duktig på bänktröjan, och Rickard bör vara en jävel på att använda markdräkten med tanke på vad han får ut av den; om någon sedan är utomordentligt bra på böjdräkten+lindorna vet jag inte men du kan iaf definitivt få hjälp med att lära dig använda och träna med dem :)

110
2009-12-05, 16:02
Roligt du nämner just MAK då det är just den klubben jag har i åtanke!
Mycket bra folk men bra utrymme och bra priser, inte så mycket som är dåligt förutom att de ligger en bra bit ifrån mig just nu

Lajne
2009-12-05, 18:44
Roligt du nämner just MAK då det är just den klubben jag har i åtanke!
Mycket bra folk men bra utrymme och bra priser, inte så mycket som är dåligt förutom att de ligger en bra bit ifrån mig just nu
Du skrev ju att du hade dem i åtanke i din förstapost, därför jag skrev om dem :)

110
2009-12-05, 21:17
Stämmer det Lajne, jag som är totalt yr idag.. hehe
Jobbade en stund på gymmet idag, trivs som fisken där

Får se lite vad de svarar efter det jag skrivit, kanske kan vi komma överens om ngt,
fick dock skrivit att de tränar SL på gymmet måndag, onsdag o fredag 16-17, vilket är omöjliga tider för mig

Nitrometan
2009-12-07, 08:59
Jag tror att det kan bli jättebra på MAK.

Se om du kan få tag på numret till Rickard, Maria eller Tony - de tränar säkert nån annan tid ibland. De vill säkert hjälpa dig.

Bra svar av Lajne också!

110
2009-12-09, 09:05
Får se om eller när jag får svar på mitt senaste mail, känns inte så ;)
Annars kontaktar jag de sen när tävling närmar sig

EkarN
2009-12-09, 16:28
Får se om eller när jag får svar på mitt senaste mail, känns inte så ;)
Annars kontaktar jag de sen när tävling närmar sig

Ring dem såfort du kan, blir nog bättre. Men licens bör de inte lösa förrns nästa år alla årets tävlingar är ändå slut.

110
2009-12-09, 20:00
Kanske gör så imorron :)
Bra att få klart för mig hur det kommer bli nästa år då tävling blir av.
Mer än troligt kommer jag även gå till MAK för att testa med dräkt, där de som tränar där kan hjälpa en, komma med tips etc ang dräkt

Nitrometan
2009-12-10, 07:08
Mer än troligt kommer jag även gå till MAK för att testa med dräkt, där de som tränar där kan hjälpa en, komma med tips etc ang dräkt
Precis så. Man behöver hjälp.

110
2009-12-12, 19:40
Har kommit så långt nu att jag får se hur det blir ang tävla för annan klubb, man känner sig en aning stolt för att tävla för någon annan klubb. Trivs bra på kraftsport i Skurup, det spelar mindre roll om lagtävling inte är möjligt - Fortsättning följer :)