handdator

Visa fullständig version : Värkande Triceps


dominus
2003-09-11, 13:33
Hallå!
Jag snart tränat styrketräning i 1½-2 år. Det här väll gått hyfsat bra med lite skador då och då, men som läkt sig. Men nu har jag haft problem med triceps ett längre tag. Jag får ont vid triceps fästet nere vid armbågen när jag tränar triceps och ibland när jag bänkar. Fast det är tricepspasset som gör den värsta effekten. När jag for ont brukar jag helt lägga ner med triceps träning. Men sen efter ett tags vila får jag ont andra passet eller nått, när jag tar upp triceps träningen igen. Värken är jäkligt skum, kan även få ont till vardags när jag bara belastar triceps lätt t.ex. bär en matkasse eller nått. Är det överansträngning och att jag vilar för dåligt när jag väl tar en vila eller vad beror det på?

skalman
2003-09-11, 13:52
Hallå !!

Vilka övningar kör du ?? Låt mig gissa liggande tricepspress till pannan ?? denna övningen kan definitivt vara onyttig för fästet vid armbågen det är bättre att gå runt huvudet men du har ändå mer stress på fästet i denna övn. än ex. push downs. Även tät bänkpress (om man inte utför den fint) och tricepsövn. över huvudet kan ge lite problem med fästet vid arm bågen. Mitt förslag är att prova övn. som push downs, dips, enarms pushdowns...hjälper inte detta så vet jag inte vad det är...

Lycka till !! :cool:

dominus
2003-09-11, 13:56
Kör liggande triceps press förbi huvudet, inte till pannan. Kör även pushdowns. Nu på sista tiden har jag bara kört pushdowns, för den känns bättre än triceps pressen över huvudet. Men jag får ont av pushdown å.

shirunai
2003-09-11, 14:32
Vad händer om du vilar och sen bara kör tex pushdowns och tricepspress med cable ovanför huvudet ? stressar det triccen också ?

nordland
2003-09-11, 18:36
jag har haft samma problem, men i mitt fall berodde det på att lederna/musklerna legat för tajt mot varandra. Det låter konstigt men det var så massören sa...