handdator

Visa fullständig version : Blanda Kreatin i munnen


aGrahn
2009-12-03, 21:32
Är det dåligt att blanda kreatinet i munnen. alltså, jag tar en tesked kreatin i munnen sen dricker jag. Måste kreatinet blandas med vattnet eller nåt?

hertzman
2009-12-03, 21:41
Är det dåligt att blanda kreatinet i munnen. alltså, jag tar en tesked kreatin i munnen sen dricker jag. Måste kreatinet blandas med vattnet eller nåt?

Nej. Funkar.

aGrahn
2009-12-03, 21:48
okej tack

ZEZUS
2009-12-03, 21:58
Funkar det även att svälja det som pulver å sen dricka vatten? tycker att det fastnar så mycket pulver i glaset.

hertzman
2009-12-03, 22:24
Funkar det även att svälja det som pulver å sen dricka vatten? tycker att det fastnar så mycket pulver i glaset.

Ja. Det lär nog blandas i magen ska du se.

svennebanan
2009-12-03, 23:04
Ja. Det lär nog blandas i magen ska du se.

Jag vet inte hur det är med kreatin men på den tiden det var inne med maltodextrin(är det så fortfarande?) efter passen så var det viktigt att lösningen var isoton, för att snabbt kunna tas upp av kroppen. Isoton bli lösningen om den blandas med tillräckligt mycket vatten. Det kan helt sakna betydelse i detta fall, jag har faktiskt ingen aning

ChrisDEFC
2009-12-03, 23:12
Funkar det även att svälja det som pulver å sen dricka vatten? tycker att det fastnar så mycket pulver i glaset.

vad har du för kreatin? jag slänger i en tesked i ett glas, fyller på med 1-2dl vatten sen snurrar jag bara lite på glaset och dricker, har aldrig varit med om att det fastnat och då har jag ändå druckit kreatin i några år. Jag kör med vanligt monohydrat. Men gillar du att blanda i munnen är det ju inga probs, jag gör det själv ibland när jag inte vill ha ett glas med disk men tycker det är strävt och obehagligt i munnen.

slic3
2009-12-04, 07:04
Precis min tanke. Verkar ganska obehagligt. Tycker kreatin självt ger en ganska obehags-känsla tillsammans vatten...

Parachutes
2009-12-04, 07:57
Alltså menar du allvar med att du frivilligt slänger in en skopa kreatin i munnen SEN adderar vatten och blandar runt med det? Har gjort det själv ett par gånger i nödfall.. det är vidrigt! :)

Nitrometan
2009-12-04, 10:59
Alltså menar du allvar med att du frivilligt slänger in en skopa kreatin i munnen SEN adderar vatten och blandar runt med det? Har gjort det själv ett par gånger i nödfall.. det är vidrigt! :)

Bästa sättet.

Kreatin smakar ju inget.

Bara lite grusig känsla i munnen.

hertzman
2009-12-04, 11:13
Jag vet inte hur det är med kreatin men på den tiden det var inne med maltodextrin(är det så fortfarande?) efter passen så var det viktigt att lösningen var isoton, för att snabbt kunna tas upp av kroppen. Isoton bli lösningen om den blandas med tillräckligt mycket vatten. Det kan helt sakna betydelse i detta fall, jag har faktiskt ingen aning

Mig veterligen har kreatin ingen omedelbar prestationshöjande effekt efter intag så att hastigheten för upptag torde vara av mindre vikt. Den prestationshöjande effekt kommer efter att man "fyllt på" kreatindepåerna i kroppen.

Parachutes
2009-12-04, 11:26
Bästa sättet.
Kreatin smakar ju inget.
Bara lite grusig känsla i munnen.

Jo grus-känslan är ok men det smakar ju typ.. granbarr? Det är som att dricka göteborgs rapé.

JoeyP
2009-12-04, 11:41
Kreatin är riktigt äckligt. Känns som man har små små kristaller i munnen efter en klunk och så måste man dricka mer. Det är fan äckligare än EAA.

Rimmon
2009-12-04, 11:43
Jo grus-känslan är ok men det smakar ju typ.. granbarr? Det är som att dricka göteborgs rapé.

Vad tusan har du hittat för kreatin? Låter ju skitskojj :D

Parachutes
2009-12-04, 11:45
Vad tusan har du hittat för kreatin? Låter ju skitskojj :D

Starnutrition creatine monohydrate.. fick jag ett måndagsex eller? :(

BigSpawn
2009-12-04, 12:07
Det var standardsättet att ta det på på gamla goda tiden när det endast fanns standardvarianten, smakade ju absolut ingenting.
Däremot att göra det med Creatin etyl ester är ingen höjdare.

dreeww
2009-12-05, 13:57
Jag kanske ska börja göra det. Jag blir helt vild när det fastnar massa kreatin i glaset :P

ZEZUS
2009-12-06, 11:49
Jag måste typ Fylla på glaset flera gånger innan alla ''kreatin kristaller'' är borta från kanterna, spelar ingen roll hur fort jag än dricker.

TehSaxo
2009-12-06, 11:53
Kreatin är riktigt äckligt. Känns som man har små små kristaller i munnen efter en klunk och så måste man dricka mer. Det är fan äckligare än EAA.

Inte en chans att det smakar värre än EAA. Jag blir spyfärdig av EAA, har låtit bli att använda mitt EAA på några månader pga smaken. :$

patrikjo
2009-12-06, 11:58
Inte en chans att det smakar värre än EAA. Jag blir spyfärdig av EAA, har låtit bli att använda mitt EAA på några månader pga smaken. :$
Beror helt på vilket EAA du använder.
Har en burk esapro står här som jag absolut inte kan få i mig, däremot kollos egna smakar helt ok.

aGrahn
2009-12-06, 13:18
Jag måste typ Fylla på glaset flera gånger innan alla ''kreatin kristaller'' är borta från kanterna, spelar ingen roll hur fort jag än dricker.

Samma här! det är lite jobbigt.

dreeww
2009-12-06, 17:05
Jag körde en agrahn idag och det var ju inte speciellt farligt.
Nu ska jag börja köra så. Blir skönt att slippa försöka få med det som fastnar i glaset;)

Ashenshugar777
2009-12-06, 18:03
Jao, jag brukar dra en TSK under tungan och sen fylla på med valfri dryck ( inget kolsyrat men testa om ni måste ). Funkar pra-pra.

sweaberg
2009-12-06, 18:18
Kreatin är smaklöst men kan endå vara riktigt äckligt=)

tex om man blandar en tesked i sin proteindrink, då blir choklad smaken helt plötsligt äcklig =)

ZEZUS
2009-12-07, 20:32
Jag blandade alltid kreatinet med min gainer under ''uppladdnings'' tiden tkte gainern smakade som vanligt ;);)

Edit: stavfel