handdator

Visa fullständig version : Munherpes!


Divas
2009-12-03, 21:17
Fyfan så jobbigt o ha munherpes!

Det gör ont,sticker o kliar..sen ser man ju inte klok ut när man blir svullen på läppen!

Vectavir och Anti funkar inte på mig...

Gick till VC o fråga efter receptbelagd medicin,men hon ville inte skriva ut då
hon ansåg att jag inte hade utbrotten så ofta,samt att det inte såg så illa ut...

Skäms o visa mig ute....

fler som har det?

Har ni bra tips?

Pirko
2009-12-03, 21:19
Hur fick du det?

ChewChew
2009-12-03, 21:29
Sov mycket och bomba med vectavir. Brukar alltid få mitt då jag sovit dåligt eller varit stressad...

Bullen!
2009-12-03, 22:26
80% här har det säkert så du kommer nog inte få så värst mycket medömkan.

zovirax bromsar bra om man är snabb med det. salva från apoteket. i annat fall får du odla en präktig mustach.

mks
2009-12-04, 00:09
Munsårsplåster funkar bra om man är tidig med dem, då blir det aldrig ett öppet sår eller någon sårskorpa.

Mimix
2009-12-04, 02:19
Jag har aldrig haft det men är det inte så att de flesta faktiskt bär på viruset även om det aldrig får något utbrott...?
Jag menar är man närmare 70 än 7 så har man ju pussat på en hel del gossar. Min gissning är att jag har det fast jag aldig 'haft' det.

Edit to add: Sorry cremerna inte verkar. Hoppas du hittar något bättre ;o)

Skuggvargen
2009-12-04, 02:38
byt ut struten mot en piggelin, easy enough imo..

chidde
2009-12-04, 04:09
kan man testa sig mot sånt?

Vinter
2009-12-04, 04:55
Alla som har herpes borde ha ett gult H på vänster arm....

Bite
2009-12-04, 08:14
Bara lite bakgrundsfakta om de båda typerna av herpes..

Drygt 30 procent av den svenska befolkningen har antikroppar mot könsherpes i kroppen. Ungefär 20 procent av de som bär viruset vet om att det är smittade. 60 procent av dem har symptom men kopplar inte samman det med sjukdomen, resterande 20 procent är helt eller nästan helt symtomfria.
Hela 50-70 procent av svenska folket har haft munherpes.
Både könsherpes och munherpes är alltså mycket vanligt.

Divas
2009-12-04, 08:51
Min munherpes kom bara sådär efter förkylning ,så antar att jag haft det i kroppen och att det bröt ut till slut

Tycker aldrig man ser annat folk som har svullna läppar som ser ut som fan själv,
men dom kanske sjukskriver sig...

Jag får testa munplåstret nästa gång eller en annan salva som någon tipsade om här

nu är det ju ingen ide eftersom det har brutit ut rejält..

tack för svar!

Divas
2009-12-04, 08:52
kan man testa sig mot sånt?

OM du går med ditt munsår när du har det till VC så kan dom se om du har munherpes eller inte

Parachutes
2009-12-04, 09:01
För några år sedan så testade jag att pussas med en tjej som hade munherpes (och munsår) utan att få något själv.. jag har aldrig fått några munsår. WHY? Kan man vara immun? Jag såg på discovery (ja..) för några år sedan att dom som överlevde pesten va dom som hade nånting i sitt DNA som gjorde dom immuna.. dessa var också immuna mot herpes visade det sig. Tänk så är jag odödlig? Ska jag pröva att ha sex med någon med aids?

hahavaffan
2009-12-04, 10:05
För några år sedan så testade jag att pussas med en tjej som hade munherpes (och munsår) utan att få något själv.. jag har aldrig fått några munsår. WHY? Kan man vara immun? Jag såg på discovery (ja..) för några år sedan att dom som överlevde pesten va dom som hade nånting i sitt DNA som gjorde dom immuna.. dessa var också immuna mot herpes visade det sig. Tänk så är jag odödlig? Ska jag pröva att ha sex med någon med aids?

http://static.funnyjunk.com/pictures/do_it_faggot.jpg

PowPow
2009-12-04, 11:09
För några år sedan så testade jag att pussas med en tjej som hade munherpes (och munsår) utan att få något själv.. jag har aldrig fått några munsår. WHY? Kan man vara immun? Jag såg på discovery (ja..) för några år sedan att dom som överlevde pesten va dom som hade nånting i sitt DNA som gjorde dom immuna.. dessa var också immuna mot herpes visade det sig. Tänk så är jag odödlig? Ska jag pröva att ha sex med någon med aids?

Det kan ha smittat även om du inte fått några utbrott. Kan ligga latent väldigt länge. Hela livet, om man har tur.

Rent statistiskt så tror jag sannolikheten är högst att du redan var smittad innan du pussade den sjuka flickan (måste väl iofs bero på hur gammal man är.. )

Mimix
2009-12-04, 11:28
För några år sedan så testade jag att pussas med en tjej som hade munherpes (och munsår) utan att få något själv.. jag har aldrig fått några munsår. WHY? Kan man vara immun? Jag såg på discovery (ja..) för några år sedan att dom som överlevde pesten va dom som hade nånting i sitt DNA som gjorde dom immuna.. dessa var också immuna mot herpes visade det sig. Tänk så är jag odödlig? Ska jag pröva att ha sex med någon med aids?

Oj vad du är spännande. ...Och förmodligen värsta virusvirtuosen.
Jag bettar att du diskar med förbundna ögon också you hardcore you...:D

JoeyP
2009-12-04, 11:51
Paraschutes Asså är du dum i huvudet? :S Haha, vem fan pussar någon som har munsår??? Nej fyfan!

svass
2009-12-04, 13:00
När jag känner att ett utbrott av munherpes är på gång(öm i tandköttet eller stickningar i läpparna) äter jag kapslar med Lysine(aminosyran). Jag tar typ 3 ggr rekommenderad dos i 3-4 dagar. Resultatet blir att det aldrig bryter ut. Detta har funkat för mig i 15 år. Och jag hade riktigt ruggiga utbrott av munherpes innan dess...

Tolkia
2009-12-04, 13:25
Rent statistiskt så tror jag sannolikheten är högst att du redan var smittad innan du pussade den sjuka flickan (måste väl iofs bero på hur gammal man är.. )
Jag tror att vanligheten mycket beror på att man smittas av föräldrarna som litet barn, så åldern har nog inte så stor betydelse (även om man såklart löper större risk att ha smittats någon gång ju äldre man är).

Parachutes
2009-12-04, 13:26
Oj vad du är spännande. ...Och förmodligen värsta virusvirtuosen.
Jag bettar att du diskar med förbundna ögon också you hardcore you...:D
parachutescore -> hardcore -> softcore
Paraschutes Asså är du dum i huvudet? :S Haha, vem fan pussar någon som har munsår??? Nej fyfan!
Det va ju i vetenskapligt syfte!