handdator

Visa fullständig version : Laglig lågvolym?


pazzion
2009-12-03, 10:14
Var hälsad, inbitna träningsfanatiker!
Jag går under namnet Pazzion, men mitt riktiga namn är dock Levi Bergstedt. Ni väljer själva vad som skall användas vid tilltal!

Info:
Jag är 18 år, sen i söndags, och studerar juridik på Uppsala Universitet. Jag jobbar även som telefonförsäljare (hata mig inte, a man's gotta do what a man's gotta do!) för att ha råd med hyra och mat. Vid sidan av mina studier och mitt arbetande så försöker jag även att slänga in lite träning här och där.

Jag har precis läst Beyond Brawn, av Stuart McRoberts. Tur var väl det, med tanke på att jag innan gymmade 5 ggr/vecka, och det har jag sannerligen inte tid med nu! hehe
Det är nu lite mer humant med 2 ggr/vecka.

Jag är 183 cm lång och väger 71,5kg. Enligt Anna Paulie besitter jag även 13,07 bf%.

Jag bulkade i vintras från 73-81kg och sen deffade jag ner mig från 81-71kg där jag har legat stadigt. Trots enveten fanatism dedikerad åt keso, kyckling, tonfisk och kesella så lyckades jag deffa mig spenslig. Dock är det sådant som händer i början av karriären, så jag har nu bestämt mig för att följa ett matupplägg hämtat direkt från intermittent fasting-teorin. Dels för att slippa bulk/deff, och dels för att slippa laga mat/äta så ofta!:D Med tanke på att jag bor hemifrån för första gången och inte har så mycket tid till övers för sådana värdsliga bestyr så blir det storkok två gånger i veckan. Jag lyckas aldrig med en gång för min mor säger att det bör räcka till 8-10 portioner, och när jag har lassat upp mina matlådor så blev det tre:Virro

Well, well. Nedan postas mina pass som jag så noggrant har fört ned i ett jättefint block så jag fick på registreringen till kursen. Sponsrat av Vinge Advokatbyrå. Inte trodde de att det skulle användas som träningsdagbok, muhaha!

/Pazzion

pazzion
2009-12-03, 10:22
Jag tränar efter mall 2 som förespråkas i Beyond Brawn.

Pass 1
Uppvärmning: 5-10 minuter rodd. Tills jag blir varm och svettig, vilket inte kräver så mycket pga. en otroligt usel kondition^^

a. Knäböj: 1x20, rest/pause reps
b. Dips: 3x6, 1½ reps, 4 minuters vila mellan set
c. Latsdrag: 6x6, 60 sekunders vila mellan set
d. Vadpress i smith: 6x10, 60 sekunders vila mellan set
e. Hypersträck: 1xmax, 5/5 hastighet (5 sek. upp och 5 sek. ned)
f. Crunches: 2x10-12, 3/3 hastighet
g. Holds med stång: håll 60 sek., vila 60 sek. och håll 30 sek. samma vikt

Pass 2
Uppvärmning: 5-10 minuter rodd.

a. Stela marklyft: 2x8, 3/3, 4 minuter vila mellan set
b. Marklyft: varannan vecka, 1x10, 3/3
c. Militärpress: 2x6-8, 4 minuter vila mellan set
d. Bicepscurl med stång: 2x6-8, 3 minuter vila mellan set
e. Side bends: 6x8, 60 sekunder vila mellan set
f. L-Fly: 2x8/sida, 5/5

pazzion
2009-12-03, 10:28
Pass 1
Eftersom jag är van vid 6reps på knäböj så börjar jag på 8reps och ökar 2reps/set varje vecka tills jag är uppe i 20.

Knäböj: 3x8, 65 kg
Dips: 3x5, kv. Vanliga reps, helt ny övning så jag var inte bra på denna!
Latsdrag: 6x6, 27;5 kg - alldeles för lätt!
Vadpress: 6x10, 90kg i hacksquatmaskin
Hypersträck: 1x3, 20kg
Crunches: 1x12, 1x10 i sån där sak man kan fälla ner en kudde så det blir mer eller mindre lutning på dina crunches
Stångholds: 90kgx40s., 70kgx30s.

Jag måste säga att det var ett OK första pass med tanke på att det är helt nytt schema, nytt upplägg för alla övningar och vissa nya övningar. Jag kommer behöva några gånger på mig för att vänja mig vid detta upplägg så att jag matchar in vikterna ordentligt osv.! Jag kände mig lite skakig efter passet men ej illamående så det var ett gott betyg! Det enda som drastiskt måste förändras är vikten på latsdragen - alldeles för LÄTT!

Nu måste jag bege mig till jobbet, men återkommer senare ikväll eller imorgon med fler pass!

Heart
2009-12-03, 22:01
Tjenare Levi!
Gott att se att du har sparkat igång och äntligen startat journal. Ska bli spännande att följa dina framsteg! :)

Skulle jag ge dig ett råd (jag som har sån enorm erfarenhet från lågvolym), så skulle det vara att inte stressa upp till maxvikter utan låta det ta sin tid. Jag tycker att jag, med mina ökningar på 2,5kg/pass, i knäböjen har skyndat långsamt. Men det går rätt fort upp och snart står man där och ska köra 20-reppare på en vikt som helt plötsligt är ganska tung.

Annars är det en skön känsla att slå PB varje pass. I bänken har jag ökat ca 1kg/pass i snart 10 veckor och stången känns lika tung nu som den gjorde för 10 veckor sedan.

Lycka till!

Aahh, nu såg jag att du ska öka 2 reps/pass i knäböjen. Låter sunt. Men menar du att du ska köra 3x20 till slut?? det låter lite maffigt.. :P

Edit: Ok, du skrev ju faktiskt att du ska köra 1x20. My bad!

ceejay
2009-12-03, 22:15
Åh, den brutala 20-repparen :D Kanske ger mig på den nästa benpass igen!

pazzion
2009-12-03, 23:20
Tjenare Levi!
Gott att se att du har sparkat igång och äntligen startat journal. Ska bli spännande att följa dina framsteg! :)

Skulle jag ge dig ett råd (jag som har sån enorm erfarenhet från lågvolym), så skulle det vara att inte stressa upp till maxvikter utan låta det ta sin tid. Jag tycker att jag, med mina ökningar på 2,5kg/pass, i knäböjen har skyndat långsamt. Men det går rätt fort upp och snart står man där och ska köra 20-reppare på en vikt som helt plötsligt är ganska tung.

Annars är det en skön känsla att slå PB varje pass. I bänken har jag ökat ca 1kg/pass i snart 10 veckor och stången känns lika tung nu som den gjorde för 10 veckor sedan.

Lycka till!

Aahh, nu såg jag att du ska öka 2 reps/pass i knäböjen. Låter sunt. Men menar du att du ska köra 3x20 till slut?? det låter lite maffigt.. :P

Edit: Ok, du skrev ju faktiskt att du ska köra 1x20. My bad!

Ja jag ska skynda långsamt har jag tänkt. Det är attans svårt bara när man väl står där på gymmet! Men jag måste införskaffa halvkilosplattor som passar på en stång med 50mm-ändar, alltså en vanlig stång med "tjocka" ändar som roterar... Någon som vet?

pazzion
2009-12-03, 23:22
Åh, den brutala 20-repparen :D Kanske ger mig på den nästa benpass igen!

Hehe ja den är hemsk! Jag testade den för några veckor sedan och insåg att det var bättre att gradvis jobba mig dit! *spy*

Jag måste återkomma med fler pass, jag blev satt att skriva ett tal inför morgondagens seminarium så jag kämpar med detta för tillfället! Ett 10 minuters långt föredrag om min promemoria som jag lämnade in i måndags, som behandlar den svenska utnämningsmakten. Dock är 10 minuter jävligt lång tid, men det värsta är att alla i klassen blivit satta på att fixa tal och förbereda sig (vi är drygt 20 stycken) men endast 4 stycken kommer att få hålla tal och dessa annonseras imorrn. *screwy* Man kan ju chansa, men å andra sidan - nej ...

Så på lördag bör det uppdateras med fler pass, för imorrnkväll är det gamenight med vännerna!:hbang:

Heart
2009-12-07, 12:23
Dags för uppdatering! :) Jag ska iväg till gymmet nu. Kommer uppdatera min journal lite senare.

pazzion
2009-12-07, 21:44
Dags för uppdatering! :) Jag ska iväg till gymmet nu. Kommer uppdatera min journal lite senare.

Det kommer nu!
Jag glömde träningsdagboken hemma när jag begav mig på äventyr i helgen men jag kom hem för 2 minuter sen och är nu redo att uppdatera!

Pass 2

Uppvärmning: 500 meter intensiv rodd

Stela mark: 2x8, 40 kg, 3/3

Militärpress: 1x8, 30 kg - bra vikt!
1x4, 40 kg - snubbe kom och körde emellan, förra vikten så lätt och jag har tränat på denna vikten innan men FAIL

Hantelcurl: 2x8, 11 kg
Side bends: 6x8, 20 kg
L-Fly: 2x8, 1 kg - starkt!:hbang:

Detta pass kändes stabilt trots ganska lite sömn om mat innan passet. Jag tog det även extra lugnt (förutom i militärpressen :P) pga. att jag imorgon skall till naprapaten och har då inte lust att vara alltför öm!

pazzion
2009-12-07, 21:49
Pass 1

Uppvärmning: rodd 1000 meter
Knäböj: 3x10, 65 kg - nu börjar det bli lite tungt!

Dips: 2x6, 1x5 - dryg övning som är jobbig för min diafragma som hänger sig, men den skall bemästras!

Stående vadpress i smith: 2x6 60kg, 4x6 50kg

Latsdrag: 6x6, 35kg - fortfarande lätt!

Hypersträck: 1x25kg 5/5

Crunches: 2x10 - haha detta är ju pinsamt, klarar bara 2 utan hjälp, sen måste jag dra i benen på uppvägen och satsa på excentrisk utmattning resten...*gah!*

Stånghold: 80kgx60sekunder

pazzion
2009-12-07, 21:52
Pass 2
Uppvärmning: rodd 1000 meter

Stela mark: 2x8, 45kg

Marklyft: 1x10, 55kg

Militärpress: 2x8, 35kg - tungt andra setet!

Stångcurl: 2x8, 25kg - tungt och bra på sista. Mycket skönare än hantlar!

Side bends: 6x8, 21;2kg

L-Fly: 2x8, 1kg - någon som vet när man vågar öka i denna övning?

Bra pass som kändes starkt. Det kommer att bli bra sen när jag kommer in på nytt territorium, s.a.s.

Heart
2009-12-08, 00:40
Tjena! Det ser ju bra ut detta. Kul att vi kör samma schema, fast lite olika övningar. Vi får köra på ett tag och sedan jämföra resultat! :) Det kan nog vara vettigt att byta ut vissa övningar emellanåt. Jag skulle till exempel vilja ha någon roddövning i mitt schema. Funderar på att helt enkelt lägga till det någon av dagarna. Får se...

Angående cuffen. Jag kör den väldigt lätt och ligger mellan 10-15 i repsantal. Men det känns bra tycker jag. Men du kör med hantel alltså? Jag kör den i dragmaskin.

Stångcurlen har nästan blivit en favoritövning för mig. Förut hatade jag att köra biceps, men när man ökar varje vecka så blir det desto roligare. Jag har gått från 3x10 @ 20 kg till 3x10 (typ, blev en del vila sista setet) @30 kg. Kör strikta och långsamma på vägen ner.

Nu väntar vi bara på lite bilder! :naughty:

pazzion
2009-12-08, 18:16
Innan jag hinner lägga upp lite bilder, så kan jag posta en film på hur jag skulle vilja se ut:whipped:

http://www.youtube.com/watch?v=OM7u6J4BWlo

Heart
2009-12-08, 22:03
Jadu, bara att pumpa på då alltså!

Fast här kommer min idealkropp! :Virro

Pitt i Troja! (http://jamieatlas.files.wordpress.com/2008/06/brad_pitt_troy_abs.jpg)

pazzion
2009-12-08, 22:07
Jadu, bara att pumpa på då alltså!

Fast här kommer min idealkropp! :Virro

Pitt i Troja! (http://jamieatlas.files.wordpress.com/2008/06/brad_pitt_troy_abs.jpg)

Yes, pumpa som faaen!

Hehe ja den är nice också! Får se hur det slutar med att man ser ut sen ändå :P

pazzion
2009-12-12, 16:44
Jag har som sagt tenta den 22:a, så jag bestämde mig för att isolera mig så att jag kan plugga så mycket som möjligt. Jag har med anledning av detta beslut begett mig till flickvännen som bor i Skara. Med andra ord, ingen träning! Jag kommer dock hem på måndag så jag bör få till ett pass på tisdag eller onsdag, och uppdaterar då! Jag har inte med mig passet från i onsdags men det var iaf ett starkt och skönt pass! Jag återkommer med uppdatering, just nu så är det pepparkakor, toffifee (?), lussekatter, julmust och popcorn som är dagordningen för helgens kost:hbang:

Så blir det när man träffar flickvännen en gång i månaden, men det är det värt!:whipped:

Heart
2009-12-12, 16:59
Jag har som sagt tenta den 22:a, så jag bestämde mig för att isolera mig så att jag kan plugga så mycket som möjligt. Jag har med anledning av detta beslut begett mig till flickvännen som bor i Skara. Med andra ord, ingen träning! Jag kommer dock hem på måndag så jag bör få till ett pass på tisdag eller onsdag, och uppdaterar då! Jag har inte med mig passet från i onsdags men det var iaf ett starkt och skönt pass! Jag återkommer med uppdatering, just nu så är det pepparkakor, toffifee (?), lussekatter, julmust och popcorn som är dagordningen för helgens kost:hbang:

Så blir det när man träffar flickvännen en gång i månaden, men det är det värt!:whipped:

Nu vet ju inte jag om det är rätt taktik att isolera sig hos flickvännen, som man dessutom träffar en gång per månad, om man vill få något skolarbete gjort... *rolleyes*

pazzion
2009-12-14, 18:03
Nu vet ju inte jag om det är rätt taktik att isolera sig hos flickvännen, som man dessutom träffar en gång per månad, om man vill få något skolarbete gjort...

Hehe, det är faktiskt en ganska klipsk iakttagelse, men såhär i efterhand när jag är hemkommen så var det en bra idé! Jag fick (förvånansvärt nog) mycket gjort! Plus att det blev massa kul runtomkring, istället för tråket som är här hemma när jag sitter och trycker ensam på rummet.

Hade nyss en mycket givande diskussion med min hyresvärdinna, ang. elektricitet. Hon är tydligen mycket konservativt ställd till denna uppfinning, och finner sig inte i att den används (eller som hon uttrycker det - missbrukas) mer än nödvändigt. Hon är även medlem i en kvinnocirkel där kvinnor samlas för att diskutera det vedervärdiga i denna nymodighet. De har även, på helt egen hand, kommit fram till att elektricitet kommer att döda ALLA människor, förr eller senare, och då kommer de äntligen att få tillbaka sina kära vedeldade spisar. Hon känner ju även folk som sysslar med "sånt" som har förklarat detta för henne. Plus att hon med egna ögon har sett att folk i Indien inte dör (hon kommer därifrån) och detta beror på att de inte använder elektricitet. Därför blir indier flera hundra år gamla, samtidigt som alla i Sverige får massor med allergier och sjukdomar om vi inte dör direkt. Det har "folket" som "sysslar med 'sånt'" sagt.

Ska jag ta detta för vedertaget fakta?

Mitt svar: :smash:*gah!**bs**screwy*:laugh:
Ungefär i den ordningen ^^

Ska nu iväg till gymmet, efter att ha ätit min tonfisk med avokade, curry, vitpeppar, salt och lättmajonnäs!

pazzion
2009-12-14, 21:35
Pass 1

Rodd: 1000 meter

Knäböj: 2x12, 65kg - det börjar bli tungt detta, har dock några fler att klämma ur mig!

Dips: 3x7, kv - väntar med de 1½ repsen tills jag klarar 10 vanliga reps x 3 set

Latsdrag: 6x6, 40kg - bättre och bättre i vikten!

Stående vadpress: 6x10, 70kg i smith

Crunches: 2x12 - tungt som FAN!

pazzion
2009-12-14, 21:38
Pass 2

Rodd: 1000 meter

Stela marklyft: 2x8, 50kg - lätt

Militärpress: 2x8, 32;5kg - tungt

Bicepscurl med stång: 2x8, 27;5kg - strikt och tungt!

Side bends: 6x8, 23;8kg

L-Fly: 2x8, 1kg - nästa pass ökas det med 100 %!:hbang:

Bra pass trots att jag bestämde mig för att köra innan frukosten. Dock så äter jag ju efter IF, och jag passade in träningen så att mitt mål efter passet kom på vanlig mattid, vid kl 12. Det känns fortfarande stabilt i vikterna. Handleder + bröstkorg känns ganska stabila de med, får se nästa pass med dips.

Heart
2009-12-14, 21:41
Ser bra ut. Gött att ha kommit igång. Nu gäller det bara att hänga i. :-)

Ska precis in och uppdatera min egen journal nu. Är ju så sjukt skönt när man gör ökningar varje vecka!!

pazzion
2009-12-14, 21:46
Pass 1

Min snabbaste uppdatering någonsin!:whipped:

Rodd: 1000 meter

Knäböj: 2x14, 65kg - riktigt tungt, körde pause/breathe eller vafan repsen heter, jag tog iaf eller liten paus vid behov, fortfarande med stången på axlarna, och andades lite. Nästa pass så blir det 1x16 för jag pallar inte 2 set med fler reps! Dock så kändes det stabilt trots att det var tungt, har fortfarande några reps kvar i kroppen!

Dips: 2x8, 1x7½, kv - tungt med progressivt. Dock illamående efter knäböjen, och efter dipsen så blev jag även yrslig! Jag ville, och behövde: :eating:

Latsdrag: 6x6, 45kg - nu börjar det bli lite tungt. Dock kan det ha varit pga. illamående och yrsel ;P

Stående vadpressar: 6x10, 65kg

Crunches: 2x12 - tungt som faen fortfarande, dock bättre än innan! :D

Holds i smith *note to self, aldrig mer i smith!*: 45sekunder+30sekunder, 80kg

Starkt pass trots att jag mådde illa och var yrslig stora delar av det. Fantastiskt skönt att duscha efter!

Diafragman eller "mellanrevbensmuskulaturen" krånglade dock igen när jag dipsade. Inte skönt ... Det är på vänster sida, precis vid mitten, typ mellan 6:e och 7:e revbenet. Det känns som om det är muskeln där som smärtar jobbigt mycket . . .

Men men, nöjd med passet! Har precis inmundigat kyckling med kikärts"sås" och spagetti, ackompanjerat av en avokado. Det är jävligt gott med de gröna rackarna!

Nu är det lite GTA IV som gäller innan det är läggdags. Slarvade med plugget idag så det blir till att ta igen imorgon!

pazzion
2009-12-14, 21:47
Ser bra ut. Gött att ha kommit igång. Nu gäller det bara att hänga i. :-)

Ska precis in och uppdatera min egen journal nu. Är ju så sjukt skönt när man gör ökningar varje vecka!!

Ja precis! Nu känns det som om man faktiskt tränar och inte bara står och fiser på gymmet. Riktigt skönt!

pazzion
2009-12-15, 10:24
Jag hittade nu på morgonen min laddare till kameran, så nu är det ström i den lilla (?) rackaren för första gången på över en månad. Dock har jag inte hittat överföringssladden än, men den skall även den finnas i rummet! Så nu kan jag ta lite bilder och lägga upp på min spensliga kropp ^^

PLUS, att det nu snöar som faaeen! Det är nice! :D Det ligger 1decimeter på min balkong redan, bara över natten. En glad överraskning imorse! *popcorn*

Heart
2009-12-15, 17:00
Jag hittade nu på morgonen min laddare till kameran, så nu är det ström i den lilla (?) rackaren för första gången på över en månad. Dock har jag inte hittat överföringssladden än, men den skall även den finnas i rummet! Så nu kan jag ta lite bilder och lägga upp på min spensliga kropp ^^

PLUS, att det nu snöar som faaeen! Det är nice! :D Det ligger 1decimeter på min balkong redan, bara över natten. En glad överraskning imorse! *popcorn*

Ok, får du upp bilder på din spensliga kropp så får väl jag lägga upp en bild på min blekfeta!! :cheers:

pazzion
2009-12-15, 18:00
Ok, får du upp bilder på din spensliga kropp så får väl jag lägga upp en bild på min blekfeta!! :cheers:

It's a deal!
Dock är jag inte dum, så bilder blir tagna efter nästa pass när jag förhoppningsvis är hård efter båda passen!*popcorn*

Heart
2009-12-15, 18:15
Jag kom på att jag har lagt ut ett kort på mig i en annan tråd. Det är från i Juli. Får ta ett nytt nästa gång jag är på gymmet.. Men kolla min journal så får du se på tjockisen! :P

pazzion
2009-12-17, 09:33
Här kommer utlovade bilder, dock från i augusti. Men jag måste erkänna att om jag har förändrats något så har det isf blivit i färdriktningen!*popcorn*

Bättre bilder får jag återkomma med, dessa var mer jagkomhemfrångymmetochhadelitepumpkvarsåjagfångard etibadrummet-bilder!

http://img709.imageshack.us/img709/8909/img7875n.th.jpg (http://img709.imageshack.us/my.php?image=img7875n.jpg)

http://img121.imageshack.us/img121/5356/img7891.th.jpg (http://img121.imageshack.us/my.php?image=img7891.jpg)

http://img685.imageshack.us/img685/6854/img7899.th.jpg (http://img685.imageshack.us/my.php?image=img7899.jpg)

Heart
2009-12-17, 14:12
Jag tror du kommer se finfina resultat på den där kroppen. Huvudsaken är ju såklart att du ökar progressivt, sakta och säkert, men gör du det kommer se riktigt bitig ut lagom till sommaren!

Till skillnad från mig som kommer se ut som en säl på stranden 2010. Jag satsar på beach 2011!! :hbang:

Tänkte bara höra.. Hur det kommer sig att du valde dips istället för bänk? Jag kör både två, fast det är nog ganska dumt.. Lade in dips för att det är roligt men jag funderar på att plocka bort det snart. Bänk har blivit övning numbero uno för mig nu för det är så J-la roligt att göra ökningar i den!

pazzion
2009-12-17, 14:25
Jag tror du kommer se finfina resultat på den där kroppen. Huvudsaken är ju såklart att du ökar progressivt, sakta och säkert, men gör du det kommer se riktigt bitig ut lagom till sommaren!

Till skillnad från mig som kommer se ut som en säl på stranden 2010. Jag satsar på beach 2011!! :hbang:

Tänkte bara höra.. Hur det kommer sig att du valde dips istället för bänk? Jag kör både två, fast det är nog ganska dumt.. Lade in dips för att det är roligt men jag funderar på att plocka bort det snart. Bänk har blivit övning numbero uno för mig nu för det är så J-la roligt att göra ökningar i den!

Hehe jag får hoppas det! Det känns som om det redan har börjat att ge resultat med tanke på att jag känner mig starkare än innan! :)

I McRoberts andra karta där så hade han dips istället för bänk. Jag ville köra bänk först för jag är så kass i den, men sen när det stod dips så tänkte jag att jag kan köra dips första rundan och se hur bra jag kan bli i dem. Jag funderar på om jag ska byta latsdragen mot chins istället också, så att jag kör dips och chins istället för bänk och latsdrag... Men ärligt talat så vet jag inte riktigt, det blev lite så för att jag vill gärna köra båda. Har aldrig kört dips innan så det kunde vara kul med något nytt ;)

pazzion
2009-12-17, 18:43
Idag har det pluggats, tråkats, pulsats i snöovädret för att komma till gymmet (ca 3km) och sedan gymmats. Det är även en mycket speciell dag idag. Det är nämligen som så att min flickvän som jag blev ihop med när jag var 14 år gammal, fortfarande är min flickvän. Det är nämligen vår 4 årsdag idag!*cupid**flex*

Jag firade med ett gympass, då hon tyvärr fortfarande befinner sig i Skara.
Passet såg ut som följer:

Pass 2

Rodd: 1000 meter

Stela mark: 2x8, 52;5kg - lätt och bra med en gedigen uppvärmning

Marklyft: 1x10, 60kg - med tanke på att PB ligger på 2x110kg så är det en bit kvar!

Militärpress: 2x8, 35kg - det kändes rikigt bra! Dock tungt som satan för jag är inte stark i axlarna. Inte stark ...

En fråga Heart: Om axlarna failar ur nu jättetidigt in i cykeln, backar jag vikten eller hur gör jag?

Bicepsstångscurl: 2x8, 30kg - så jävla skön övning! Plus att jag nu börjar se en "klyvning" i biceps!:hbang:

Side bends: 2x8 + 1x16 (pga. tidsbrist:P), 23kg

Sen kom min far och hämtade mig i snöyran!

Nu är det duschen och sen är det kyckling och keso och förhoppningsvis något med lite energi i med tanke på att jag bara äter j*vla deffmat nu såhär i ätartider! *popcorn*

Eddie Vedder
2009-12-19, 09:04
18 år och pluggar juridik, inte illa!:thumbup:

Jag avundas dig som bor nära Vaksala Torg, så jävla opti där med det suveräna torget med färska grönsaker m.m. på somrarna och så den där "invandrarbutiken" vid Sivia torg. Och så är konserthuset optimalt att sitta och plugga i.:)

Tränar du enbart på Väderkvarn eller kör du något på Ekeby också?

pazzion
2009-12-19, 19:13
18 år och pluggar juridik, inte illa!:thumbup:

Jag avundas dig som bor nära Vaksala Torg, så jävla opti där med det suveräna torget med färska grönsaker m.m. på somrarna och så den där "invandrarbutiken" vid Sivia torg. Och så är konserthuset optimalt att sitta och plugga i.:)

Tränar du enbart på Väderkvarn eller kör du något på Ekeby också?


Hehe tackar! Ryktet spred sig snabbt att ja endast var 17 år när jag började utbildningen :P

Mm det är nice! Dock så är själva boendet mindre nice men ICA är sjukt grymt! Lite dyrt för studentbudget men de har minsann mycket trevligt! Jag var faktiskt inne i den där butiken på Sivia-torget för första gången förra veckan, men köpte inget för jag var ute efter avokado men det hade de inte. Vad är den butiken bättre på än andra butiker? Såg att de hade en kött- och fiskdisk, är den värd ett besök? Annars om man vill införskaffa billigt och bra kött, finns det någon guldklimp? Typ en slaktare som säljer spill osv. billigt (spill som i överblivet och inte i bajs^^)

Jag har än så länge endast besökt väderkvarnen för jag bor ca 5 minuters promenad därifrån ... Vart tränar du själv?

Nice tips med konerthuset och plugga! Vart sitter man då? :)

Eddie Vedder
2009-12-21, 12:54
Mm det är nice! Dock så är själva boendet mindre nice men ICA är sjukt grymt! Lite dyrt för studentbudget men de har minsann mycket trevligt! Jag var faktiskt inne i den där butiken på Sivia-torget för första gången förra veckan, men köpte inget för jag var ute efter avokado men det hade de inte. Vad är den butiken bättre på än andra butiker? Såg att de hade en kött- och fiskdisk, är den värd ett besök? Annars om man vill införskaffa billigt och bra kött, finns det någon guldklimp?

Om du inte har några etiska problem med halal så har de massor av bra kött och intressanta grejer där om exprimentlustan finns. Njure, tunga, hjärta, mage, lever och tarmar från olika djur.;)

Men givetvis även vanlig färs, kotletter, entrecote etc.

Sedan har de ju massor av kryddor, kul mejeriprodukter, baljväxter och nötter, mycket bra burkmat o.s.v. Kolla lite mer i hyllorna nästa gång.:thumbup:

Det första jag kommer att tänka på i övrigt när det gäller fint kött och spännande mat är ju såklart Saluhallen. Där finns ett digert utbud av delikatesser.:thumbup:

Jag har än så länge endast besökt väderkvarnen för jag bor ca 5 minuters promenad därifrån ... Vart tränar du själv?

Ekeby. Därför jag frågade.:)

Nice tips med konerthuset och plugga! Vart sitter man då?

På högsta vången men utsikt över hela stan. Där trivs jag kanon.

pazzion
2009-12-21, 15:04
Om du inte har några etiska problem med halal så har de massor av bra kött och intressanta grejer där om exprimentlustan finns. Njure, tunga, hjärta, mage, lever och tarmar från olika djur.;)

Men givetvis även vanlig färs, kotletter, entrecote etc.

Sedan har de ju massor av kryddor, kul mejeriprodukter, baljväxter och nötter, mycket bra burkmat o.s.v. Kolla lite mer i hyllorna nästa gång.:thumbup:

Det första jag kommer att tänka på i övrigt när det gäller fint kött och spännande mat är ju såklart Saluhallen. Där finns ett digert utbud av delikatesser.:thumbup:



Ekeby. Därför jag frågade.:)



På högsta vången men utsikt över hela stan. Där trivs jag kanon.

Okej grymt, det måste jag kolla in! Nej halal är ingen fara ... Ska kolla in saluhallen också, har än så länge endast promenerat förbi när jag är påväg till Ekonomikum för föreläsning^^

Ah okej, är Ekeby bra?

Grymt det måste jag kolla in nästa termin! Just nu så är det färdigstuderat för terminen med tanke på att jag har min tenta imorgone! ;)

En allmän fråga till den som läser detta: Jag funderar på att köpa mig ett par ordentliga träningsskor. Jag tränar för tillfället i ett par gamla sneakers ... Jag har kollat lite på Vibram FiveFingers Sprint
http://www.vibramfivefingers.it/eng/sprint.aspx

Anledningen till detta är att jag gillar att träna i strumplästen, men får inte det på gymmet. Finns det några fördelar/nackdelar med att köra t.ex. marklyft och knäböj i skor av denna typ?

De två främsta fördelarna jag tänkt är att jag just kan träna i "strumplästen", så nära inpå som möjligt iaf. Sen så är de helt stumma.

Påverkas fotvalven negativt? Jag lider inte av plattfot eller något sådant men kan det påverkas vid t.ex. knäböj?

Mvh

Eddie Vedder
2009-12-22, 07:59
Okej grymt, det måste jag kolla in! Nej halal är ingen fara ... Ska kolla in saluhallen också, har än så länge endast promenerat förbi när jag är påväg till Ekonomikum för föreläsning^^

Ja du lär hitta en del trevligt. Finns flera ställen där att äta på plats också. Jag gillar verkligen Saluhallen även om den är väldigt liten i jämförelse med de i större städer.

Då och då förekommer ju lite grejer nere på stan också, typ som Kulturnatten och julmarknaden och även då hittar man en del.

Köpte själv på mig renkorv och älgkorv senaste julmarknaden.:thumbup:

Ah okej, är Ekeby bra?

Absolut! De byggde ju om helt i somras och nu är det kanon tycker jag. Kom gärna dit någon gång så kör vi ett pass.:) Sporadiska pass på Väderkvarn inträffar förvisso även för mig och jag kan PM:a om det blir aktuellt.

En allmän fråga till den som läser detta: Jag funderar på att köpa mig ett par ordentliga träningsskor. Jag tränar för tillfället i ett par gamla sneakers ... Jag har kollat lite på Vibram FiveFingers Sprint
http://www.vibramfivefingers.it/eng/sprint.aspx

Anledningen till detta är att jag gillar att träna i strumplästen, men får inte det på gymmet. Finns det några fördelar/nackdelar med att köra t.ex. marklyft och knäböj i skor av denna typ?

De två främsta fördelarna jag tänkt är att jag just kan träna i "strumplästen", så nära inpå som möjligt iaf. Sen så är de helt stumma.

Påverkas fotvalven negativt? Jag lider inte av plattfot eller något sådant men kan det påverkas vid t.ex. knäböj?

Mvh

Såna skor vill jag också ha! De verkar grymma. Har aldrig provat själv men enbart hört positiva saker från de som testat.

Rimmon
2009-12-22, 08:36
Tror jag har sett dig på F&S någon gång faktiskt. Kanske hälsar och önskar dig lycka till nästa gång jag ser dig.

pazzion
2009-12-22, 15:52
Ja du lär hitta en del trevligt. Finns flera ställen där att äta på plats också. Jag gillar verkligen Saluhallen även om den är väldigt liten i jämförelse med de i större städer.

Då och då förekommer ju lite grejer nere på stan också, typ som Kulturnatten och julmarknaden och även då hittar man en del.

Köpte själv på mig renkorv och älgkorv senaste julmarknaden.:thumbup:

Mm nice! Det är sjukt gott. På senaste matmässan så testade jag strutskorv, det var riktigt grymt!

Absolut! De byggde ju om helt i somras och nu är det kanon tycker jag. Kom gärna dit någon gång så kör vi ett pass.:) Sporadiska pass på Väderkvarn inträffar förvisso även för mig och jag kan PM:a om det blir aktuellt.

Det skall jag absolut göra! Och gärna, det är alltid trevligt med lite sällskap!



Såna skor vill jag också ha! De verkar grymma. Har aldrig provat själv men enbart hört positiva saker från de som testat.

Samma här! Jag löper dock ingenting, men jag tänkte till knäböjen borde de vara grymma, om de inte förstör för hålfötterna. Men eftersom de är helt stumma, och så lär man ju träna balans osv. riktigt bra!

pazzion
2009-12-22, 15:52
Tror jag har sett dig på F&S någon gång faktiskt. Kanske hälsar och önskar dig lycka till nästa gång jag ser dig.

Hehe gärna!
Det hade jag behövt igår. Attans vad dåligt dipsen gick! ...

pazzion
2009-12-22, 16:06
Tror jag har sett dig på F&S någon gång faktiskt. Kanske hälsar och önskar dig lycka till nästa gång jag ser dig.

Jag hade skrivit ett jättelåntg och härligt intrikat svar men sen bestämde sig internet för att ta bort det så jag kan återge det: passet igår kan knappt kallas för ett "pass" för det blev bara 30 minuter pga. att gymmet tydligen har julöppet (?!). Jag klarade mina 16 reps. på knäböjen med 65kg och känner att jag har 4 kvar att klämma ur redan nu:)

Sen hetsade jag fram 12 reps. på latsdrag när lamporna var släckta och det var tomt i gymmet, efter att jag hade kört dips, som följer: 8+6+4 med 4 minuters vila mellan setten!*grr27* Jag vet inte vad som hände, var uppvärmd och allt...

Sen gick jag och satte mig i omklädningsrummet och surade för att det hade gått så dåligt. Sen drack jag en gainomax blueberry och blev lite gladare eftersom den var väldigt god. Sen duschade jag. Sen gick jag hem och sov.

Idag hade jag nämligen tenta. 3 frågor vart det. 5 timmar tog det. jag skrev 24-25 sidor, för hand. Jag har skavsår på fingrarna på högerhanden efter pennan. Jag hoppas att jag klarade det ...

Nu skall jag iväg på en middag med några basgruppsvänner för att sedan träffa hela klassen för en sista fest. Vi byter ju nämligen klasser varje termin.

Ha det så bra alla så kanske jag kan få ett ordentligt pass på julafton eller juldagen!

Mvh

pazzion
2009-12-24, 14:50
Jag får passa på att hälsa alla en mycket god jul!

Hoppas ni får en trevlig dag med massor av mat! Själv så är jag en sucker för skinka och janssons, så det har det blivit massor av! Plus grönkål :D

pazzion
2009-12-28, 20:05
Pass 2
Cykla: 10 minuter ungefär

Stela mark: 2x8, 55kg - lätt och bra

Marklyft: 1x10, 65kg

Militärpress: 2x8, 35kg - det kändes rikigt bra även idag!

Bicepsstångscurl: 2x8, 30;5 kg - körde med "låsen" som används till skivstången på en fast stång, som jag bara hängde på. De väger ungefär
2½hg styck

Side bends: 6x8, 25kg

L-Fly: 1x16, 2 kg

Passet kändes bra men jag ökade inte i alla övningar pga. att jag glömde mitt anteckningsblock hemma och så var inte julen ultimat gällandes näring, så jag tänkte att jag körde på samma vikter. Ska hinna med pass 1 på torsdag och sen blir det en veckas vila. Med tanke på att jag är i Stockholm har jag inte råd att gymma efter nyår då jag måste införskaffa ett nytt medlemskap så då kommer "lovgymmandet" att kosta 500kr :/

Men ett pass till! Nu sitter jag och har skön träningsvärk :hbang:

pazzion
2009-12-31, 15:00
Var i förmiddags och tränade årets sista pass!

Pass 1

Uppvärmning i powerracket inför knäböjen, hade ont i höger knä så det blev lång uppvärmning med knäböj:

1x12, 20 kg
1x10, 20 kg
1x8, 30 kg
1x6, 40 kg
1x4, 50 kg
1x3, 60 kg

Knäböj arbetsset: 1x18, 65kg - kändes riktigt starkt! Hade en mycket god vän, Cristian, som hejade på bakom!

Dips: 1x9 - tungt som fan och ont i bröstkorgen, funderar på att lägga ner denna skitövningen*gah!*

Bänkpress: 1x12, 40kg + 1x10, 45 kg

Latsdrag: 6x6, 50kg

Vadpress i benpress: 6x10, 95kg

Repcrunches: 2x12, 44kg

Lite ostrukturerat pass men det var starkt och det kändes ändå som ett bra pass. Tror att jag skall byta ut dipsen mot bänkpress istället för jag klarar inte av dipsen med min diafragma som smärtar och hänger sig ...

Min recoverymeal var iaf off the hook! Mamma och pappa hade varit i Östermalmshallarna och köpt 3 stycken humrar á 1 kg, och fin champagne. Så min mat efter passet blev 1 kg av den godaste hummern jag någonsin ätit och en fantastisk champagne. Kan det bli bättre än att få äta sig stönmätt på hummer?:eating:

Jag tror att jag har hittat framgångsreceptet för min drömkropp. Matkvoten i min budget behöver dock utökas - en aning . . .:hbang:

Gott slut och gott nytt!

pazzion
2010-01-03, 22:50
Efter att ha räknat lite pengar och ha räknat utgifter utefter PPK (protein per krona) så har jag kommit fram till att det är mer fördelaktigt att införskaffa proteinpulver än att äta tonfisk på burk varje dag. Plus att det är smidigare. Så det har jag kommit fram till. Sen tänkte jag om jag skulle införskaffa EAA/BCAA.

Frågan är då bara om jag skall ha EAA eller BCAA?
Är det någon väsentlig, kvalitativ skillnad mellan de två?

Anledningen till att jag möjligtvis skall införskaffa EAA/BCAA är att när jag tränar på förmiddagen har jag ingen lust att äta innan, då jag endast äter 8 timmar om dagen och dessutom inte gillar att träna med allt för mycket mat i magen. Det stör mig inte heller att träna på tom mage ...

Är det en bidragande faktor i mitt val?

Hoppas någon vänlig själ läser detta och har lust att svara!

Mvh
Pazzion

Heart
2010-01-04, 23:13
Jag läser såklart Pazzion!!!! :naughty:

Nej, du har rätt i att tonfisk inte är helt billigt. Har du även räknat på kyckling, lax torsk osv? Själv var jag och handlade idag och hittade ett guldpaket med kyckling. 2½ kg grillade filéer, bara att ta fram och tina i micron. Har ingen aning om vad de smakar men ska testa dem i morgon i en kycklingsallad. Det paketet tror jag att jag betalade 170 kr för. Jävligt smidigt att ta fram ett par på kvällen så behöver man bara koka lite ris dagen efter så är maten klar. Utmärkt för mig som har lovat mig själv att äta mindre ute. Köpte det på coop förresten...

Angående din fråga har jag inget vettigt alls att säga.. Har ingen aning om vad du ska äta.. Mycket nyttig mat är mitt tips!! ;)

pazzion
2010-01-06, 17:50
Jag läser såklart Pazzion!!!! :naughty:

Nej, du har rätt i att tonfisk inte är helt billigt. Har du även räknat på kyckling, lax torsk osv? Själv var jag och handlade idag och hittade ett guldpaket med kyckling. 2½ kg grillade filéer, bara att ta fram och tina i micron. Har ingen aning om vad de smakar men ska testa dem i morgon i en kycklingsallad. Det paketet tror jag att jag betalade 170 kr för. Jävligt smidigt att ta fram ett par på kvällen så behöver man bara koka lite ris dagen efter så är maten klar. Utmärkt för mig som har lovat mig själv att äta mindre ute. Köpte det på coop förresten...

Angående din fråga har jag inget vettigt alls att säga.. Har ingen aning om vad du ska äta.. Mycket nyttig mat är mitt tips!! ;)

Hehe vi är varandras träningsgroupies! ^^

Det lät nice, måste kolla in det! Plus att jag måste sluta handla på ICA Kvarnen, för det är dyrt som satan :P

Hehe jag får helt enkelt lägga pengarna på mat, eller så. Jag håller nämligen på att bygga en egen elgitarr och har fått blodad tand på elektronik igen så jag kanske skall lägga pengarna på en egen lödningshörna i lägenheten istället så jag kan bygga lite pedaler osv. :) Men men ... vi får se hur jag gör! Imorrn börjar skolan iaf, och jag skall försöka hinna med ett pass imorrn kväll!

Eddie Vedder
2010-01-06, 18:39
ICA Kvarnen är faktiskt inte alls svindyr. Marginellt dyrare än ICA Väst bara.

Angående EAA eller BCAA så tviste de lärde men jag tycker oavsett val att du gör rätt för det är tillskott med dokumenterat god effekt och inte svindyra. Själv har jag Fairing Amino Rush och jag tycker smaken där är klart godkänd. Det är en EAA-produkt.

Kan det va nåt tro?:)

pazzion
2010-01-09, 10:49
ICA Kvarnen är faktiskt inte alls svindyr. Marginellt dyrare än ICA Väst bara.
Jaha, se där! Men det kanske skall bli några besök till Willys, iaf. Dock har jag ingen plats i varken kyl eller frys för förvaring av mat så det är lite trixigt ...

Angående EAA eller BCAA så tviste de lärde men jag tycker oavsett val att du gör rätt för det är tillskott med dokumenterat god effekt och inte svindyra. Själv har jag Fairing Amino Rush och jag tycker smaken där är klart godkänd. Det är en EAA-produkt.

Kan det va nåt tro?:)

Okej det låter bra! Då får vi se om jag införskaffar vanligt protein också eller hur jag nu gör... Det är svårt när man har flera saker som alla prioriteras lika inför användning av pengar :P

Eddie Vedder
2010-01-09, 11:08
Okej det låter bra! Då får vi se om jag införskaffar vanligt protein också eller hur jag nu gör... Det är svårt när man har flera saker som alla prioriteras lika inför användning av pengar :P

Är det träningseffekt och inget mer du vill åt så rekommenderar jag EAA. Om du vill ha extra kcal, något gott till mellanmål, proteinberikad gröt (sjukt gott med proteinpulver och yoghurt i gröten*drool*) så är ju proteinpulver mer lämpligt.

pazzion
2010-01-09, 17:03
Är det träningseffekt och inget mer du vill åt så rekommenderar jag EAA. Om du vill ha extra kcal, något gott till mellanmål, proteinberikad gröt (sjukt gott med proteinpulver och yoghurt i gröten*drool*) så är ju proteinpulver mer lämpligt.

Okej grymt bra input på "problemet". Tack!

Eddie Vedder
2010-01-09, 22:20
Så när blir det ett pass härnäst då? På tok för lite träning här.;)

Heart
2010-01-09, 23:08
Så när blir det ett pass härnäst då? På tok för lite träning här.;)

haha, helt klart! Det verkar som att han prioritera plugg och flickvännen och såna trivialiteter! *kissass**rolleyes*

pazzion
2010-01-10, 00:33
Så när blir det ett pass härnäst då? På tok för lite träning här.;)

haha, helt klart! Det verkar som att han prioritera plugg och flickvännen och såna trivialiteter! *rolleyes*

Ha ha ha ^^
Jag var faktiskt och tränade i torsdags, det har bara varit lite knappt om tid för en uppdatering. Skall försöka dra passet ur huvudet nu då jag inte har tillgång till journalen, men allt för att tillfredsställa mina peers!

Pass 2

Rodd: 1000 meter

Stela marklyft: 2x8, 57;5 kg - det börjar att ta bra här nu, trevligt!

Militärpress: 1x8, 1x7, 37;5 kg - hade jag haft en passare hade jag klarat sista på andra setet också för det var millimetrar från att jag tog mig över "tröskeln". Jobbigt!*gah!*

Bicepscurl: 2x8, 32;5 kg - sista repsen på andra setet var inte riktigt så strikta som jag ville ha dem! Får ge det ett till försök nästa vecka.

Side bends: 6x8, 26;8 kg - korkat av mig att hoppa på denna övningen utan att först värma upp! Det var dessutom lite för tungt för jag fick aldrig någon bra kontakt ... Jag tror att jag har en lätt sträckning precis till vänster om ryggraden nu i höjd med den nedre delen av vänster skulderblad . . .

L-Fly: 2x8, 2 kg - strikt och starkt!:hbang:

Är ni nöjda nu?:D

På måndag är det även inplanerat ytterligare ett pass för att blidka publiken!

pazzion
2010-01-11, 19:55
Jag har även promenerat ca 40 minuter idag. Inte likt mig! Jag införskaffade även denna termins kurslitteratur, och det slutade på den smått smärtsamma summan 2401:-, med två böcker kvar att köpa pga. att de inte fanns i lager ...

Jag har även tränat idag, som utlovat, så här kommer passet!

Pass 1

Uppvärmning: cykel tills jag blev lite svettig, vilket var ungefär 5 minuter*rolleyes*

Knäböj: först en massa uppvärmning, men arbetssetet var 1x20, 65 kg - äntligen där! Det var sjukt tungt, det var ansträngande, det var blodsmakande, det var skakigt och det var lite vingligt. Men fan jag är äntligen uppe på rätt repsantal!:hbang:

Bänkpress: 3x8, 45 kg - låångsamt upp och ned för att känna på tekniken. Jag har bestämt mig för att kasta dipsen i en stor, ful och hemskt illaluktande soptunna!

Vadpress i smith: 6x8, 70 kg - galet tungt på sista två seten!

Latsdrag: 1x6 + 5x8, 45 kg - jag har aldrig riktigt fattat grejen med latsdrag. MEN, idag fick jag en uppenbarelse! Jesus plastsyster, den Hemliga Gunilla, tog en paus från sin evigt rullande enhjuling, och sade: "Pazzion, sänk ner skuldrorna först, tänk sedan att det är armbågarna som 'drar' och inte händer/underarmar, och så försöker du att rikta armbågarna lite framåt. Glöm för fan inte att ha tummarna på stången heller, inte sånna där käringfasoner och krama stången!". Precis så sa hon, den Hemliga Gunilla, och hon hade rätt! Härreguud vad bra det kändes! Jag var tamefan helt slut i latsen, underarmarna kändes som de skulle spricka - typ som överkokt Dennis Hotdog - och det var fantastiskt skönt att lyckas med en övning så bra efter så lång tid!*cupid*

Crunches: 2x12, kv - det är typ jobbigt som faen! Jag klarar aldrig mer än 3-4 stycken utan hjälp med antingen fötterna (jag "drar" med fötterna i fotstödet) eller med att jag drar mig upp med armarna i byxorna. Då koncentrerar jag mig iofs på den koncentriska fasen istället och piskar magen på det sättet, men det känns lite drygt ...

Holds: 1x60 sekunder, vila 60 sekunder, 1x30 sekunder, 34;1 kgs hantlar - tungt som fan detta också, mycket med tanke på att underarmarna kändes som överkokta hotdogs redan innan tack vare latsdragen!

Mycket skönt och bra pass idag! Jag känner att jag har nått två små "milstolpar" i detta program och även i träningen. Dels att jag äntligen nådde 20 reps i knäböjen, och verkligen kände "bra val Pazzion att du tog det så lugnt med stegringen!" för annars hade jag inte pallat ... Sen att jag lyckades fixa till mitt kassa latsdrag kändes också riktigt, riktigt bra!

Heart
2010-01-11, 23:50
Knäböj: först en massa uppvärmning, men arbetssetet var 1x20, 65 kg - äntligen där! Det var sjukt tungt, det var ansträngande, det var blodsmakande, det var skakigt och det var lite vingligt. Men fan jag är äntligen uppe på rätt repsantal!:hbang:

Bänkpress: 3x8, 45 kg - låångsamt upp och ned för att känna på tekniken. Jag har bestämt mig för att kasta dipsen i en stor, ful och hemskt illaluktande soptunna!


Ser riktigt bra ut. Skönt att äntligen vara uppe på de 20. Nu är det bara att göra långsamma ökningar varje vecka!

Och fint att se att du kör bänk! Ser bra ut med tekniken där. Väldigt bra att börja med långsamma fina för att få in en bra lyftteknik! Jag är riktigt glad att jag började lätt i bänken och körde riktigt strikt ett tag! Hur ser den tänkta ökningstakten ut? Själv lägger jag på 1 kg/vecka och det har funkat skitbra för mig!

Kör hårt

pazzion
2010-01-12, 08:32
Ser riktigt bra ut. Skönt att äntligen vara uppe på de 20. Nu är det bara att göra långsamma ökningar varje vecka!
Mm det är riktigt skönt!

Och fint att se att du kör bänk! Ser bra ut med tekniken där. Väldigt bra att börja med långsamma fina för att få in en bra lyftteknik! Jag är riktigt glad att jag började lätt i bänken och körde riktigt strikt ett tag! Hur ser den tänkta ökningstakten ut? Själv lägger jag på 1 kg/vecka och det har funkat skitbra för mig!

Kör hårt

Det är den takten jag vill ha också, men jag hittar inga 0,5kgs-plattor med 50mm hål! Vart har du köpt dina? För jag hittar bara med 25 mm eller 30,5mm ...

Heart
2010-01-12, 20:22
Det är den takten jag vill ha också, men jag hittar inga 0,5kgs-plattor med 50mm hål! Vart har du köpt dina? För jag hittar bara med 25 mm eller 30,5mm ...

Nä, jag har inte heller några egna plattor med rätt storlek på hålen. Jag hittade några 0,5-kilos hemma som min sambo köpt men dem var det små hål i. Löste det i några veckor med silvertejp! :thumbup:
Men sedan upptäckte jag att de hade två små "lås" på gymmet med rätt storlek, dvs 50mm. Så jag tog med min lilla matvåg till gymmet och konstaterade att de väger ca 450 gram styck. Så det blir inte riktigt ett kilo, men nästan. Så varannan vecka tar jag dem, och varannan 1,25kilos.

Så ökningen blir alltså:
70, 71, 72,5, 73,5, 75 osv osv..

Men det var någon som tipsade mig om vart man kunde beställa 0,5-kilosplattor. Tror dessutom Stuart tipsade om en del ställen i Beyond Brawn. Men det är kanske onödigt att beställa från USA eller England om det finns att få tag på i sverige. Borde ju gå att ta reda på. Ska kolla upp det.

Heart
2010-01-12, 20:39
http://www.gymequipment.uk.com/store/category/gkxc/Olympic_Discs.html

Det var inte gratis men de har små plattor i alla fall! Jag funderar på att slå till med en beställning!! Än Invästering för livö!!!

Heart
2010-01-12, 20:44
Jag är sugen på Micro Weight Set 1. 4st 0,5-kilos och 2st 0,25-kilos. Det blir i så fall 58 £. Blir alltså lite över 600 kr. Aja, vi får se hur det blir. Ska se om jag hittar något i Sverige. Någon tipsade om att de finns små plattor på Budo & Fitness. Du kan ju smyga ner till din lokala affär i Uppsala och se om de har där. I så fall skiter jag i att beställa utan låter någon kompis köpa med istället!

pazzion
2010-01-12, 20:50
Jag har, pga. onämnd anledning, företagit mig uppgiften att beskriva när min alldeles nyinköpta vinterjacka blev stulen för två år sedan.

Jag var och gymmade i Jakobsbergs Simhall, där jag alltid gymmade för två år sedan, precis som vanligt. Skåpen var stora plåtskåp som man låste med hänglås. Jag hade precis fått en stor Kevin S. jacka av mamma, för 2900:-, det var det dyraste plagget jag någonsin ägt och jag var skitstolt!

Jag kommer till gymmet och byter om, hänger in allt i skåpet (det var svinkallt ute, mitt i vintern, och jag hade endast denna jacka - så naturligtvis hade jag på mig denna) och går ner och tränar. Efter passet så kommer jag upp och skall duscha och sticka hem. Jag spatserar trött upp efter passet för att duscha men upptäcker till min fasa att mitt lås ligger uppbrutet på golvet bredvid mitt öppna skåp. Kollar in. Ingen jacka. Ingen väska. Jag känner hur jag blir hyperstressad för att sen bli kolugn och knallar omkring i hela omklädningsrummet. Hittar väskan med all elektronik såsom mobil osv. kvar, skumt ... Hittar en vän i duschen och berättar vad som hänt. Han påstår att en snubbe som är jävligt bråkig var där när han duschade, och ger mig numret till en kille.

Jag anmäler det till personalen som bara svarade med: "ha inte på dig dyra kläder hit", men vafan det var det enda jag hade! Plus att jag skall inte behöva dressa ner bara för att de inte kan hålla koll ...

Drar hem och ringer killen. En turkisk 14åring som påstår att han aldrig haft något med det att göra, men tipsar mig vidare till en svensk snubbe i hans fotbollslag. Ringer honom och säger att jag vill ha min jacka som han stulit. Han blånekar i 15 minuter, och då lägger jag på.

Skickar ett sms: "Du, det var en ny jacka det där och jag skulle uppskatta om du hjälpte mig att skaffa tillbaka den. Plus att det vore så tråkigt att ringa polisen nu, när det enda namnet jag kan ange som misstänkt och närvarande är ditt ..."

Efter två minuter ringer han igen, skitstressad och säger att han plötsligt vet vem det var. Får ett nummer som jag ringer direkt och kommer till svararen. Ringer tillbaka till den svenska fotbollssnubben och får ett annat nummer till förövarens polare som också var med. De svarar och nekar. Jag hotar med snut osv. och då erkänner de.

Ungefär nu ringer den svenska fotbollskillens mamma och anklagar mig för att "vara en idiot och hennes lilla ängel skulle aldrig befinna sig i närheten av sådana dumheter!". Han erkände att han var med och bröt upp skåpet i ett sms skickat ett par timmar efter hans mammas samtal. Hehe, dåligt samvete^^

Polarna ringer dagen efter och säger att de har snackat med sin polare, och har sagt att om han inte ger tillbaka jackan så kommer polisen att knacka på hemma hos honom direkt imorrn bitti och plocka in honom för stöld.

Jag säger åt de att ta jackan av honom och så skall vi mötas upp på vald plats.

De säger att han vägrar ge ifrån sig jackan men då stämmer jag träff med de och möter upp de i ett centrum där han bor. Sticker hem till honom, men det är låst och han är inte hemma. Jag ringer honom och han svarar. Är i Alby och är precis i färd att sälja jackan, men då hotar jag med polisen igen fast han lyssnar vagt. Precis då kommer hans storasyster (hans vänner kände igen henne), så jag säger till henne: "hej, jag heter Pazzion och har din lillebror här på telefon. Han stal min vinterjacka igår från gymmet genom att bryta upp mitt skåp och är nu i Alby och skall sälja den ... Kan du prata vett i honom?". Hon blir fly förbannad och tar telefonen och skriker på persiska till honom under 3 minuter, ger tillbaka telefonen: "dy, jag e lessen brä, dy jag langar jackan imorrn till mina brushur, aight?". Haha okej, sure. Men får jag den inte imorrn är du körd ...

1½ dygn efter att jackan blev snodd hade jag den igen!:hbang: Saken är den att jag polisanmälde stölden det första jag gjorde, men valde att ta tag i det själv istället med risk för att polisen prioriterade annat än min jacka (förståerligt). Det gjorde de mycket riktigt också då de aldrig hörde av sig!

//Mästerdetektiven Pazzion

pazzion
2010-01-12, 20:53
Nä, jag har inte heller några egna plattor med rätt storlek på hålen. Jag hittade några 0,5-kilos hemma som min sambo köpt men dem var det små hål i. Löste det i några veckor med silvertejp! :thumbup:
Men sedan upptäckte jag att de hade två små "lås" på gymmet med rätt storlek, dvs 50mm. Så jag tog med min lilla matvåg till gymmet och konstaterade att de väger ca 450 gram styck. Så det blir inte riktigt ett kilo, men nästan. Så varannan vecka tar jag dem, och varannan 1,25kilos.

Så ökningen blir alltså:
70, 71, 72,5, 73,5, 75 osv osv..

Men det var någon som tipsade mig om vart man kunde beställa 0,5-kilosplattor. Tror dessutom Stuart tipsade om en del ställen i Beyond Brawn. Men det är kanske onödigt att beställa från USA eller England om det finns att få tag på i sverige. Borde ju gå att ta reda på. Ska kolla upp det.

Okej vi har bara sådana där "kläm"lås och de väger, enligt Stuart, 250gram...

http://www.gymequipment.uk.com/store/category/gkxc/Olympic_Discs.html

Det var inte gratis men de har små plattor i alla fall! Jag funderar på att slå till med en beställning!! Än Invästering för livö!!!

Mm det är fan sant! Måste dock också kolla om det finns svenska leverantörer av mindre plattor med stora hål!

Jag är sugen på Micro Weight Set 1. 4st 0,5-kilos och 2st 0,25-kilos. Det blir i så fall 58 £. Blir alltså lite över 600 kr. Aja, vi får se hur det blir. Ska se om jag hittar något i Sverige. Någon tipsade om att de finns små plattor på Budo & Fitness. Du kan ju smyga ner till din lokala affär i Uppsala och se om de har där. I så fall skiter jag i att beställa utan låter någon kompis köpa med istället!

Jag har kollat redan och enligt muskelknippet som stod där och bläddrade i katalogen fanns det inte ... Men skall kolla deras återförsäljare på nätet först, han såg inte ut att ha tillräckligt med tomater för en sallad, så att säga^^

Vi får leta tillsammans!

Heart
2010-01-12, 21:01
Snyggt detektivat!! :thumbup:
Här är artikeln från Ergo (Som jag själv vände mig till och frågade om de ville skriva om det eftersom det var så sjukt dåligt skött från nationens sida).
Du kan om du vill snoka lite efter min jacka! :) En svart patagonia för 3695. Finns inte många som har såna så ser du någon på stan så ge dig på honom och sno tillbaka den! :hbang:


Studenter i kläm
mellan försäkringsbolag och nationer

Den som blivit av med sin jacka eller väska på någon av stadens nationer måste skaffa ett intyg från sitt försäkringsbolag på att det inte står för förlusten. Detta trots att ansvaret ligger hos nationen.


I augusti försvann Hearts jacka från garderoben på Snerikes nation. När han kom med sin bricka i slutet av kvällen hade garderobiären ingen jacka att ge honom. Snerikes andrekurator Helena Blohm tog hand om ärendet och uppmanade Heart att göra en polisanmälan, ordna fram originalkvittot samt skaffa ett intyg på att hans försäkringsbolag inte tänkte ersätta förlusten. Men Folksam ville inte skriva ut något intyg.
Mejlkonversationen mellan Heart och Helena Blohm pågick in i november och slutligen skickade han ett mejl med en länk till Folksams villkor och ett telefonnummer till den handläggare han varit i kontakt med.
– Som jag ser det försökte de förhala det hela tills jag gav upp – att jag hela tiden var tvungen att bevisa att de hade fel innebar en massa jobb med att gå igenom lagtexter och försäkringsvillkor, och upprepade samtal till Folksam. Jag länkade till ett liknande fall på ARN:s (Allmänna reklamationsnämnden, reds anm.) hemsida och skrev att jag skulle vända mig dit om jag inte fick full ersättning för min jacka. Då fick jag svar från Helena Blohm, som bad om mitt kontonummer.

Helena Blohm menar å sin sida att det var när Heart lämnat in allt som krävdes, samt åter kontaktat sitt försäkringsbolag och fått besked om att han inte skulle få någon ersättning därifrån som de valde att ersätta jackan.
– Anledningen till att det tog så lång tid för oss att ersätta Heart för den försvunna jackan var att han inte skickade något intyg från sitt försäkringsbolag. Alla nationer har samma krav. Det är lite av praxis kan man säga. Jag känner inte till grunden till denna praxis, men den är vårt sätt att försäkra oss om att folk inte får ut dubbel ersättning, säger Helena Blohm.
Ett onödigt krångligt förfarande om man frågar ARN, eftersom försäkringsbolag normalt inte ersätter avtalsbrott, där det per definition finns en tydlig ”förövare”.
– Det är den som förvarat jackan som har skadeståndsansvaret. Så länge det står någon i garderoben och tar emot så är det nationen, inte försäkringsbolaget, som ska betala ut ersättning, säger Torsten Palm, informationschef på ARN.
Det man kan göra, enligt Torsten Palm, är att behålla brickan. Den är det enda beviset man har på att man lämnat in något i garderoben. Sedan bör man prata med garderobiärerna, lämna namn och kontaktuppgifter, samt ta namnet på den ansvarige.
– Det finns ingen lagstadgad tidsgräns, men utbetalningen bör ske så snart som möjligt. Jag tycker att tre månader, som är fallet här, låter lite onödigt länge, säger Torsten Palm.
Kuratorskonventet har inga gemensamma riktlinjer för nationerna. Enligt Curator curatorum, Jon Stridh, behövs inga särskilda bestämmelser, då ARN ger vägledning.

Heart
2010-01-12, 21:03
Annars kan man göra såhär: *rolleyes*


http://img691.imageshack.us/img691/1405/dsc01500a.jpg

pazzion
2010-01-12, 21:12
ERGOARTIKEL

Hehe tack och fyfan! Jag håller ögonen öppna!*mini

Annars kan man göra såhär: *rolleyes*


TUNG BILD

Haha ja så kan man göra! Annars hittade jag denna cykelverkstan (?!) som säljer 0,5kgsskivor på 50mm! http://repairshop.scandicfitness.se/defaultlist.asp?id=331&prod_id=268&language=&MainItemNr=viktskivametall&AntCol=1&avdelning=Fitness De kör lite på allt! Reparerar cyklar och säljer fitnesstillbehör:thumbup:

Heart
2010-01-12, 21:18
Haha ja så kan man göra! Annars hittade jag denna cykelverkstan (?!) som säljer 0,5kgsskivor på 50mm! http://repairshop.scandicfitness.se/defaultlist.asp?id=331&prod_id=268&language=&MainItemNr=viktskivametall&AntCol=1&avdelning=Fitness De kör lite på allt! Reparerar cyklar och säljer fitnesstillbehör:thumbup:

haha, fan vad snyggt. Detektivarbetet gav frukt igen. Kanske skulle bli att beställa några ,5-kilos. Fast det vore skönt att ha ,25-kilos också. Särskilt i slutet på cyklerna. Frågan är om det är värt ca 500 kr extra för ett halvkilo. ;)

pazzion
2010-01-12, 21:23
haha, fan vad snyggt. Detektivarbetet gav frukt igen. Kanske skulle bli att beställa några ,5-kilos. Fast det vore skönt att ha ,25-kilos också. Särskilt i slutet på cyklerna. Frågan är om det är värt ca 500 kr extra för ett halvkilo. ;)

Mm, jag hittade ett gym i Solna, Stockholm, som har 0,25- och 0,5kgs internationella viktskivor. Jag slängde precis iväg ett mail och frågade vart de köpt sina viktskivor i de vikterna. Publicerar svaret här sen! Nu jävlar skall det hittas vikter!*flex*

Heart
2010-01-12, 21:27
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=4100882&posted=1#post4100882

Finns en tråd här som jag väckte liv i. Du kan ju skriva där också om du hittar något intressant. Någon tipsade om eleiko och de har småplattor, men de fionns inte i wepshopen. Ska slänga iväg ett mail så får vi se vad de svarar.

pazzion
2010-01-12, 21:33
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=4100882&posted=1#post4100882

Finns en tråd här som jag väckte liv i. Du kan ju skriva där också om du hittar något intressant. Någon tipsade om eleiko och de har småplattor, men de fionns inte i wepshopen. Ska slänga iväg ett mail så får vi se vad de svarar.

Okej grymt!

pazzion
2010-01-14, 20:05
Har inte fått svar från gymmet med de lätta viktplattorna än...

Tänkte även gymma idag men det blev inte så mycket sömn inatt och så har jag lyckats bli helt sjukt tokförkyld! Jag hade svårigheter att prata idag på jobbet (det kändes bra med tanke på min stigande karriär inom telefonförsäljaryrket...) så vi får se när nästa pass blir av! Hade planerat att skjuta upp det till imorrn bitti men då skall det ha blivit en radikal förändring för jag kan knappt andas...

Jag hade även någon fråga som jag vet att jag ville ställa här, men jag kommer såklart inte på vad det var för fråga nu!*gah!* Återkommer senare med den!*screwy*

Heart
2010-01-14, 22:45
Tjenare. Jävligt tråkigt med förkylningen. Det är ju så drygt när man är taggad och vill köra. Men men, bara att vila det. Men du har ju 50 fina år kvar av träning så en vecka gör inte så mycket! ;)

Angående viktplattorna. Jag mailade till eleiko och fick svar om att det var inga problem att beställa från dem. Tyvärr angav de inget pris. jag mailade tillbaka och frågade och får antagligen svar i morgon. Återkommer med svaret.

Vad säljer du då när du sitter där? Är det något roligt kan du ju ringa och sälja till mig. En del säger att jag pratar värmländska män dä tror ja intä ätt dugg på!!!

pazzion
2010-01-14, 23:20
Tjenare. Jävligt tråkigt med förkylningen. Det är ju så drygt när man är taggad och vill köra. Men men, bara att vila det. Men du har ju 50 fina år kvar av träning så en vecka gör inte så mycket! ;)

Angående viktplattorna. Jag mailade till eleiko och fick svar om att det var inga problem att beställa från dem. Tyvärr angav de inget pris. jag mailade tillbaka och frågade och får antagligen svar i morgon. Återkommer med svaret.

Vad säljer du då när du sitter där? Är det något roligt kan du ju ringa och sälja till mig. En del säger att jag pratar värmländska män dä tror ja intä ätt dugg på!!!

Mm drygt som fan! Men men, då blir det sovmorgon imorrn iaf! Jag har annan träning att ta tag i, som att töja magsäcken så att jag får i mig mina 1300-1500 kcal/tillfälle-portioner som jag äter med tanke på att jag endast äter 2 gånger om dagen!:eating:

Okej grymt, jag väntar med spänning!

Jag säljer bomullssockar (med normal eller lös resår, höga/låga och tjocka), stödstrumpor (faktiskt samma som apoteket^^), kalsonger/trosor, linnen/t-shirts, omega-3, blåbärsextrakt, linfröolja. Tyvärr så kan jag inte ringa till bestämda personer då jag sitter vid en dator som automatiskt ringer till folk över hela Sverige, och då främst pensionärer.

Hehe, värmländska är nice! Det är väldigt mycket bättre än malmöitiska och ystadska, det är i princip omöjligt att höra när personen i fråga är +75 år.

pazzion
2010-01-15, 10:44
Blir som sagt inget mer gym denna veckan för jag måste kurera mig. Jag fick dock tillbaka tentaresultatet och jag klarade den med två poängs marginal. Så jag har nu med säkerhet klarat juristprogrammets första termin!*flex*

(Ville bara "skryta" lite :D )

Eddie Vedder
2010-01-15, 10:53
Hehe, värmländska är nice! Det är väldigt mycket bättre än malmöitiska och ystadska, det är i princip omöjligt att höra när personen i fråga är +75 år.

Du skall höra min dialekt. Jag kommer från Degerfors, vår dialekt är en hybrid av värmländska, östötska och västgötska typ.:D

Har du ingen lust att testa Ekeby någon dag?

Så jag har nu med säkerhet klarat juristprogrammets första termin!*flex*

(Ville bara "skryta" lite :D )

GRATTIS!

Du förtjänar att skryta helt klart. Den tentan är ju ökänd landet runt.;) Vad tog den att skriva, 10-11 dygn?:D

tsp
2010-01-15, 11:18
Kul journal det här! Har läst från början till slut nu! :) Låter som att du har propertionellt starka och rejäla ben!

pazzion
2010-01-15, 11:27
Du skall höra min dialekt. Jag kommer från Degerfors, vår dialekt är en hybrid av värmländska, östötska och västgötska typ.:D

Har du ingen lust att testa Ekeby någon dag?

Jag har faktiskt gått och tänkt på det nu i veckan! Men jag skickar PM i slutet av helgen då jag förhoppningsvis mår bättre så får vi fixa till ett pass under nästa vecka!:thumbup:



GRATTIS!

Du förtjänar att skryta helt klart. Den tentan är ju ökänd landet runt.;) Vad tog den att skriva, 10-11 dygn?:D

Haha, typ! Den var 5 timmar lång, med 3 frågor där det var två "huvudfrågor" och en "sidofråga". Jag skrev som en galning 5 timmar ut och blev klar precis när tiden var slut, och då hade jag skrivit ungefär 23-24 sidor ^^

Tentan för denna terminen är av samma karaktär och skrivs den 2:a juni, dock kl 14-19 (wtf?). Tiden för förra tentan var bättre då vi satt mellan 8 och 13.

pazzion
2010-01-15, 11:29
Kul journal det här! Har läst från början till slut nu! :) Låter som att du har propertionellt starka och rejäla ben!

Kul att du tittade in och gillade det!
Ja jag hoppas det! Jag har spelat hockey fram tills för 4 år sedan, men det sitter i lite fortfarande! Dock är jag en bit från mina stockar jag hade då, hehe. Flickvännen stod och spände låren lite en dag och tyckte att "titta, man ser en liten kant här ovanför knät!", dock så svällde mina quadriceps dock ut ca 5 cm och i princip täckte den övre delen av knäskålen. Då blev hon mest äcklad! Så det är mitt mål igen:hbang:

pazzion
2010-01-15, 11:42
edit: jag var för sen för att editera föregående inlägg*gah!*

Med tanke på min förkylning så har jag införskaffat Kan Jang, och med tanke på att dagen idag är en fredag så kan jag tipsa er som räknar kalorier men fortfarande gillar att festa: det smakar precis som Jägermeister, fast utan den brännande känslan i halsen! Så det smakar bra, det bränner inte, det håller dig borta från förkylningar, billigare och det är inte alkohol och kalorier som förstör träningen för dig. Alla rätt!:thumbup:

Nu är det magsäcksövningar - lunch!

Det blir 1 paket bacon, ½ burk stora vita bönor, ½ burk kidney-bönor, 150 gram ris, 3 ägg, tomater, champinjoner och diverse kryddor. Allt förutom äggen och riset är stekt och sedan hällde jag av risvattnet, ner med alla äggen i riset så att de tillagas och sen ner med hela den saliga blandningen i riskastrullen så att det är skedvänlig mat! Sen blir det nog en avokado till:D

Det blir ungefär 1500 kcal på följande:

Protein: 64,3 gram
Kolhydrater och fett har jag inte riktigt koll på, för min måttstock är: "är det tillräckligt mycket protein? - check. Hur många kalorier? Inte tillräckligt - mer ris/bönor/whatever!" haha:thumbup: Så det är säkert gottigt med det andra också men det smakar faktiskt bra, och det ger mig det jag behöver!

tsp
2010-01-15, 14:04
Kul att du tittade in och gillade det!
Ja jag hoppas det! Jag har spelat hockey fram tills för 4 år sedan, men det sitter i lite fortfarande! Dock är jag en bit från mina stockar jag hade då, hehe. Flickvännen stod och spände låren lite en dag och tyckte att "titta, man ser en liten kant här ovanför knät!", dock så svällde mina quadriceps dock ut ca 5 cm och i princip täckte den övre delen av knäskålen. Då blev hon mest äcklad! Så det är mitt mål igen:hbang:

Låter som mina lår det, alla som ser dem blir typ disgusted :Virro Har fått ett rejält lårmått ärftligt av min far, fick dock inte ärva hans vader vilket är jävligt trist då han har rejäla jävla byggarvader helt utan någon träning. *mini Dock är jag riktigt svag i böj trots storleken på benen..

pazzion
2010-01-16, 20:39
Låter som mina lår det, alla som ser dem blir typ disgusted :Virro Har fått ett rejält lårmått ärftligt av min far, fick dock inte ärva hans vader vilket är jävligt trist då han har rejäla jävla byggarvader helt utan någon träning. *mini Dock är jag riktigt svag i böj trots storleken på benen..

Hehe jag vet, det är nice! ^^

Synd! Jag har inte heller några vader att tala om, alls ...

Eddie Vedder
2010-01-16, 21:50
Nu är det magsäcksövningar - lunch!

Det blir 1 paket bacon, ½ burk stora vita bönor, ½ burk kidney-bönor, 150 gram ris, 3 ägg, tomater, champinjoner och diverse kryddor. Allt förutom äggen och riset är stekt och sedan hällde jag av risvattnet, ner med alla äggen i riset så att de tillagas och sen ner med hela den saliga blandningen i riskastrullen så att det är skedvänlig mat! Sen blir det nog en avokado till:D

Damn! Den lunchen är jag sjukt avis på! Den känns väldigt australieninspirerad även om du troligtvis inte är medveten om det själv.:D Men jag har haft många korridorgrannar från Australien och den där typen av måltider med ris och typ olja plus kött eller något äter de som fan. Jag har själv ätit det och kan bara säga "me like!*drool**drool*".

Men angående Kan Jang vete tusan. Känns lite som Ronserot och sånt dyrt och ovetenskapligt trams i mina ögon. ;)

pazzion
2010-01-17, 16:11
Damn! Den lunchen är jag sjukt avis på! Den känns väldigt australieninspirerad även om du troligtvis inte är medveten om det själv. Men jag har haft många korridorgrannar från Australien och den där typen av måltider med ris och typ olja plus kött eller något äter de som fan. Jag har själv ätit det och kan bara säga "me like!*drool*".

Hehe den var nice! Dock fick jag halvspringa från Vaksala till Engelska parken med den lunchen i magen - me do not like! :D

Men angående Kan Jang vete tusan. Känns lite som Ronserot och sånt dyrt och ovetenskapligt trams i mina ögon. ;)

Hehe, jag vettefan heller. Det smakade gott och placeboeffekten verkade fungera iaf för jag kände mig bättre! Ang. priset så håller jag med, fast denna gången var det på min fars bekostnad då han tyckte att det var värt ett försök om jag slapp bli sjuk!

Jag kan även meddela att jag för första gången i mitt liv har klättrat klättervägg idag! Jag var på Crux med en tjejkompis och en hennes pojkvän, plus två vänner till dem. Det var sjukt kul och galet jobbigt! Jag är så trött i fingrar/händer och underarmar att det är svårt att skriva på tangentbordet!:D Det skall definitivt göras till en "vana" så att händerna tränas ordentligt. Skall försöka komma iväg iaf en gång i veckan, utöver gymmet.

Nu är det middag som gäller, och det blir en köttfärssås med bacon och bönor med ris! Jag ska testa att byta ut creme fraichen mot kesella. Får se om det blir bra eller inte, om inte annat så har jag förstört 2-3 måltider:Virro

pazzion
2010-01-19, 16:01
Var idag inne på Naturkompaniet och kollade på ett par Vibram Five Fingers Sprint. Dock var deras största herrstorlek 38 (?!) men de skulle dock få in fler i februari/mars så jag väntar med spänning! Skall då testa ett par och om de känns så sköna som alla säger så blir det ett inköp!

Såg även en artikel som Anders the Peak länkade till, och den var en sann lycka för matbudgeten och plånboken.

http://www.medicalnewstoday.com/articles/168876.php

Den skall tas i åtanke vid utformning av matschemat! Då kanske jag skall äta en tredje portion om dagen beståendes av tonfisk och ägg eller liknande, så det endast blir ett proteintillskott mitt under mitt ätarfönster!

Jag brukar försöka äta vid 12 och sen sluta vid 20, så det blir bra för då kommer det målet att hamna precis innan ett eventuellt gympass om jag går i skolan/jobbar den dagen.

Imorgon är det ett pass inplanerat med Eddie Vedder. Skall bli mycket roligt att träffa honom och att även få testa på Ekebys friskis!

Mantus
2010-01-19, 20:53
Det verkar vara en trevlig journal det här, den skall följas. Roligt att du tränat på Crux, det är en väldigt trevlig klätterlokal. Klättring är det perfekta sättet att träna upp både grepp, teknik och kroppskontroll.

pazzion
2010-01-20, 10:22
Det verkar vara en trevlig journal det här, den skall följas. Roligt att du tränat på Crux, det är en väldigt trevlig klätterlokal. Klättring är det perfekta sättet att träna upp både grepp, teknik och kroppskontroll.

Kul att du hittade hit och gillade det!

Den var mycket trevlig! Ja verkligen, jag är fortfarande öm i underarmarna efter söndagens träning!:thumbup:

Ikväll bjuds det på ett nytt pass så det är bara att kika in igen!

Edit: det skall även tilläggas att jag fick svar från det där gymmet jag mailade, Heart, och de sa att de inte visste vart de hade köpt vikterna pga. att de var över 30 år gamla! Dock så sa killen att han trodde att det var vikter från Eleiko, så jag väntar med spänning på ditt svar därifrån!

pazzion
2010-01-20, 22:46
Pass 1

Knäböj: 1x20, 67;5 kg

Bänkpress: 3x8, 47;5 kg

Latsdrag: 6x6, 50 kg

Tricepspress: 1x10, 27;5 kg

Vadpress 45graders benpress: 6x10, 100 kg

Crunches: 2x12

Mycket bra pass idag! Mycket nöjd över knäböjen som kändes stabila, och jag tyckte att jag hade bra djup i dem! Jag mötte upp Mr. Vedder där och det var mycket trevligt måste jag säga! Tyvärr så tappade vi bort varandra i slutet... Men det kommer fler gånger! På hemvägen så upptäckte jag dock den riktiga vägen hem så att det "bara" tog 35 minuter att gå.

Jag valde att köra tricepspress pga. att jag har bytt dipsen mot bänkpress.

Eddie Vedder
2010-01-21, 08:20
Tyvärr så tappade vi bort varandra i slutet...

Ja vart tog du vägen egentligen?:D

Men visst var det jättekul att ses och träna ihop. Det gör jag gärna om. Så fort du planerar lite variation i lokal är det bara att PM:a så ses vi på Ekeby! Och framåt våren lär jag säkert dyka upp lite oftare på Väderkvarn kan jag tro.:)

Sedan angående din länk högre upp (från medicalnewstoday.com) så vill jag inte göra dig besviken men ta den inte på för stort allvar. Vi diskuterade den studien i den här tråden:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=135442

pazzion
2010-01-21, 18:21
Ja vart tog du vägen egentligen?:D

Men visst var det jättekul att ses och träna ihop. Det gör jag gärna om. Så fort du planerar lite variation i lokal är det bara att PM:a så ses vi på Ekeby! Och framåt våren lär jag säkert dyka upp lite oftare på Väderkvarn kan jag tro.:)

Sedan angående din länk högre upp (från medicalnewstoday.com) så vill jag inte göra dig besviken men ta den inte på för stort allvar. Vi diskuterade den studien i den här tråden:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=135442


Haha jag gick ju upp till omklädningsrummen och duscharna efter max 5 minuter och då var du borta!

Det var grymt! Jag hör av mig direkt nästa gång jag beger mig dit. Jag insåg att det var MYCKET lättare att hitta om jag bara gick St.Johannes-gatan hela vägen också, så då vet jag det!

Jag letade efter en sådan tråd och förstod att jag skulle få bra kritik från dig! Nej jag hade inte tänkt följa den slaviskt, men tidigare så har det blivit väldigt mycket protein pga. att jag gick igenom en deff i somras som inte resulterade i det jag ville då jag tappade väldigt mycket muskler, trots ett idogt intag av tonfisk/kycklig/keso/kesella osv. och i princip inga kolhydrater. Men det blir lite billigare mathållning nu framöver iaf :)

Eddie Vedder
2010-01-21, 18:42
Men det blir lite billigare mathållning nu framöver iaf :)

Det var just avseende den punkten jag är rädd att jag kommer göra dig besviken.:D

Studien säger alltså inget om hur muskelproteinbalansen över tid kan tänkas skilja sig och jag anser inte att den ger stöd för ett sänkt proteinintag. Den visar akut effekt men inte mer.

Och övervägande delen av vetenskapen tyder på att ett högt totalt intag ändå är vad som är fördelaktigt. Men du får helt enkelt välja mindre kött och mer ägg. Mindre ris och mer havregryn etc.;)

pazzion
2010-01-21, 21:12
Det var just avseende den punkten jag är rädd att jag kommer göra dig besviken.:D

Studien säger alltså inget om hur muskelproteinbalansen över tid kan tänkas skilja sig och jag anser inte att den ger stöd för ett sänkt proteinintag. Den visar akut effekt men inte mer.

Och övervägande delen av vetenskapen tyder på att ett högt totalt intag ändå är vad som är fördelaktigt. Men du får helt enkelt välja mindre kött och mer ägg. Mindre ris och mer havregryn etc.;)

DOH!:smash:

Aldrig kan kroppen verka fördelaktigt för budgeten! haha

Jaja, det får bli ett ökat intag av ägg! Jag försöker att konsumera 3-4 ägg om dagen, men det är svårt då man blir så j*vla mätt av ägg! Men vad gör jag inte för att slitet i gymmet inte skall vara till liten nytta? - Jag äter det som krävs, eller iaf så hoppas jag att jag gör det! Men 1,5-2 gram protein/kgkv, det borde väl vara nog? Annars måste jag lägga allt jag äger och har på mat*flex*

Heart
2010-01-22, 17:13
Edit: det skall även tilläggas att jag fick svar från det där gymmet jag mailade, Heart, och de sa att de inte visste vart de hade köpt vikterna pga. att de var över 30 år gamla! Dock så sa killen att han trodde att det var vikter från Eleiko, så jag väntar med spänning på ditt svar därifrån!

ja, tjena!

Nu har jag både fått svar från eleiko, beställt plattor och fått en avi för att hämta ut dem. Ska göra det så fort jag har skrivit det här inlägget. 0,5-kilos kostade 80 kr och 0,25 kostade 60 kr styck. exkl moms. Jag beställde total 4 st 0,5-kilos och 2 st 0,25. Allt som allt, med moms och frakt gick mina 2,5 kg på 625 kr.

Alltså 250 kr/kg!! :furious:

pazzion
2010-01-22, 17:56
ja, tjena!

Nu har jag både fått svar från eleiko, beställt plattor och fått en avi för att hämta ut dem. Ska göra det så fort jag har skrivit det här inlägget. 0,5-kilos kostade 80 kr och 0,25 kostade 60 kr styck. exkl moms. Jag beställde total 4 st 0,5-kilos och 2 st 0,25. Allt som allt, med moms och frakt gick mina 2,5 kg på 625 kr.

Alltså 250 kr/kg!! :furious:

Haha FUCK ME! What the hell?! Jaja, det får bli till att spara! Just nu så har jag lagt undan pengar till ett par Vibram Five Fingers Sprint som skall införskaffas i februari/mars när de kommer in i lager till Naturkompaniet. Men sen får det bli plattor, för jag behöver verkligen det! 2,5 kgs ökningar varje vecka är alldeles för mycket!*screwy*

Vart ifrån beställde du dem?

Heart
2010-01-22, 18:04
det kommer bild om 1 minut! Jag är sjukt nöjd med mina nya viktplattor! :D

Heart
2010-01-22, 18:06
http://img109.imageshack.us/img109/6225/dsc01595u.jpg

pazzion
2010-01-22, 18:07
http://img109.imageshack.us/img109/6225/dsc01595u.jpg

Haha vilken porr!:naughty:

Men vart köpte du dem?:Virro

Heart
2010-01-22, 18:17
Från eleiko.

Skrev till info@eleikosport.se och fick svar av någon Petra Fasth. Direktmail till henne är pf@eleikosport.se

Bara att skippa nästa kursbok och beställa lätta viktplattor istället! *slap*

pazzion
2010-01-22, 18:20
Från eleiko.

Skrev till info@eleikosport.se och fick svar av någon Petra Fasth. Direktmail till henne är pf@eleikosport.se

Bara att skippa nästa kursbok och beställa lätta viktplattor istället! *slap*

Hehe verkligen! Som sagt så får det bli en månad eller så!

pazzion
2010-01-23, 15:00
Har precis snyggat till mig med en vaxnin under armarna! Det gör ont, men det är bara manligt med smärta (får man intala sig när man ligger där och undrar varför!). Dock så gör jag det mest för att det är mycket frächare utan hår under armarna, på alla sätt ...

Jag lyckades även ta en eller två bilder, som kommer här. Det får var som en liten "före"-bild så kan det jämföras med senare bilder längre fram i journalen! Dessa bilder togs för 5 minuter sen, så de är dagsfärska! Dock så har jag inte tränat sen i onsdags så det kanske var dåligt planerat, men men!

Bilderna suger även kvalitetsmässigt för det var väldigt mörkt i badrummet och det var svårt att placera ut kameran på ett bra sätt!*screwy*

http://img130.imageshack.us/img130/3395/img8611z.th.jpg (http://img130.imageshack.us/i/img8611z.jpg/)

http://img42.imageshack.us/img42/7470/img8614s.th.jpg (http://img42.imageshack.us/i/img8614s.jpg/)

http://img715.imageshack.us/img715/7768/img8617.th.jpg (http://img715.imageshack.us/i/img8617.jpg/)

Heart
2010-01-24, 15:23
Har precis snyggat till mig med en vaxnin under armarna! Det gör ont, men det är bara manligt med smärta (får man intala sig när man ligger där och undrar varför!). Dock så gör jag det mest för att det är mycket frächare utan hår under armarna, på alla sätt ...


Levi, för faaaaaan, vaxa under armarna??!! :smash:
Det lär iofs inte anses så konstigt på det här forumet där en stor del av användarna emellanåt insmorda i brunkräm poserar på en scen i sina finaste stringkalsonger.

Fast jag ska iofs inte säga så mkt. När jag var ung och dum, alltså i din ålder, plockade jag punghåren med pincett... Numera är jag dock förlovad.. *rolleyes*

pazzion
2010-01-24, 17:18
Levi, för faaaaaan, vaxa under armarna??!! :smash:
Det lär iofs inte anses så konstigt på det här forumet där en stor del av användarna emellanåt insmorda i brunkräm poserar på en scen i sina finaste stringkalsonger.

Haha, du är bara rädd för smärtan^^ Precis, och att raka sig pallar man inte för det får man ju göra hela tiden ...

Fast jag ska iofs inte säga så mkt. När jag var ung och dum, alltså i din ålder, plockade jag punghåren med pincett... Numera är jag dock förlovad.. *rolleyes*

Haha, det är värre - både ur en effektiv och intelligent synpunkt! Då är det ju lättare att vaxa. Bara att doppa pungen i burken, låta det torka, och sen raaatsch!*spy**gah!*

Fick pengar av min far nu också, så nu kan jag köpa vikter! Men hur mycket kostade 0,25kgsvikterna? För på cykelbutiken kostar det 215:- för 4 stycken 0,5kgsvikter inkl. moms och frakt och allt. Är det billigare att köpa 0,5kgsvikterna där och sen köpa 0,25kgsvikterna hos Eleiko eller blir det likvärdigt?

Heart
2010-01-24, 21:47
Åh, vilken snäll pappa. Eller skulle pengarna gå till "mat"? :)

0,5-kilos kostar 80 kr
0,25-kilos kostar 60 kr

Sen var det frakt på 60 kr.

Åfyfan, nu såg jag att det där var exklusive moms. Bara att lägga på 25% på allt då.

så 4 st 0,5-kilos kostade 400 kr, 2 st 0,25-kilos 150 kr.

Så köper du från cykelbutiken för 215 plus 2 0,25-kilos för 225 (inklusive frakt) blir detta enligt min hjärna 440 kr. Du spara alltså 185 kr, MEN då får du inte kalibrerade och IPF-godkända 0,5-kilosplattor! :D

Aja, det blev lite rörigt det här, men hoppas det klarnade något i alla fall!

pazzion
2010-01-24, 22:00
Åh, vilken snäll pappa. Eller skulle pengarna gå till "mat"? :)

0,5-kilos kostar 80 kr
0,25-kilos kostar 60 kr

Sen var det frakt på 60 kr.

Åfyfan, nu såg jag att det där var exklusive moms. Bara att lägga på 25% på allt då.

så 4 st 0,5-kilos kostade 400 kr, 2 st 0,25-kilos 150 kr.

Så köper du från cykelbutiken för 215 plus 2 0,25-kilos för 225 (inklusive frakt) blir detta enligt min hjärna 440 kr. Du spara alltså 185 kr, MEN då får du inte kalibrerade och IPF-godkända 0,5-kilosplattor! :D

Aja, det blev lite rörigt det här, men hoppas det klarnade något i alla fall!

Jag fick pengarna för att jag inte åt godis förra året! Haha :D Det är nämligen så att jag slutade äta godis för 10 år sedan, mot betalning, och sen har jag inte börjat äta godis igen och han har ansett det en värd sak att sponsra. Dock var det sista gången nu med tanke på att jag fyllde 18 förra året ^^
Fast jag har inga planer på att börja äta godis igen dock ... Fast mörk choklad äter jag!*flex*

Okej, men hur stor kvalitetsskillnad är det på kalibrerade och icke-kalibrerade plattor då? Är det värt 185 kronor för att de skall vara det? Nu rent spontant känns det inte värt det.

pazzion
2010-01-26, 19:07
Det blev ett pass klockan 08.00 imorse, innan skolan. Var nice då det inte var så mycket folk där!

Jag hade inte kört detta passet på 2 veckor, så jag tog det lite lugnt med vikterna, så får vi se nästa vecka!

Pass 2

Rodd: 1000 meter

Stela mark: 2x8, 60 kg

Militärpress: 8+7, 37;5 kg - det är så jäävla tungt! Det är iaf 50 % av kv!

Curl: 2x8, 32;5 kg

Side bends: 6x8, 23;8 kg - gick ner lite pga. att jag fortfarande känner av ryggen. Funderar på att byta ut denna övning mot någon annan magövning...

L-Fly: 2x10, 2 kg - starkt och strikt som vanligt!:hbang:

Det var ett nice pass, dock borde jag har käkat något innan - orutinerat! Jag kände hur jag antagligen skulle klarat sista reppen i militärpressen om jag hade haft lite mat i magen!

Seminariet var nice sen också, så jag passade på att gå och ha ett värdelöst jobbpass! Fan vad sämst det gick ...*gah!*

Får se hur påtaglig träningsvärken är på torsdag morgon, om den inte är alltför hemsk så blir det förhoppningsvis ett pass då också! Sen är det nämligen dags för Stockholm på torsdag eftermiddag till söndag, då Anna äntligen kommer hem igen!:thumbup:

pazzion
2010-01-31, 21:05
Jag hann med ett pass i torsdags, på rekordfart. Det innebar dock att jag fick hoppa över vaderna, men jag hann med allt annat!

Det såg ut som följer:

Uppvärmning skedde enligt följande modell med knäböj:
1x12, stång
1x10, stång
1x6, 20 kg
1x3, 40 kg
1x1, 65 kg

Knäböj: 1x20, 70 kg - jag tappade balansen lite på nummer 17 och fick lite stabilitet från en passare som så snällt ställde upp när jag frågade så sött jag kunde. Dock tog jag mig upp för egen kraft!

Bänkpress: 3x8, 50 kg - hehe, det är redan riktigt tungt!

Latsdrag: 6x7, 50 kg - mycket, jävla skittungt varde detta! Underarmarna svider så in i helvete! Jag satsar på 6x8 nästa pass för att öka vikten nästnästa pass och då gå ner till 6x6 igen.

Crunches: 2x12 - fortfarande tungt men det börjar gå lite bättre!

Sen var det snabbt in i duschen, snabbt hem och byta om och packa en väska för att bege sig till Stockholm. Där mötte jag en tjejkompis och vi gick på La Bodega och åt tapas. Det var otroligt gott! Sen mötte jag min kära flickvän och så gick vi och såg Avatar 3D - den var riktigt grym!

Har haft en skön helg med Anna, men nu är jag tyvärr tillbaka i verkligheten igen ...

Ska försöka hinna med ett pass imorgon!

pazzion
2010-02-01, 16:46
Jag var så otroligt trött att jag prioriterade gymmet före jobbet, så att det blir jobba imorrn istället!

Dagens pass såg ut som följer, tyvärr! Jag tycker att det var ett bra pass, dock så misslyckades knektträffen då jag fortfarande inte lyckades pressa 8 militärer på andra setet! *gah!* Nu var det dock närmare än någonsin, och nästa pass så jävlar!:whipped:

Stela mark: 2x8, 62;5 kg

Mark: 1x10, 75 kg - hehe här brände det ordentligt i quadriceps på sista 4 repsen!

Militärpress: 8+7½, 37;5 kg - jag som var så pigg på första settet, andra settet kändes bra - klämmer ur sjuan och skall till att köra sista repsen och då satsar jag fel, stannar på mitten och all kraft rinner ur mig. Jag blev så frustrerad att jag slängde stången i racket, väntade 20 sekunder och i rent vemod pressade en sista reps bara för att ... Nästa vecka så jävlar!:hbang:

Bicepskrullare: 2x8, 32;5 kg - här är det fortfarande mycket tungt, men det blir stabilare och stabilare för varje pass. Nästa vecka blir det 35 kg fast 2x6, så att jag får till min ökning!

Side bends: körde två uppvärmningsset och insåg den otroligt stora potentialen för att sabba ryggen i denna då det hugger i sidan av ryggen, så jag sket i den ...

L-Fly: 2x10, 2 kg - starkt som vanligt!

Cablecrunhes: 3x12, 80 kg - inte för att klaga på friskis eller så, men varför laddar de alltid sina hissar med 80kgs-magasin, för att sedan hänga upp dem med 3-4 växlar så att det behövs minimalt med kraft för att flytta 1 meter viktmagasin? Jag lessnar på att 80 kg inte är mer än 20, max 25 kg ... Det räcker inte! Kör en jävla växel, och låt folk traggla med lite lägre vikter istället!*grr*

Sedan vart det en burk tonfisk och en härlig bastu! Nu är det dags att påbörja mitt PM-skrivande, med tanke på att det är inlämning på fredag kl 10.00 ^^

pazzion
2010-02-05, 09:43
Mäktade med ett pass igår, och det var lite nervöst innan kan jag säga, jag skulle nämligen försöka mig på att böja min kroppsvikt 20 gånger i ett set. Resultat följer nedan:

Uppvärmning i böjen för att verkligen känna på formen.

Böj: 1x20, 72;5 kg (plus klämmor ~ 73 kg) - Jag klarade det! Jag fick lite överentusiastisk balanshjälp av en vän, men trycker gick minsann inte uppåt utan var snarare ett fast grepp om midjan för att jag vinglade lite i högerbenet.. Men styrkan fanns där, fast jävlar var tungt det var!*spy* Det blir nog svårt att öka 2,5 kg till nästa vecka, men det vore nice!

Bänkpress: 2x8 + 7, 52;5 kg - lite lite vila mellan seten ...

Latsdrag: 3x8, 50 kg, 3x8, 45 kg - fick sänka efter halva för att det var sjukt jobbigt! Nästa vecka ska jag klämma ur minst 4 set på 50 kg, 8 reps, för att sedan klara mina 6x8 50 kg och kunna höja till 55 kg men minska till 6x6 reps igen!

Crunches: 2x12, dessa gick faktiskt riktigt bra idag!

Vadpress i benpress: 6x10, 102;5 kg - tungt, bultande, blodfyllt och pumpigt -> men fan vad nice!*flex*

Sen blev det en bastu!

Nu är jag nyrakad, skall snart klä på mig nyinköpta kläder från Jaber Mode, fixa håret och sen bege mig till Bergmans för en arbetsintervju. Wish me luck!

pazzion
2010-02-07, 11:24
Var igår och småtränade lite med min mor. Gymmet hade ingen skivstång, varken fast eller fri, så det blev lite kettlebells och lite maskiner. Gymmet hade grymma maskiner, de var nya och fräscha (jag tränar aldrig på maskiner pga. att de är ganska sega på gymmet i Uppsal), PLUS att man behövde inte ens räkna repsen själv! Haha, de räknade dina reps, och hur mycket ROM du körde på varje reps, och sen mellan seten så kom det små peppande textremsor som hejade på dig och ökade moralen inför nästa set. Gotta love it!:D

Sen på kvällen så var jag på en 18-årstillställning hos en mycket god vän.

Hans mamma är PT på SATS, och vi hamnade i en debatt om knäböjarnas parallellt/slightly under parallellt djups vara eller icke vara, då jag påstod att det var bäst med så mycket ROM som möjligt.

Hon, å andra sidan, påstod att om man fäller fram bäckenet så räcker det om man endast går ner till ungefär 120graders vinkel i knäleden, då det är skonsammare för knän/ländrygg och fortfarande aktiverar musklerna i samma utsträckning som en djup knäböj ger.

Hon påstod även att knäböj inte ska kännas i korsryggen (jag berättade om mina 20-reppare och att jag även blir trött i ryggen) utan det ska endast kännas i benen.

Jag har dock uppfattat knäböj som en övning för i princip hela kroppen, är jag fel ute?

Ska jag böja mig för denna, av SATS, bildade kvinna?

Hon verkar helt klart ha koll på bitarna vad gäller hennes kunder, och sina pass osv., men hon hänvisade vid flertalet tillfällen till bodypump osv. och jag känner att det kanske är olika läror för mitt mer SL-inspirerade synsätt på de tre stora, och hennes rehab/prehab/motioneralitefterjobbetochmåbra-klienter?

Får se om jag orkar med ett pass imorrn redan, för jag har träningsvärk i benen idag efter gårdagens kettlebells då jag tränade teknik osv. för utfall (jag har inte kört utfall på många år)... Men det kommer så snabbt som möjligt iaf!

Jag väger 75 stadiga kg nu, enligt vågen, och får då tyvärr inte riktigt jubla över att jag böjde kroppsvikt i torsdags på min 20-reppare, utan får köra samma vikt denna veckan och testa mig på 75 kg nästnästa vecka istället! Det är dock skönt att se att jag äter ordentligt, för det är så svårt att få i sig tillräckligt med mat!*whatever* Skönt med det problemet iaf, när alla andra äter för mycket!^^

Mvh

pazzion
2010-02-10, 17:30
Var precis iväg på ett pass! Körde på riktigt bra.

Jag körde militärisarna först för att jag ville verkligen klara 2x8 nu!

Militärpress: 2x8, 37;5 kg PB - ganska lätt också! Kändes så jävla skönt!*flex* Nästa vecka blir det 2x6 på 40 kg.

Stelmark: 2x8, 65 kg - easy shiat! Jobbade väldigt mycket med djupet och stretchen, det känns riktigt skönt nu för jag kommer längre och längre ned varje vecka!

Bicepskrull: 2x6, 35 kg PB - strikt och bra!

L-Fly: 2x10, 2 kg

Benlyft liggandes på golvet: 2x12 - mycket, mycket strikta med koll så att svanken aldrig lyfte mer än någon mm från golvet och hela tiden fokusera på magen. Tog riktigt bra!

Kommentarer: Det var ett riktigt starkt och skönt pass! Visserligen kanske det är onödigt att märka ut PB:n med tanke på att nu är det meningen på att jag ska slå PB varje vecka, men just militärpressarna och krullarna kändes så jävla bra! Får se nästa vecka om jag orkar med att böja 75 kg trots att jag inte hinner med det passet denna vecka med tanke på att jag ska till Stockholm och träffa tjejen imorrn!*whatever*

Var sen på ICA och handlade 5 kg kycklingfilé för de hade specialpris på Kronfågels, 49:90kr/kg! Blev även 4 burkar creme fraiche saffran/tomat och 4 burkar kikärtor som kommer att bli riktigt god röra!

Jag "uppfann" denna rätt sist och den ser ut som följer:

* Kyckling som tärnas och steks.
* Kikärtor steks (i olja) tills fin färg, sen ner med halverade körsbärstomater och soltorkade körsbärstomater, tomatpuré och blanda ner creme fraiche saffran/tomat samtidigt, och sen hönsbuljong, vitlök, vitlökschili, chili (i vilken form som helst), salt och peppar!
* Koka spaghetti (jag brukar köra vit fiber från kungsörnen)
* Allt i en stor bunke/whatever och ät!
* Om det behövs kan lite syra från t.ex. lite citron sitta fint!

Mått och sånt får ni vara kreativa med - det brukar jag vara!

pazzion
2010-02-13, 13:14
Var och klättrade igår morse och det gick riktigt bra! Känner dock av vänsterknät, på utsidan, ned mot skenbenet ... Är öm och det gör ont när jag går i nedförsbacke/nedför trappor. Men klättringen gick riktigt nice! Hoppas att knät känns bättre till veckan så att jag kan köra böj osv. som vanligt!

pazzion
2010-02-19, 11:55
Var och körde ett litet teknikpass nyss för att träna lite bänkteknik, och det känns bättre än innan. Har börjat jobba lite med brygga osv. och det känns jävligt kul framför allt! Jag kollade på Dave Tate's Six Week Bench-cure eller vad videon på youtube heter, och försöker att härma så gott jag kan! Jag kände iaf för första gången när jag har bänkat att det kanske, trots allt, är en av de "stora" övningarna, för nu blev jag trött i rygg, mage, bröst, axlar osv. och inte bara lite diffust i bröstet/axlarna^^ haha

Sen så körde jag 3x60sekunder plankan och testade mig på dragon flags, jag kom ned några cm och sen så tappade jag, men jag ska nog försöka mig på denna övning tills jag lär mig den för den var riktigt rolig!

Heart
2010-02-22, 00:11
tjenare! Gott att se att du ligger i. Den där dragon flag kan du ju öva på och när du ändå håller på tycker jag du ska satsa på att sätta en human flag också! :)

Ser bra ut att du har börjat köra bänk. Det är favoritövningen det. Kanske för att det går bäst i den. Eller kanske går det bäst för att det är favoriten..

Själv har jag varit extremt dålig på att uppdatera senaste tiden och nu har det gått så lång tid sedan den senaste att det känns som att det är för mycket för att skriva för att jag ska orka. Men jag kanske får göra ett ryck till hockeyn sen.

Jag skyller på att jag har bytt webläsare till chrome och kolozz:s forum har inte varit en av snabblänkarna. ;)

pazzion
2010-02-22, 11:07
tjenare! Gott att se att du ligger i. Den där dragon flag kan du ju öva på och när du ändå håller på tycker jag du ska satsa på att sätta en human flag också! :)

Ser bra ut att du har börjat köra bänk. Det är favoritövningen det. Kanske för att det går bäst i den. Eller kanske går det bäst för att det är favoriten..

Själv har jag varit extremt dålig på att uppdatera senaste tiden och nu har det gått så lång tid sedan den senaste att det känns som att det är för mycket för att skriva för att jag ska orka. Men jag kanske får göra ett ryck till hockeyn sen.

Jag skyller på att jag har bytt webläsare till chrome och kolozz:s forum har inte varit en av snabblänkarna. ;)

Ja jag har faktiskt tänkt på det också, men prio 1 just nu är ze dragon!:hbang:

Alltså, jag hade nog den värsta träningsvärken i ryggen - någonsin - efter mitt bänkpass där jag endast tränade teknik!*rolleyes* Jag jobbade på bryggan sjukt mycket och verkligen pressade, och det kändes redan på kvällen!^^

Ja jag har märkt det, jag började undra om du gått i ide;) Uppdatera nu!

Haha varför har du chrome? Jag testade i början men var inte alls nöjd. Firefox ffs!

pazzion
2010-03-01, 16:48
I fredags så promenerade jag i 90minuter och sen så klättrade jag i 120minuter. I lördags blev det ett litet skojpass med en kompis på SATS Sundbyberg. Vilket Öststatsgym! Det var exakt samma utrustning som i Kroatien, och den var inte fräsch - speciellt inte med tanke på hur mycket det kostar att träna där ... Det blev iaf:
bänk - teknik.
Axelpressar med hantlar: pressade ur en 4:a på 22kg. Acceptabelt med tanke på att jag inte kört med hantlar sen i somras, visserligen på 27 kg då, men ändå.
Chins: 6 st. kv
Pullups: 4 st. kv
Plankan: 3x60sekunder med 60sekunders vila mellan seten.

Dusch!

Idag var jag även iväg, och denna gången seriöst för första gången sen den 10/2.

Måndag 1/3-2010

Rodd: 500 meter

Militärpress: 2x8, 37;5kg - nöjd att ta denna vikten igen trots uppehållet på 2 veckor

Stelmark: 2x8, 65kg - körde lite lätt bara för att träna bort stelheten som infunnit sig igen ...

B.Krullz: 2x7, 35kg - mycket tungt men kunde köra strikt till sista på andra setet.

Dragon flags: jag tränar på denna och kör just nu väldigt partiella reps!*flex*

Kändes som ett helt OK pass. Sitter dock och har pluggat lite halvt seriöst ett par timmar för jag har feber och mår inte direkt toppen just nu ... Jag hoppas att jag mår bättre efter ordentligt med sömn inatt! Nu blir det nog lite TV-spel för jag orkar verkligen inte plugga ...

pazzion
2010-03-08, 09:35
Var och klättrade i lördags med Emelie och så följde en kompis från Stockholm, David, med och även en tjej som gick i förra klassen, Tina. Det var sjukt roligt med tanke på hur mycket jag utvecklas varje gång jag sätter min fot på Crux! Problem som var helt omöjliga vid ett tillfälle plockar jag utan svårighet vid nästa tillfälle osv.! Det är superkul *flex*

Ska hinna med ett gympass idag också! Blir till att känna på knät och köra lite knäböj!

Nu ska det studeras lagtext och praxis - fakk jääh!

pazzion
2010-03-08, 23:25
Var och bouldrade själv idag efter föreläsningen. Det var första gången som jag var själv och det var även första gången som jag bouldrade. Jag var på Campus 1477 och det var mycket nice! Det var sjukt kul att bouldra också! Galet jobbigt och svårt bara, men jag klarade en del problem! Sen så hittade jag ett skitbra gult problem som jag får jobba med nästa gång jag kommer dit för det var snäppet för svårt. Precis så som det ska vara! Jag klarade starten och två moves upp men sen kom det en ganska hög dyno till en sloper som jag aldrig lyckades nå upp till då jag inte hade styrka nog att hålla mig kvar ordentligt i sprickan som jag hade vänsterhanden i. Jag var tvungen att hålla högerbenet så pass högt så att det blev sjukt tungt för vänsterhanden och då ramlade jag bara gång på gång. Jag roade mig även med att kolla in några killar som var där och som var helt galet duktiga!*screwy*

Nu ska jag sova då jag ska upp tidigt imorrn och plugga och sen jobba ... Får se när nästa gympass blir då jag valde att bouldra idag istället.

pazzion
2010-03-10, 14:06
Jag var nyss och inhandlade ett par Mad Rock Flash-skor, en kritpåse och en kritboll så att jag kan bouldra utan att behöva hyra saker! Det ska bli sjukt nice att testa dem! :hbang: Sele och resterande utrustning är planerad att införskaffas till sommaren eller efter då jag verkligen vill känna att jag kommer att fortsätta med detta och att jag ska försöka bouldra så mycket som möjligt och även utomhus i sommar så att jag tränar upp bra teknik och styrka!

pazzion
2010-03-27, 12:04
Har kommit iväg och klättrat en gång med nya skorna. De var riktigt nice! Sen så har jag inte hunnit med så mycket pga. att jag har varit hos flickvännen och även lämnat in en skriftligt arbete så jag kom iväg igår och gymmade seriöst för första gången på typ en månad ... Jag tog det väldigt lugnt men är ändå totalt ledbruten idag pga. träningsvärk i hela kroppen!:hbang:

Passet såg ut som följer:

Böj: 1x20, 65kg - hade klarat säkert 5 reps till men efteråt var det skönt att jag inte fortsatte då den värsta pumpen mina ben skådat satte in och jag knappt kunde böja på benen pga. blodflöde och risk för kramp!*screwy*

Bänk: 3x8, 50 kg - stor brygga. Dock var jag psykiskt trött efter böjen så jag pressade inte ordentligt men det kändes bra!

Axelpressar med hantlar: 2x6, 21kg

Chins: 6+4

Plankan: 3x60sekunder med 60sekunder vila mellan varje set

Sen intogs en burk rumstempererad kesella och sen var det bastu som gällde! Jag fick även i mig en smaskig portion pasta och lammfärssås och så fick jag en riktigt grym B&J av Karl. Det var fairly nuts!:D

pazzion
2010-04-02, 09:21
Dagens pass såg ut som följer:

Stela mark: 3x8, 75 kg - första setet sjukt lätt och lagom tungt på sista

Militärpress: 3x8, 37;5 kg - grymt att jag klarade detta trots typ en månad sen jag körde sist!

Bicepscurl med rak stång: 2x8, 30 kg - superstrikt!

L-Fly, ståendes: 2x12, 4 kg

Dragonflags: jag kör med ganska krummad rygg och "rullar" ut kroppen från topläget för att träna så mycket som möjligt. Sen så rätade jag ut och körde 6 excentriska reps. och nu har jag träningsvärk kan jag lova! :D

pazzion
2010-04-29, 10:37
Det har varit sjukt dålig uppdatering här för det har (tyvärr) varit sjukt dåligt med träning ... Jag har iofs klättrat en del men inte alls tillräckligt för att det ska anses acceptabelt!

Jag fick iaf iväg ett pass, men tog det jävligt lugnt iom att det var länge sen, i förrgår som ser ut som följer:

Böj: 1x20, 60 kg

Bänk: 3x8, 40 kg

Chins: 6x2, 60s. vila mellan varje set

Vader i lutande benpress: 6x10, 75 kg

Crunches: 2x10 - första gången som jag klarade alla utan att dra i benen! :D

Sen var det dusch som gällde. Fan vad skönt att iaf ha kommit iväg! Nu, två dagar senare, har jag en jävla träningsvärk! haha *flex*

pazzion
2010-05-31, 07:42
I onsdags så flyttade jag tillbaka till Stockholm över sommaren så jag har inte längre något gymkort som är giltigt så jag vet inte riktigt hur jag ska göra ... Jag har hunnit med ett par pass fast det sista var väl det enda som var på "riktigt" så att säga.

Marklyft: 2x6, 85kg - 1x4, 90kg - 1x2, 95kg - 1x2, 100kg - jag slutade här men kunde antagligen utan problem slagit mitt gamla PB på 1x2, 110kg men har inte kört mark såhär tungt eller låga reps på väldigt länge så jag ville inte fortsätta. Nu har jag även lite ont i ryggen som jag hade när jag vaknade igår... Osäker på om det verkligen kan vara pga. marken för jag kände ingenting alls då och polaren sa att formen såg bra ut

Militärpress: 2x6, 40kg - PB!! efter typ 1 års träning för mina svaga axlar. Men nu gick det lätt! :hbang:

Pull-ups, smalt grepp: 1x4, +7kg, 1x3kv (direkt efter) - 1x3, +7kg, 1x3kv (direkt efter) - 1x6kv

Repcrunches: 2x12, 80kg

Plankan: 3x45sek. med 5kg på rumpan

Ett riktigt bra pass såhär i tentatider (vi har sluttentan på onsdag!) som jag blev förvånad av själv då jag - bevisligen - tränat jävligt dåligt under våren... Men det var skönt att få till ett riktigt bra pass igen och jag är taggad som satan! Men hur gör jag med frånvaron av både pengar, jobb och gymkort? ...