Visa fullständig version : Arne kör dips.....
Så djupt går han ner ouppvärmd........
Ärligt talat så var det där riktigt usla bilder. Vinkeln är ju dåligt så man får inte speciellt bra bild av hur Arne utför övningen, om det nu var poängen.
Tror meningen är att visa vinkeln i botten läget efterssom det diskuterats ganska flitigt på sistonde. Jag tycker det är ballt att domaren själv kan visa hur det ska se ut, så är det inte i alla sporter.
Arne Persson
2003-09-11, 11:48
Jag tror jag skall ta lite nya bilder.
jag röstar på filmsnutt :bpump:
Arne Persson
2003-09-11, 12:04
Vet inte om det är lönt eftersom våra senaste alster in kommit in ännu.
Det måste ju finnas nån hacker som kan hjälpa till att lägga upp dem på nån sida och sedan länka.
Problemet är att Kolozzeum för tillfället är mer eller mindre 3 ggr så stort som det egentligen "får vara" - lägger vi upp mer på servern nu så kommer det skriva över den befintliga databasen och på så sätt sabba forumet totalt. :(
/pez
Gammelyxan!
2003-09-11, 12:12
Hrmmm...tur att jag inte har några planer på att tävla ;)
Går längre ner än 90% men inte SÅ långt ner..
Hur många gör DU Arne?
M:eek:
Arne Persson
2003-09-11, 12:17
10-12 st. Dock efter det att jag har kört hela mitt tricepspass och är totalt utmattad. utvilad har jag inte testat och kommer nog inte och testa. Bättre att leva i ovisshet i det fallet.
Karl_alfred
2003-09-11, 12:47
Originally posted by Arne Persson
och är totalt utmattad.
Tror jag inte på.
Arne Persson
2003-09-11, 13:56
Efter över 30+ set tungt med avslutande supersets så är i alla fall jag jävligt slut i triccorna.
Pajsaren
2003-09-11, 14:03
30+ set????!!!!!:confused:
Vad kör du då på ryggen? 70+ set???
Karl_alfred
2003-09-11, 14:38
Originally posted by Arne Persson
Efter över 30+ set tungt med avslutande supersets så är i alla fall jag jävligt slut i triccorna.
Kan tänka mig att du är slut men inte totalt utmattad. För mig innebär detta att man inte skulle kunna utföra någonting i triceps väg.;)
gillar du att märka ord eller kalle!
Arne Persson
2003-09-11, 16:15
Jag lovar att jag är helt slut efter det passet. Kan väl tillägga att jag har tränat så sedan urminnes tider så kroppen har väl vant sig vid att tåla lite mer än normalt.
goodspeed
2003-09-11, 18:12
Jag har space att lägga upp prylar på och länka om ni vill.
Säg bara till.
Karl_alfred
2003-09-12, 11:22
Arne du ligger efter den här killen i antal set!
http://ironage.us/gallery/bodybuilders/defendis.html
Eftersom diskussionen är uppe så postar jag även denna bild som visar för er som funderat på att tävla vilket djup som gäller. Alltså vad Arne i denna tråd vill visa.
//Mats
Arne:
Anser du att du träffat/tränat M. Triceps Brachii:s samtliga huvuden på ett bra sätt, om du efter 30 sets tricepsträning kan prestera 12 ypperligt utförda dips? Verkar ju onekligen som om du under de 30 seten lyckats missa samtliga muskelfibrer på armens baksida. Det kanske kan förklaras med det s.k. "tricepshänget"? ;)
isakssonmartin
2003-09-12, 17:06
Lbacker jag hadde inte get mig in i en triceps tränings debatt du hadde förlorat tro mig.
har prövat hans triceps teorier, det går inte att göra så himla många gånger men mitt armmått gick upp 3cm på 4mån med detts sätt att träna.
Originally posted by Jet
Så djupt går han ner ouppvärmd........
Vore kul att se hur det ser ut uppvärmd.
Jag fick ju på nöten när jag sa att biceps tar emot innan man går så djupt att axeln tar i handen som han skrev i en tidigare tråd att han gjorde så det vore väldigt kul att se hur det ser ut! Jag har insett att det nog är möjigt nu, men aldrig sett någon göra det!
Nils
Originally posted by Pez
Problemet är att Kolozzeum för tillfället är mer eller mindre 3 ggr så stort som det egentligen "får vara" - lägger vi upp mer på servern nu så kommer det skriva över den befintliga databasen och på så sätt sabba forumet totalt. :(
/pez
Jag har hört några gånger om detta och att det tas bort gamla inlägg.
Diskplats är ju i princip gratis numera.
(ca 10 kronor/ GByte)
Tiden att ta bort saker måste ju vara mycket mycket dyrare än diskplats.
Borde vi ha en insamling till en hårddisk?
Nils
Originally posted by Nils
Jag har hört några gånger om detta och att det tas bort gamla inlägg.
Diskplats är ju i princip gratis numera.
(ca 10 kronor/ GByte)
Tiden att ta bort saker måste ju vara mycket mycket dyrare än diskplats.
Borde vi ha en insamling till en hårddisk?
Nils
Det vore ju jättebra...om det nu var så att forumet låg på en server under Jarods säng. :D
Till syvende och sist är Kolozzeum en webshop med ett forum som vuxit till sig nåt rejält det senaste halvåret (ett kärt problem iofs :thumbup:) och som har en administrator anställd för att driva och sköta websiten som ett stycke... Det är denna admin i samförstånd med ägarna till Kolozzeum som bestämmer och betalar för driften, medans vi moderatorer inte har någon direkt anknytning till företaget i sig - vilket gör oss mer objektiva.
Som det är nu så ligger hela s(k)iten, hohoho, på en ganska dyr webhost... därav problemet. En uppgradering av utrymme är på gång men kommer bara räcka till tillfälligt. Ingen hade väl direkt trott att forumet skulle bli så populärt som det i dagsläget är.
Tack ändå Nils, inbetalningskort är på väg. :D
/pez
Själv glädjer jag mig åt rensningen av gamla inlägg. Jag har ju inte varit här så länge så mina posts föll knappt någonting och jag gick om en hel del medlemmar i top50 postligan. ;)
Dyr webhost... hosts borde ta betalt för traffic, inte plats.. Det är trafiken som egentligen blir dyrast.
Lite roligt med server under sängen förresten. Jag hade en server med rätt stor trafik och plats ett bra tag på ungefär det sättet :)
Nils
Originally posted by Nils
Dyr webhost... hosts borde ta betalt för traffic, inte plats.. Det är trafiken som egentligen blir dyrast.
Lite roligt med server under sängen förresten. Jag hade en server med rätt stor trafik och plats ett bra tag på ungefär det sättet :)
Nils
Ok, sabbar arnes dipstråd ännu mer genom att säga:
Ja, att trafiken har ökat och också ligger bra mycket över för vad vi i dagsläget payar för var underförstått. Och nu är det tom ute i det öppna. :D
/pez
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.