handdator

Visa fullständig version : Ska jag vara hårmodell och färga håret vitt för en dag?


GurraGo
2009-12-02, 23:11
Har fått erbjudande om att vara hårmodell för en dag innebärande att mitt hår färgas vitt och klipps i en ganska udda/trendig frisyr.

Frisören ska klippa det normalt och återfärga det dagen efter.

Vad tycker ni? Ska jag göra det?

Någon som har någon erfarenhet av hårfärgningar och dess effekter?

ceejay
2009-12-02, 23:12
lätt värt

ryss
2009-12-02, 23:13
Bara om du får pounda frisören ;pPPppP

Jarod
2009-12-02, 23:14
Jag vet inte vad du har för hårfärg nu men att få det vitt (bleka) brukar bränna ganska bra i hårbottnen. Gjorde det iaf på mig när jag för länge sedan ville testa om blondiner hade roligare. :D

Skit i att färga tillbaks dagen efter annars. Låter onödigt ju. =)

Loke
2009-12-02, 23:14
Klart du ska göra det! Varför överväger du ens att tacka nej?

hahavaffan
2009-12-02, 23:17
Bara om du får pounda frisören ;pPPppPTänk om hon har meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeens.

GurraGo
2009-12-02, 23:19
Bara om du får pounda frisören ;pPPppP

Haha, det är en snubbe och varken han eller jag är homosexuell så....

Jag vet inte vad du har för hårfärg nu men att få det vitt (bleka) brukar bränna ganska bra i hårbottnen. Gjorde det iaf på mig när jag för länge sedan ville testa om blondiner hade roligare. :D

Skit i att färga tillbaks dagen efter annars. Låter onödigt ju. =)

Brun hårfärg. Vad innebär att det bränner ganska bra i hårbotten? Långsiktiga/kortsiktiga effekter?

Känner att det kanske inte fungerar med vitt hår på jobbet så jag tror jag vill återgå till min normala frisyr därefter :D

Klart du ska göra det! Varför överväger du ens att tacka nej?

Hehe, just det där med om det är förenat med stora risker att färga håret.

Det ska tilläggas att jag är ganska nyinflyttad och det här kommer ge mig möjlighet att lära känna mkt nytt folk vilket är ett stort plus :thumbup:

Mimix
2009-12-02, 23:19
Klart du ska.
Jämför med denne som sitter här självfärgad med litta blåaktiga slingor i den långa luggen trots fortfarande lite gulaktig i korta nacken ;o)

Loke
2009-12-02, 23:22
Hehe, just det där med om det är förenat med stora risker att färga håret.

Är det? Visste jag inte. Hur som hellst, risker gör livet roligare och risktagare är nästan alltid mer populära människor än fegisar, så risker är bra :)

miss_incorrigible
2009-12-02, 23:27
Gör't! (Om du inte bryr dig om ditt hår.)

hultman
2009-12-02, 23:29
Ja, vafan, take a shot. Förutsatt att du inte är fett jävla snygg nu och riskerar att få färre ligg en tid framöver...

Själv hade jag nog inte låtit någon experimentera med mitt hår :P

GurraGo
2009-12-02, 23:33
Är det? Visste jag inte. Hur som hellst, risker gör livet roligare och risktagare är nästan alltid mer populära människor än fegisar, så risker är bra :)

Alltså, jag vet inte om det finns några risker. Det är den osäkerhet om eventuella risker/konsekvenser som föreligger vid hårfärgning som gör mig tveksam.

Larsson85
2009-12-02, 23:42
Klart du ska, för övrigt hade jag antagligen behållt frisyren.

dream_theater_
2009-12-02, 23:58
Jag vet inte vad du har för hårfärg nu men att få det vitt (bleka) brukar bränna ganska bra i hårbottnen. Gjorde det iaf på mig när jag för länge sedan ville testa om blondiner hade roligare. :D

Skit i att färga tillbaks dagen efter annars. Låter onödigt ju. =)

så?

Gabriel174
2009-12-02, 23:59
Kör på det :D

Annars kan du väl snagga efteråt?

Jarod
2009-12-03, 00:09
så?

They do. :cool:

Pejij
2009-12-03, 00:11
Go for it!

eternallord
2009-12-03, 00:25
Varför i hela friden skulle du inte göra det? Helkul att vara hårmodell ju.

GurraGo
2009-12-03, 00:30
Haha, tack för alla tips och uppmuntringar. Som sagt så hade jag redan starkt övervägt det men jag var mest - som sagt - ute efter att höra om eventuella risker.

Det här blir spännande!

Loke
2009-12-03, 00:34
Som vi forumnördar brukar säga: Pics or it didn't happen!

tsp
2009-12-03, 04:41
Vadå "risker"? Du ska färga håret, inte vara något medicinskt experiment..

Lellan
2009-12-03, 07:20
Vadå "risker"? Du ska färga håret, inte vara något medicinskt experiment..

+1

Himla nyfiken faktiskt på vad det är du föreställer dig? Många färgar ju håret ett par ggr i månaden, och tja.. det växer ju ut nytt samt går att färga tillbaks så jag vill höra mer om de där riskerna. Låter som ett lätt sätt att "living on the edge.." :devil:

GurraGo
2009-12-03, 07:38
+1

Himla nyfiken faktiskt på vad det är du föreställer dig? Många färgar ju håret ett par ggr i månaden, och tja.. det växer ju ut nytt samt går att färga tillbaks så jag vill höra mer om de där riskerna. Låter som ett lätt sätt att "living on the edge.." :devil:

Heheh, jag förstår verkligen era synpunkter. Jag hade inga funderingar förrän jag igår talade med syrran som började tala om hur håret skulle bli torrt och att återfärgningen inte alltid blir perfekt.