handdator

Visa fullständig version : Något i bröstet "fastnar"


DjKool
2009-12-02, 22:31
Hej,

Ibland är det liksom att ben eller något i bröstet "fastnar". Jag måste böja mig långt bak och sedan klickar det till och det är normalt. Ibland gör det göront innan det klickar till, ibland inte. Vad kan det vara?

Kan tillägga att förut hände det då och då, nu är det ex antal i veckan. Aldrig då jag tränat utan bara då och då vid olika tillfällen....

rQx
2009-12-02, 22:33
Får en liknande känsla ibland, gör ont ju mer jag andas ut och jag får ta ett djupt andetag för att det ska lossna. Det gör svin ont!

Petoria
2009-12-02, 22:39
Har samma sak, ibland gör det riktigt ont och jag blir till och med lite yr ibland *screwy*

DjKool
2009-12-02, 22:40
Vad tror ni det kan vara? Brosk? Annat? Jag har inte då jag andas, mer då jag försöker böja mig rak osv då det inte klickat...

mattilainen
2009-12-02, 22:44
det kanske är något liknande man har ibland i knä och handleder. Man behöver liksom röra på handen eller sträcka ut knät, så knäcker det till och sen är det normalt igen?

fiskarn
2009-12-02, 22:46
samma sak hände mig för ett tag sen. Kände att det var nåt som "låg snett" så jag drog ihop skulderbladen och spännde ut bröstet och så knaka det till i hela bröstkorge. Blev först skitskraj och trodde nåt gått sönder men sen kändes det rätt gött :hbang:

rQx
2009-12-02, 22:54
Kan vara som Mattilainen säger.. ibland får jag i naveln också, när jag böjer mig framåt så när jag ska böja mig uppåt igen så känns det som naveln sitter fast i ryggen eller något :D

DjKool
2009-12-02, 22:55
Känns verkligen inte så men. Det är ju något som hoppar till rätt, och ibland gör det sjuukt ont.. Kan i allafall inte jämföra det med naveln. Men mer nyfiken på vad det är ...

p1r
2009-12-03, 00:00
Känns som nåt _hakar_ fast, och jag måste andas j'vligt lugnt annars tar de riktigt ont. Hört att de ska vara nån nerv som kommer iklämm och att det ska vara ofarligt?!
Vet inte om vi pratar om samma sak men...

andnel
2009-12-03, 17:47
Jag har fått förklarat för mig att det är ena lungan som "fastnar" i revbenen. Det skulle dock inte vara något alls att oroa sig för..

Insulinus
2009-12-03, 17:56
Jag tror helt enkelt det är en låsning utav musklerna mellan revbenen! När man sen sträcker ut armarna och det knäpper till vid bröstbenet släpper troligtvis bara låsningen!

Gosti123
2009-12-03, 18:01
Det är ju nerver som kommer i kläm, händer väl nästan alla?

Sniggel
2009-12-03, 18:09
samma sak hände mig för ett tag sen. Kände att det var nåt som "låg snett" så jag drog ihop skulderbladen och spännde ut bröstet och så knaka det till i hela bröstkorge. Blev först skitskraj och trodde nåt gått sönder men sen kändes det rätt gött :hbang:

Jag gör sådana knakningar några gånger i veckan, just vid bröstbenet. Sen finns det nästan 100 andra leder jag kan knaka och många av dessa knakar jag dagligen. Tror inte det är någon fara. Mina fingrar har jag knakat i 15 år hittills utan att få några besvär av det.
Ibland försvinner förmågan att knaka vissa leder och ibland dyker den upp igen, ibland dyker helt nya knakmöjligheter upp.

Ajin
2009-12-03, 18:13
Jag har fått förklarat för mig att det är ena lungan som "fastnar" i revbenen. Det skulle dock inte vara något alls att oroa sig för..

Lunga som fastar i revben låter extremt farligt *rolleyes*

Liven
2009-12-03, 20:07
Jag hade likadant, fast jag fick inte ont av det. Men ibland kunde det knäppa till 3ggr på rad i samma rörelse. Nu har jag inte haft det på 2 år skulle jag tro. Slutade i samband med att jag började träna tror jag.

G_lund
2009-12-03, 20:13
Jag gör sådana knakningar några gånger i veckan, just vid bröstbenet.

Direkt efter att jag gått upp på morgonen brukar jag sätta en hand på varje sida om en dörröppning och sträcka ut bröstkorgen (tänk bänkpress rörelse),
det kan bli ganska goa knak ibland :)