handdator

Visa fullständig version : Hur får man killen man dejtar att byta parfym?


miss_incorrigible
2009-12-02, 20:28
En vän :) dejtar en ny kille, de har träffats några gånger och han verkar hur underbar som helst men hon klarar inte av hans parfym som ger henne huvudvärk till den grad att hon blir snurrig. Jag har glömt namnet men det är en doft av märket Boss. Till saken hör att han själv har pratat om hur fantastiskt gott han tycker att den doftar, hur länge han letat och att han således verkligen fastnat för den doften.

Hur säger man på bästa sätt att han får sluta med den?

Morrris
2009-12-02, 20:28
"Errr... Är det du som luktar?"

Ingrosso
2009-12-02, 20:29
En vän :) dejtar en ny kille, de har träffats några gånger och han verkar hur underbar som helst men hon klarar inte av hans parfym som ger henne huvudvärk till den grad att hon blir snurrig. Jag har glömt namnet men det är en doft av märket Boss. Till saken hör att han själv har pratat om hur fantastiskt gott han tycker att den doftar, hur länge han letat och att han således verkligen fastnat för den doften.

Hur säger man på bästa sätt att han får sluta med den?

Det är väll bara för henne att be honom sluta använda den? :D

kelk
2009-12-02, 20:30
Säga att du mår dåligt av den och fråga om han kan byta parfym helt enkelt. Jag hade inte haft något emot det.

Spader
2009-12-02, 20:30
Man ljuger och säger att man är allergisk, sen när man lärt känna varandra bättre så säger man som det var och båda skrattar åt det.

MasterChief
2009-12-02, 20:30
Säg att hon förknippar doften med ett ex som var helt störd.

Scratch89
2009-12-02, 20:30
Äsch, killar är inte tjejer. Han kommer inte att bryta ihop bara för att hans parfym inte luktar så gott som han tror. Det är bara säga åt honom, men först kan han ju testa att ta på sig lite mindre. Inte direkt ovanligt med folk som ska slänga på sig rakvatten som om det vore en korrelation mellan vätskevolym och pussy flow.

miss_incorrigible
2009-12-02, 20:31
Det är väll bara för henne att be honom sluta använda den? :D

Ja men hur ska man säga? De har inte träffats jättelänge och i ett sådant tidigt skede kanske man inte ska ställa krav på varandra... eller?

Kwon
2009-12-02, 20:31
Bara säga att "hon/du" får huvudvärken av aktuell parfym.

Testa ngn annan parfym!


ELLER


Den diplomatiska varianten

Hon GER honom en NY parfym som GÅVA!

hultman
2009-12-02, 20:33
Herregud. Förstår inte hur någon kan vara extremt fäst vid en parfym men heller inte hur man kan få huvudvärk av den. Det låter som en riktig jobbig flickvän :D

Men skulle jag ha en bra tjej som inte gillade min parfym så hade jag väl använt någon av de andra i badrumsskåpet. Big deal liksom...

Åsberg
2009-12-02, 20:33
"Råka" ha sönder flaskan och köp en ny innan han hinner göra det.

Rimmon
2009-12-02, 20:35
Kan låta jäkligt sexistiskt, men det har redan blivit sagt i tråden och jag håller med, killar tar i stor utsträckning inte illa vid sig av sånt här. Och om han är värd att fortsätta träffa kommer ha förstå och anpassa sig direkt om han skulle bli arg eller vägra så kan hon skatta sig lycklig att hon fick det ur världen så tidigt.
Med andra ord behöver det inte lindas in och vara krångligt, rakt ut med det bara.

PowPow
2009-12-02, 20:35
Säg att hon förknippar doften med ett ex som var helt störd.

Jag tror det blir bättre effekt om hon säger att hon förknippar doften med ett ex och samtidigt biter sig upphetsat i läppen.

Kwon
2009-12-02, 20:35
Garanterat.

Ger du/hon honom en ny parfym som present, så kommer han använda den.

Win Win.

hultman
2009-12-02, 20:39
Jag tror det blir bättre effekt om hon säger att hon förknippar doften med ett ex och samtidigt biter sig upphetsat i läppen.

Hehe. Inte fan vill man förknippas med ex. Frågade min nuvarande tjej om hon tyckte jag skulle köpa ett sånt där grovt silverarmband. Fick till svar att hon inte ville det eftersom det skulle få henne att tänka på någon random expojkvän som betett sig illa. Köpte ett i platina istället för att påminna henne om att jag är värd mer än någon gammal töntkille :D

Kwon
2009-12-02, 20:41
Hehe. Inte fan vill man förknippas med ex. Frågade min nuvarande tjej om hon tyckte jag skulle köpa ett sånt där grovt silverarmband. Fick till svar att hon inte ville det eftersom det skulle få henne att tänka på någon random expojkvän som betett sig illa. Köpte ett i platina istället för att påminna henne om att jag är värd mer än någon gammal töntkille :D

Great way of thinking there Hulkman! :)

hultman
2009-12-02, 20:43
Great way of thinking there Hulkman! :)

Liten penis made me who I am :D

Kwon
2009-12-02, 20:47
We all have our "short"comings. :)

Loke
2009-12-02, 20:50
*lukta bröstet*
"Åh, fan, använder du den där skiten igen? Det får mig att tänka på [exets namn]!"

Fixat. Jag tog inte speciellt illa vid när jag fick höra det. Ok, hon gillar inte den lukten, det kan jag ordna, liksom.

Zakath
2009-12-02, 21:02
Din parfym triggar tyvärr huvudvärk hos mig, jag skulle uppskatta om du inte använde den nästa gång. Kram! :)

miss_incorrigible
2009-12-02, 21:22
Garanterat.

Ger du/hon honom en ny parfym som present, så kommer han använda den.

Win Win.

Är det inte lite för tidigt för gåvor som parfym om man bara har haft fyra (otroligt lyckade) dejter över en och en halv månads tid? :confused:

Kwon
2009-12-02, 21:25
Nä, inte om det känns bra!

miss_incorrigible
2009-12-02, 22:29
Tack för alla svar!

von huff
2009-12-02, 22:33
Man öppnar truten och säjjer det.Man kan ju endå fundera hr man säjjer det för att det skall låta bra.Annars kan man ju ochså sms:a om man är en fegis

stevebc
2009-12-02, 23:58
Hehe. Inte fan vill man förknippas med ex. Frågade min nuvarande tjej om hon tyckte jag skulle köpa ett sånt där grovt silverarmband. Fick till svar att hon inte ville det eftersom det skulle få henne att tänka på någon random expojkvän som betett sig illa. Köpte ett i platina istället för att påminna henne om att jag är värd mer än någon gammal töntkille :DÄr det dyrare än silver?

edit: ja

hendrong
2009-12-03, 00:11
Var brutalt ärlig. Ju mer brutalt ärlig du är i början, desto större chans att han tror på det du säger i framtiden.

Yes
2009-12-03, 02:37
Boss parfym, säger du? Dumpa honom!

tsp
2009-12-03, 04:59
Ja men hur ska man säga? De har inte träffats jättelänge och i ett sådant tidigt skede kanske man inte ska ställa krav på varandra... eller?

Återigen.. Killar är INTE tjejer. Bara du inte säger det som någon kontrollerande bitterfitta så är det kolugnt. Säg bara att du är överkänslig mot vissa parfymer.

Degpekka
2009-12-03, 08:11
Hur svårt är det att säga att man får ont i huvet av doften? :S Jag skulle uppskatta om någon i min närhet berättade det för mig iaf, jag vill inte gärna gå runt och ge någon huvudvärk. :)

Yes
2009-12-03, 08:31
Håller med, och kudos till den som vågar öppna käften och säga nåt. Svårt att fixa problemet om man inte är medveten om det.

BrorDuktig
2009-12-03, 10:19
Garanterat.

Ger du/hon honom en ny parfym som present, så kommer han använda den.

Win Win.

Absolut den enklaste lösningen på problemet.

Degpekka
2009-12-03, 10:40
Ännu enklare att vara ärlig, då vinner man på alla sätt och vis.

Fatalist
2009-12-03, 12:15
Jag tror att alla killar (till skillnad från tjejer, eller? Lol) uppskattar det något enormt med en tjej som säger rakt ut att parfymen luktar skit och ger dem huvudvärk, och är i vägen för en trevlig gemenskap.

Loyndomsriss
2009-12-03, 14:18
Säg det bara! Är ju faktiskt rätt fjantigt om man skulle ta illa upp när det ger den andre huvudvärk

omnibus
2009-12-03, 14:33
Skulle han ta illa upp av din önskan är han ju direkt korkad, så bara fråga.

shut teh face
2009-12-03, 15:31
Parfym, är det något sånt här metrosexuellt eller?

Bubban
2009-12-03, 16:56
Är inte svett en parfym?

Snobbe
2009-12-03, 17:05
Det bästa hade varit om hon säger till honom att hans parfym luktar skit och får svaret tillbax att han inte använder någon. Men ja var ärlig bullshita inte om en sån liten sak. Vet inte om en tjej hade brytt sig men en normal kille gör det inte hela saken med parfymen är att han vill att tjejer ska tycka att han luktar gott och om det inte funkar på tjejen han datear så lär han vilja byta.

MrBoris
2009-12-03, 18:06
Jag är av åsikten att man ska kunna säga till ens tjej när hon börjar gå upp för mycket i vikt, så vafan skulle en parfym då göra :)

svennebanan
2009-12-03, 18:21
Jag är av åsikten att man ska kunna säga till ens tjej när hon börjar gå upp för mycket i vikt, så vafan skulle en parfym då göra :)

Är man bered att höra det själv så varför inte?

MrBoris
2009-12-03, 18:24
Är man bered att höra det själv så varför inte?

Japp det är man väl alltid, jag tar inte åt mig om en tjej säger att jag börjar bli för smal eller tjock, det är bara bra om jag får lite självinsikt, ibland räcker inte foton för att förstå att det börjar spåra ut

Yes
2009-12-03, 19:39
Om hon tycker din besep börjar bli för stor då?

Larsa_wee
2009-12-03, 19:47
Om hon tycker din besep börjar bli för stor då?

Då får hon sova på soffan.

Pejij
2009-12-03, 19:50
Då får hon sova på soffan.

:laugh:

MrBoris
2009-12-03, 20:34
då får hon sova på soffan.

+1