handdator

Visa fullständig version : Eiselt Före Fairing ???!!!!!!!


Fairing
2003-09-11, 07:32
Tro det eller ej men äntligen har Eiselt lyckats att ta fram en produkt innan Fairing.

ALA , Retibol och Pyruvate i Vcaps (vegetabiliska kapslar av cellulosa) som gör att all världens folk kan äta EISELTS produkter.

Starkt jobbat HE:thumbup:

The Dwag
2003-09-11, 08:32
Kul att ni upptäckt ALA mm :D

muskelbyggarn
2003-09-11, 08:52
Jag slår ett slag för gelatinkapslar, det är mer hardcore :D

Jag tror Eiselt uppfann proteinpulvret före Fairing också :naughty:

Vänl,,,
Tobbe

Paolo
2003-09-11, 08:59
Jag tycker att Eiselt är bra.

Hur många företag kör vegetabiliska kappslar? Inte någon annan vad jag vet. Nä, gelatinkappslar kör dom flesta med... och vad är gelatin gjort av? jo, benmärg... trevligt...

Ser fram emot att jämföra Eiselts ALA mot ASTs ALA.

Ozz
2003-09-11, 10:48
Gelatin tillverkas inte direkt av benmärg men risken är väl att det slinker med ibland. Det görs väl av bindväv i muskler och ben? Kollagen.

EiseltUK
2003-09-11, 10:57
Nackdelen med Vcaps är att de är nästan dubbelt så dyra. Annars hade nog de flesta företag använt dem i stället för de vanliga gelatinkapslarna.

/ Henrik

Paolo
2003-09-11, 11:00
Originally posted by Ozz
Gelatin tillverkas inte direkt av benmärg men risken är väl att det slinker med ibland. Det görs väl av bindväv i muskler och ben? Kollagen.

Ah, så kan det nog vara... jag har nog åkt på en skröna :D

Hursomhelst, föredrar vegetabiliska kapslar. Tyvärr så är ju alla kapslar man får isig ändå gjorda på gelatin. Därför beställer jag snart en Eiselt ALA istället för AST's ALA.

Paolo
2003-09-11, 11:08
http://www.gelita.com

"Gelatin är ett naturligt livsmedel. Som råvara används hud (svinsvål och nötspalt) och ben från djur som slaktats och godkänts som humanföda. Proteinet kollagen i ben och hud är den egentliga råvaran vid framställning av gelatin.

Naturligt kollagen tillhör strukturproteinerna, vars grundbyggsten är en polypeptidkedja, bestående av ca 1050 aminosyror. Tre av dessa kedjor bildar tillsammans en tredubbel spiral."


Källa: http://www.gelita.com/DGF-swedish/GELAS.HTM


Smarrigt :thumbup:

z_bumbi
2003-09-11, 11:15
Paolo: Det är väl inget konstigt med det ? Det är ju besiktat som allt annat man äter från djuren..

Grahn
2003-09-11, 11:19
mycket som är äckligt för vår kräsmagade nutid som helst inte ens vill veta vad det är vi äter.

muskelbyggarn
2003-09-11, 11:19
Exakt, ser inget större fel med gelatinet, som protekälla är det ju ingen höjdare, men som bindemedel, kapselmaterial osv. är det väl helt ok.

Samtidigt som det är bra med alternativ, i detta fall vegetabilisk kapsel.

Vänl,,,
Tobbe

Kimo
2003-09-11, 11:29
För någon som inte har några problem att trycka i sig en korv borde geltain inte vara något konstigt, det är ju värre för vegetarianer.

Paolo
2003-09-11, 11:41
Försöker att äta rena köttprodukter från nötkreatur, som (putsad) oxfilé, rostasfilé, kappafribiff, lövbiff. och egen tillverkade köttbullar av bara köttfärs.

Tycker inte att det är värt att trycka isig ben, svål, hud och benmärgs produkter när det finns bra köttprodukter redan.

Men det är klart, är man i Italien och hälsar på släkten så är det ju bara att bita ihop när det serveras "Balle" ...mumsit...

Ninjasmurf
2003-09-11, 13:03
agar (E 406)
e väl ganska billigt...?

Ozz
2003-09-11, 13:24
Agar? En polysackarid som änvänds i agarplattor för att gro bakterier, kan man göra kapslar av det också?