handdator

Visa fullständig version : "Inga" tjocka kineser?!


_xtreme_
2003-09-11, 00:29
Om man tittar på (invandrande) kineser men även övrigt asiatiskt folk så ser man sällan någon som är kraftigt överviktig. Iaf om man jämför med ex svenskar där snart var var annan är överviktig. Beror detta på deras kost som ändå innehåller mycket såser, oljor etc eller har jag fått detta helt fel för mig?

MEGA_MAN
2003-09-11, 06:03
Det finns tjocka kineser, men det är de som har direktörsroller och liknande hågre befattningar som brukar vara överviktiga om man jämför med det andra grupperna.
I Kina är det ju också väldigt många som inte har råd att köpa en massa skräpmat och godis, de äter ris och något annat lite halmagert till det.
Kolla bara på den thailändska maten, det är ris till 2/3 måltider och kanske någon "köttgryta" till, och så är det en j... massa rödpeppar i.

Det är kanske inte den bästa byggarmaten men för att inte gå upp i vickt funkar det nog.

Prankie
2003-09-11, 06:37
Jag kan säkert skicka ett par bilder på mig själv och motbevisa det. ;)

Assazel
2003-09-11, 07:36
Originally posted by _xtreme_
Om man tittar på (invandrande) kineser men även övrigt asiatiskt folk så ser man sällan någon som är kraftigt överviktig. Iaf om man jämför med ex svenskar där snart var var annan är överviktig. Beror detta på deras kost som ändå innehåller mycket såser, oljor etc eller har jag fått detta helt fel för mig?

Jag föreslår att du slår på sporten när de visar SUMO!!!!
måste va ngn kines med där!! :D

z_bumbi
2003-09-11, 10:06
En förvånanande hög andel av tonårspojkarna i Kina är överviktiga idag.
Att famlijen har fått det bättre ställt, börjat äta annan mat än tidigare samt att sonen oftast är enda barnen sägs vara orsakerna till detta.

En överviktig kines hittar man i många Jackie Chan-filmer btw.

Nitrometan
2003-09-11, 17:31
Och ska man vara lite petig så finns det inga sumobrottare från Kina. Bara japaner, japaner, japaner och mongoler och några hawaiianer (med japanskt påbrå). :smokin:

Ervin
2003-09-11, 18:27
ALLA kineser tränar kung-fu så dom kan intevara feta så enkelt är det!!!! Så passa er för KUNG FU Kineser! :cool:

DrP
2003-09-11, 19:04
Håller med. Att de är smala i kina beror nog på en smal kost med mycket fisk, ris och minimalt med skräp. Fast nu kommer rapporter om att de börjar bli fetare i asien nu när de börjar få det bättre ställt. Och i sverige ser jag ingen större skillnad på asiater och andra vad gäller fetheten.

Assazel
2003-09-12, 08:07
Originally posted by Nitrometan
Och ska man vara lite petig så finns det inga sumobrottare från Kina. Bara japaner, japaner, japaner och mongoler och några hawaiianer (med japanskt påbrå). :smokin:

Nitrometern: Och ska man vara lite petig så finns det sumobrottare som tillhör (Citerar: "övrigt asiatiskt folk ")

Sist jag kolla va japaner Asiatiskt folk...hm. måste kanske kolla kartan igen.. :)


Läs första inlägget igen!
;)

kharon
2003-09-12, 09:16
Min stereotyp "alla japaner/asiater är små/korta" gick i kras i sommar då jag såg en japan på runt 200 cm, 100kg.

Borde ha tränat styrketräning med dom generna...

Fast det finns ju grova japaner i pride också. (japans motsvarighet till ultimate fighting championship)