handdator

Visa fullständig version : Vassleprotein


Marcus H
2009-12-01, 19:33
hejsan, jag och en kompis har kommit i en liten dispyt om vassleprotein,eller vilket protein som helst, han säger att om man t ex på morgonen inte har ätit nånting och sen tar en proteinshake att det inte ger något eftersom att kroppen måste ha andra ämnen för att vakna upp.
det tror inte jag alls på utan jag tror ''protein som protein'' alltså att det inte spelar ngng roll när du tar det.
mvh

Sandström
2009-12-01, 19:37
Det är bra att ta en proteindrink på morgonen då du är i kataboliskt tillstånd.

Pirko
2009-12-01, 19:46
Självklart ska du äta annat än bara en protein shake, så på den fronten har han rätt. Men det är absolut bra att dra i sig protein på morgonen då du haft en hel natt utan protein, och kroppen är i katabolt tillstånd.

Marcus H
2009-12-01, 20:03
Självklart ska du äta annat än bara en protein shake, så på den fronten har han rätt. Men det är absolut bra att dra i sig protein på morgonen då du haft en hel natt utan protein, och kroppen är i katabolt tillstånd.
jojo det vet jag också, men jag undrar ifall proteinet inte ger något bara för att kroppen inte får andra ämnen?

Eddie Vedder
2009-12-01, 20:07
jojo det vet jag också, men jag undrar ifall proteinet inte ger något bara för att kroppen inte får andra ämnen?

Så är det inte.

Men "det katabola tillståndet" som nämns behöver du inte oroa dig över. Du är inte gjort av glas och en natts sömn är ju inget som direkt sliter ut musklerna.

Marcus H
2009-12-01, 21:48
Så är det inte.

Men "det katabola tillståndet" som nämns behöver du inte oroa dig över. Du är inte gjort av glas och en natts sömn är ju inget som direkt sliter ut musklerna.

okej va bra:)

Hillseeker
2009-12-02, 11:17
Jag skulle snarare hävda motsatsen. För bäst effekt så bör både EAA och vassle tas på fastande mage (vet dock inte hur det är med kasein).