handdator

Visa fullständig version : Svenska branschmagasinet och liknande


Duffman
2009-12-01, 16:01
Varenda gång jag går in på arbetsförmedlingens hemsida ser jag jobbannonser från den här firman: Svenska branschmagasinet. Varenda gång. Har någon nån erfarenhet av det här företaget? Detta samt Aromatisk Teknologi och Nordic Fundraising annonserar ju hela tiden efter folk. Är detta fullständiga skitjobb som är oetiska och omöjliga att försörja sig på? Har någon erfarenhet av dessa företag?

MasterChief
2009-12-01, 16:28
Det är ju en "annonstidning" så jag antar att de konstant behöver nytt kött i form av telefonsäljare.

MasterChief
2009-12-01, 16:31
http://www.festiz.com/2009/02/intervjun-med-svenskt-branschmagasin/

Duffman
2009-12-01, 16:48
Tackar för trevlig och tyvärr förväntad läsning MasterChief :)
Dessa företag är enligt ams typ "suveräna arbetsgivare".... fy fan.,..

teal
2009-12-08, 16:26
Kanske lite sent men en bekant till mig sökte jobb där och då han mådde psykiskt dåligt när han gick därifrån och sa upp sig direkt. Killarna som driver stället är tydligen samma killar som drrev Montaxxx AB som skickade fakturor hem till folk för olika webbtester (står mer info på DN).

De vill helt enkelt att du ska "erbjuda intervjuer" som inte publiceras om de inte köper en annons för X antal tusen. Så fort du tittar i tidningen så ser du att det är typ "lasses ost och gödselgård" med 1 anställd som betalar för plats. Han fick även höra att det kan vara smart att ta de som inte har stora företag för de är ofta lättare att kränga på annonser om man kommer med en snygg tidning.

Jag skulle kunna fortsätta länge men mitt tips är att hålla dig och dina nära & kära så långt borta från detta som möjligt :)

Duffman
2009-12-08, 18:04
Absolut, det här företaget samt de ovan nämnda gödslar hela tiden ut annonser på platsbanken. Jobb som det verkar helt omöjligt att försörja sig på. Vilket inte mina polares arbetsförmedlare har en jävla susning om såklart.