handdator

Visa fullständig version : schema ändringar


liQ
2003-09-10, 22:13
Hellu..har lag upp en ny schema..tänka fråga vad ni tycker om detta upplägg. Vill framst lägga upp massa, o samtidigt priotera
axlar-brösten-ryggen.
Kör ben en gång i veckan anser de har blivit större en min överkropp..iaf här är den..

Måndag

Knäböj - 2x 8-9
Benspark - 1x 8-9
Raka marklyft - 2x-8-9
Bencurl- 1x 8-10
Bänkpress - 2x 8-9
Flyes - 1x 8-10
Lutande hantelpress - 2x 8-9
Drag till bröstet - 2x 8-9
Stående rodd - 2x 8-9
Press bakom nacken - 2x 8-9
Hanteldrag till hakan - 2x 8-9

Onsdag

Marklyft - 2x 8-9
Stående vadpress - 2x 12-18
Sittande vadpress - 2x 12-18
Skivstångscurl - 2x 8-9
Liggande tricepspress - 2x 8-9
Wristcurl - 1x 8-9
Hammercurl - 1x 8-9
Benlyft - 2x 8-9
Crunches- 2x 8-9

Fredag

Bänkpress - 2x 8-9
Flyes- 1x 8-9
Lutande hantelpress - 2x 8-9
Drag till bröstet- 2x 8-9
Stående rodd- 2x 8-9
Press bakom nacken- 2x-8-9
Hanteldrag till hakan- 2x 8-9

Survivor
2003-09-11, 08:41
Ska du prioritera någon muskelgrupp så se hellre till att du lägger den FÖRST i ett program. Att du kör en muskelgrupp oftare behöver inte alls betyda att den växer bättre, faktum är att det kan bli motsatt verkan -ÖVERTRÄNING- !
Om man ser på var du lagt benträningen så tycker iaf jag att det ser ut som att de kommer få bästa träningen -du har lagt dem först och efter 2 vilodagar- d.v.s du är antagligen som mest laddad där och därefter kommer de muskelgrupper du egentligen vill prioritera=Inte bra.
Alltså... Ska du prioritera bröst rygg axlar så lägg upp det (förslagsvis) såhär...

Måndag: Rygg, ...
Onsdag: Bröst, ...
Fredag: Axlar, ...

Och utgå ifrån det.


MVH

shirunai
2003-09-11, 09:29
Ehh har du några rygg övningar överhuvudtaget ?

kör hellre

Måndag
Bröst
Triceps
Vader

Onsdag
Rygg
Biceps

Torsdag
Axlar
Ben

om jag skulle prioritera skulle jag gjort så iaf, tycker du det är bra ?

liQ
2003-09-11, 10:20
Drag till bröstet(lats drag) och stående rodd..e väl ändå rygg övningar.
Är det ingen fördel att träna muskelgruppen som man prioterar 2gånger?..
Om man sköter Kosten,och Vilan, då är det väl inte stor risk att överträningen sker?kör inte så många övningar ändå?

tenchi
2003-09-11, 10:35
Originally posted by liQ
Drag till bröstet(lats drag) och stående rodd..e väl ändå rygg övningar.
Är det ingen fördel att träna muskelgruppen som man prioterar 2gånger?..
Om man sköter Kosten,och Vilan, då är det väl inte stor risk att överträningen sker?kör inte så många övningar ändå?

du kör nog dubblet så många övningar mot vad jag kör. Vill jag prioritera nåt så lägger jag det först i passet, som de andra skrivit, plus att jag lägger fler set på basövningen, färre på kompletterande.

T ex Dips 5set x 20 reps, sen blir det hantelpressar mest för att köra slut på bröstet och pushdown för att ta död på tricepsen.

shirunai
2003-09-11, 10:48
Originally posted by liQ
Drag till bröstet(lats drag) och stående rodd..e väl ändå rygg övningar.
Är det ingen fördel att träna muskelgruppen som man prioterar 2gånger?..
Om man sköter Kosten,och Vilan, då är det väl inte stor risk att överträningen sker?kör inte så många övningar ändå?


Jag anser att stående rodd är drag till hakan för min del, drag till bröstet kanske är latsdrag tänkte jag inte på :)

liQ
2003-09-11, 10:49
mest 1-2 övningar pers muskelgrupp jag har lagt upp...
och 1-2 set sånt..
väl ändå inte så mycket?

skalman
2003-09-11, 14:20
Puuh !! blev trött av att bara läsa det där.....ja varför är det så, så är det för mig oxå, benen växer ifrån kanske för att det finns så bra benövningar eller för genetiken ?? jag vet inte men det finns inga övningar som tar så bra som tunga benövningar, tycker iallafall jag....Skulle jag köra en tredagars splitt vilket jag iofs. gör så hade jag kört så här:

Dag:1
Knäböj 3-5x4-6
ev.stela mark3x4-6
stående vadpress3-5x6-8
militärpress3-5x6-8

Dag:2
Marklyft3x4-6
latsdrag3x4-6
ev.stångrodd3x4-6
skivstångscurl3-5x6-8

Dag:3

Bänkpress3x4-6
snebänk3x4-6
ev.flyes på plan bänk3x4-6
pushdowns3-5x6-8

Tänk på att detta är tunga set inte uppvärmning medräknat (värm bara upp i första övningen)och ibland så kan man ju periodisera och köra singlar i mark, bänk och knäböj och lite tyngre i de andra övningarna och inte tänka så mycket på utförandet.

Vill man sen prioritera vissa muskelgrupper så tycker jag som dom andra att man lägger de först vilket passar dig perfekt i detta schema utom bendan....;)

liQ
2003-09-11, 22:17
Ska nog testa mig fram ändå..