handdator

Visa fullständig version : Behöver tips och ideer om kosttillskott


ZEZUS
2009-12-01, 13:25
Tjenare tränar gym varannan dag ungefär, aldrig konditions träning dock.
Äter för tillfället Kreatin på morgonen, Gainer 2 dl efter träning.
vanlig kost äter jag vad jag tror är normalt för en 19 åring, funderar på att börja käka lite EAA innan träningen och lite whey ''protein drinkar'' utspridda över dagen. vad tror ni om det?

GYM DAGAR

Emellan 7-8 Frukost & kreatin
Emellan 11-12 Lunch
Emellan 13-14 proteindrink
Emellan 15-17 EAA + gym
Emellan 16-18 gymmat klart = gainer
Emellan 18-23 kvällsmat och/eller middag beror på hur dagen ser ut.

VILO DAGAR


Emellan 7-8 Frukost & kreatin
Emellan 11-12 Lunch
Emellan 13-14 proteindrink
Emellan 14-18 mellan mål eller liknande
Emellan 18-23 kvällsmat och/eller middag beror på hur dagen ser ut.


tror ni det kan fungera? fungear det att äta Gainer, Whey, EAA och Kreatin samtidigt?

ps kommer ni på en bättre rubrik så byter jag ds ;) :thumbup:

944RS
2009-12-01, 13:36
Har du behov av dessa proteindrinkar så ser det väl bra ut!

Självklart kan du äta de tillskotten under samma period.

Eddie Vedder
2009-12-01, 13:47
Skippa gainer helt. Ta eventuellt någon proteindrink under dagen om du känner att du inte vill äta mat och ta EAA runt träning, t.ex. 10 gram före och 10 gram efter.

ZEZUS
2009-12-01, 13:54
Jag försöker äta så mycket som möjligt men ibland är det svårt att få tag i mat osv så då är det lättare med protein drink.

Eddie: tror du det ger mycket bättre effekt med EAA innan å efter träning än med EAA innan och gainer efteråt ? tråkigt isåfall nu när jag har en nyköpt påse med gainer hemma :/

Parachutes
2009-12-01, 13:55
Jag försöker äta så mycket som möjligt men ibland är det svårt att få tag i mat osv så då är det lättare med protein drink.

Eddie: tror du det ger mycket bättre effekt med EAA innan å efter träning än med EAA innan och gainer efteråt ? tråkigt isåfall nu när jag har en nyköpt påse med gainer hemma :/

Om det är en god smak så bjuder jag 50 kr för den :)

944RS
2009-12-01, 14:04
Jag försöker äta så mycket som möjligt men ibland är det svårt att få tag i mat osv så då är det lättare med protein drink.

Eddie: tror du det ger mycket bättre effekt med EAA innan å efter träning än med EAA innan och gainer efteråt ? tråkigt isåfall nu när jag har en nyköpt påse med gainer hemma :/

Självklart kan du göra slut på den gainern du har och bara använda den då du inte har tillgång till mat inom kort tid efter träningen.

EAA och gainer är ju två helt olika produkter och de har för många olika innebörd/användningsområde.

ZEZUS
2009-12-01, 14:14
Självklart kan du göra slut på den gainern du har och bara använda den då du inte har tillgång till mat inom kort tid efter träningen.

EAA och gainer är ju två helt olika produkter och de har för många olika innebörd/användningsområde.

skulle man kunna använda båda? :)

rellan
2009-12-01, 14:21
skulle man kunna använda båda? :)

Ja, men mer aminosyror än de som finns i 10g EAA ger ingen ytterligare effekt.

ZEZUS
2009-12-01, 14:29
Aha okej;) Läste i tråden http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127561 att EAA är bäst innan träning så får köra på EAA innan och gainer efter bara för att bli av med gainern, sen köra på EAA efter med. Tror ni det blir bra?

944RS
2009-12-01, 14:36
Aha okej;) Läste i tråden http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127561 att EAA är bäst innan träning så får köra på EAA innan och gainer efter bara för att bli av med gainern, sen köra på EAA efter med. Tror ni det blir bra?

Ja, det låter bra!

ZEZUS
2009-12-01, 14:43
Får ursäkta för lite idiotiska frågor är ganska ny innom detta med kosttilskott. Hur mycket protein/whey pulver bör jag dricka för att inte gå upp i ''fett'' det innehåller ju trots allt en del kalorier. Vill öka så snabbt som möjligt i styrka och muskelstorlek

944RS
2009-12-01, 14:55
Får ursäkta för lite idiotiska frågor är ganska ny innom detta med kosttilskott. Hur mycket protein/whey pulver bör jag dricka för att inte gå upp i ''fett'' det innehåller ju trots allt en del kalorier. Vill öka så snabbt som möjligt i styrka och muskelstorlek

Du går inte upp i vikt av just pulvret utan det är det totala kcal-överskottet som gör att du går upp i vikt.

Det är svårt att öka enbart muskelmassa utan att även öka i fettmängd.

ZEZUS
2009-12-01, 15:04
Okej tack till alla för jätte bra svar :)

Eddie Vedder
2009-12-01, 20:04
Eddie: tror du det ger mycket bättre effekt med EAA innan å efter träning än med EAA innan och gainer efteråt ?

Om du äter tillräckligt är mitt svar att EAA är ett lite bättre val men om gainern avgör huruvida du hamnar på totalt överskott och du av någon anledning hellre dricker sockerlösning för att öka energiintaget är svaret nej.

Men stor skillnad blir det givetvis inte. Finns inga tillskott som gör stor skillnad.

Brickhead
2009-12-01, 20:37
Om det är en god smak så bjuder jag 50 kr för den :)

Jag bjuder 49!:naughty: