handdator

Visa fullständig version : Behöver jag ta kosttillskott?


hejjahejja
2009-12-01, 12:47
Kör bla thaiboxning, och efter ett pass brukar det bli 2 mackor med lite diverse pålägg.
Skulle det vara till någon fördel för mig som vill gå ned i vikt att byta ut mackorna emot något kosttillskott istället?
Före det så brukar jag äta middag vid 13.30-14.30 tiden.
Sen isåfall får man väl slänga i sig någon macka nån timma innan träningen så man har något i magen, träningen är vid 19-20.30.

Sniggel
2009-12-01, 13:59
Förmodligen inte nej. Det enda jag kan tänka mig är något typ av långsamt protein men du behöver mer än så efter träning. Du behöver ordentlig mat. Timmarna efter träning är extra viktiga att äta ordentligt så skär hellre ner på någon/några andra måltider.
Svårt att säga vad du ska göra då du berättar pyttelite om dina matvanor och exakta mängder, vad för pålägg du har på dessa mackor, vilket bröd du använder m.m.

hejjahejja
2009-12-11, 19:37
Brukar käka havregrynsgröt med mjölk och nån sylt. Ingen fara att ta någon matsked sylt för smaken skull va?

Middag kan vara allt från karre, kyckling, lax, dagens. Har vid middagarna hellre tagigt en köttbit extra och tagit bort kolhydraterna som potatis/ris.

Kvällsmat kan vara 2 lingongrova, med tex keso och prickikorv. Ost med gurka. Någon korv. Eller liknande klassiska pålägg.

Efter ett träningspass blir det 2 mackor + en burk med tonfisk (bruka köra tonfisk efter träning, bra för protein osv va?).

Vanligtvis till mat så dricker jag vatten.