handdator

Visa fullständig version : Biggest Loser SVERIGE


MrPowa
2009-12-01, 09:27
Va tror ni det blir flipp eller flopp. Såg reklamen för en kort stund sen då dem sökte deltagare.

Langster
2009-12-01, 09:33
Va tror ni det blir flipp eller flopp. Såg reklamen för en kort stund sen då dem sökte deltagare.

Har de inte redan kört en omgång? Med Pauline Nordin?

sKedbladh
2009-12-01, 09:40
Har de inte redan kört en omgång? Med Pauline Nordin?

Svar: ja.

MrPowa
2009-12-01, 09:45
Har de inte redan kört en omgång? Med Pauline Nordin?

Ok där ser man, det ska visas under 2010.

z_bumbi
2009-12-01, 10:07
Som TV-underhållning funkar det kanske. Nackdelen är att det är ett mindre land så alla idiotiska grejer de gör kommer att uppmärksammas av en procentuellt större andel av alla involverade i träning, hälsa och kost.

Börje H
2009-12-01, 10:18
Som TV-underhållning funkar det kanske. Nackdelen är att det är ett mindre land så alla idiotiska grejer de gör kommer att uppmärksammas av en procentuellt större andel av alla involverade i träning, hälsa och kost.

Håller med.
Jag har föresten sett de 3-4 sista säsongerna av den Amerikanska varianten och jag tycker det är rätt så underhållande. Speciellt när man själv jobbar med samma typ av människor. Motivationen att lyckas är ju en aning större när man får vara med i nationell TV och dessutom vinna stora pengar. Att rädda sitt eget liv räcker ofta inte alls lika långt....Man häpnar över vilka resultat en del gör och skulle gärna vilja se nått lite mer kritiskt bakomkulisserna reportage ;)

Minns för någon säsong sedan när en kille tappade 15 pounds sista veckan innan finaldeltagarna skulle utses. Detta alltså efter 13-14 veckors konstant dietande.

När det gäller svenska varianter av dessa typer av program håller jag Tjockholmen som det mest seriösa. Bra mix av vettig kosthållning, träning och motiverande samtal.

MasterChief
2009-12-01, 10:24
När det gäller svenska varianter av dessa typer av program håller jag Tjockholmen som det mest seriösa. Bra mix av vettig kosthållning, träning och motiverande samtal.

Och ändå gick de flesta av deltagarna upp allt efter att programmet var slut.

z_bumbi
2009-12-01, 10:30
Det finns många sätt att få någon gå ner rejält i vikt inför en viktig invägning men det är få som är så hälsosamma och då särskilt inte för personer med den bakgrunden. Det bästa sättet och hälsosammaste sättet är iofs att göra som i programmet dvs att låta det gå två veckor mellan vissa invägningar.
I övrigt så handlar det tydligen om typ 1 h hög/medelintensivt pass, 3-5 h lågintensiv träning per dag och kontrollerade mängder mat. Det sista "superpasset" är alltså inte en bild av hur det ser ut i veckorna men det gör sig bättre på tv.

Börje H
2009-12-01, 10:31
Och ändå gick de flesta av deltagarna upp allt efter att programmet var slut.

Däri ligger problemet.
Jag har jobbat med folk som varit tvungen att bypassoperera hjärtat och en del gastric bypass och ändå skyller på dålig motivation när de gått upp 20-25 kg på uppföljning. Man fattar noll ibland.

bigtraps
2009-12-01, 19:28
En sak som jag funderat på ang det här programet. Hur klarar sig leder och ligament sig på dessa oerhört överviktiga personer. När man går ifrån att knappt röra sig alls till träning flera gg varje dag. Man vet ju själv hur man känner sig när man gör nåt man inte brukar göra i vanliga fall. Jag skulle vara fullständigt trasig om jag skulle kasta mej in i tuff konditionsträning varje dag.

tsp
2009-12-01, 19:31
En sak som jag funderat på ang det här programet. Hur klarar sig leder och ligament sig på dessa oerhört överviktiga personer. När man går ifrån att knappt röra sig alls till träning flera gg varje dag. Man vet ju själv hur man känner sig när man gör nåt man inte brukar göra i vanliga fall. Jag skulle vara fullständigt trasig om jag skulle kasta mej in i tuff konditionsträning varje dag.

Gissar att deras träning mest består i låånga promenader på löpband o dylikt

bigtraps
2009-12-01, 19:36
Det är kanske sant men man får ju inte det intrycket när man ser på TV.

Jazen
2009-12-01, 19:41
fanns det inte en svensk variant som hette Tjockholmen?

David Brent
2009-12-01, 19:49
fanns det inte en svensk variant som hette Tjockholmen?

Jag vet inte riktigt.

När det gäller svenska varianter av dessa typer av program håller jag Tjockholmen som det mest seriösa. Bra mix av vettig kosthållning, träning och motiverande samtal

MasterChief
2009-12-01, 20:16
Tråden har 14 inlägg. Läs så ska ni finna.

Denstillasittande
2009-12-01, 21:18
Varför alltid dessa tjockisprogram. Kan de inte nån gång ta ett gäng vanliga människor helt otränade och försöka göra en elitsatsning i något. Hade varit kul att följa något sådant tror jag !

Nielsen
2009-12-02, 00:35
Varför alltid dessa tjockisprogram. Kan de inte nån gång ta ett gäng vanliga människor helt otränade och försöka göra en elitsatsning i något. Hade varit kul att följa något sådant tror jag !

Powerade körde väl något sådant, att en "vanlig" kille skulle köra ett triatlon?

Tryman
2009-12-02, 09:43
Powerade körde väl något sådant, att en "vanlig" kille skulle köra ett triatlon?

Och av hans resultat så var han nog inte så otränad som powerade ville påstå.

Nielsen
2009-12-02, 11:07
Och av hans resultat så var han nog inte så otränad som powerade ville påstå.

Jag kollade aldrig på det, så det är mycket möjligt.

Tryman
2009-12-02, 11:20
Jag kollade aldrig på det, så det är mycket möjligt.

Jag var där när han tävlade, precis som några andra här på kollo.

ceejay
2009-12-02, 11:21
kör smallest loser, massa tunna datornördar som lever på 3 billyspizza om dagen och beefa upp dom lite. Den som ökat mest i bänk i procent vinner

MasterChief
2009-12-02, 11:27
kör smallest loser, massa tunna datornördar som lever på 3 billyspizza om dagen och beefa upp dom lite. Den som ökat mest i bänk i procent vinner

I så fall skulle jag fejka min ingångsvikt rätt rejält. ;)

Rimmon
2009-12-02, 11:43
Varför alltid dessa tjockisprogram. Kan de inte nån gång ta ett gäng vanliga människor helt otränade och försöka göra en elitsatsning i något. Hade varit kul att följa något sådant tror jag !

Typ FCZ/HCZ fast med något mer begåvade människor och högre mål mindre utfyllnad och massor av träning kanske? (kändes som vi tränade mindre än vi blev intervjuade i HCZ)
Mindre skratta-åt-TV och med bli motiverad-av-TV.
Skulle vara riktigt roligt att både vara med och titta på något sådant ju, bra idé! Själv har jag aldrig varit intresserad av tjockis programmen, inte riktigt tilltalat mig.

Nitrometan
2009-12-02, 12:45
I så fall skulle jag fejka min ingångsvikt rätt rejält. ;)

Fredrik Jäder kunde varit med och fejkat sin ingångsvikt till 60 kg. ;)

z_bumbi
2009-12-04, 13:54
Listen to what Biggest Loser season one winner Ryan Benson had to say on his myspace blog:

"I wanted to win so bad that the last ten days before the final weigh-in I didn't eat one piece of solid food! If you've heard of "The Master Cleanse" that's what I did. Its basically drinking lemonade made with water, lemon juice, maple syrup, and cayenne pepper. The rules of the show said we couldn't use any weight-loss drugs, well I didn't take any drugs, I just starved myself! Twenty-four hours before the final weigh-in I stopped putting ANYTHING in my body, liquid or solid, then I started using some old high school wrestling tricks. I wore a rubber suit while jogging on the treadmill, and then spent a lot of time in the steam room. In the final 24 hours I probably dropped 10-13 lbs in just pure water weight. By the time of the final weigh-in I was peeing blood.

Was this healthy? Heck no! My wife wanted to kill me if I didn't do it to myself first. But I was in a different place, I knew winning the show could put us in a better place financially and I was willing to do some crazy stuff. All this torture I put myself through has had no lasting effects on me (that I know of) and at the time it was sort of a fun adventure for me -- but I am sure it reeked havoc on my system.

In the five days after the show was over I gained about 32 lbs. Not from eating, just from getting my system back to normal (mostly re-hydrating myself). So in five days I was back up to 240 -- crazy!".

http://www.burnthefatinnercircle.com/public/614.cfm?affID=expert

Nitrometan
2009-12-04, 13:59
Han var iaf motiverad att vinna och gick in för det.

MrPowa
2012-01-12, 10:19
Har startat igen för den intresserade första avsnittet gick av stapeln igår och nästa är ikväll.

MrPowa
2012-01-12, 10:20
Varför alltid dessa tjockisprogram. Kan de inte nån gång ta ett gäng vanliga människor helt otränade och försöka göra en elitsatsning i något. Hade varit kul att följa något sådant tror jag !

Vi skulle kunna kopiera England "Är du tuff för SAS" så skulle vi kunna ha "Är du tuff nog för SOG".

Nitrometan
2012-01-12, 10:27
Vi skulle kunna kopiera England "Är du tuff för SAS" så skulle vi kunna ha "Är du tuff nog för SOG".
Varför inte är du tuff nog för SAS? Den som vinner kan bli kabinpersonal. :)

I nån av säsongerna i USA var den f.d. OS-brottaren Rulon Gardner med. Han tävlade på 130 kg (och spöade en otränad och skadad Karelin i Atlanta 2000). Såg nåt av avsnitten och blev ledsen av att se honom på 215-220 kg. Sen verkade han lika gnällig som alla andra när det gällde träningen. :(

Fidde_Mannen
2012-01-12, 10:28
Sett många av dom amerikanska säsongerna tycker det är riktigt underhållande. Såg det svenska igår och det var väll helt okej än så länge.

MrPowa
2012-01-12, 11:07
Varför inte är du tuff nog för SAS? Den som vinner kan bli kabinpersonal. :)

I nån av säsongerna i USA var den f.d. OS-brottaren Rulon Gardner med. Han tävlade på 130 kg (och spöade en otränad och skadad Karelin i Atlanta 2000). Såg nåt av avsnitten och blev ledsen av att se honom på 215-220 kg. Sen verkade han lika gnällig som alla andra när det gällde träningen. :(

Rulon va med i denna säsong och hoppade av då han kände sig nöjd.
Klart han var gnällig när tränare bara lasta på han mer och mer bara för han var ex proffs och han tyckte inte om det.

Shark
2012-01-13, 10:53
Varför inget intresse om detta program? Eller jag menar, första veckan gick en person ner 16 kilo. Trodde det skulle bli diskussion om det iom att det finns så många viktminskningstrådar. Men folk kanske inte tittar på programmet.

Bra gjort av honom iaf, även om det lär vara en del vätska. (Han vägde 180 från början tror jag)

Nitrometan
2012-01-13, 11:01
Jag vill nog vänta lite innan jag uttalar mig.

De gick ner kilovis allihop på en vecka och de flesta var missnöjda. :(

Thewind
2012-01-13, 11:24
Jag kollar ganska lite på TV, är väl bortskämd av alla serier och spel som ger lite mer intensiv stimulans eller så...

Men jag tyckte det var riktigt underhållande. Tyckte särskilt synd om killen som levde ensam och bara "jag vill sluta vara fet så någon vill leva med mig" Så skönt att se honom gå ned 16kg - genom att bara promenera en vecka.

Nuthead
2012-01-13, 11:50
Kikade avsnitt 1 nu. Men say what, känns inte jätte rättvist. Han som vann första tävlingen Slejman, ser ju knappt överviktig ut.

Med sin bakgrund som elitidrottare spår jag redan nu honom som vinnare. Om han nu ens har tillräckligt många kilon att gå ner...

Angel
2012-01-13, 21:11
Jag älskar den amerikanska versionen iallfall.

Hade gärna sett Nordin igen med, tyckte tränarna verkade lite småtråkiga.

Pttr
2012-01-19, 21:11
16kg på en vecka, är det rimligt!? :p
Säger vi att 1kg är ca 7000kcal så blir det ju ett underskott på nästan 700kcal i timmen! Säg att hans kropp kanske behöver 5000kcal om dagen för att bibehålla sin vikt, äter han då 2000kcal om dagen (för lite kanske, inte sett så mycket ätande där, så vet inte!). Så blir det ca 540kcal i timmen som han gör av med! Det är ju förfan som att sitta på spinningcykeln och köra 180watt DYGNET RUNT!?! jaja :P

Jokester
2012-01-19, 21:17
16kg på en vecka, är det rimligt!? :p
Säger vi att 1kg är ca 7000kcal så blir det ju ett underskott på nästan 700kcal i timmen! Säg att hans kropp kanske behöver 5000kcal om dagen för att bibehålla sin vikt, äter han då 2000kcal om dagen (för lite kanske, inte sett så mycket ätande där, så vet inte!). Så blir det ca 540kcal i timmen som han gör av med! Det är ju förfan som att sitta på spinningcykeln och köra 180watt DYGNET RUNT!?! jaja :P

Vätska och tarminnehåll. Jag har i mina extremaste pendlingar pendlat 10kg på en vecka.

Pttr
2012-01-19, 21:22
Vätska och tarminnehåll. Jag har i mina extremaste pendlingar pendlat 10kg på en vecka.

aa okejdå *gah!*

MrPowa
2012-01-19, 22:20
Terminator levererar, klart den roligaste deltagarn att följa.