handdator

Visa fullständig version : Upplever en "ostadighetskänsla"


tsp
2009-11-29, 19:14
Tjena! Har väl ,det senaste halvåret i alla fall, upplevt en i princip konstant ostadighetskänsla. Liksom en konstant balansförsämring kan man säga. Inte alls mycket men lite störande ibland.

Någon som har koll på vad det kan bero på? Har googlat lite men inte hittat så mycket jättebra info.

G_lund
2009-11-29, 19:16
nått lurt med nånting i öronen?
för det är väl där balansen sitter?

Zakath
2009-11-29, 19:38
Låter som att det kan vara bra att ringa sjukvårdsupplysningen eller boka en tid.

Morrris
2009-11-29, 19:52
Låter som att det kan vara bra att ringa sjukvårdsupplysningen eller boka en tid.

+1 Balanssvårigheter är inget att negligera.

tsp
2009-11-29, 20:12
Okej. :S Tappar inte balansen eller så utan känner mig då och då "ostadig" liksom, lite vinglig.

Kwon
2009-11-29, 20:13
svimfärdig?

Sheogorath
2009-11-29, 20:16
(Långvarig) stress och ångest är också tänkbara orsaker.

Grisen
2009-11-29, 20:16
+1 Balanssvårigheter är inget att negligera.

+1 igen, kolla upp det!

Dav0d
2009-11-29, 21:30
Min chef fick vaccinet för svininfluensan och dagen efter hade hon stora balansproblem, hon är nu sjukskriven i en månad. Du råkar inte ha tagit det närmaste tiden?

ryss
2009-11-29, 21:32
Okej. :S Tappar inte balansen eller så utan känner mig då och då "ostadig" liksom, lite vinglig.

Känner exakt samma sak, börjar tycka det är lite creepy. Jag kan i princip inte gå riktigt rakt, blir alltid att en fot åker nånstans där jag inte vill att den ska åka och man kommer lite ur balans, och ju mer jag tänker på det ju mer vinglar jag, ibland kan man hamna t.o.m en meter åt sidan, var precis inne och mönstrade och hade perfekt hörsel så för mig berodde det inte på det.. hoppas tråden kan hjälpa mig också

G_lund
2009-11-29, 21:33
han skrev ju att det startade för 6 månader sedan.

Fatalist
2009-11-29, 22:25
Kan vara lösa små kristaller i balansgångarna i öronen (jag vet ej vad de heter) som skvalpar runt och stör balanssinnet, kolla upp det med läkare.

Har en bekant som led av det, hon fick till slut rätt tråkiga yrselattacker.

tsp
2009-11-29, 22:31
(Långvarig) stress och ångest är också tänkbara orsaker.

Stress är möjligt, ångest är nog inte lika möjligt.

Min chef fick vaccinet för svininfluensan och dagen efter hade hon stora balansproblem, hon är nu sjukskriven i en månad. Du råkar inte ha tagit det närmaste tiden?

Har inte tagit och kommer inte ta!

Känner exakt samma sak, börjar tycka det är lite creepy. Jag kan i princip inte gå riktigt rakt, blir alltid att en fot åker nånstans där jag inte vill att den ska åka och man kommer lite ur balans, och ju mer jag tänker på det ju mer vinglar jag, ibland kan man hamna t.o.m en meter åt sidan, var precis inne och mönstrade och hade perfekt hörsel så för mig berodde det inte på det.. hoppas tråden kan hjälpa mig också

Riktigt så illa är det inte för mig! Men händer att man håller på att ta ett litet snedsteg ibland typ.

Kan vara lösa små kristaller i balansgångarna i öronen (jag vet ej vad de heter) som skvalpar runt och stör balanssinnet, kolla upp det med läkare.

Har en bekant som led av det, hon fick till slut rätt tråkiga yrselattacker.

Ska göra det! Ringer nog sjukvårdsupplysningen imorgon eller nåt. Sedan får jag väl tjöta mig in på vårdcentralen nån gång i veckan då

Scratch89
2009-11-29, 23:10
Kan det inte vara för att du har växt typ en halvmeter på ett halvår?

tsp
2009-11-29, 23:42
Kan det inte vara för att du har växt typ en halvmeter på ett halvår?

hahaha skojar du eller? :P

Edit: När jag gick i 9an var jag cirka 193cm. Nu, 4 år senare, är jag 195cm en lång dag och med mycket elefanthud under fötterna!