handdator

Visa fullständig version : Skum SATS försäljare


mojoo
2009-11-28, 17:53
De ringde en SATS försäljare igår som undrade om jag skulle fortsätta träna på SATS. För mitt kort går ut om 2 dagar. Fick en känsla att han försökte lura mig. Han sa nämligen att jag kunde få studerande kort även om jag inte var studerande som är rätt mycket billigare (jag jobbar nämligen). Han sa även att jag inte skulle gå till något SATS center och prata, eftersom dom inte kunde ge samma erbjudande. Jag sa att han kunde ringa upp några dagar så jag fick tänka över de. Kanske bara jag som är lite rädd av mig ? men tyckte de lät skumt att jag inte skulle gå till något SATS center. Så skumt eller ofarligt?

ManuelIT
2009-11-28, 17:57
Ingen som helst aning, men det kan ju vara så att han får provision per försäljning, så han vill väl sälja det till dig personligen.

G_lund
2009-11-28, 18:25
Pratade han på engelska och kallade sig för Dr. Butumbu, Sir Jim Makenna eller liknande?
Kollat om han ringde från Nigeria?

Isf, Ge han inte ditt kontonummer om han ringer igen

Loke
2009-11-28, 19:07
Grejen är att han bara får provision för de kunder HAN drar in, går du själv till SATS så får han ingen provision. Ge grabben provision, köp av honom om du vill ha det. Det låter nog som att han luras eftersom han jobbar under hård press att prestera.

Det är mycket möjligt att han kan ge studerandekort till dig. Som teleförsäljare får man ofta ett par erbjudanden att använda i försäljningen. Vissa erbjudanden kräver vissa kvalifikationer, så som att kunden är student. Då ska egentligen försäljaren fråga om kunden är student, vid nej ska man inte nämna erbjudandet, vid ja ska man ge erbjudandet. Grejen är dock att kunden ofta inte behöver bevisa att kvalifikationen är sann, han behöver alltså bara säga att han är student för att få den rabbaten, och försäljaren blir bara glad att "bli lurad" och kunna erbjuda ett lägre pris. Alltså, säg att du är student och vill ha den rabatten.

dazhen
2009-11-30, 18:12
Kräver de inte på SATS att man bevisar att man bl.a pluggar minst 75%? Alltså skulle det inte räcka med att enbart säga att man studerar. (Sedan får man bara träna dagtid på vardagar med studentkortet vilket kanske begränsar en som jobbar heltid?)

Baan
2009-11-30, 18:16
Mina fördomar säger att det finns gott om försäljare som ger rabatter som inte finns. Fast vem vet, han kanske gör en fuling och ger dig en rabatt du egentligen inte ska ha.

Att du måste ta det via telefon är inte heller jättekonstigt. Telefonförsäljning verkar gå ut på att man ska nappa till direkt. Vill man ha erbjudandet på papper brukar det inte gå bra :) Har provat ett par gånger hehe.

Airline
2009-11-30, 18:18
Spela in samtalet med honom för säkerhets skull

hultman
2009-11-30, 19:49
Haha. Slappna av. Det är SATS det handlar om. De måste ju ha en inspelning av ert samtal om de ska kunna bevisa sin rätt om du jiddrar med dem. Tror inte direkt att de skickar elakingar på dig om du inte ens gjort något fel :'D