handdator

Visa fullständig version : Stor förlust.


JohanC
2009-11-28, 16:04
Halloj.

Jag vägde 90.1 kg fördelat på 1.79 cm och det var då jag slutade komma i mina kläder. Jag påbörjade en deff, tre veckor in i deffen åker jag till thailand i två veckor. I thailand blev jag vrål sjuk, jag åkte på körtelfeber, streptokockter, spydde blod, öroninflammation. I början kunde jag inte äta för att jag hade så ont i halsen, sen när halsen började lugna sig efter lite painkillers som jag fick på sjukan så kunde jag börja äta, men så fort jag åt någoting så spydde jag upp allt direkt tillsammans med mkt blod.

Jag var sjuk i 8 dagar ungefär, men jag käkade antibiotika i 14 dagar. När jag kom hem från thailand så hade min deff hållt på i 5 veckor och när jag ställde mig på vågen stod det 76kg. Jag vägde rut 83-84 innan jag åkte. Nu idag på gymmet så körde jag bröst och triceps. Men fyhelvete så klen jag var. I vanliga fall pumpar jag på bänken på 80-85 5x5 men idag blev det 60kg 3x6 :O

Hur ska jag börja träna för att få upp styrkan igen? Deffen är klar när rutorna kommer, misstänker att dom kommer fram när jag väger 70-73 och då är deffen slut. Då ska jag börja träna och käka som vanligt, försöka hamna på lågt överskott.

Men som ni ser så har jag tappat väldigt mycket muskler, jag får hoppas på att det är otränad muskelmassa. Hur ska jag träna för att få upp musklerna nu när jag fortfarande deffar? Mitt underskott ligger på -700 per dag ungefär.

Jag laddar upp med ägg innan träning och steker en köttbit direkt efter träning. Nå, vad säger ni? Räcker uppladdningen och maten direkt efter? Vad skulle ni valt att köra på, högreps eller lågreps?

Man tackar!

Three pigs
2009-11-28, 16:12
Jag tycker såhär. Avvakta lite med deffen, ligg på +-0 och återfå din styrka på det sättet. Känns dumt att deffa när du redan är så knäsvag.

Det är vad jag hade gjort i alla fall..

TehSaxo
2009-11-29, 21:40
Sjukt deprimerande att bli så svag, jag vet hur det känns. =p Men styrkan kommer tillbaka när du börjar äta igen. ;)

limenka
2009-11-29, 22:12
Om du nu förlorat så mycket så kan du avvakta som T-pigs säger. Du kan självklart öka i styrka under deffen, men det är något så avsevärt svårt :| finns trådar om just deff och muskelbyggnad under den. Satsa på att bulka upp styrkan först( skulle jag gjort ) dock så kmr många säga emot detta att du ska bulka upp allt.

Styrkan kan komma tillbaka "självmant" om du har tur, dock vet jag inte hur det skulle kunna gå till. Hoppas kan man alltid göra. Satsa på bulk igen, det är den mörka tiden på året ju :D

Apos78
2009-11-30, 08:11
Låt kroppen återhämta sig ordentligt, utan vare sig deff eller bulk. Käka som vanligt, ev ett litet överskott, och kom igång med träningen lite lugnt. Det tar rejält på krafterna att vara så sjuk som du ändå var och att räkna in den extra viktförlusten i deffen låter tokigt. Försök komma upp till vikten du hade innan resan och träna på så kommer du att märka av ökad styrka samtidigt som kroppen faktiskt återhämtar sig till 100%.

Chrilli
2009-11-30, 09:31
Tycker du skall titta över konceptet DEFF, för min del är det ett kontrollerad "bantning" för definera kroppens muskler och innebär att man under "bantningen" anpassar träning för just deff för behålla muskler gentemot fett.

Att bli jätte sjuk under längre tid anser jag inte kan räknas som "deffperiod" och skulle med andra ord avbryta och försöka återhämta sig så du har energi att gå igenom en bra deff.