handdator

Visa fullständig version : Jaggers dumdristiga deff


Jagger
2009-11-27, 20:08
Hejsan

Jag tänkte att det var dags med en journal för att dokumentera min deff jag tänkt starta.

Längd: 182 cm
Vikt: 77 kg
Ålder: 23 år
Kön: Man

Jag har hoppat väldigt mycket mellan olika träningsformer, från gym till cykling till jogging. Nu är jag tillbaka på gym och har tränat i ett par månader. Mitt mål med träningen har alltid varit att gå ner i vikt. Men pga att jag i princip har stått stilla i vikt sen mars i år så känner jag att jag måste dra till med något drastiskt för jag håller på att tappa motivationen. Fettet jag vill ha bort sitter nästan exklusivt på magen.

Enligt energibehovsformeln här på forumet så behöver jag få i mig 2191,621 kcal om dagen. Mitt mål är att ligga på 1000 kcal. Jag kommer att försöka utesluta kolhydrater helt. Så mycket som möjligt av mina kcal ska komma från protein och fett. Exempel på saker som jag tänkt äta är Nutrilett VLCD påsar, Whey-80, jordnötssmör samt ibland kyckling eller köttfärs. Kommer även äta omega 3 och vitaminer/mineraler.

Träningen kommer bestå av förutom promenader, styrketräning:

Måndag: Hantelpress + Skullcrushers
Onsdag: Knäböj + Militärpress
Fredag: Chins + Rodd

Enligt mina beräkningar så borde jag efter 4 veckor med 1000 kcal väga ca 70 kg, när jag nått dit så får jag se hur jag känner. Målet är inte en specifik vikt utan att får bort ölmagen, så det kan hända att jag slutar innan 70 kg.

944RS
2009-11-28, 08:46
Lycka till!
Istället för jordnötssmör så skulle jag personligen valt ägg eller makrill som protein/fettkälla!

Jagger
2009-11-28, 12:38
Lycka till!
Istället för jordnötssmör så skulle jag personligen valt ägg eller makrill som protein/fettkälla!

Tack

Det är mycket möjligt att jag byter till ägg. Jag köpte en burk ekologiskt jordnötssmör igår och det var ingen höjdare kan jag säga *spy*

Jagger
2009-12-13, 12:41
Hejsan

Den senaste veckan har jag legat på ca 970 kcal om dagen, uppdelat enligt följande:

128g protein
63,7g kolhydrater
21,6g fett