handdator

Visa fullständig version : Hur fixa "custom-made" rostfri grill?


Trashcan
2009-11-27, 16:53
Ehh, jag la upp den här tråden nyss, men den försvann utan förklaring, så jag får väl anta att det var något tekniskt... OM den blev borttagen av en anledning kan jag väl respektera det, men då vill jag gärna veta varför också.

Min farsa fyller nämligen 60 år och det vore en ypperlig present! Vi seglar omkring i skärgården en hel del och därmed blir det även mycket grillning, specifikt grillning i "Bordsgrillen Flamman" som den heter. Den brukar säljas lite här och var, och är grund och rektangulär med utfällbara ben. Mycket praktiskt att ha i båten och lätt att ta med i land och så. Problemet är att den är i vanligt pressat stål och rostar således väldigt fort i havsmiljön, med följden att vi måste köpa en ny varannat år. Därför vore det kul och praktiskt att fixa en rostfri åt honom som håller lite längre. Måtten är typ 43*29*8 cm på själva grillen. Pga lite slarvig planering har jag bara en vecka på mig nu, han fyller år 6 December... Av de företag jag lyckats hitta var det bara ett som ville åta sig jobbet, och det för 17000(!) ungefär. :smash: Det var lite i överkant.
Någon som vet hur man bör gå tillväga för att få något sånt här fixat åt en?

The Swedish Oak
2009-11-27, 19:56
Köp en, montera isär den och be någon lägga någon beläggning/ytbehandling på den så den inte rostar?

Trashcan
2009-11-27, 21:43
Köp en, montera isär den och be någon lägga någon beläggning/ytbehandling på den så den inte rostar?

Nja, tycker nog det vore mer effektfullt om den var rostfri rätt igenom. Är det rimligt att det ska behöva vara så dyrt? :confused: