handdator

Visa fullständig version : Träna bröstmusklerna mindre


Chippe
2009-11-26, 13:34
Jag har under en lång period inte tränat och varit trådsmal men bröstmusklerna är alltid relativt stora och bulliga. Det hjälper alltså inte att sluta träna för att musklerna ska bli mindre. Bulliga är dom för att jag har inåtbröst och att dom är korta med stort mellanrum mellan musklerna. Volymen har jag skaffat mig i tonåren då man inte gjorde annat än tränade bröst och armar.

Någon som vet en riktigt bra sätt att träna dem mindre?
50-55 armhävningar hjälper inte, snarare tvärtom. Måste jag upp mot 100 reps med lätt stång?
Jag är alltså ute efter mindre muskler än vad jag kan få som otränad. Övriga kroppen skall jag dock fortsätta bygga upp.

King Grub
2009-11-26, 13:37
Träning ökar muskelstorleken, inte minskar.

Chippe
2009-11-26, 13:42
..om jag tränar så att musklerna bryts ned kan dom väl bli mindre.

King Grub
2009-11-26, 13:46
All träning bryter ned musklerna. Även tung träning med 6-10 reps som syftar till att skapa muskeltillväxt bryter ned musklerna kraftigt. Det är bara det att träningen bygger upp musklerna också, mer än vad den bryter ned dom. Enda sättet att få det till det omvända att är att svälta sig samtidigt, men då blir resten av kroppens muskulatur och den allmänna hälsan lidande samtidigt.

Chippe
2009-11-26, 14:02
Ok, då blir det lite svårt att få mindre bröstmuskler. Var vid ett tillfälle 182cm och vägde 60KG så svält funkar inte :-) Brösten står ändå ut ca 5cm from mellangärdet (helt utan fett)

Det alternativ jag då har är att bygga upp resten av kroppen och på så sätt få bröstmusklerna att se mindre ut.

Commando1980
2009-11-26, 14:14
Ok, då blir det lite svårt att få mindre bröstmuskler. Var vid ett tillfälle 182cm och vägde 60KG så svält funkar inte :-) Brösten står ändå ut ca 5cm from mellangärdet (helt utan fett)

Det alternativ jag då har är att bygga upp resten av kroppen och på så sätt få bröstmusklerna att se mindre ut.

bra idé. :)

även om folk har olika mål och estetiska värderingar så skulle jag nog råda dig att inte noja över dina bröstmuskler.

CaveThang
2009-11-26, 14:41
Bygga upp resten av kroppen låter vettigt, dock svårt att säga nått med god säkerhet utan att sett dig live. Min första tanke var hur din kroppshållning är, när du säger att du har "inåtbröst" menar du inåtroterade armar? Om du står helt avslappnad med armarna längst sidan och tummarna pekar ifrån kroppen, drar sig då dina tummar mera åt sidorna eller mera framåt?
Finns nog folk som är bättre än mig på att ge råd men jag skulle testa stretcha bröstmusklerna 1-2 gång per dag i en månad, sen gå över till 2-3ggr per vecka för att testa om det blir bättre.
Lägg till en övning för att träna rotatorcuffens utåtrotatorer.

Robbban77
2009-11-26, 15:28
Bygga upp resten av kroppen låter vettigt, dock svårt att säga nått med god säkerhet utan att sett dig live. Min första tanke var hur din kroppshållning är, när du säger att du har "inåtbröst" menar du inåtroterade armar? Om du står helt avslappnad med armarna längst sidan och tummarna pekar ifrån kroppen, drar sig då dina tummar mera åt sidorna eller mera framåt?
Finns nog folk som är bättre än mig på att ge råd men jag skulle testa stretcha bröstmusklerna 1-2 gång per dag i en månad, sen gå över till 2-3ggr per vecka för att testa om det blir bättre.
Lägg till en övning för att träna rotatorcuffens utåtrotatorer.

Lånar tråden lite.
De du säger med att tummarna pekar inåt (mot varandra) när man är helt avslappnad, det har jag länge haft, flera år innan jag började med att gymma, visst det har blivit bättre men har det fortfarande så och vill få bak de! har fått bak axlarna lite men har ju fortfarande den lutningen.
Hur skall man göra för få bak axlarna och vilka övningar/muskler är bra att träna för få bak dom?

delta_mats
2009-11-26, 15:37
Lånar tråden lite.
De du säger med att tummarna pekar inåt (mot varandra) när man är helt avslappnad, det har jag länge haft, flera år innan jag började med att gymma, visst det har blivit bättre men har det fortfarande så och vill få bak de! har fått bak axlarna lite men har ju fortfarande den lutningen.
Hur skall man göra för få bak axlarna och vilka övningar/muskler är bra att träna för få bak dom?

Jag föreslår att du startar en egen tråd angående detta. Tror du får bättre respons på det sättet. Jag har själv ingen egen förklaring, jag tror att det till viss del kan vara genetiskt. Min sambo och hennes far och syskon har just det där "fenomenet" med handryggen pekandes framåt när dom slappnar av.

Chippe
2009-11-26, 17:02
Bygga upp resten av kroppen låter vettigt, dock svårt att säga nått med god säkerhet utan att sett dig live. Min första tanke var hur din kroppshållning är, när du säger att du har "inåtbröst" menar du inåtroterade armar? Om du står helt avslappnad med armarna längst sidan och tummarna pekar ifrån kroppen, drar sig då dina tummar mera åt sidorna eller mera framåt?
Finns nog folk som är bättre än mig på att ge råd men jag skulle testa stretcha bröstmusklerna 1-2 gång per dag i en månad, sen gå över till 2-3ggr per vecka för att testa om det blir bättre.
Lägg till en övning för att träna rotatorcuffens utåtrotatorer.

Jag har alltid stretchat bröstmusklerna efter träning. Inåtbröst/insjunket bröst är alltså att bröstkorgen går in vid mellangärdet mer eller mindre. Det är inte alltid lika synligt då musklerna sitter "ihop" vid mitten. Hos mig förstärks effekten för att jag har stor bröstmuskelatur vid armhålan och att musklerna sitter isär vid mitten.

http://www.thefightnetwork.com/images/Blogs/944/kennyflorian509.jpg
http://www.sl-lost.com/images/normal_LOST-US.jpg

Jag har ungefär som killen i Lost. Otränad ser min bröstmuskelatur ungefär ut så där fast jag är väldigt smal med lite fett.

Mina tummar pekar in mot kroppen. Kl. 10 och Kl. 14

Jag var egentligen bara ute efter att kunna minska muskelvolymen men det verkar inte gå efter att man en gång tränat upp dem. Visst är det skillnad om jag tränar bänk eller ej men jag har ändå byggt upp en viss basvolym som inte vill minska.

tsp
2009-11-26, 18:25
Lånar tråden lite.
De du säger med att tummarna pekar inåt (mot varandra) när man är helt avslappnad, det har jag länge haft, flera år innan jag började med att gymma, visst det har blivit bättre men har det fortfarande så och vill få bak de! har fått bak axlarna lite men har ju fortfarande den lutningen.
Hur skall man göra för få bak axlarna och vilka övningar/muskler är bra att träna för få bak dom?

Tänk på hållningen tänk på hållningen tänk på hållningen. Efter några månader har du automatiskt bättre hållning. Efter ett år är du "botad"

Action Fighter
2009-11-26, 18:31
Det går väl visst och minska bröstvolymen vad jag vet. Testa köra stenhårt bröst varje dag utan någon vila alls och kör ut dig fullständigt i varje pass. Kör dropset sista setet varje gång. Och på det äter du proteinsnål kost. Kan inte se hur du inte skulle bryta ned musklerna fullständigt av detta.

Sen kvarstår ju frågan varför man ens vill bli av med muskulaturen. Är bättre att träna upp resten och chilla med brösten bara imo.

ceejay
2009-11-26, 18:31
this thread is worthless without pics

för stora pecs vid 60kg?

Action Fighter
2009-11-26, 18:47
this thread is worthless without pics

för stora pecs vid 60kg?

Det är fanemej frågan hur det är möjligt att ha för stora pecs vid 60. :)

Chippe
2009-11-26, 22:30
Ceejay: worthless?

Bara för att du vill se killar utan t-shirts :-)
Skoja bara men allt jag ville veta var hur man kunde få ned muskelvolymen och för det behövs inga bilder.

Vad har vikten för betydelse??
Det är väl inte så svårt att tänka ut att vikten inte spelar någon roll däremot skall det vara proportionellt och det är även en smaksak. Jag tycker stora bulliga muskler är lika fult som att vara riktigt fet.

Så här ser en snygg kropp ut enligt mig och bröstmusklerna skall absolut inte vara större än så.
http://beat.bodoglife.com/wp-content/uploads/GSP.jpg

delta_mats
2009-11-26, 22:36
Ceejay: worthless?

Bara för att du vill se killar utan t-shirts :-)
Skoja bara men allt jag ville veta var hur man kunde få ned muskelvolymen och för det behövs inga bilder.

Vad har vikten för betydelse??
Det är väl inte så svårt att tänka ut att vikten inte spelar någon roll däremot skall det vara proportionellt och det är även en smaksak. Jag tycker stora bulliga muskler är lika fult som att vara riktigt fet.

Så här ser en snygg kropp ut enligt mig och bröstmusklerna skall absolut inte vara större än så.
http://beat.bodoglife.com/wp-content/uploads/GSP.jpg

Du har inga stora bulliga muskler på 60 kg och 182 cm.

kalleHUND
2009-11-26, 22:47
Ceejay: worthless?

Bara för att du vill se killar utan t-shirts :-)
Skoja bara men allt jag ville veta var hur man kunde få ned muskelvolymen och för det behövs inga bilder.

Vad har vikten för betydelse??
Det är väl inte så svårt att tänka ut att vikten inte spelar någon roll däremot skall det vara proportionellt och det är även en smaksak. Jag tycker stora bulliga muskler är lika fult som att vara riktigt fet.

Så här ser en snygg kropp ut enligt mig och bröstmusklerna skall absolut inte vara större än så.
http://beat.bodoglife.com/wp-content/uploads/GSP.jpg

Jag tror inte du behöver träna bort brösten om du vill se ut som GSP. Kör hårt och träna allsidigt så kanske du har en chans :) Sen är det ju långt ifrån säkert att du kommer se ut som honom bara för det, men med lite mer massa överlag så tror jag att du kommer tycka bättre om din spegelbild så småningom!

Yes
2009-11-26, 22:48
GSP är dessutom ett huvud kortare och nästan 20Kg tyngre. Vill du ha en fysik mer åt det hållet är det alltså mer av allt som gäller.

exor
2009-11-26, 23:15
GSP ligger runt 83 kilo i vanliga fall och cuttar för att väga in i weltervikten -77 kilo inför invägning för att sedan väga upp emot 80 igen under match. Vill du ha en kropp som honom så är det bara pumpa vidare och försöka få en bra symetri.

Chippe
2009-11-27, 00:34
delta_mats:

Jo, jag har bulliga bröstmuskler och jag skrev att musklerna är relativt stora, då menar jag inte stora som bodybuilders. När jag har tajt t-shirt på mig är det flera cm mellan bröstkorgen och t-shirten. Jag är ute efter det platta utseendet men eftersom jag inte har det genetiskt trodde jag att det gick att träna ned dem och på så sätt få någorlunda platta muskler.




GSP är väl runt 178cm och väger numera närmre 90kg och han har bra mycket större muskler än vad jag har men jag skulle inte säga att han ser bullig ut även om han har grymt stora axlar. Det är inte han jag ska bli men det är vad jag tycker är snyggt när det gäller muskler.

Jag skulle gärna träna bröst men de kommer forma sig som två halva apelsiner så därför kommer jag koncentrera mig på resten av kroppen.

Summa summarum: jag kan inte få mindre och plattare bröstmuskler än vad jag har om det nu inte går att få ned "volymen" genom träning som Action fighter är inne på.

Lando
2009-11-27, 11:08
Träna resten av kroppen så kommer det se symmertriskt ut.

CaveThang
2009-11-27, 14:04
Hur skall man göra för få bak axlarna och vilka övningar/muskler är bra att träna för få bak dom?

Jag tycker om Martin Löwgren's youtube klipp där han kör ett helt set av skulderblads muskler är en vettig instruktionsvideo om du vill ha övningar.
http://www.youtube.com/watch?v=AW4qBsP1CFU
Går alltid till gymmet sen kör jag en omgång av dom, och lite extra "one arm cable push" för jag har sjuuukt rörliga skulderblad.

Skulle köra 2-3 set av dom men bara kanske 1 lätt set på inåtrotationen tills du känner/ser resultat på hållning/axlarna. Fortsätt stretcha bröstmusklerna, helst i lite olika vinklar. Snett uppåt, rakt åt sida och snett neråt.

Och som tsp säger, tänka på hållningen är guld fast svårt att komma ihåg. När jag känner mig lite som en potatissäck brukar jag hålla ner hakan lite sen trycka huvudet bakåt så jag nästan får dubbelhaka.
Vissa säger att man ska föreställa sig en tråd som sitter på baksidan av huvudet, ungefär där halskotorna fäster, och att nån drar tråden uppåt. Whatever works. =)
Jag märker direkt att tyngdpunkten i kroppen flyttar sig mera bakåt och det känns lite "lättare" för kroppen håller inte på att "ramla framåt" hela tiden.

dt06mj2
2009-11-27, 14:06
Det är fanemej frågan hur det är möjligt att ha för stora pecs vid 60. :)

Har man stora pecs och väger 60kg så har man antagligen alldeles för stora pecs för sin kroppen.

joriice
2009-11-27, 14:10
Träna upp resten utav kroppen.

Bear Grylls
2009-11-27, 16:08
Ok, då blir det lite svårt att få mindre bröstmuskler. Var vid ett tillfälle 182cm och vägde 60KG så svält funkar inte :-) Brösten står ändå ut ca 5cm from mellangärdet (helt utan fett)

Det alternativ jag då har är att bygga upp resten av kroppen och på så sätt få bröstmusklerna att se mindre ut.

Om du väger 60 kilo på 182 cm måste du nästan se ut som en lägerjude. Att dina bröstmuskler står ut litek an vara pga geneteiska skäl. Men jag tvivlar starkt på att du har några bulltuttar om du väger 60 kilo och är 182 cm. Ditt bmi är typ 18 vilket klassas som underviktig. Träna upp resten av kroppen om du inte är nöjd istället för att träna ner dig ännu mer.

Chippe
2009-11-27, 16:11
Ja, det blir till att träna upp resten av kroppen vilket jag ändå är på väg att göra. Många som hakar upp sig på vikten men jag väger 65kg nu men de flesta tippar på en bit över 70kg så jag ser faktiskt inte så tanig ut fast jag är ganska lång. Satsar på att gå upp 10kg tillsvidare.

Fick även nytta av tipsen för att få bak axlarna så tack för alla inlägg.

Chippe
2009-11-27, 16:33
..ok lägger upp några bilder senare om jag lyckas ta några med min kassa mobilkamera för att försäkra mig om att jag inte har en skev bild av mig själv :-)

Doctor Snuggles
2009-11-27, 16:35
Träning ökar muskelstorleken, inte minskar.

Det beror väl på vilka muskelfibrer som främst tränas (konverteras till). Maratonlöpare har ju inte direkt stora ben, t.ex.
Nu vet jag inte hur mycket de äter iof, men de borde iaf ligga på energibalans.

Doctor Snuggles
2009-11-27, 16:41
..ok lägger upp några bilder senare om jag lyckas ta några med min kassa mobilkamera för att försäkra mig om att jag inte har en skev bild av mig själv :-)

Bra.

Om det nu stämmer, så träna upp axlar och rygg, och kör knappt något bröst alls (kanske bara lite styrka då o då för att balansera upp ryggstyrkan så du inte får skador) då kommer din kropp få en snygg v-form och se proportionerlig ut.

Bear Grylls
2009-11-27, 18:07
Bra.

Om det nu stämmer, så träna upp axlar och rygg, och kör knappt något bröst alls (kanske bara lite styrka då o då för att balansera upp ryggstyrkan så du inte får skador) då kommer din kropp få en snygg v-form och se proportionerlig ut.

Övriga muskelgrupper kommer nog komma ikapp av sig själv ganska snabbt ändå. Dock så behöver du ju självklart itne köra stenhårda bröstpass 100x i veckan men tycker inte du ska sluta träna bröstmuskulaturen.

Doctor Snuggles
2009-11-27, 18:13
Övriga muskelgrupper kommer nog komma ikapp av sig själv ganska snabbt ändå. Dock så behöver du ju självklart itne köra stenhårda bröstpass 100x i veckan men tycker inte du ska sluta träna bröstmuskulaturen.

Vilket "kanske köra lite styrka då och då" innefattar.

Bear Grylls
2009-11-27, 18:17
Vilket "kanske köra lite styrka då och då" innefattar.

"kanske", "lite"och "då och då" låter i mina öron som något man gör varannan fullmåne eller aldrig inte regelbundet 1 gång i veckan.

Doctor Snuggles
2009-11-27, 18:25
"kanske", "lite"och "då och då" låter i mina öron som något man gör varannan fullmåne eller aldrig inte regelbundet 1 gång i veckan.

Det är upp till en själv. Bröstmusklerna kan dessutom få lite sekundär träning från vissa övningar (som t.ex. liggande tricepspress) där de fungerar som stabilisator. Det viktigaste är dock som sagt att se till att det inte blir en för stor styrkeobalans mellan agonister och antagonister.

Chippe
2009-11-29, 14:41
För att vara 182cm och väga 65kg ser jag inte jättetanig ut enligt mig. Min bröstmuskelatur är stor och bullig för att vara otränad och för min smak. Jag vill själv att den skall vara i stort sett obefintlig och platt som de flesta andra skinny guys. Det var 3 år sedan jag tränade sist och jag är extremt fysiskt inaktiv så jag blir inte mycket mindre än så här men jag vill bygga upp resten av kroppen och samtidigt minska tuttvolymen.
Är det verkligen omöjligt?

Observera att jag inte klämmer ihop med handen utan formar endast t-shirten.

Bear Grylls
2009-11-29, 15:11
Ser ut som om att det är revbenen som som är formade så att de ser stora ut + muskulaturen då. Men jag ser inte problemet. Ett stor bröst är manligt och brudarna gillar det. Var tacksam över att du inte är en planka istället. Träna på och bli grov :cool:

Yes
2009-11-30, 08:56
Anledningen till att dina pecs framstår som stora är pga formen, dålig hållning och att du inte har mycket massa på resten av kroppen.

Formen på musklerna går inte att göra så mycket åt. Jag har liknande form på mina och de kommer alltid se lite bulliga ut. Bara lära sig gilla läget. Du kan dock prova lägga lite mer fokus på övre bröst.

Fixar du dina inåtroterade axlar och sträcker på dig ordentligt kommer du inte heller gå och trycka ihop pecsen. Plus då att det ser bättre ut rent allmänt och du kan förebygga andra problem.

Chippe
2009-11-30, 12:34
Bear Grylls: du har rätt fast jag råkar vilja vara en planka.


Yes: Jag har accepterat läget för länge sedan. Fotona var till för att många hakade upp sig på att jag inte kunde ha bulliga muskler alls vid min längd och vikt. Bulliga eller inte, dem är för stora för min smak och muskelmassan är ca 4-5 cm tjock på utsidan och några mm mot mitten av bröstet. Just därför hade det varit bra att tappa massa. Trodde det skulle gå genom många reps med mycket låga vikter eller liknande.

Jag ska försöka få bak axlarna genom träning som du säger. Träna resten av kroppen och övre bröst. Ska även försöka få stora axlar framtill även om jag måste koncentrera mig på de bakre först.

Doctor Snuggles
2009-11-30, 14:31
Dude, det är jävligt mycket i ditt eget huvud. Visst är du inte en planka, men i min mening ska du vara glad, för det är inte snyggt att se ut som en sparv med trattbröst. Tränar du upp rygg, axlar (och får bak dem lite) så kommer det dessutom balanseras ut. Det ser redan proportionerligt ut - du ser bara ut som du har gjort lite armhävningar.

ceejay
2009-11-30, 15:38
beror inte på att dina bröstmuskler är stora, du har ju lite trattbröst.

z_bumbi
2009-11-30, 15:40
Ta en bild där du inte framhäver bröstmusklerna så visar det sig mer tydligt att du inte har mycket bröstmuskler.

Chippe
2009-11-30, 16:50
Dom är korta som jag skrev tidigare men ändå relativt stora på höjden och bulliga men det är skit samma vem som tycker vad. Jag vill få ned volymen.

Jag har fått några tips om vad som kan minska intrycket så jag tackar för det men det verkar inte som att det går att bli av med muskelmassan genom någon form av träning. Poängen med tråden är fortfarande om det finns något sätt att minska volymen för det är vad jag vill eller få ett plattare utseende snarare än att diskutera om jag har stora eller små muskler.

z bumbi: jag framhäver inte musklerna på bilden till vänster men jag är tvungen att stå i sidled för att visa djupet och bulligheten.

z_bumbi
2009-11-30, 17:00
z bumbi: jag framhäver inte musklerna på bilden till vänster men jag är tvungen att stå i sidled för att visa djupet och bulligheten.

Du framhäver ju musklerna just genom att stå just i sidled, sen har du också letat upp optiljus så du lägger en skugga vid bröstbenet samt säckar ihop axlarna framåt. Sträck på dig, dra tillbaka axlarna, slappna av i bröstmusklerna och använd ett neutralt ljus så blir det en enorm skillnad.

PRoos
2009-11-30, 17:05
+1 Stora bröstmuskler gör att axlar och armar ser mindre ut! /Joeyp

Doctor Snuggles
2009-11-30, 17:17
Dom är korta som jag skrev tidigare men ändå relativt stora på höjden och bulliga men det är skit samma vem som tycker vad. Jag vill få ned volymen.

Jag har fått några tips om vad som kan minska intrycket så jag tackar för det men det verkar inte som att det går att bli av med muskelmassan genom någon form av träning. Poängen med tråden är fortfarande om det finns något sätt att minska volymen för det är vad jag vill eller få ett plattare utseende snarare än att diskutera om jag har stora eller små muskler.

z bumbi: jag framhäver inte musklerna på bilden till vänster men jag är tvungen att stå i sidled för att visa djupet och bulligheten.

Det går teoretiskt att minska volymen, helst om du inte ligger på kaloriplus, med uthållighetsträning. Det kan, återigen iaf i teorin, ske en konvertering till långsamma muskelfibrer som har mycket mindre potential för volym. Då snackar vi alltså typ maratonlopp för bröstmusklerna. Problemet är dock att om man har en genetisk predisposition till att bygga en viss muskelgrupp, att den kan växa nästan oavsett vad man gör. Titta på folk som t.ex. har genetiskt stora vader, som typ växer bara de går på många promenader.

Om du ändå vill ge det ett försök då snackar vi typ om hantelpress utan vikt eller såpass låg vikt att du med relativ lätthet kan träna kontinuerligt i en timme, säg typ runt en 1000 reps eller ngt. ;)

Chippe
2009-11-30, 17:30
Nej, jag har inte letat upp något ljus. Jag står framför största spegeln i hemmet. Visst kan jag stå rakt framifrån och placera en lampa så att ljuset faller platt utan skuggor men vad är poängen med det?
Gör jag det syns inte formen vilket vore helt meningslöst. Mina axlar är rakare än normalt men jag skulle kunna dra fram axlarna och spänna musklerna för att ge intrycket av ännu bulligare bröst vid mitten eller dra bak axlarna ordentligt och på så sätt sticka ut bröstet ännu mer på utsidan. På den andra bilden faller ljuset platt men jag formar t-shirten med handen. Båda bilderna ger en korrekt uppfattning om hur bröstmusklerna ser ut och att jag inte redan är en planka som jag gärna vill bli.

Släpp nu dina egna åsikter som är ointressanta för den gällande frågan.

Chippe
2009-11-30, 17:56
Det går teoretiskt att minska volymen, helst om du inte ligger på kaloriplus, med uthållighetsträning. Det kan, återigen iaf i teorin, ske en konvertering till långsamma muskelfibrer som har mycket mindre potential för volym. Då snackar vi alltså typ maratonlopp för bröstmusklerna. Problemet är dock att om man har en genetisk predisposition till att bygga en viss muskelgrupp, att den kan växa nästan oavsett vad man gör. Titta på folk som t.ex. har genetiskt stora vader, som typ växer bara de går på många promenader.

Om du ändå vill ge det ett försök då snackar vi typ om hantelpress utan vikt eller såpass låg vikt att du med relativ lätthet kan träna kontinuerligt i en timme, säg typ runt en 1000 reps eller ngt. ;)


Anlag till att bygga en viss muskelgrupp lätt verkar jag ha med tanke på de få gånger jag tränat bänk för många år sedan och jag vet att jag har byggt upp min volym (även om den är liten i många andras ögon här på forumet)

Precis, någon form av uthållighetsträning borde minska volymen. 1000 reps :-) ..det kanske inte är värt att lägga ned så mycket tid och energi på att få ned volymen då men jag provar med 100 reps och 3-5 set. Hoppas det inte är någon större risk att åka på inflammation eller liknande.

Doctor Snuggles
2009-11-30, 18:22
Anlag till att bygga en viss muskelgrupp lätt verkar jag ha med tanke på de få gånger jag tränat bänk för många år sedan och jag vet att jag har byggt upp min volym (även om den är liten i många andras ögon här på forumet)

Precis, någon form av uthållighetsträning borde minska volymen. 1000 reps :-) ..det kanske inte är värt att lägga ned så mycket tid och energi på att få ned volymen då men jag provar med 100 reps och 3-5 set. Hoppas det inte är någon större risk att åka på inflammation eller liknande.

Först och främst verkar det som jävligt tråkig träning. Jag skulle främst träna upp axlarna och latsen och då skulle man få en snygg balanserad v-form. Faktum är att även om du inte tycker det är snyggt, så är det jävligt många andra som gör det - har sett mången tråd på brädan om hur man ska bygga mer massa på tuttarna.
Men alla har väl sina hangups. ;)

fiskebulle
2009-11-30, 18:39
Men alla har väl sina hangups. ;)

Precis! Spiken på huvudet. Ni kan nog ge upp försöken att få honom att tycka om sina bewbs. De är som dom är, och om han vill försöka minska volymen med 1000 repetitioner i flyes eller ngt så låt honom hållas. Skönhetsidealet för män är så jävla groundfucked och annorlunda än vad de flesta på kolo tycker.

Jag menar.. Titta på detta. Många anser detta vara attraktivt. Låt dom hållas med sina fulpiercings och dåliga hållning, och tro inte att ni kan få dom att ändra på sig.
http://cache.daylife.com/imageserve/02lR5jr1KRekf/340x.jpg

Chippe
2009-11-30, 18:43
Hehe, ja vi tycker olika. Jag hade gärna tränat bänkpress men resultatet blir väldigt bulliga muskler. Axlar och lats låter bra, även rygg. Latsen är något jag aldrig tränat men ser fram emot det. Ska försöka få bak axlarna men gillar stora främre axlar, speciellt då man ser en kant mellan axel och bröst vilket även kräver lite fett men det är inga problem. Det lutar åt att jag istället tränar brösten mycket lätt och satsar på att bygga upp allt annat.

Här har vi målet :-) ..grym v-form.

fiskebulle
2009-11-30, 18:48
I feel like trollbait.

Chippe
2009-11-30, 18:51
fiskebulle: jag tycker han va snygg ;-)

Skoja, men jag hatar inte mina bröstmuskler men vi vill ju alla kunna forma dem så gott som det går. De flesta genom att träna dem större men jag är inte direkt annorlunda förutom i den bemärkelsen.

fiskebulle
2009-11-30, 19:12
Du får väl ta och fettsuga dina tuttar då.