handdator

Visa fullständig version : Någon som vill kommentera mitt program ?


.:: GZ ::.
2003-09-10, 10:49
Dag 1 (Bröst, Biceps)
- bänkpress, lutande bänkpress, lutande hantelpress, flyes rak bänk
- dubbel bicepscurl, hammer curl, cable curl, curlstångscurl

Dag 2 (Triceps, Underarmar, Mage)
- liggande tricepspress, framåtlutande frenchpress i hiss (med rep), tricepspress i hiss (med rep), dips mellan bänkar
- omvänd bicepscurl, handledscurl med skivstång, sittande omvända curls
- kramplyft med sidovrid, repcrunches, benlyft

Dag 3 (Rygg, Axlar)
- sittande kabeldrag med V-handtag, latsdrag med V-handtag, skivstångsrodd, marklyft
- press bakom nacken, liggande drag till hakan i maskin [cable uprigt rowing], hantelpress, stående framåtböjd hantellyft, axelrotering med hantlar

Dag 4 (Lårens famsida,lårens baksida, Vader)
- benspark, knäböj framifrån, utfall
- lår curl, stela marklyft
- sittande vadpress, åsnehäng, stående vadpress


Om någon övning har ett märkligt namn så postar jag programmet med engelska namn på övningarna.

Undrar även om jag ska köra 88666 genom hela programmet, eller om jag ska köra högre antal reps på vissa ben och ryggövningar

Edit: bör nog tilläggas att jag har tränat lite mer än ett år (med andra program)


MVH

GZ

Officer
2003-09-10, 11:34
Undrar även om jag ska köra 88666 genom hela programmet, eller om jag ska köra högre antal reps på vissa ben och ryggövningar

Varför tycker du att du ska göra det? Kör väl lika på alla.
Med vissa undantag dock, om du är erfaren nog så kommer du kunna avgöra vilka av dina muskler som svarar på tung resp. lätt träning..
Min kropp t ex svarar bra på all tung träning förutom brösten som växer bättre om ja kör runt 10 reps på istället för 4-6.

Annars ser det ganska okej ut förutom att jag aldrig har gillat konceptet att man ska skriva ner övning för övning vad man ska köra under passen. Jag brukar variera vartenda jävla pass, jag brukar ofta göra så att jag byter ut minst en övning mot en annan till nästa pass, även om jag inte gör det byter jag alltid på ordningen.
Kör på känsla, tycker jag!

.:: GZ ::.
2003-09-10, 11:50
Originally posted by AnabolicProtein
Varför tycker du att du ska göra det?

Har något vagt minne av att jag såg ett ben-program i B&K där antalet reps lång omkring 15 (kan ha varit att jag hört talas om det :) ). Tänkte att det kanske beror på att man kanske sliter mindre på knäna då eller något åt det hållet

.:: GZ ::.
2003-09-10, 11:54
Originally posted by AnabolicProtein
Annars ser det ganska okej ut
Vad är det som gör att det bara ser ganska okej ut ?

Officer
2003-09-10, 12:33
Det var bara ett uttryck, det ser okej ut om du tycker att det funkar bra så funkar det nog bra på dig.

Sen så ska du inte tro på allt du läser i B&K.. Kör tungt, gå på känsla. Bara för att nån byggare råkar få bra resultat av 15 reps på benen så betyder det inte att du får samma resultat.
Därför är det minst lika idiotiskt att följa ett färdiglagt program av något byggarproffs och tro att man kommer få lika snabba resultat.

Du kommer med tiden att märka att du automatiskt kommer forma ditt upplägg beroende på hur dina muskler svarar på upplägget. Detta kommer att ta tid med experimentering, och åter tid.

Men som jag sa, det ser väl okej ut. Finns ju världens olika kombinationer på vilka muskelgrupper man kan köra ihop och vilka dagar, så det är bara o pumpa på och se om det går bra.

Tompi
2003-09-10, 13:19
Originally posted by .:: GZ ::.
Dag 1 (Bröst, Biceps)
- bänkpress, lutande bänkpress, lutande hantelpress, flyes rak bänk
- dubbel bicepscurl, hammer curl, cable curl, curlstångscurl

Dag 2 (Triceps, Underarmar, Mage)
- liggande tricepspress, framåtlutande frenchpress i hiss (med rep), tricepspress i hiss (med rep), dips mellan bänkar
- omvänd bicepscurl, handledscurl med skivstång, sittande omvända curls
- kramplyft med sidovrid, repcrunches, benlyft

Dag 3 (Rygg, Axlar)
- sittande kabeldrag med V-handtag, latsdrag med V-handtag, skivstångsrodd, marklyft
- press bakom nacken, liggande drag till hakan i maskin [cable uprigt rowing], hantelpress, stående framåtböjd hantellyft, axelrotering med hantlar

Dag 4 (Lårens famsida,lårens baksida, Vader)
- benspark, knäböj framifrån, utfall
- lår curl, stela marklyft
- sittande vadpress, åsnehäng, stående vadpress


Om någon övning har ett märkligt namn så postar jag programmet med engelska namn på övningarna.

Undrar även om jag ska köra 88666 genom hela programmet, eller om jag ska köra högre antal reps på vissa ben och ryggövningar

Edit: bör nog tilläggas att jag har tränat lite mer än ett år (med andra program)


MVH

GZ

En sak jag skulle ha ändrat på är att jag skulle ha slängt in ben passet mellan pass 1 och 2 eller 3 och 4. Bara för att jag vill ha en dag mellan tex bröst och triceps eller triceps och axlar. Men funkar det för dej så tycker jag att du ska köra så:kickass:

Kallingen
2003-09-10, 13:54
Själva upplägget ser väl Ok ut tycker jag.
Jag kör
Biceps,bröst
Ben, mage
Vila
Rygg
Axlar, triceps (ev. mage)
Vila

sen börja om igen.

Kan ju rekommendera att lägga upp grupperna som jag har gjort, alltså axlar triceps, funkar för mig.

Jag kör mina reps såhär 15,10,6,6 och det funkar för mig än sålänge iallafall, testar och mixtrar varje gång jag byter program för att få det att fungera någongång, just nu märker man väl ganska väl om det funkar eller inte.

Kör ungefär 4övn./muskel lite som jag känner för, precis som det skrevs tidigare av Anabolicprotein


Lycka till