handdator

Visa fullständig version : hur tror ni att kroppen svarar på detta??


paulos
2009-11-25, 21:49
Hej!

Jag har tränat efter detta schemat nu rätt länge.
Rygg/biceps
Bröst/Axlar
Ben/mage
vila
vila
Rygg/biceps
Bröst/triceps

jag tänkte byta ut det till
Bröst
Rygg
Axlar
Ben
Armar

frågan är jag har i princip kört igenom nästan hela kroppen 2 gånger i veckan men nu kommer det bli 1gång kan det vara dåligt på något sätt?? vill ju variera lite då det börjar bli tråkigt att köra samma schema nu i 9 månader typ.

Ristretto
2009-11-25, 21:56
Jag har nyss bytt från att köra hela kroppen två gånger i veckan till ett liknande schema som du skrivit upp, byt bara plats på ben och armar så är det identiskt.
Jag tycker det känns riktigt bra hittills. Jag har mycket bättre fokus på alla muskelgrupper nu, förr kände jag mig alltid seg när jag började med sista muskelgruppen i passet.

Jag kan ju också tillägga att jag kör dips och chins på armpasset, så där får ju rygg och bröst/axlar lite extra stryk också.

paulos
2010-02-03, 21:50
ville ej starta en ny tråd för denna frågan , ställer samma fråga igen någon som har svar?? vill påpeka att jag har tränat så under bulken och börjar min diet i mars och tänkte då börja köra igenom hela kroppen 1 gång i veckan kan det vara bättre att köra så där under diet istället?? då jag inte kommer orka lika mycket

von huff
2010-02-03, 21:55
Personligen skull ejag inte ha en enskild armdag, tror att du skulle tjäna på att ha en extra vilodag.Fast vi vet inte hur resten av schemat ser ut

Pepz
2010-02-03, 21:57
spelar ju mindre roll hur spliten ser ut och större roll vilka övningar du gör

Action Fighter
2010-02-03, 21:57
Kör i princip exakt som ditt fast med lite extrapass för ben och vader. Funkar riktigt fint och rekommenderas starkt. Sedan varierar du intensitet och repetitionsantal i perioder.
Skulle även rekommendera att lägga in lower back samtidigt som ben.

Personligen älskar jag att ha en enskild armdag, lägg den sist i veckan också så då får vila armarna dagarna efter. Brukar köra armpasset fredagar och sen inte köra överkropp mer under helgen.

paulos
2010-02-03, 22:03
under bulken har jag kör exakt så här: bröst/axlar
rygg/biceps
vila
ben/mage
bröst/triceps
rygg/biceps
vila
vila
kört 9 set per muskelgrupp 8-12 reps


och som jag skrev tänkte jag börja köra Bröst
rygg
Axlar
ben
armar
12 set per muskelgrupp 6-10 reps

jag har fått bra resultat under bulken men nu när dieten börjar måste jag ju ta det lugnare och det är ju lättare att bli övertränad med mindre energi i kroppen