handdator

Visa fullständig version : "Ingen service" på iPhonen


Ingrosso
2009-11-25, 18:43
Hejsan, jag fick min iPhone för cirka 2 timmar sen har haft på den sen dess.. Men kan inte ringa eller något, står "Ingen service" i vänstra hörnet, vad kan felet vara?

Har 3.

Arnesson
2009-11-25, 18:45
Har du täckning?
Har du loggat in på telefondelen med simkoden?

Ingrosso
2009-11-25, 18:46
Har du täckning?
Har du loggat in på telefondelen med simkoden?

Ingen aning?
Ja.

Ingrosso
2009-11-25, 19:10
Någon?

hahavaffan
2009-11-25, 19:10
Har du ett gammalt SIM-kort?

Ingrosso
2009-11-25, 19:14
Har du ett gammalt SIM-kort?

Helt nytt, det jag fick med.

semicroma
2009-11-25, 19:16
i manualen står det

If there’s no signal, the bars are replaced with “No service.”

startat om luren (eller testat söka nät manuelt)? testat på annan plats?

Ingrosso
2009-11-25, 19:24
i manualen står det

If there’s no signal, the bars are replaced with “No service.”

startat om luren (eller testat söka nät manuelt)? testat på annan plats?

Har provat allt.

hahavaffan
2009-11-25, 19:28
Ditt SIM-kort kanske måste aktiveras eller nåt? Ring supporten och fråga.

Ingrosso
2009-11-25, 19:39
Har dem fortfarande öppet?

Pejij
2009-11-25, 19:46
Har dem fortfarande öppet?


Om du ringer till dem lär du märka det rätt snabbt! :)

Ingrosso
2009-11-25, 19:48
Sådär, nu pratade jag med dem och han sa att abonnemanget inte var aktiverat ännu men det skulle han fixa.

Krille 87
2009-11-25, 20:09
Sådär, nu pratade jag med dem och han sa att abonnemanget inte var aktiverat ännu men det skulle han fixa.


Yees, du måste ringa och koppla ditt nummer till ditt simkort.. Går på ett par minuter bara så får du ett sms med bekräftan..

Zikoria
2009-11-25, 20:28
Teckna en hemförsäkring genom If, de är enda bolaget som ger ersättning för iPhone och skador på iPhone. Jag känner en som jobbar där som du kan ringa... :naughty:

Granatgiraffen
2009-11-25, 20:52
Teckna en hemförsäkring genom If, de är enda bolaget som ger ersättning för iPhone och skador på iPhone. Jag känner en som jobbar där som du kan ringa... :naughty:

http://www.if.se/web/se/Om/Pressrummet/Pressmeddelanden/Pages/Pressmeddelande.aspx?itemid=448541

Lelle Pelle
2009-11-25, 20:55
Teckna en hemförsäkring genom If, de är enda bolaget som ger ersättning för iPhone och skador på iPhone. Jag känner en som jobbar där som du kan ringa... :naughty:
IF fungerar precis som alla andra bolag. Dessutom måste du ha en drulle(otur hos IF) för att få ersättning.

Ingrosso
2009-11-25, 20:57
Teckna en hemförsäkring genom If, de är enda bolaget som ger ersättning för iPhone och skador på iPhone. Jag känner en som jobbar där som du kan ringa... :naughty:

Mamma sa att jag vi hade drulleförsäkring på hemförskärningen, eller måste man ha det du menar?

Lelle Pelle
2009-11-25, 20:58
Mamma sa att jag vi hade drulleförsäkring på hemförskärningen, eller måste man ha det du menar?
Drullen täcker en sakskada av den typen, ja.

Ingrosso
2009-11-25, 20:59
Yees, du måste ringa och koppla ditt nummer till ditt simkort.. Går på ett par minuter bara så får du ett sms med bekräftan..

Jag fick ange telefonnumret, och ngt nummer på baksidan av telefonen samt något annat nummer som börja på 0, stämmer det?

hahavaffan
2009-11-25, 21:02
Jag fick ange telefonnumret, och ngt nummer på baksidan av telefonen samt något annat nummer som börja på 0, stämmer det?Förmoooooooooooodligen vet kundtjänst som du talade med vad som behövs för att aktivera ditt abonnemang och telefon.

Ingrosso
2009-11-25, 21:04
Förmoooooooooooodligen vet kundtjänst som du talade med vad som behövs för att aktivera ditt abonnemang och telefon.

Haha.. :em:

Kimball
2009-11-26, 02:11
Teckna en hemförsäkring genom If, de är enda bolaget som ger ersättning för iPhone och skador på iPhone. Jag känner en som jobbar där som du kan ringa... :naughty:

täcker inte alla drulle/olycksfallsförsäkringar iPhone menar du? Verkar skumt att de inte skulle täcka om man tappar en iPhone i toaletten men att de täcker alla andra mobiler? Drulle som drulle vafarao? Eller skulle de ha specialanpassats just pga så många köpt iPhones och drämt eländet i backen?

hultman
2009-11-26, 04:43
Det är väl för att iPhones och liknande telefoner "är så dyra". Om man nu är klantig nog att paja sin telefon så finns det ju förstås sätt att slippa undan drulledelen i försäkringen, fast det kanske inte alltid är lagligt.

Pdaddy
2009-11-26, 09:22
Har du aktiverat den via Itunes ?

Om den e ny å du fick den för 2 timmar sen..

Pd

Zikoria
2009-11-26, 09:32
Eftersom iPhone har en pekskärm så räknas inte den som en mobiltelefon rakt upp och ner. Mobiltelefoner ersätts genom drulleförsäkringen om man har en sådan genom sin hemförsäkring. Men de mobiler som har pekskärm får man sällan ersättning för, If är det enda bolaget som garanterar ersättning för skada på iPhone om man har Stor Hem-försäkringen.

rooz
2009-11-26, 09:41
Eftersom iPhone har en pekskärm så räknas inte den som en mobiltelefon rakt upp och ner. Mobiltelefoner ersätts genom drulleförsäkringen om man har en sådan genom sin hemförsäkring. Men de mobiler som har pekskärm får man sällan ersättning för, If är det enda bolaget som garanterar ersättning för skada på iPhone om man har Stor Hem-försäkringen.

Konstigt, jag kommer troligen få pengar för min HTC?

Ingrosso
2009-11-26, 10:36
Har du aktiverat den via Itunes ?

Om den e ny å du fick den för 2 timmar sen..

Pd

Japp har aktiverat och allting.. Den har fortfarande inte kommit igång ännu.

WHITEFOLKS
2009-11-26, 11:51
Eftersom iPhone har en pekskärm så räknas inte den som en mobiltelefon rakt upp och ner. Mobiltelefoner ersätts genom drulleförsäkringen om man har en sådan genom sin hemförsäkring. Men de mobiler som har pekskärm får man sällan ersättning för, If är det enda bolaget som garanterar ersättning för skada på iPhone om man har Stor Hem-försäkringen.

Ska vi gissa att det är IF som Zikoria jobbar på? :D