handdator

Visa fullständig version : Få ner röven


Megadels
2009-11-24, 17:34
Tja, som ni säkert redan vet så följer jag schemat som finns klistrat i denna avdelning. Det kör jag två gånger i veckan, plus fem kilometer joggning/gång en gång i veckan. Problemet för mig är att jag har en röv jag skäms för. Stort sett en tjejröv, där allt fett lägger sig efter chips och för mycket sittande. Jag skulle vilja ha hjälp med och få ner den. Finns det kanske några övningar ni kan rekommendera eller om det finns något alls som hjälper för och få ner den, så skulle jag uppskatta hjälpen.


Mitt schema än så länge:
Tränings schema
torsdag, tisdag.
Styrketräningsschemat:
Bänkpress 3*10-15
Axelpress 3*10-15
Sittande rodd 3*10-15
Latsdrag 3*10-15
Benpress 3*10-15
Lårcurl 3*10-15
Crunches 3*10-15
ryggresningar 3*mindre än max.

onsdag,
Sträcka; Fem kilometer.

emi23j
2009-11-24, 17:39
Stor röv är respekt. Har själv en stor rumpa. Den ska man vara stolt över.

Hur som helst så kanske du bör se över ben-upplägget. Ser att du kör i 10-15 rep stadiet vilket visat sig vara den effektivaste rep-rangen när man vill bygga massa. Så dra ned på repsen och satsa på styrka istället (2-5 reps/set).

luderlasse
2009-11-24, 18:47
det är inte så att du har en hållning som missgynnar din rumpstorlek (typ svank eller hockeyröv) för isf hjälper streching, finns massa trådar om hållning å svank om du söker. annars får du deffa å aldrig mer gå upp i fett igen

lycka till

Yes
2009-11-24, 18:50
Deffa, fixa hållningen om det behövs, och träna upp benen. Större ben, framförallt baksida lår, kommer få röven att se mindre ut.