handdator

Visa fullständig version : Mest fett på röven (kille)


Norrland123
2009-11-24, 16:24
Hejsan, har suttit och smygkikat här rätt länge men nu har det blivit dags att ställa då jag har problem med fettfördelningen.

Jag har tränat till och från under hela min uppväxt och har under perioder varit lite småfet men aldrig direkt överviktig. Idag är jag 25 och har under de senaste åren tränat relativt seriöst vad gäller både styrka och kondition (ca 5-6 träningstillfällen i veckan).

Det sjuka är att det inte spelar någon roll hur mycket jag deffar, när magrutorna syns har jag fortfarande MYCKET fett kvar på rumpan. Är det någon som känner igen det här problemet och om det finns något att göra åt saken? Vet att det inte är jag som inbillar mig eftersom jag har fått kommentarer många gånger. Det har t.o.m gått så långt att jag kollade upp kroppens hormonnivåer och de är som dem ska. Vore tacksam för seriösa svar!

chrilledude
2009-11-24, 16:34
Hejsan norrland!

Du får nog fortsätta deffa även fast magrutorna syns.

Fast jag har för mig att magen är det sista stället fettet släpps på för killar ;S

Aja nån mer kunnig får svara påp detta, lycka till :)

Leeava
2009-11-24, 17:15
Jag kan inte svara på frågan. Men jag uppplever samma som du beskriver, iofs så har jag aldrig deffat seriöst.

_slipknot1_
2009-11-24, 21:46
Röv och mage är det som tar längst tid, även för mig. Är väl troligen något genetiskt.

eskiil
2009-11-24, 22:18
Är du kort?

Sniggel
2009-11-24, 22:37
När alla mina magrutor syntes tydligt hade jag cirka 6-7 kg till att plocka av för att rumpan inte skulle se mullig ut i jämförelse med resten av kroppen.

Norrland123
2009-11-25, 00:13
Tackar för svaren! Det är skönt att höra att det verkar gå att göra något åt saken!

Sniggel: Jag får fortsätta kämpa då, saken är dock att jag vägen 70kg och är 180 lång. 6-7kg till känns mycket då jag inte har mycket fett och rätt mycket muskler idag.


_slipknot1_: Tror också att det har med genetiken att göra tyvärr. Har du märkt om det är där det sätter sig när du går upp igen?

_slipknot1_
2009-11-25, 00:37
Tackar för svaren! Det är skönt att höra att det verkar gå att göra något åt saken!

Sniggel: Jag får fortsätta kämpa då, saken är dock att jag vägen 70kg och är 180 lång. 6-7kg till känns mycket då jag inte har mycket fett och rätt mycket muskler idag.


_slipknot1_: Tror också att det har med genetiken att göra tyvärr. Har du märkt om det är där det sätter sig när du går upp igen?

Japp. Först fett där sen sist bort. Men är bara att fortsätta ligga på -kcal och träna vidare. Tillsist försvinner även fetet där:)

tsp
2009-11-25, 04:03
Tackar för svaren! Det är skönt att höra att det verkar gå att göra något åt saken!

Sniggel: Jag får fortsätta kämpa då, saken är dock att jag vägen 70kg och är 180 lång. 6-7kg till känns mycket då jag inte har mycket fett och rätt mycket muskler idag.


_slipknot1_: Tror också att det har med genetiken att göra tyvärr. Har du märkt om det är där det sätter sig när du går upp igen?

Fast, du har ju mycket fett kvar om röven är så stor som du säger. Så om du fortsätter deffa lär kroppen i övrigt se ungefär likadan ut, men röven lär minska.

Sniggel
2009-11-26, 13:39
Sniggel: Jag får fortsätta kämpa då, saken är dock att jag vägen 70kg och är 180 lång. 6-7kg till känns mycket då jag inte har mycket fett och rätt mycket muskler idag.


Jag förstår precis vad du menar. Det är inte alltid hur enkelt som helst att styra över kroppen. Det jag menar är att för att få bort envisa fettdepåer måste man ta till lite extremare metoder och vara mer disciplinerad och kunnig.
Är det väldigt viktigt för dig att bli av med fettet på rumpan? Är det värt att gå ner flera kilon till för att åstadkomma detta?

Sniggel
2009-11-26, 13:40
Fast, du har ju mycket fett kvar om röven är så stor som du säger. Så om du fortsätter deffa lär kroppen i övrigt se ungefär likadan ut, men röven lär minska.

Inte nödvändigtvis.

Svårt o säg förstås om man inte sett pesonen i fråga. Sånt är ju subjektivt.

tsp
2009-11-26, 17:30
Inte nödvändigtvis.

Svårt o säg förstås om man inte sett pesonen i fråga. Sånt är ju subjektivt.

Oavsett mängd kommer det fett han fortfarande har där försvinna vid fortsatt deff. Så mängden är egentligen irrelevant

Salus
2009-11-26, 17:43
Jag kan se alla mina magrutor tydligt. Ådror på armar + axlar + bröst + nedre delen av magen. Det är min form för närvarande MEN ändå har jag en del fett kvar på röven.

Så don't worry, du är knappast ensam. Det är lite tråkigt att ha fet röv, men men det kunde varit värre :)

Sniggel
2009-11-26, 20:24
Oavsett mängd kommer det fett han fortfarande har där försvinna vid fortsatt deff. Så mängden är egentligen irrelevant

Håller med.

Norrland123
2009-11-27, 10:52
Jag förstår precis vad du menar. Det är inte alltid hur enkelt som helst att styra över kroppen. Det jag menar är att för att få bort envisa fettdepåer måste man ta till lite extremare metoder och vara mer disciplinerad och kunnig.
Är det väldigt viktigt för dig att bli av med fettet på rumpan? Är det värt att gå ner flera kilon till för att åstadkomma detta?

Jag är ju smal i övrigt och som precis som någon skrev ovanför så syns ådror på armarna tydligt + magrutor så det är frågan hur långt jag vågar ta det. Men ja det är viktigt eftersom det har blivit nått slags komplex. Frågan är bara hur hårt jag måste kämpa för att upprätthålla formen sen om jag deffar mer. Har ganska svårt att gå ner som det är nu.

Parachutes
2009-11-27, 10:55
äh.. lite rumpa är bra. tjejerna gillar det :thumbup: