handdator

Visa fullständig version : Börja träna i Södertälje


tränarsugen
2009-11-23, 21:02
Hejsan,

Har haft mer ofrivillig träningsuppehåll på snart ett år och vill nu börja igen. När jag tränade innan upphållet så var det bodypump, konditionspass i grupp (typ cirkelträning och medelpass), aerobic och core plus ett fåtal fall av bodycombat.

Så jag undrar om någon här kan tipsa på något bra ställe att träna i Södertälje eller runt omkring (tex nykvarn, järna).

Vänliga hälsningar
Tränarsugen

Mineur
2009-11-23, 21:24
tränar själv i nykvarn, bor där så lättast så


men lär ju finnas bättre ställen i södertälje, nautilus eller world class kanske? :)

Trashcan
2009-11-23, 21:43
Är det ett gym du söker snarare än typ gruppträning så tycker jag sydpoolen(nautilus) i södertälje är rätt trevligt. Dom har en liten sektion med fria vikter med allt det viktigaste, som iofs kan bli lite trång om man brukar träna vid "populära tider". Öppet och ljust med panoramafönster mot kanalen. =) Sen har dom såklart en stor maskindel eftersom det är nautilus.

Mineur
2009-11-23, 21:50
Är det ett gym du söker snarare än typ gruppträning så tycker jag sydpoolen(nautilus) i södertälje är rätt trevligt. Dom har en liten sektion med fria vikter med allt det viktigaste, som iofs kan bli lite trång om man brukar träna vid "populära tider". Öppet och ljust med panoramafönster mot kanalen. =) Sen har dom såklart en stor maskindel eftersom det är nautilus.

och man får väl även tillgång till poolerna med ett gymkort där så man kan simma lite om man har lust?

tränarsugen
2009-11-23, 22:23
Jo jag har varit inne på nautilus förut men det kändes lite dyrt på något sätt. Tänkte bara om det finns några andra ställen som är lite "billigare". Helst så skulle jag vilja träna på något ställe som har just tex bodypump eller bodycombat och jag vet att Nautilus har det... Men har ni fler tips så är dom välkomna :)

Vazze
2009-11-23, 22:52
finns något ställe i Geneta, som är rätt bra. jag kommer tyvärr inte ihåg vad den heter. dem har en Taekwandoo klubb där iaf, och gymmet. trevlig ägare, var inte så mycket folk där när jag tränade där :)

lycka till

time3
2009-11-24, 00:02
Själv tränar ja på F&S i Södertälje och tycker det är ett bra ställe... och billigare än Nautilus tror jag. :)
http://web.friskissvettis.se/default.aspx?mid=4737

Mitt tips i ditt sökande efter gym är att det ska ligga väldigt nära där du bor...