handdator

Visa fullständig version : Gå ner dem två sista kilona!


Robin12
2009-11-23, 19:30
Tjenare, är "ny" på forumet. Inte varit medlem innan men hittade denna sida för 2,5 månad sen eller något och bestämde mig för att testa köra en test. Va då lite små mullig, 82 kg 180 lång.. Smala ben å så så va bara på överkroppen jag hade mycket fett om man får säga det.. Bestämde mig alltså för att "deffa" och det funkade rätt bra, nu en månad senare väger jag 71 och har nästan inget fett alls kvar. Har stått still här nu i en månad. Man ser 4 rutor på magen, men det sista, längst ner på magen har inte gått bort. Har ni några tips om hur man kan få bort det sista fettet där nere på magen? kanske 1-2 kg eller så.. Finns det något tillskott eller något liknande som kan hjälpa till? Eller hur ska man träna för att få bort det? Skulle vara hemst tacksam om någon som är mer insatt i detta kan förklara för mig vad jag ska göra för att det ska gå bort..

plattenbullen
2009-11-23, 19:37
Hej! Jag är i exakt samma position som du! har nog 3 kilo som inte vill gå bort, jag vet hur det känns det är rätt störande! förändraingarna jag funderar på att göra är att lägga till 2-3 cardiopass per vecka, sen även äta superstrikt! Jag tror det är ett måste faktiskt om man vill bli rippad. Ska bli en intressant 5 veckors period, jag tänker starta en journal eller liknande för att verkligen vara seriös varje dag och få lite motivations hjälp! Om du vill prata PMa gärna! Vi skulle kunna göra en journal tillsammans :)

Robin12
2009-11-23, 19:42
Ja, har skickat ett PM till dig :)

Men skulle ju vara kul och se om någon redan gått igenom detta och hur han gjorde isf.

vicarious
2009-11-23, 23:13
Träna på som vanligt, dra ner ytterligare på maten eller lägg till mer konditionsträning/promenader/whatever så du förbränner mer kalorier. Tålamod min vän :)

EDIT: Om du säger att du har stått still en månad är det mest troligt att du inte riktigt gör av med så mycket energi som du tror..

Robin12
2009-11-24, 16:15
Köpte ALC tabletter idag som skulle hjälpa att förbränna fett, minska hungern och lättare återhämta sig tex.

Men Fairing ALC var slut så han i affären rekomenderade "Scitec nutrition ALC" men jag har letat på nätet men hittar ingenstans att det hjälper till att bränna fett eller så? Någon som vet mer om det?

Robin12
2009-11-24, 16:16
Träna på som vanligt, dra ner ytterligare på maten eller lägg till mer konditionsträning/promenader/whatever så du förbränner mer kalorier. Tålamod min vän :)

EDIT: Om du säger att du har stått still en månad är det mest troligt att du inte riktigt gör av med så mycket energi som du tror..

okej, får träna hårdare! haha

Bigpack
2009-11-24, 20:43
Är det löst hängande fett du har längst ner?

Min polare hade så, och det var riktigt svårt att få bort:S

mattilainen
2009-11-25, 23:52
Köpte ALC tabletter idag som skulle hjälpa att förbränna fett, minska hungern och lättare återhämta sig tex.

Men Fairing ALC var slut så han i affären rekomenderade "Scitec nutrition ALC" men jag har letat på nätet men hittar ingenstans att det hjälper till att bränna fett eller så? Någon som vet mer om det?

Det ända dom gör är att göra dig piggare, alltså kan du lika gärna köpa koffeintabletter för sjukt mycket billigare.

Grandmaster
2009-11-26, 07:31
Jag kan garantera att "de sista två kilona" i själva verket är minst 5 kg. Folk är extremt optimistiska när det gäller att uppskatta detta, och särskilt om de aldrig varit riktigt hårda innan.

Sniggel
2009-11-26, 08:31
okej, får träna hårdare! haha

Ofta kan det krävas en stor insats för att få hela 8-packet. Speciellt om man aldrig haft magrutor förut. Dock så hade jag nog rekommenderat att förlita sig på kosten när det gäller att bli av med än mer fett.
Att öka mängden träning långt över det man är van vid och samtidigt göra detta under en viktnedgång är att be om att göra det svårt för sig.
Raska promenader och annan aktivitet som är väldigt lätt går förmodligen att lägga till men mer ansträngande konditionsträning (än du är van vid) kommer att slita hårt på kroppen.

Det skulle vara intressant o veta hur länge du har tränat, hur mycket du brukar träna och vilka förändringar du gjort i din träning sen du började deffa.

delta_mats
2009-11-26, 08:54
Du skriver att du började deffa, och nu en månad senare väger 71 kg, du startade på 82 kg vilket ger en minskning på 11 kg på en månad? Sen skriver du att du stått still på den vikten en månad? Antingen har du deffat längre än en månad eller så har du inte stått still, inte för att det har med saken att göra jag blev bara förvirrad.

plattenbullen
2009-11-26, 11:03
Jag kan garantera att "de sista två kilona" i själva verket är minst 5 kg. Folk är extremt optimistiska när det gäller att uppskatta detta, och särskilt om de aldrig varit riktigt hårda innan.

Hej GrandMaster!

Jag börjar misstänka att det du har skrivit här ovan stämmer in rätt bra på mej!
Jag vill verkligen bli rippad och det vore kul med lite hjälp att uppskatta fettmängden! Kan ni hjälpa till om jag lägger upp lite bilder och kanske ev video?

Sniggel
2009-11-26, 13:49
Hej GrandMaster!

Jag börjar misstänka att det du har skrivit här ovan stämmer in rätt bra på mej!
Jag vill verkligen bli rippad och det vore kul med lite hjälp att uppskatta fettmängden! Kan ni hjälpa till om jag lägger upp lite bilder och kanske ev video?

Det lär hjälpa en hel del skulle jag tro. Tänk dock på att man inte kan uppskatta sånt här exakt med ögat men vissa är bättre på det än andra och kan ge ett ungefärligt svar om hur mycket som kan tänkas behövas plockas bort.

Robin12
2009-11-26, 18:37
Jag kan garantera att "de sista två kilona" i själva verket är minst 5 kg. Folk är extremt optimistiska när det gäller att uppskatta detta, och särskilt om de aldrig varit riktigt hårda innan.


nej 5kg är det inte, när jag vägde 69kg för ett år sen typ så hade jag 8a pack :P men nu vill jag bara ha 6 pack, skiter i dem två sista.. men har lite fett l'ngst ner på magen å det är inte 5kg det är jag säker på.

Finns det några tabletter som kan hjälpa en att bränna fett då? För dem här ALC skulle ju visst göra de, men de va ju tydligen bara bullshit.

tsp
2009-11-26, 18:56
nej 5kg är det inte, när jag vägde 69kg för ett år sen typ så hade jag 8a pack :P men nu vill jag bara ha 6 pack, skiter i dem två sista.. men har lite fett l'ngst ner på magen å det är inte 5kg det är jag säker på.

Finns det några tabletter som kan hjälpa en att bränna fett då? För dem här ALC skulle ju visst göra de, men de va ju tydligen bara bullshit.

Fettet på magen kanske bara väger 2kg, men om du går ner 2kg i vikt kommer de två kilona tas jämnt från hela kroppen, inte bara från magen. Därför får du nog räkna med mer än 2kg.