handdator

Visa fullständig version : Besatt av lukter! :o


Shakemynuts
2009-11-23, 09:46
Hallå. Tänkte att jag kunde få lite åsikter om denna underliga sak jag lagt märke till om mig själv. :D

Det är så att jag är helt besatt av att lukta på saker, jag måste göra det. Allting mer eller mindre har jag lagt märke till.

Hur kan detta komma sig?

rooz
2009-11-23, 09:47
Taktil, fast du luktar på saker?

Grahn
2009-11-23, 09:51
Sluta ät hundmat!

Tricce
2009-11-23, 09:58
Sån är min son också :D Berätta när du klurat ut vad det är, jag tror det är en "fix idé"/tvångstanke.

kaer
2009-11-23, 10:16
En kompis är besatt av att smaka på saker. När han var på en forntidsutgrävnings slickade han på ngt gammalt bältesspänn och ev ett ben med...
Arkeologen blev tydligen lite häpen.

Pirko
2009-11-23, 10:17
Jag måste alltid lukta på handen efter jag kliat pungen.

Nina L
2009-11-23, 10:24
Bara en fix idé. Sånna kan man få massor av. Lägg ner det innan det blir knäppt på riktigt, om det inte redan är det. Du vill ju kunna vistas ute bland folk och leva ett normalt liv, antar jag.

Backbeat
2009-11-23, 10:29
Jag skulle sluta genast innan det blir värre, innan du vet ordet av finner du dig destillera oskulder

http://z.about.com/d/movies/1/0/g/r/N/perfumeposter.jpg

Osten80
2009-11-23, 10:34
Jag måste alltid lukta på handen efter jag kliat pungen.

Klassiker. :)

Själv luktar jag väldigt ofta på mina fingrar, men nästan aldrig på saker.

Shakemynuts
2009-11-23, 11:52
Jag försöker låta bli. Men jag vet inte riktigt hur. Har ni nå tips?
Förslagen hittils låter väldigt rimliga iallafall. Om fixidé/tvångshandling.

Shakemynuts
2009-11-23, 12:06
Och när jag faktiskt gräver lite djupare i det så har jag även 9 olika parfymer, jag är alltid _väldigt_ mån om hur jag luktar änfast jag bara sitter hemma. Ingenting ovanligt borstar tänderna och använder munvatten som vilken annan person som helst.
Men jag associerar alla personer jag känner med dofter och tänker alltid på hur dom luktar etc också.

Nina L
2009-11-23, 12:16
Jag försöker låta bli. Men jag vet inte riktigt hur. Har ni nå tips?Det är ungefär som hur man kommer igång med träningen. Man bara gör det.

Men ett litet tips har jag. När jag medvetet vill ändra mitt sätt att agera/tänka gör jag så att jag stoppar mig och påminner mig om varför det inte är bra för mig, och så ändrar jag tanken/beteendet. Det är faktiskt rätt kul att omprogrammera sig. :)

Pirko
2009-11-23, 14:54
Men jag associerar alla personer jag känner med dofter och tänker alltid på hur dom luktar etc också.

Det gör nog dem flesta. Jag anser mig fullt normal, men jag känner alltid igen mina polares specifika dofter. Även i deras hus osv.

ryss
2009-11-23, 14:58
Det är väl bara ge fan i att sniffa! :D

Nina L
2009-11-23, 15:48
Jag måste bara säga att jag numera kopplar ihop ditt användarnamn med din besatthet på ett rätt jobbigt sätt. :(

Madame
2009-11-23, 15:59
Alla har vi väl våra små besattheter :) Själv är jag ointresserad av lukt, eller snarare tycker jag det mesta luktar rätt äckligt när man väl börjar tänka efter, så jag låter bli. Parfym luktar oftast illa, så dig Smn kan jag klara mig utan :D

Min egna besatthet består i att jag vill gärna bita i saker. Det räcker inte att känna med handen hur saker känns, jag vill känna svikten i tänderna för att bilda mig en riktig uppfattning. Enda som är jobbigt med det är att jag biter sönder saker ibland och har elefanthud på mitt ena finger som jag konstant sitter och biter i :em: *gah!*

Shakemynuts
2009-11-23, 17:57
Alla har vi väl våra små besattheter :) Själv är jag ointresserad av lukt, eller snarare tycker jag det mesta luktar rätt äckligt när man väl börjar tänka efter, så jag låter bli. Parfym luktar oftast illa, så dig Smn kan jag klara mig utan :D

Min egna besatthet består i att jag vill gärna bita i saker. Det räcker inte att känna med handen hur saker känns, jag vill känna svikten i tänderna för att bilda mig en riktig uppfattning. Enda som är jobbigt med det är att jag biter sönder saker ibland och har elefanthud på mitt ena finger som jag konstant sitter och biter i :em: *gah!*

Så jag har parfymer och du klarar dig utan mig. Medans din besatthet består i att bita i saker? Fan då. *gah!*

Madame
2009-11-23, 18:21
Fan då. *gah!*
:D
Du klarar dig utan mig? lol :laugh:

G_lund
2009-11-23, 18:38
Min egna besatthet består i att jag vill gärna bita i saker. Det räcker inte att känna med handen hur saker känns, jag vill känna svikten i tänderna för att bilda mig en riktig uppfattning.

Inga tänder, då gör det ont *slap*

joriice
2009-11-23, 18:52
Jag luktar med på saker, kläder osv. Om jag är i affärer speciellt. Och tar på dem med, på material osv. men det är väl helt naturligt!

mattilainen
2009-11-23, 19:00
luktar på allt jag stoppar i munnen. Och lite till!!

Rockhard
2009-11-23, 19:02
Jag luktar alltid på mat innan jag stoppar den i munnen. Okänd mat dvs. Jag gillar inte att bli överraskad när jag äter.

Edit: Det var visst fler än jag :p

clork
2009-11-23, 21:28
Hallå. Tänkte att jag kunde få lite åsikter om denna underliga sak jag lagt märke till om mig själv. :D

Det är så att jag är helt besatt av att lukta på saker, jag måste göra det. Allting mer eller mindre har jag lagt märke till.

Hur kan detta komma sig?

du har gener från en hund, kanske? :smash:

gibb
2009-11-23, 21:42
Är det ett problem?

thoene
2009-11-23, 22:25
Jag måste alltid lukta på handen efter jag kliat pungen.

Vet du varför? Det kan knappast vara en slump att nästan alla killar jag känner gör detta. Oavsett pris. Man bara måste lukta oavsett om det kan leda till väldigt pinsamma situationer. För att undvika möjligheterna så håller man nere handen i cirka 10 sek samtidigt som man inte kan sluta tänka på den och försöker intala sig själv "nä, det här är ju löjligt", men vips så måste man kanske klia sig i ansiktet och andas samtidigt in ett djupt andetag.

Elfsberg
2009-11-23, 23:28
Du har nog lite aspergers.

thoene
2009-11-24, 01:23
Haha, tvivlar på att större delen av min bekantkrets skulle lida av någon psykisk sjukdom.