handdator

Visa fullständig version : Bicep och tricep


aGrahn
2009-11-22, 16:39
Jag har märkt att väldigt många kör biceps och triceps på olika dagar, varför? Är det dåligt att träna dom i samma pass ?

ryss
2009-11-22, 16:43
Därför om du tränar rygg så blir biceps ofta belstad i olika ryggövningar, kör du bröst så tar det också mycket på triceps, därför kör många så. Det är inte dåligt att träna dom på samma pass, jag själv kör armpass ibland, funkar hur bra som helst

Bear Grylls
2009-11-22, 17:54
Jag själv tycker det är najs att köra bröst/triceps på samma dag eftersom man ändå kopplar in triceps i många bröstövningar. Likadant med rygg/biceps.

spange
2009-11-22, 18:09
jag kör en armdag, har gjort så länge. fungerar utmärkt. lägger sedan in lättare set biceps efter ryggpasset och lättare set triceps efter bröst.

har jag min tunga armträning samma dag som rygg/bröst blir vikterna lidande - så för mig funkar en separat dag bäst.

Mr.Sjöborg
2009-11-22, 18:59
tycker att jag för ut mer av rena armpass, sen är ju pumpen helt*cupid*

Pjotor
2009-11-23, 08:35
Jag tränar sällan isolerande biceps- eller tricepsövningar i mitt nuvarande schema. Tidigare har jag delat upp dem av de skäl som ryss anger.

Maastaveto
2009-11-23, 13:19
Tror det är olika genetiskt. körde en arm dag också under ett tag med sämre resultat. För mig verkar det fungera bättre genom att dela upp antagonister på olika dagar.
Som t.ex så körde jag ben en dag men delade upp nu till framsida och baksida på två dagar vilket har gett bra resultat än så länge, kanske provar på senare med att köra överarmen på samma dag.

Och som folk sagt tidigare biceps aktiveras i latsdrag och rodd, mer eller mindre beroende på greppet. Och triceps aktiveras mycket när man kör pectoralis eller deltoidus pars anterioalis et intermedialis.