handdator

Visa fullständig version : Chip i hjärnan om 10 år


Carolinew
2009-11-21, 03:51
Snart kan du glömma tangentbord, datormöss, fjärrkontroller och allt annat som behövs för att styra tv:n eller datorn. Redan om tio år år vill Intel operera in chip i din hjärna, och styra alla dina prylar med tankekraft.


http://www.metro.se/2009/11/20/20817/intel-vill-ha-chip-i-din-hjarna-redan/

Hmm, tycker det låter liiite väl optimistiskt inom 10 år? :Virro

Fearstrike
2009-11-21, 05:11
Ja kommer ju utan snack utveckla ett virus som får alla sexiga damer å knacka på utanför min dörr rada upp och vara villiga. Samt diverse bankdirektörer kommer vara på bra givmilt humör.

Alternativt ett virus som får folk att börja låta som höns och slå sig själva i huvudet varje gång jag nämner ett kodord.

Onigiri
2009-11-21, 09:00
Grymt! Då är det bara att börja spara pengar då om man vill ha det i hjärnan, lär kosta en slant.

bertbert
2009-11-21, 09:06
Nej nej, det är radiotjänt som vill operera in ett chip.

Nordenator
2009-11-21, 09:16
Sign me up. Dessa tio år lär väl snarare vara 40, men vilka möjligheter bakom det. Snacka om att kunna effektivisera användandet av elektronik. Mupparna som kommenterat på Metro kanske tror att en knapp endast är på TV-fjärren, och då är det förstås lätt att tycka det är onödigt. Men det säger nog mer om dem än vad det gör om Intel.

Kwon
2009-11-21, 09:46
http://www.metro.se/2009/11/20/20817/intel-vill-ha-chip-i-din-hjarna-redan/

Hmm, tycker det låter liiite väl optimistiskt inom 10 år? :Virro

De skall alltid överdriva och vara överoptimistiska, men realistiskt sett, säg 11 år.

Onigiri
2009-11-21, 10:01
Sen vet ju alla att det här bara är fantasier hur det än må vara då allt liv upphör 2012. SÅ några chip lär vi aldrig uppleva.

Nitrometan
2009-11-21, 11:02
Nej nej, det är radiotjänt som vill operera in ett chip.
Radiotjänst får köpa informationen från FRA.

Baan
2009-11-21, 11:19
Bertbert har förmodligen rätt. Radiotjänst kommer i framtiden skicka ut signaler direkt till hjärnan, möjligtvis producera ljudet av någon som knackar dörr som en galning.

Har för mig man lyckats med något i det här fältet men samtidigt är det förmodligen något man pratat om sen ENIAC:s tid mer eller mindre. Måste vara ett drös problem man måste överkomma, som t.ex. ett sätt för tankspridda att confirma att dom verkligen vill ha det dom tänkte på. Tänk att hålla en föreläsning och som testostinn man råka se en attraktiv hona i publiken - då tappar man tråden lite halvt och plötsligt utläser ens presentationsdator att det är dags ta upp hårdporren. Ej optimalt under föreläsningen misstänker jag!

Snobbe
2009-11-21, 11:22
Jag har hört att dessa chip faktist redan e klara detta e bara så folk ska tro att det är lungt 10 år till. När du går och vaccinerar dig för H1N1 så får du en spruta med ett litet chip i blodet. Detta chip åker sen upp i hjärnan och stannar där och övervakar dig för resten av ditt liv. Detta har redan hänt min syster och hon går nu runt och sjunger reklamer 24/7.

Rockhard
2009-11-21, 11:29
http://www.metro.se/2009/11/20/20817/intel-vill-ha-chip-i-din-hjarna-redan/

Hmm, tycker det låter liiite väl optimistiskt inom 10 år? :Virro

Optimistiskt? Låter som en mardröm.

MangeByggarn
2009-11-21, 11:35
Låter lite äckligt med ett chip i hjärnan, hur tror ni man hade lagt in den. :|

Krampus
2009-11-21, 11:47
Låter lite äckligt med ett chip i hjärnan, hur tror ni man hade lagt in den. :|

Nässpray.

hahavaffan
2009-11-21, 11:48
Låter lite äckligt med ett chip i hjärnan, hur tror ni man hade lagt in den. :|Man äter det som vilka chips som helst en vanlig fredagkväll. Sen upptar hjärnan datorchipset via blodet.

MangeByggarn
2009-11-21, 11:51
Juste.

Nitrometan
2009-11-21, 11:55
Låter lite äckligt med ett chip i hjärnan, hur tror ni man hade lagt in den. :|

Se filmen "Total Recall" - http://www.imdb.com/title/tt0100802/

ex nihilus
2009-11-21, 11:58
Ja chip i hjärnan ! Kewlt! Var signar man upp till sånna ? :smash: *screwy*


Se denna plz

http://www.youtube.com/watch?v=j7se4gFTCys


Jag säger inte att det är sant, men tänkvärt. :)

ex nihilus
2009-11-21, 12:03
förklaring för dummies angående mitt inlägg :P

Aaron Russo = Regissiör, tyvärr död nu... F.d Liberal politiker
Rockefeller = En av världens rikaste... Dock inte med på forbes lista över rikaste för att han mer "håller i tömmarna" för ekonomin än "spelar med" :P

Om ni vet vad "Fractional reserve banking" är så vet ni vad jag pratar om :)

isato
2009-11-21, 12:09
The brain prosthesis experiment

Tentafårga på senaste AI tentan :D. För er som inte orkar klicka så i framtiden när hjärncellernas beteede/funktion är helt klarlagt och vi kan koda och även bygga dessa, så går exprimentet ut på att byta ut en neuron i taget i en människohjärna. Fungerar människan som den gjorde innan experimentet så är experimentet lyckat. :D

Sedan kommer ju etik och moral in i bilden nån stans. :D

http://www.google.se/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=1&ved=0CAoQFjAA&url=http%3A%2F%2Funipa.cblue.org%2Fia%2Fterza%2FRN ProstheticBrain.pdf&rct=j&q=the+brain+prosthesis+experiment&ei=7sgHS_bbFM3Fsga35K25Cg&usg=AFQjCNFWFdhO8YbXbnyLziMChqGfiU1VFA

joriice
2009-11-21, 12:32
Sedan kommer väl DE kunna styra en själv pga. chipet, någon superskurk kommer ta detta chipet och utnyttja folket till att ta över världen.

ex nihilus
2009-11-21, 12:37
Joriice
Styra "en själv"? :P Total hjärnkontroll låter konstigt. Det finns ju maskiner till det och inte ens en promille av den teknik som ska till för att det skulle fungera.

Men storebrorsamhälledelen håller jag med om. "We will have a one world government either by conquest or by consent"

feyin
2009-11-21, 13:08
OM det nu skulle komma, vem fan går med på att få in en sån i hjärnan? KÄnns inte okej för min del

Jazzman
2009-11-21, 13:17
Jobbigt att uppdatera hårdvaran i chip(p)et och jobbigt när det kraschar *screwy*

stafh
2009-11-21, 13:25
Låter lite äckligt med ett chip i hjärnan, hur tror ni man hade lagt in den. :|

Man skär upp skallbenet och trycker fast det mot sensorimotoriska barken (rakt ovanpå hjässan). Det roliga är att det bildas ärrvävnad runt elektroderna, vilket gradvis försämrar signalen. Vill man att det ska fungera igen får man ta bort ärrvävnaden och trycka chippet igen, och mer ärrvävnad bildas osv. Resultatet blir att chippet äter upp hjärnan. :)
Går dock att delvis komma runt det problemet genom att täcka elektroderna med nanostrukturer (nanoporöst kisel t.ex.).

Mig veterligen har man redan stoppat in chip i hjärnan på människor, och att intel skulle lyckas med det om 10 år är ingen omöjlighet. Det kommer däremot inte finnas på marknaden förens långt senare.

Hemi
2009-11-21, 13:39
Till att börja med kommer folka att operera in nåt i armen eller nån annanstans vilket redan görs på husdjur. Sen kanske man kan styra nåt med det och det blir som med Facebook, alla joinar och det blir en nackdel att vara utanför. Oroliga föräldrar kanske kommer att göra det på sina barn i länder där kidnappningar är vanliga, exempelvis USA mfl länder. På 70-talet ansåg man att datorer, spel och videofilmer var onödiga och livsfarliga men vem vet vad nästa generation från nu anser, det räcker med att ett gäng börjar och ännu ett steg mot det totalglobaliserade samhället är taget. Logans Run.

EkarN
2009-11-21, 13:40
Inte en chans att jag opererar in något i skallen:)

von huff
2009-11-21, 14:27
Låter som att foliehattar kan bli en bra affäride snart

Carolinew
2009-11-21, 14:27
Optimistiskt? Låter som en mardröm.

Jag menade mer optimistiskt som i tidsoptimistiskt. Tycker själv att det verkar jäkligt vanskligt att gå in och pilla i hjärnan, + att det bara känns som ett steg i helt fel riktning för människans hälsa... Någonting kan vi väl få göra själva *rolleyes*

Kwon
2009-11-21, 14:28
Aldrig jag stoppar Pringles i hjärnan.

Hellre musarm.

Piranha
2009-11-21, 14:50
Jag skulle vilja ha ett lite chip som monitorerar mina blodvärde och ger mig feedback på vad kroppen behöver i näringsvärde.

Samt ger mig små elchoker när jag tänker på kakor och godis och rumpor.

isato
2009-11-21, 14:55
Jag skulle vilja ha ett lite chip som monitorerar mina blodvärde och ger mig feedback på vad kroppen behöver i näringsvärde.

Samt ger mig små elchoker när jag tänker på kakor och godis och rumpor.

Haha så praktiskt.

pojken
2009-11-21, 14:56
inte en chans att jag opererar in något i skallen:)

+1

<Mike>
2009-11-21, 15:09
Inte en chans att jag opererar in något i skallen:)

Inte ens om du fick uppgraderade ögon så du kunde toggla night vision, zooma in, ta bilder som du senare kunde ladda in i datorn? Förstår du inte vilka möjligheter det finns? :D

EkarN
2009-11-21, 15:47
Inte ens om du fick uppgraderade ögon så du kunde toggla night vision, zooma in, ta bilder som du senare kunde ladda in i datorn? Förstår du inte vilka möjligheter det finns? :D

Ännu mindre då:) Kalla mig reaktionär eller vad som helst men det känns fel:D

ryss
2009-11-21, 15:49
Jag skulle inte heller vilja att en okänd doktor/kirurg skär upp mitt huvud och pillar ett chip i hjärnan. Väldigt onaturligt och det lär ju bara gör vår värld ännu mer fu-up

<Mike>
2009-11-21, 15:52
Ännu mindre då:) Kalla mig reaktionär eller vad som helst men det känns fel:D

Pfft! ;)

Lugnt, jag skämtar bara :)

von huff
2009-11-21, 15:58
nää vill inte ha nåt i skallen men gärna Wolverine klor!

Doctor Snuggles
2009-11-21, 16:07
Nässpray.

Stolpiller.

Doctor Snuggles
2009-11-21, 16:08
nää vill inte ha nåt i skallen men gärna Wolverine klor!

Så du blir lika cool som denna snubbe?
j0cs9j7HT-g

mojoo
2009-11-21, 17:06
Meh, vill inte ha massa wolverines på stan tack!

dock en massa techno vikings

von huff
2009-11-21, 17:19
Så du blir lika cool som denna snubbe?
j0cs9j7HT-g

Ja men jag skulle inte slå fuckin lådor

Cilia
2009-11-21, 20:29
Jag vill inte ha något i hjärnan.

Jag tar hellre musklerna jag får av att bära omkring på en dator.

Doctor Snuggles
2009-11-21, 21:01
Ja men jag skulle inte slå fuckin lådor

Ja, han är ju grymt cool när han posar.

Lite mer sannolikt scenario:
-vQ2RVqJCNM

Trapper Buzz
2009-11-21, 21:28
Får man leva om femton år kommer alla jäklar att ha en sån där uppi skallen utom jag och ungarna och kanske inte heller käringen.

Eddie Vedder
2009-11-21, 22:11
Jag kan offra mig.

Jag går med på ständig total övervakning så ni andra slipper. Att följa mitt liv kommer tveklöst leda till att övervakarna dör av trisdess och sedan är det löst. :D

nickolas
2011-12-17, 11:50
Grymt! Då är det bara att börja spara pengar då om man vill ha det i hjärnan, lär kosta en slant.

de finns o har funnits länge tro mig, fått de ofrivilligt men de har hjälpt o stjälp, skrämmande när man inte vet vem som läser av hjärnvågorna o påverkar ens medvetande. De finns sjukt mycke positivt me denna teknik, och farlig som fan också, Var o varannan människa har redan denna teknik i sig redan, glöm dagarna när man tror att man e själv me sina tankar eller sysslar e småkriminell så finns de alltid någon annan som vet, rätt sjukt, men dom får inte bedriva denna forskning lagligt ännu, men de kommer väl antar ja. kramis

Danne2k
2011-12-17, 12:29
de finns o har funnits länge tro mig, fått de ofrivilligt men de har hjälpt o stjälp, skrämmande när man inte vet vem som läser av hjärnvågorna o påverkar ens medvetande. De finns sjukt mycke positivt me denna teknik, och farlig som fan också, Var o varannan människa har redan denna teknik i sig redan, glöm dagarna när man tror att man e själv me sina tankar eller sysslar e småkriminell så finns de alltid någon annan som vet, rätt sjukt, men dom får inte bedriva denna forskning lagligt ännu, men de kommer väl antar ja. kramis

lol wut?

Robbmeister
2011-12-17, 12:40
de finns o har funnits länge tro mig, fått de ofrivilligt men de har hjälpt o stjälp, skrämmande när man inte vet vem som läser av hjärnvågorna o påverkar ens medvetande. De finns sjukt mycke positivt me denna teknik, och farlig som fan också, Var o varannan människa har redan denna teknik i sig redan, glöm dagarna när man tror att man e själv me sina tankar eller sysslar e småkriminell så finns de alltid någon annan som vet, rätt sjukt, men dom får inte bedriva denna forskning lagligt ännu, men de kommer väl antar ja. kramis

Hahahaha :laugh:

Bäst att ta på sig foliehatten så att USA:s regering inte kan avläsa mina hjärnvågor. Alla vet ju att dessa så kallade ''tv-satelliter'' egentligen har för avsikt att styra världens befolkning och läsa våra tankar efter eventuella statshemligheter från östblocket. Fan ta kapitalismen!

nickolas
2011-12-17, 18:49
Hahahaha :laugh:

Bäst att ta på sig foliehatten så att USA:s regering inte kan avläsa mina hjärnvågor. Alla vet ju att dessa så kallade ''tv-satelliter'' egentligen har för avsikt att styra världens befolkning och läsa våra tankar efter eventuella statshemligheter från östblocket. Fan ta kapitalismen!

skratta du, för mig e de inte lika kul ska du veta! Ja känner mig som ett jävla fån som ens tar upp ämnet (inte gjort de innan) Kolla upp lunds universitet om du har funderingar kring ämnet, tro va du vill men de e ändå svenska forskare som använder sina medborgare till sin egen forskning, dom ger själva ut böcker o får olika stipendium på min o flera bekostnader. Hade någon nämnt detta för mig för 10 år sen så hade ja dumförklarat den personen. Men denna teknik har funnits väldigt länge, finns så otroligt mycke filmer om detta. Så tänk på dom som blir utsatta av detta, tänk själv att du helt plötsligt börjar höra röster o gör saker du inte annars gör. mvh orad

stafh
2011-12-17, 19:05
skratta du, för mig e de inte lika kul ska du veta! Ja känner mig som ett jävla fån som ens tar upp ämnet (inte gjort de innan) Kolla upp lunds universitet om du har funderingar kring ämnet, tro va du vill men de e ändå svenska forskare som använder sina medborgare till sin egen forskning, dom ger själva ut böcker o får olika stipendium på min o flera bekostnader. Hade någon nämnt detta för mig för 10 år sen så hade ja dumförklarat den personen. Men denna teknik har funnits väldigt länge, finns så otroligt mycke filmer om detta. Så tänk på dom som blir utsatta av detta, tänk själv att du helt plötsligt börjar höra röster o gör saker du inte annars gör. mvh orad

"Kolla upp lunds universitet"? Vad menar du?

stridis
2011-12-17, 19:13
Ibland kan lite medicinering vara på sin plats...*rolleyes*

Iron Bull
2011-12-17, 19:33
Jag är iallafall paranoid nog att totalvägra att ha något som helst chip i hjärnan. :)

Three pigs
2011-12-17, 19:47
skratta du, för mig e de inte lika kul ska du veta! Ja känner mig som ett jävla fån som ens tar upp ämnet (inte gjort de innan) Kolla upp lunds universitet om du har funderingar kring ämnet, tro va du vill men de e ändå svenska forskare som använder sina medborgare till sin egen forskning, dom ger själva ut böcker o får olika stipendium på min o flera bekostnader. Hade någon nämnt detta för mig för 10 år sen så hade ja dumförklarat den personen. Men denna teknik har funnits väldigt länge, finns så otroligt mycke filmer om detta. Så tänk på dom som blir utsatta av detta, tänk själv att du helt plötsligt börjar höra röster o gör saker du inte annars gör. mvh orad

Ring psykakuten. Du har ju vanföreställningar

Tricklew
2011-12-17, 19:48
Ring psykakuten. Du har ju vanföreställningar

Låter som en bra idé, staten försöker kontrollera dina tankar, så ring dom för hjälp.

tjabon
2011-12-17, 19:59
Tricklew vill ha ett chip inopererat som streamar Holländska live-shower.

:D

Sandra81
2011-12-17, 20:10
http://www.metro.se/2009/11/20/20817/intel-vill-ha-chip-i-din-hjarna-redan/

Hmm, tycker det låter liiite väl optimistiskt inom 10 år? :Virro

Jag skulle inte vilja ha chip i hjärnan.. :confused:

tjabon
2011-12-17, 20:16
Jag skulle inte vilja ha chip i hjärnan.. :confused:

http://images.cheezburger.com/completestore/2009/12/13/129051933320763712.jpg

Doctor Snuggles
2011-12-17, 20:46
Windows i hjärnan med nätverksuppkoppling låter som en hit.

wessmen
2011-12-17, 21:05
Sista steget innan fullständig civil lydnad. *mini

Spartansk
2011-12-17, 21:23
Lätt jag hade signat up! Jag är glömsk som en genomsnittlig ålderdomshemsinneboende, går vilse i trapphus och kan inte koncentrera mig på en och samma sak mer än 30 sekunder. Allt detta skulle chipet kunna lösa.

Och tänk att kulla surfa på Kollo utan mobil eller dator!

LeBron
2011-12-17, 21:37
Någon som skrikit "ILLUMINATI!!!" i denna tråd än? :D

Matsa
2011-12-17, 22:16
Kommer detta innebära att man i framtiden går till vårdcentralen om man får datorvirus?

Någon som skrikit "ILLUMINATI!!!" i denna tråd än? :D

Jag ville men de hindrade mig. :(

nickolas
2011-12-18, 10:30
Lätt jag hade signat up! Jag är glömsk som en genomsnittlig ålderdomshemsinneboende, går vilse i trapphus och kan inte koncentrera mig på en och samma sak mer än 30 sekunder. Allt detta skulle chipet kunna lösa.

Och tänk att kulla surfa på Kollo utan mobil eller dator!

visst finns de möjligheter me detta såklart dom e nästan oändliga, men hur kul e de för oss som e ofrivilliga labbråttor? Nån skrev att ja skulle ringa psykakuten, De finns några som gjort de som idag sitter inspärrade. ni tror nog att ja driver me er ja hade önskat de varit så. Hur förklarar man till nån att ja har internet i datorn utan abonemang tex? själv tycker ja att de ska bli debatt kring ämnet! Ja har ett liv o de e nu, ska okända personer då ha rätt till mitt liv, nån skrev att såna åtgärder krävs i vissa fall, ja har absolut inte varit guds bästa barn mot mig själv! men e de verkligen rätt o ta över någon så? som ja säger de har hjälpt o stälpt mig. nån fråga va lunds universitet har me saken o göra, som svar e att en del av forskningen bedrivs där. Kommer ni ihåg när de hände så sjuka saker ett tag o alla sa att dom hade röster som i huvet,? tror fan man kan bli sjuk då. eller?

Danne2k
2011-12-18, 10:48
visst finns de möjligheter me detta såklart dom e nästan oändliga, men hur kul e de för oss som e ofrivilliga labbråttor? Nån skrev att ja skulle ringa psykakuten, De finns några som gjort de som idag sitter inspärrade. ni tror nog att ja driver me er ja hade önskat de varit så. Hur förklarar man till nån att ja har internet i datorn utan abonemang tex? själv tycker ja att de ska bli debatt kring ämnet! Ja har ett liv o de e nu, ska okända personer då ha rätt till mitt liv, nån skrev att såna åtgärder krävs i vissa fall, ja har absolut inte varit guds bästa barn mot mig själv! men e de verkligen rätt o ta över någon så? som ja säger de har hjälpt o stälpt mig. nån fråga va lunds universitet har me saken o göra, som svar e att en del av forskningen bedrivs där. Kommer ni ihåg när de hände så sjuka saker ett tag o alla sa att dom hade röster som i huvet,? tror fan man kan bli sjuk då. eller?

Jag säger absolut inte att jag tror på allt du säger, men Lund verkar onekligen ha forskat en hel del kring detta.

http://svt.se/2.33782/1.2270472/chip_i_hjarnan_mot_depression?lid=senasteNytt_7873 87&lpos=rubrik_2270472

http://www.vetenskaphalsa.se/verkligheten-far-farg-tack-vare-tunn-elektrod/

http://www.vetenskaphalsa.se/dova-som-hor-rorelsehindrade-som-gar-blinda-som-ser-mer-verklighet-an-fantasi/

Fler artiklar:
http://www.med.lu.se/nrc/about_nrc/nrc_in_the_media

”Jag fick färgerna tillbaka”.

”Jag upplevde känslor för första gången på många år”.

”Jag slappnade av – en skön känsla”.

Orden kommer från personer som testat DBS, Deep Brain Stimulation, mot djup depression. Kognitiv beteendeterapi, antidepressiva läkemedel och elchocker hade inte gett dem den minsta lindring. Men det gav en millimetertunn elektrod placerad centralt i deras hjärnor.

Doctor Snuggles
2011-12-18, 12:55
Någon som skrikit "ILLUMINATI!!!" i denna tråd än? :D

dK8Y2nO_8TM

Spartansk
2011-12-18, 12:57
visst finns de möjligheter me detta såklart dom e nästan oändliga, men hur kul e de för oss som e ofrivilliga labbråttor? Nån skrev att ja skulle ringa psykakuten, De finns några som gjort de som idag sitter inspärrade. ni tror nog att ja driver me er ja hade önskat de varit så. Hur förklarar man till nån att ja har internet i datorn utan abonemang tex? själv tycker ja att de ska bli debatt kring ämnet! Ja har ett liv o de e nu, ska okända personer då ha rätt till mitt liv, nån skrev att såna åtgärder krävs i vissa fall, ja har absolut inte varit guds bästa barn mot mig själv! men e de verkligen rätt o ta över någon så? som ja säger de har hjälpt o stälpt mig. nån fråga va lunds universitet har me saken o göra, som svar e att en del av forskningen bedrivs där. Kommer ni ihåg när de hände så sjuka saker ett tag o alla sa att dom hade röster som i huvet,? tror fan man kan bli sjuk då. eller?

Ärligt talat, jag tror du lider av en vanföreställning.

Snobbe
2011-12-18, 13:01
Jag skulle inte vilja ha chip i hjärnan.. :confused:

Om det inte finns några bieffekter varför inte?! Telefon, plånbok och allt uppe i huvvet. Kanske lite filmer och musik också.

Sen bara för att jag tycker det verkar coolt så betyder inte det att jag skulle vilja vara en beta testare för detta, bieffekter och kanske tom virus i framtiden lär ju inte vara omöjligt:p

Spartansk
2011-12-18, 13:16
Om det inte finns några bieffekter varför inte?! Telefon, plånbok och allt uppe i huvvet. Kanske lite filmer och musik också.

Man kan nog inte garantera problemfrihet med någon teknologi. Men jag är redo att ta risken, min hjärna är det så mycket fel på ändå.

Jishuku
2011-12-18, 14:04
dK8Y2nO_8TM

Tack, jag dog just av skratt. Gillade Louis CK redan, nu dyrkar jag honom.
Det bästa är hur han inte får ett rakt svar. I love it.

Sandra81
2011-12-18, 14:19
Om det inte finns några bieffekter varför inte?! Telefon, plånbok och allt uppe i huvvet. Kanske lite filmer och musik också.

Sen bara för att jag tycker det verkar coolt så betyder inte det att jag skulle vilja vara en beta testare för detta, bieffekter och kanske tom virus i framtiden lär ju inte vara omöjligt:p

nej fy.. annat om det satt som chipmärkning på hundar alltså under huden. men inte i hjärnan? tänk om det blir nått fel på det där chippet.:confused:

Spartansk
2011-12-18, 14:23
nej fy.. annat om det satt som chipmärkning på hundar alltså under huden. men inte i hjärnan? tänk om det blir nått fel på det där chippet.:confused:

Fast om det ska förbättra hjärnan så måste det väl sitta i hjärnan, eller i alla fall kopplat till den.

Sandra81
2011-12-18, 14:39
Fast om det ska förbättra hjärnan så måste det väl sitta i hjärnan, eller i alla fall kopplat till den.

Jo jag vet men det låter rätt otäckt..

nickolas
2011-12-18, 16:10
Jag säger absolut inte att jag tror på allt du säger, men Lund verkar onekligen ha forskat en hel del kring detta.

http://svt.se/2.33782/1.2270472/chip_i_hjarnan_mot_depression?lid=senasteNytt_7873 87&lpos=rubrik_2270472

http://www.vetenskaphalsa.se/verkligheten-far-farg-tack-vare-tunn-elektrod/

http://www.vetenskaphalsa.se/dova-som-hor-rorelsehindrade-som-gar-blinda-som-ser-mer-verklighet-an-fantasi/

Fler artiklar:
http://www.med.lu.se/nrc/about_nrc/nrc_in_the_media

De har verkligen hjälpt mig som ja sa, dina artiklar säger mycke, ang djup deppresion o traumatiska händelser, visst så va de till en början men på senare e de andra saker de forskas om,bla smärta,sömnbrist,osv osv, de tar liksom inte slut, mina anhöriga börjar undra varför allt konstigt händer mig gång på gång,ja har tappat så gott all kontakt me mina vänner, bara typ undrar varför dom inte stanna när ja gjorde de mesta rätt o allt fungerade istället för o bryta ner mig på nytt. man känner sig så jäkla liten när man inte kan påverka,