handdator

Visa fullständig version : det kunde ha varit bättre


mangemani
2009-11-20, 20:17
för att sysselsätta tankarna på annat,så tänkte jag göra nått som jag aldrig trodde att jag skulle göra här,(eller någon annanstans heller för den delen),tänkte skapa en journal.
jag är ingen som helst höjdare på det där med att räkna reps eller vikter utan kör på inställningen "är det för lätt,öka vikterna,är det för tungt,LYFT FFS!!"
så det som kommer skrivas här i framtiden kanske kommer se lite huller om buller ut,men jag ska försöka få nån slags ordning på det hela med tiden,please bare with me:).

det jag kan börja med och skriva är att idag så dingade jag 155 i bänk:),lyckades göra 2 reps,hade tänkt att köra på det nu i 1-1½ vecka och sen öka med 5-10 kilo(försöka iaf).
körde även axlar och rygg.
i hantellyft åt sidan så tog jag idag 30 kilos hantlarna,3 reps men den sista blev det lite failure på,men ökning där med ändå:),lär väl ligga på det ett tag iaf.
ryggen körde jag inte så hårt på idag,blev ingen ökning alls,men jag försökte inte heller;)

jontet
2009-11-21, 23:44
bare with me betyder 'ta av dig kläderna med mig', så nu vet du det

Gabriel174
2009-12-06, 20:51
Tror du förstod att han menade bear with me, men haha skoj iaf :)

Ålder, stats?

mangemani
2009-12-07, 20:45
oj,glömt bort min egen tråd:P
28 år
140 kilo
196 lång

ska försöka fylla på med lite stats efter mitt kommande pass

Gabriel174
2009-12-12, 17:15
Update tack :D

mangemani
2009-12-16, 23:47
ok,då ska vi se om jag får till en någolunda bra lista:P

blev bröst/axlar/rygg idag
värmer alltid upp med flyers för bröst
15 kilo*15

bröst:
planbänk: 150*3 + 1 failure
flyers: 37,5*5

axlar:
brukar köra i squat maskinen,man sitter på dynan och pressar upp plattan med armarna,vet inte om övningen har nå namn,så jag skriver squat:D

axel/squat: 110*5
hantellyft åt sidan: 27,5*6 + 1 failure
baksida axlar i cable: 20*7

rygg:
kör så jäkla konstiga övningar för ryggen för tillfället,så jag kan inget namn på någon utav dom
ska ta reda på vad dom heter och sen åtekommer jag.

hmm,vill ha konstruktiv kritik,såg min uppställning utav reps och vikter bra ut?eller ska jag ändra för att göra det mer förståeligare?

Gabriel174
2009-12-17, 23:06
Starka bänkar :)

Gabriel174
2009-12-20, 13:09
Upp! Du kan ju inte glömma bort din journal. Uppdateringar tack

Niskel
2009-12-21, 23:15
Stark bänk.... som människan ovan uppdatering tack :)

Gabriel174
2009-12-27, 01:54
Uppar den för tredje gången då :)

mangemani
2009-12-31, 17:01
ska försöka bli bättre på att skriva i den efter nyår,varit så mycket med familjen osv:P...men jag kan stolt säga att jag igår slog ett nuvarande rekord i bänk,155 kilo:P och utan problem också kan jag väl lägga till;),så det blir nog 170 efter nyår:P
gott nytt år iaf

Gabriel174
2010-01-10, 15:29
Jo precis som ditt journalnamn så kunde uppdateringarna ha varit bättre :D

Upp igen.

Schylander
2010-01-10, 15:31
Brutala bänkar, vad har du för personbästa i knäböj/marklyft och bänkpress? :)

mangemani
2010-01-11, 22:20
likt bänkpress så har jag ej kommit igång med det riktigt än,alltså jag har mest kört enskilda övningar för ben,typ ben spark osv,men i knäböj tar jag just nu 110 som max(eller max och max,har aldrig vågat mej på max i knäböjen),men i squaten tar jag 365,typ 8-10 reps.
marklyft ligger rekordet då jag maxade på 170,men likt knäböj och bänk så har jag kört en massa enskilda övningar.
det är nu på senare tid som jag har satt igång på allvar med dessa basövningar:)

sorry för min väldigt dåliga aktivitet här i journalen,en massa annat tar upp min tid;),men niskel och jag ska börja printa ner allt vi gör i gymmet,så i slutet varje vecka så printar jag ner allt jag har gjort här,måste bara få tummen ur arslet och printa ner nu då:P

Gabriel174
2010-01-12, 21:37
Då väntar vi på nästa uppdatering :thumbup:

Wilt the Stilt
2010-02-06, 19:59
Den här ska jag försöka hålla koll på. Asperger Syndrom Power ;). (läste nån post, i nån tråd, av dig, att du har diagnosen AS. Det har jag med..;))

Romperstomp
2010-03-05, 21:43
Mm de e ja som e stalkern!

stridis
2011-04-18, 20:25
likt bänkpress så har jag ej kommit igång med det riktigt än,alltså jag har mest kört enskilda övningar för ben,typ ben spark osv,men i knäböj tar jag just nu 110 som max(eller max och max,har aldrig vågat mej på max i knäböjen),men i squaten tar jag 365,typ 8-10 reps.
marklyft ligger rekordet då jag maxade på 170,men likt knäböj och bänk så har jag kört en massa enskilda övningar.
det är nu på senare tid som jag har satt igång på allvar med dessa basövningar:)


:confused: Nå du lär ju dra ifrån mig på 5 röda(eller två röda snarare) när du sätter igång med marklyftandet och böjandet men tills dess
http://media.bigoo.ws/content/smile/tongue/tongue_13.gif

Tror du förstod att han menade bear with me, men haha skoj iaf :)

Björna med mig? Äckel där. :MrT:

mangemani
2011-05-14, 16:34
inte för att jag ser nån poäng i det,men here we go..

kan la dra lite nyare stats på mej själv till att börja med.
ålder:30
vikt:upp från 145 till 150
längd:198
käkar:allt som gynnar musklerna och kroppens välmående
tillskott just nu: jack3d,superpump 250(test kör den bara),kreatin,cassein,vitamin/mineral,c-vitamin,b-alanin,EAA,leucin

träningen och dess resultat:
insåg tillslut att mitt gamla gym inte hade vad jag behövde för att utvecklas mer,så jag lämnade det lilla gymmet och började på golds gym,kanske inte det bästa och största gymmet,men långt mycket bättre än mitt gamla.
har känt ökningar i så gott som allt jag har gjort under den senaste perioden,sett att musklerna har börjat att formats mer och mer och kännt ett rejält tryck och explosivitet.

har dock klivit av min höga häst och insett att jag måste ta det lite lugnare i att avancera och få till bättre teknik i vissa övningar,en utav dom är bänkpress där jag har valt att trappa ner lite i för att få upp tekniken lite i,avancerade rätt så fort i den under en period men har nu lagt mej på 170 för att sen ligga där ett tag och få upp reps antalet från 4-5 till åtminstånde 7 och känna till 100% att jag klarar av den vikten utan problem och nån som passar.

i allt annat så avancerar jag bara bra i,grymt nöjd att jag lyckades shocka mej själv genom att göra 7 reps på 150 kilo i dipsen,trodde liksom inte på mej själv i den övningen,men där såg man..får se om man hänger på nå vikter nästa gång eller om man ska ligga kvar på kropps vikten.

annars så trivs jag på det nya gymmet,snubblat över några koloiter där med,dock inga jag pratat med,alla ser så upptagna och stressade ut,men det är ju jag med så det jämnar ut sej:P

träning igen på måndag,längtar som fan:)

mangemani
2011-05-16, 13:32
ny PB i axlar,bröst(ej bänk,flyes övningar) och triceps under mitt hårda och intensiva pass idag.
det nämnvärda var stabila 10 reps på 150kg(kropps vikt) i dipsen i 2 set,kunde lätt ha orkar mer men hade kört en hel del triceps innan,ska värma upp och köra dips direkt under nästa pass,se om man lyckas med 15+ reps.

thats it,over and out

mangemani
2011-05-17, 15:03
intensivt och hårt rygg/biceps och ben pass idag.
ökat åter igen i biceps,ryggen utvecklas,men styrkan kan jag inte säga har blivit nå bättre på sista tiden i ryggen(bara 6 reps på 125kg i chins tex:(),får kötta på ännu mer och hårdare så släpper det nog,det brukar det göra.
benen fick sej en ordentlig omgång idag iaf,brukar inte bli så slut i benen som jag var efter passet,sen blev det springa i trappor efter det också*döööö*.
men nu ska man slänga i sej mängder med mat och låta allt återhämta sej tills morgon dagens hårda bröst,axel och triceps pass.

mangemani
2011-05-18, 09:49
sjukt laddad inför träning,känner redan nu pumpen och den bränande känslan i musklerna utav dom tunga vikterna,hör redan nu dom härliga och tunga tonerna utav canibal corpse på högsta volym i öronen,känner redan nu adrenalinet och den där "in the zone" aka "uppe i varv" känslan...längtar som fan:)
även så sjukt inställd på att jag ska slå 15+ i reps på 150 kilo i dipsen;)

ill be back

mangemani
2011-05-18, 16:43
hyffsat pass idag.
kanske inte ett utav dom bästa,men det dög mer än väl:)
testade på superpump 250 vilket funkade kolosalt bra.
dock så blev det inget nytt rekord i dips,gjorde det klassiska misstaget att tok köra andra triceps övningar och maxa i bänken innan(kunde inte låta bli)=/.
men men,går ju fler tåg.

mangemani
2011-05-18, 19:34
helt otroligt,pumpen och trycket sitter fortfarande i,jag antar att det är från superpump 250 eftersom jag i vanliga fall inte brukar ha tryck och pump så här länge:P..ska våga mej upp på max dos imorgon då jag ska köra biceps,ben och rygg.
ska förbi 450 i squaten hade jag tänkt,samt förbi 42,5 i hantel curl och sen öka på chins repsen lite,men hur som helst,det kommer att bli mycket pain och slit,men i slutändan så kommer jag att vara nöjd för dagen,som vanligt:)

mangemani
2011-05-20, 15:34
underbart bröst,triceps och axel pass idag!
hade enormt tryck och pump i alla musklerna,kändes så nice.
hade inga planer för att maxa idag,men det blevatt man slog rekordet i enarms pushdowns(80kg med handtag och 75kg med "rep",eller linan som går ner till vikt magasinet) och snedbänk där man lätt piskade upp 140*5 i 2 set.
dock kände man lite ångest när man hade tagit det rekordet,man kunde ju lika gärna ha kört vanlig plan bänk idag då det nu kändes så bra,kändes som att jag lätt kunde ha satt ett nytt rekord där med:/,men när man började tänka på det så var man redan så slut...jaja,upp i sadeln igen på tisdag då nästa bröst pass är:)

blev även lite uppåt idag på gymmet...när jag bytte till golds så hade jag lite hopp om att det nu skulle finnas lite större personer där(var bara benrangel på mitt förra gym i bosvedjan),mer muskulösa,att man inte skulle känna sej så jävla "utanför" och störst,men icke,har inte sett en enda person som jag skulle vilja kallaför vältränad där,tills idag....var en,som i mina ögon kan klassas som vältränad,på gymmet idag,hyffsade resultat hade han fått...äntligen nån som ligger i samma klass som en själv där,kändes skönt på nått sätt att veta att det finns fler big boys på golds gym:)

stridis
2011-05-20, 15:40
dock så blev det inget nytt rekord i dips,gjorde det klassiska misstaget att tok köra andra triceps övningar och maxa i bänken innan(kunde inte låta bli)=/.
men men,går ju fler tåg.

Bara att sätta på 50kg i dipbältet nästa gång och köra.*flex*

mangemani
2011-05-20, 15:43
Bara att sätta på 50kg i dipbältet nästa gång och köra.*flex*

fan 200kg i dips?!omg...eller tja,varför inte;)

stridis
2011-05-20, 15:45
Det är bara vikten i bältet som räknas.;) Räknar du med kroppsvikt i böj också eller?

mangemani
2011-05-20, 16:47
Det är bara vikten i bältet som räknas.;) Räknar du med kroppsvikt i böj också eller?

självklart,allt jag lyfter åker med i den totala summan;).
jag har alltså inte lyft nånting då jag klarar flera reps på min kroppsvikt 150 kilo;)?
du måste driva med mej:P?

stridis
2011-05-20, 17:31
7 Dips är ju inte mycket, och maxningar skall ju vara med så mycket vikt som möjligt, finns de som kör hinduböj för repititioner utan extravikt, är det maxstyrka? Nej.

Helt seriös.

mangemani
2011-05-20, 18:42
javisst,maxstyrka ska vara med så mycket vikt som möjligt,men jag har aldrig prövat att maxa på dips,mitt rekord där just nu är 11 reps på 150kg,kanske min maxstyrka ligger på 200kg(eller mer) och då kanske jag klarar 1-2 reps,vem vet,men eftersom jag ej har prövat att maxa,så går jag efter repsen jag klarar så länge,11*150kg,det är rekordet:).
jag får återkomma med resultat av maxning,jag själv blev väldigt nyfiken på min kapacitet i dips då man började prata om det;)

mangemani
2011-05-23, 17:46
börjar veckan med ett kanon pass.
körde lite lätt med T-baren på 100kg för att spara lite ork till chinsen där jag inte heller körde fullt ut men kändes förjävligt bra ändå,mycket skönt tryck och pump:)
nytt rekord för biceps med,både i enarms curl och koncentrations curl:)

imorgon är det maxnings dag i bänken igen samt att jag ska komplettera med mina egna flyes övningar som jag troget har tränat i åratal nu,mmm,känner trycket och pumpen redan nu;)...blir nog ingen maxning i dipsen då jag brukar undvikadips då jag maxat i bänken.
men vem vet,känns det bra så kanske jag kör max där med:P

mangemani
2011-05-24, 19:51
blev ingen maxning i plan bänken idag,blev sne bänk istället där jag åter igen slog rekordet då jag piskade upp 150kg i 2 set.hatar att köra utan pass då jag ska maxa,min sambo kom senare till gymmet,men det gick hur bra som helst ändå:)

körde sen min favorit för bröst,en slags flyes övning i cable crossen(med ryggen mot en platta) som typ är en blandning utav hantel press och vanliga flyes...tror nästan jag fick det bästa trycket i bröst musklerna någonsin efter att jag först slog mitt gamla rekord(upp från 37kg till 40kg) i 2 set och sen verkligen kötta sönder bröstet genom att gå ner 15 kilo och där köra strikta flyes och min favorit övning i superset.

poserade sen lite och jag kan säga så här,brukar aldrig ge mej själv beröm,men när jag idag posade så tänkte man "DAMN!",blev verkligen imponerad över det jag såg.

triceps övningarna bestog idag enbart utav en hands pushdowns med handtag och med rep/lina.
med handtag så tog jag rekordet(upp från 65kg till 70kg),men med rep/lina så ligger jag på samma vikt fortfarande(50),kanske kan klara mer där om jag börjar att köra med rep/lina och sen handtag,jaja,inte vet jag,får la testa någon gång.

axlarna håller jag inte reda på så noga,men jag ökade i militärpressen iaf,det vet jag,tror det var med 10kg.

thats it for today,tillbaks imorgon med ben,biceps och rygg:)

mangemani
2011-05-26, 15:46
rekordet i curl med rak stång tog man igår(85kg,4 reps i 2 set),så koncentrerat som det bara gick och biceps höll fan på att sprängas kändes det som enorm kontakt fick man.
dock så blev chinsen lidande utav detta,inte nog med att man hade sånt jäkla tryck i underarmarna så gick en hel del utav energin till rekordet.
men inte blev man nere utav det,upp i sadeln igen och mördade ryggen i T-baren på 115kg.

idag blev det ett lätt pass för bröst,triceps och axlar,plan bänken körde jag bara på 150kg följt utav härliga flyes tills brösten höll på att sprängas.
triceps fick sej en rejäl omgång med där jag körde på lätta en arms pushdown på 50kg,helvete vilket tryck och pump:)
axlar körde jag lite lätta militär presser och lätta drag åt sidan,härlig känsla att få pump och tryck där man nästan aldrig får nån pump:)

i morgon blir det chins samt T-baren igen,ska se om man lyckas ta nå rekord där,biceps får det bli lite lättare i,är nöjd på den fronten för denna vecka,men benen ska jag inte visa nån nåd för;)

mangemani
2011-05-27, 14:03
inge rekord idag,blev ett lugnt "stroll in the gym" pass,körde på medel tunga vikter och fokuserade mej till 100% på kontakt med muskeln.
skön och nästan "mäktig" känsla man hade både i biceps och ryggen då man satte på sej jackan efter passet,kände verkligen hur latsen töjde ut jackan och att armarna riktigt fyllde ut ärmarna samt att man verkligen gick upprätt då man hade kört vekrygg samt benen på det:P
ska nog ta en ny bild på ryggen min,den jag har som avatar börjar bli lite gamal och bredden på ryggen och tjocklecken på axlarna har vuxit en hel del sen dess;)
får se vilka skills jag har med mobil kameran,kan hända att jag slänger upp framifrån och från sidan med,får se.

nu ska man trycka i sej mängder med mat under helgen och riktigt "känna" hur musklerna växer;)

mangemani
2011-06-01, 19:43
bah,nu börjar man att komma efter igen med uppdaterandet:P
jaja,jag hoppar över dom 2 senaste dagarna genom att summera ihop det lite och säga att det har gått jävligt bra;)

dagens pass,bröst,triceps,axlar och ben(blev lite tids press under senaste rygg/biceps passet så benen mördade man idag istället).
väldigt intensivt pass men samtidigt väldigt lätt.
bänken gick jävligt bra,samma flyes,pushdowns ökade jag åter igen i och axlar lyckades man också öka i.
försökte mej på dips i slutet av passet(ja,jag lär mej aldrig) vilket inte gick så bra eftersom jag var rätt så trött i musklerna,men en 9 på kroppsvikten orkade man med iaf:).
benen orkar jag inte gå in på i detalj,nöjer mej med att säga att det blev ökningar där med:)

imorgon vila men åter igen på gymmet på fredag:)

mangemani
2011-06-03, 17:45
extremt hårt bröst,triceps,biceps,rygg och axel pass idag(kommer köra så här på söndag med).
nytt rekord i enarms pushdown igen(upp 5kg),biceps orkade inte riktigt i slutändan så där blev det inge rekord,dock slog jag rekordet i chins(upp 10kg),i bänken blev jag lite frustrerad då alla stänger(ja det är så typiskt) var upptagna just då jag skulle köra,så det blev i smithen istället,har aldrig maxat i smithen förut men jag lyckades med 145kg(5 reps) och skulle nog ha orkat mer.
i en arms latsdrag i maskin(vilket jag öppnade upp passet med) blev det nytt rekord på 90kg(6 reps och 2 set) har dock aldrig maxat i den då jag alltid kör den som opener inför varje rygg pass,så jag vet inte vad jag är kapabel till när det gäller den.
när det gäller axlarna så blev det bara rotator övningar idag på 35kg(den låga vikten beror på att jag var aningen slut då axlar var det sista jag körde).
sen blev det mest små övningar,inget att nämna,inget rekord eller nått.

var så nära att ta kort idag i slutet utav passet,men jag var så uppe i varv samt att sambon och hennes brorsa stog och stampade med fötterna och ville åka(var där typ 2½ timme) så jag glömde helt enkelt bort det.

som jag har sagt tidigare,jag är väldigt dålig på att ge mej själv beröm,men speglade mej själv bakifrån idag och såg bredden på ryggen samt vingarna och kan lugnt säga att när man såg detta så tycker man bilden jag har på min rygg som avatar just nu VERKLIGEN är gamal,ser fan liten ut där:P

mangemani
2011-06-05, 14:26
kanon pass idag!
gick dit skit tidigt med sambon,hennes brorsa och en vän till dom,var nada folk på gymmet och det kändes skönt att för en gång skull slippa blängsylte fjantarna och ha hela gymmet för sej själv:)..var ett par som klev in lite senare in i passet,men som såg livrädda ut då dom kom in i cable cross rummet där man var och återvände till sina små silver hantlar i rummet dom nyss tränade i,konstigt folk finns det*screwy*

blev samma som i fredags,förutom axlar som jag redan tyckte fick sej rejält med stryk i hantel pressen samt rygg övningarna.
enda nämnvärda är att jag åter igen körde hantel press(övningen som helt dog då jag började att stadigt och fort avancera i bänken),still got the power,piskade lätt upp dom största hantlarna som dom har där på golds,lite synd att dom inte har större=/,men men.
inge dips,inge bänk,fokuserade mej mest på att köra övningar som man ej kan göra då det är full packat med folk som står i kö och stressar en och jag är mer än nöjd,tog jävligt bra alla övningarna.
jo just ja,chinsen lyckades jag med en hel del mer reps i,ingen vikt ökning,bara mer reps,vilket kändes i vingarna sedan:P

lyckades även ta 2 kort på mej,dock så var jag för trött och fokuserad mej inte på posingen så det blev helt fiasko samt att min kamera på mobilen inte är den bästa,så jag avstår nog från att posta dom...sambon skulle däremot knäppa några på mej med sin mycket bättre kamera,so ill get back on that one.

så,nu blir det vila imorgon och sen hoppar man tillbaks på mitt ordinarie schema på tisdag:)

mangemani
2011-07-03, 15:31
inget nytt att berätta,ökar i min medel snabba takt och mår bara bra.

efter en intressant tråd där medusa klev in och styrde upp det hela,så har jag helt lagt om mitt schema.
tränar nu 2 övningar tungt och 2 övningar lätt,4*3 på tungt och 10-12*3 på lätt och tränar då:
mån: bröst/axlar
tis: biceps/mage
ons: vila
tors: triceps/ben
fre: rygg

har funkat kanon bra,känns som att musklerna får rejält med träning då man hinner att verkligen fokusera sej på musklerna samt att man fått mer struktur på det hela.

har insett en sak också,jag är i dagsläget som en asiatisk skådespelare som man har tyckt har haft enorma muskler då man såg hanses filmer under ens uppväxt.
bolo yeung som man kan se i fighting filmer som double impact,bloodsport osv.
har jämfört mej själv och det stämmer,snäppet mer fett än vad han hade i double impact plus att jag är längre,sen ja,sen ser jag ingen mer skillnad(mer än att han ser kinesisk ut),vi tom har samma "i dont care/im not afraid" stil/look då vi traskar runt:P
jag fann det bara fascinerande att den skådespelaren man tyckte då var en utav dom största man hade sett,är den man nu ser i spegeln:P

LeBron
2012-02-11, 19:49
likt bänkpress så har jag ej kommit igång med det riktigt än,alltså jag har mest kört enskilda övningar för ben,typ ben spark osv,men i knäböj tar jag just nu 110 som max(eller max och max,har aldrig vågat mej på max i knäböjen),men i squaten tar jag 365,typ 8-10 reps.
marklyft ligger rekordet då jag maxade på 170,men likt knäböj och bänk så har jag kört en massa enskilda övningar.
det är nu på senare tid som jag har satt igång på allvar med dessa basövningar:)

sorry för min väldigt dåliga aktivitet här i journalen,en massa annat tar upp min tid;),men niskel och jag ska börja printa ner allt vi gör i gymmet,så i slutet varje vecka så printar jag ner allt jag har gjort här,måste bara få tummen ur arslet och printa ner nu då:P

155kg bänk, 110kg knäböj.

Kolo är inget discohäng!! :D