handdator

Visa fullständig version : Rakning!


Bailah
2009-11-20, 19:19
Tjo, tänkte bara kolla med er om ni har några tips på rakning. Har testat alles och jag får alltid små små utslag. Var jag än rakar mig. Nja förutom kanske precis under polissarna och på sacken. Annars är det utslag deluxe :(

har testat allt från den billigaste rakhyveln till den dyraste, Rakmaskiner för flera tusen och för och efterkrämer. Först värma upp huden sen efter rakning kyla ner för att porerna ska stänga sig osv osv.. I've tried it all. Får ju köra trimmer överalles... Men det är ju inte lika snyggt :(

Så har ni några tips eller är jag fucked? :O

isato
2009-11-20, 19:26
Jag tror du kan vara fucked för det är jag. Rakar jag ända in på huden svänger alla min skäggstrån inåt. Ända lösningen är att trimma. Drygt i början att inte kunna raka sig till "speciella tillfällen" för då såg man förjävlig ut i ansiktet, helt svullen och röd. Tur att jag klär i skäggstubb :D, det gör du säkert också.

Bailah
2009-11-20, 19:28
Har absolut inga problem med att trimma mig i ansiktet, bara snyggt tycker jag. Men när det kommer till uhm, andra delar av kroppen där man verkligen inte vill ha små utslag så är det bull haha!

isato
2009-11-20, 19:34
Har absolut inga problem med att trimma mig i ansiktet, bara snyggt tycker jag. Men när det kommer till uhm, andra delar av kroppen där man verkligen inte vill ha små utslag så är det bull haha!

Aha. Övriga kroppen har jag inga problem med :D.

Gabriel174
2009-11-20, 19:46
Fick höra av någon polare att han använder "veet", som kanske är för kvinnor - men det funkade för honom.

Bailah
2009-11-20, 19:53
Testat veet och det blir som en snabb rakning men håret växer ut lika snabbt. Då testar jag veet bara på överkroppen dock. Vet inte vart din polare kör det

Snobbe
2009-11-20, 19:58
Testat veet och det blir som en snabb rakning men håret växer ut lika snabbt. Då testar jag veet bara på överkroppen dock. Vet inte vart din polare kör det

Jo men får du utslag av veet?

Iaf har du testat bra after shave lotions och pre lotions och allt vad det finns? Jag hade problem som fan men när jag rakar mig rätt och har bra lotions på så får jag oftast inga problem.

Bailah
2009-11-20, 20:03
Jao tyvärr får jag utslag av det oxå. Inte överallt men på vissa ställen ja. Har testat en del pre och after. Kan du rekomendera någon bra som funkar för dig?

Kryss
2009-11-20, 20:07
Bra utrustning är A och O.

Börja använd raktvål/kräm & rakborste, mycket bättre än allt färdigt lödder på tub.
Sen en bra rakhyvel till det, själv använder jag en basic merkur sen i somras och mina rakningar är bättre än någonsin.

Sen som du hintade om innan att värma upp innan, perfekt att raka sig efter en dusch.

Jag kan rekommendera http://www.youtube.com/user/mantic59 för mycket bra videos om rakning.

ryss
2009-11-20, 20:07
Jao tyvärr får jag utslag av det oxå. Inte överallt men på vissa ställen ja. Har testat en del pre och after. Kan du rekomendera någon bra som funkar för dig?

Pratar vi nedre regionerna? hade lite samma förut, men kör jag med raklödder och byxor som INTE skaver mot där det brukar vara hår brukar det går bra. Värst är när du rakat dig, har byxor som skaver mot, inte skönt + blir rött och sådär. som sagt raklödder löste mina problem :p t.o.m. engångsrakhyvlar funkar utan problem

Mr.Sarkastisk
2009-11-20, 20:11
Vaxa?

Catstyle
2009-11-20, 20:12
Grymt bra:

http://www.productdose.com/images/custom/shavers/Philips_Bodygroom.jpg

willis
2009-11-20, 20:12
Apoteket har ett jättebra intimvårdskit. Billigt och funkar hur bra som helst.
Efterkrämen kan även med fördel appliceras på halsen osv om man lätt får rakfinnar där.

Gabriel174
2009-11-20, 20:57
Testat veet och det blir som en snabb rakning men håret växer ut lika snabbt. Då testar jag veet bara på överkroppen dock. Vet inte vart din polare kör det

Nedre regionerna.

Bailah
2009-11-20, 21:36
Vetefan om ja vågat köra veet där nere, står på tuben att det inte e rekomenderat så :p
Och maskiner kan jag inte använda alls, det är nog det värsta!

Brukar köra shavin cream när jag duschar å styr upp överkroppen och the lower regions. Men det stämmer brukar alltid ha ett par tighta boxers som 'stör' och då blir det rött å ser ut som att hårsäckarna blir irriterade :O

isato
2009-11-20, 21:39
Vetefan om ja vågat köra veet där nere, står på tuben att det inte e rekomenderat så :p
Och maskiner kan jag inte använda alls, det är nog det värsta!

Brukar köra shavin cream när jag duschar å styr upp överkroppen och the lower regions. Men det stämmer brukar alltid ha ett par tighta boxers som 'stör' och då blir det rött å ser ut som att hårsäckarna blir irriterade :O

Varför funkar inte maskin där nere?
Dessa brukar ju lämna nån mm. En bodygroomer har jag till ansiktet och det funkar fint. Dock använder jag bara "trimm-bladen" på sidorna.

Bailah
2009-11-20, 21:40
Jo trimmern funkar där nere utan problem, men vill ju ha det som det såg ut när jag var 5. Shaven haven !

Bailah
2009-11-20, 21:40
Syftar inte på sizen nu, selfdefense och ownage !

Snafu
2009-11-20, 22:05
Ålder? Kan ha relevans, det var värre när jag var yngre. Skulle föreslå att du provar ställa dig i duschen och inte börja raka dig förren 5 minuter. Låt vattnet mjuka upp hårstråna. Med värmen sväller ansiktet lite och när du rakar blir det inte lika nära huden och på så sätt kanskedu kan undvika röda märken.

Bailah
2009-11-20, 22:09
Är så jag brukar göra.. Men ansiktet är inte så stort problem för det har jag mer el mindre gett upp hoppet på. Och gillar faktiskt ha lite stubb ;)

Är 27 förresten. Är mer överkropp och nedre delar som är problemen.

Kan vaxa men tar tid som fan, gör ont så inihelvete och så växer det ut snabbt ändå :(