handdator

Visa fullständig version : Ind-15


snarlik
2009-11-20, 19:13
Ny produkt från EISELT. Vad tror ni?

Pepz
2009-11-20, 19:15
ptja ger väl samma fantastiska resultat som duravol....

EiseltUK
2009-11-21, 09:36
Det är andra aktiva ämnen än vad som finns i Duravol.

Tabbe
2009-11-21, 09:48
ptja ger väl samma fantastiska resultat som duravol....

:d

Cerberus
2009-11-21, 14:47
kanske nice o ha i deffen nu

Symphony Flex
2009-11-21, 15:05
Sammanfattning om IND-15™
Unikt ämne som inte liknar något annat du tidigare testat!
Snabb och effektiv höjning av det kroppsegna testosteronet!
Ökar det fria testosteronet 215% mer än placebo på 12 timmar!
Ökar totaltestosteronet 258% mer än placebo på 12 timmar!
Vetenskapligt bevisat effekt som visar förbättrad kroppssammansättning efter 8 veckor!
Kan användas i kombination med andra kosttillskott.
Ej dopingklassat. Kan användas av tävlande!
Dubbelverkande skydd mot onöskade biverkningar av högre testosteronnivåer.

Min fråga är dock hur mycket det verkligen ökar testosteronet. 250 % mer än placebo säger inte mig så mycket. Finns det några studier på med hur många % ett sockerpiller ökar testot som de grundar sig på? snacka om fog för det gamla ordspråket "tron gör en stark" i så fall :)

Symphony Flex
2009-11-21, 15:10
Min fråga är dock hur mycket det verkligen ökar testosteronet. 250 % mer än placebo säger inte mig så mycket. Finns det några studier på med hur många % ett sockerpiller ökar testot som de grundar sig på? snacka om fog för det gamla ordspråket "tron gör en stark" i så fall :)[/QUOTE]

om jag inte missminner mig helt så trycker en snittnisse ( jag och ni andra dopingfria) ur sig ca: 50 mg testo i veckan. bra att ha i ryggen infor denna diskussion som jag tror och hoppas på.
jag brukar inte dissa eiselt utan gillar överlag deras produkter och använder dem nästan uteslutande. tycker dock att de tyvärr börjar bli lite väl "amerikanska" i sin marknadsföring.
Börjar sälja lite väl mycket på coola namn, snygga förpackningar och nu har de tyvärr också tagit steget mot i mitt tycke tveksam marknadsföring.
synd

KniveN
2009-11-21, 15:17
Sammanfattning om IND-15™
Unikt ämne som inte liknar något annat du tidigare testat!
Snabb och effektiv höjning av det kroppsegna testosteronet!
Ökar det fria testosteronet 215% mer än placebo på 12 timmar!
Ökar totaltestosteronet 258% mer än placebo på 12 timmar!
Vetenskapligt bevisat effekt som visar förbättrad kroppssammansättning efter 8 veckor!
Kan användas i kombination med andra kosttillskott.
Ej dopingklassat. Kan användas av tävlande!
Dubbelverkande skydd mot onöskade biverkningar av högre testosteronnivåer.

Min fråga är dock hur mycket det verkligen ökar testosteronet. 250 % mer än placebo säger inte mig så mycket. Finns det några studier på med hur många % ett sockerpiller ökar testot som de grundar sig på? snacka om fog för det gamla ordspråket "tron gör en stark" i så fall :)

Skulle placebo öka testosteronet? Och varför skulle dom grunda sig på en sådan studie? Finns en länk till studien på hemsidan.

Cerberus
2009-11-21, 15:28
högre testosteron brukar väl innebära sämre insulinkänslighet och därmed mer fettoxidation vid vila o träning?

EiseltUK
2009-11-21, 17:20
Min fråga är dock hur mycket det verkligen ökar testosteronet. 250 % mer än placebo säger inte mig så mycket. Finns det några studier på med hur många % ett sockerpiller ökar testot som de grundar sig på? snacka om fog för det gamla ordspråket "tron gör en stark" i så fall :)


Placebo används för att man ska ha en referenspunkt. Inte sällan ger ju placebo också en effekt.

Symphony Flex
2009-11-21, 18:55
Placebo används för att man ska ha en referenspunkt. Inte sällan ger ju placebo också en effekt.

Helt fantastiskt. Men det intressanda för detta prep är fortfarande hur mycket genomsnittsmannens testosteronproduktion de facto ökar. (ev. placeboeffekter är FULLSTÄNDIGT OVIDKOMMANDE!)
när du ändå är på tråden. varför använder ni er av denna typ av marknadsföring? Varför skriver ni inte ut i er reklam vad som egentligen är intressant? Er reklam ger ju ingen väsentlig fakta för handen!

ponera att placeboeffekten är ytterst liten, 0,01 %. detta skulle ju innebära en i princip obefintlig effekt för detta prep. Att periodisera sin runkande skulle ge mer resultat!

ta nu inte allt det jag skriver personligt. försök istället förstå min indignation och kritik. jag skulle uppskatt vettiga svar på ovan nämnda frågor. Överlag har jag som sagt alltid gillat eiselt och använder nästan uteslutande era produkter.

mvh

EiseltUK
2009-11-21, 19:07
Förstår vad din poäng. % kan man givetvis vrida lite på för att få det att låta bättre.

För att ge dig en bättre bild så ökade det fria testosteronet (indirekt) placebo med 25% och IND-15 med 43% efter 12 timmar. Hade vi som du påstår

Hade vi velat gå på linjen du insinuerar att vi gör (tveksam marknadsföring) hade vi angett resultatet från en direkt mätmetod där skillnaden mellan IND-15 och placebo var 20-faldig, 2030 % för att vara mer exakt.

Symphony Flex
2009-11-21, 19:11
Har försökt läsa studien och förstår faktiskt inte allting. Hjälp mig gjärna ni som vet.

Såhär tänker jag:
Snittgossen har ca: 5.5 l = 5500 ml blod i kroppen.
X antal nanogram x 5500 bör bli den totala förändringen.
(TES: 0.97 ± 2.67 ng/ml, PL: -2.10 ± 3.75 ng/ml; p = 0.018). dessa siffror säger mig inget. vad +- i mitten är får jag inte klart för mig. är det mellan vilka siffror förändringar fanns? svar tack.

Symphony Flex
2009-11-21, 19:14
Förstår vad din poäng. % kan man givetvis vrida lite på för att få det att låta bättre.

För att ge dig en bättre bild så ökade det fria testosteronet (indirekt) placebo med 25% och IND-15 med 43% efter 12 timmar. Hade vi som du påstår

Hade vi velat gå på linjen du insinuerar att vi gör (tveksam marknadsföring) hade vi angett resultatet från en direkt mätmetod där skillnaden mellan IND-15 och placebo var 20-faldig, 2030 % för att vara mer exakt.

ok. jag skrev medan du postade tror jag :)

lättare nu.
tack för svar.

Sniggel
2009-11-21, 22:24
Har försökt läsa studien och förstår faktiskt inte allting. Hjälp mig gjärna ni som vet.

Såhär tänker jag:
Snittgossen har ca: 5.5 l = 5500 ml blod i kroppen.
X antal nanogram x 5500 bör bli den totala förändringen.
(TES: 0.97 ± 2.67 ng/ml, PL: -2.10 ± 3.75 ng/ml; p = 0.018). dessa siffror säger mig inget. vad +- i mitten är får jag inte klart för mig. är det mellan vilka siffror förändringar fanns? svar tack.

Det visar hur pass stort det det värdet före (0,97) varierar mellan deltagarna i den gruppen, och det är +2,67 som mest och -2,67 som minst

Symphony Flex
2009-11-21, 22:33
Det visar hur pass stort det det värdet före (0,97) varierar mellan deltagarna i den gruppen, och det är +2,67 som mest och -2,67 som minst

blir inte mycket klokare nu tyvärr. kanske är jag som är lite seg såhär dags.
värdet före. är det värdet på som finns " naturligt i kroppen" mäts det också i ng/ml?

Sniggel
2009-11-21, 23:04
blir inte mycket klokare nu tyvärr. kanske är jag som är lite seg såhär dags.
värdet före. är det värdet på som finns " naturligt i kroppen" mäts det också i ng/ml?

Letade upp studien för att se mer info...

At weeks 0, 4 and 8 ... hormonal profiles
were assessed

Data are presented as mean ± SD changes from
baseline values

Significant group × time interaction effects occurred over
the eight week period for ... total testosterone
(TES: 0.97 ± 2.67 ng/ml, PL: -2.10 ± 3.75 ng/ml; p =
0.018).

Tolkar jag som att totalt testosteron ökade med 0,97 ng/ml (+-2,67, det ökade inte lika mycket för alla, och för vissa minskade det (0,97-2,67 är ju ett negativt tal)) i gruppen som tog testosurge (TES)
p=0.018 är ett värde som visar hur pass tillförlitligt värdet är, ju lägre siffra desto bättre. Man brukar generellt godkänna resultat där man får p lägre än 0.05 (statistiskt signifikant)
Ökningen är från värdet (normalvärdet kan man väl säga) som uppmättes vecka 0, före de fick testa produkten.

De andra siffrorna (PL: -2.10 ± 3.75 ng/ml; p =
0.018) är för den andra gruppen som fick placebo.

EiseltUK
2009-11-22, 18:54
Våra siffror utgår från en annan undersökning men den där 8-veckors studien visar ju mer eller mindre samma trend på hormonnivåerna.

LJF
2009-11-23, 14:56
Förstår vad din poäng. % kan man givetvis vrida lite på för att få det att låta bättre.

För att ge dig en bättre bild så ökade det fria testosteronet (indirekt) placebo med 25% och IND-15 med 43% efter 12 timmar. Hade vi som du påstår

Hade vi velat gå på linjen du insinuerar att vi gör (tveksam marknadsföring) hade vi angett resultatet från en direkt mätmetod där skillnaden mellan IND-15 och placebo var 20-faldig, 2030 % för att vara mer exakt.
Placebo ökade T med ca 20% och IND-15 ökade T med ca 40% om jag förstått rätt.
D.v.s. T ökade med ca 20% mer än placebo!? Så vad man kan förvänta sig är ca 20% mer T jämfört om man inte använt IND-15?
(T = fritt testoseron)

EiseltUK
2009-11-23, 15:41
Placebo ökade T med ca 20% och IND-15 ökade T med ca 40% om jag förstått rätt.
D.v.s. T ökade med ca 20% mer än placebo!? Så vad man kan förvänta sig är ca 20% mer T jämfört om man inte använt IND-15?
(T = fritt testoseron)

Nej IND-15 ökade T med 200 % mer än placebo vid de värden du anger, dvs en fördubbling. 20 + 20% är 24. ;)

mangemani
2009-11-23, 16:53
äh,placebo eller inte,jag beställde hem en 12 veckors kur,kul att testa:)

frambogir
2009-11-23, 17:11
Jag har beställt en burk. Vi får se vad det ger!

Sleipnir
2009-11-23, 17:40
äh,placebo eller inte,jag beställde hem en 12 veckors kur,kul att testa:)

Jag har beställt en burk. Vi får se vad det ger!

Var köper ni produkten ifrån?, jag har letat på de flesta svenska webbshoppar för kosttillskott men inte hittat den :confused:

Sleipnir
2009-11-23, 17:47
Det var inget, hittade den :em:

Dan_the_man
2009-11-23, 18:12
Nej IND-15 ökade T med 200 % mer än placebo vid de värden du anger, dvs en fördubbling. 20 + 20% är 24. ;)

Tillbaka till matteböckerna, en fördubbling är en ökning med 100%! ;)

LJF
2009-11-23, 19:10
Nej IND-15 ökade T med 200 % mer än placebo vid de värden du anger, dvs en fördubbling. 20 + 20% är 24. ;)

Jag kan gå med på att ÖKNINGEN var 100% mer än placebo, d.v.s ökade placebo med 1 enhet och IND-15 med 2 enheter är det 100% mer i IND-15 gruppen.
Men utgår man att utgångsvärdet är 10 enheter och man i placebo då får 11enheter och i IND-15 får 12 enheter. Så känns även 100% mer än placebo ganska beige eftersom ökningen från utgångsvärdet bara är 20%.
Det låter klart bättre med 200% eller 2000% procent ;-)

Sverker
2009-11-23, 19:25
Hur kan en placebo påverka testosteronets löslighet i blodet:confused:

Borde det inte vara ett nollvärde där ?

Cerberus
2009-11-23, 20:03
hur är det med bieffekter? Jag har prövat novedex xt bl.a och jungle warfare och jag minns att novedex gjorde mig sjukt deprimerad(och jag var redan i en depressiv fas, tar medicin för detta).

Finnar och dylikt bryr jag mig inte om.

EiseltUK
2009-11-23, 21:19
Tillbaka till matteböckerna, en fördubbling är en ökning med 100%! ;)

Jo du har rätt men 200% syftade egentligen inte på ökningen i procent utan hur många procent 40 är av 20. Kanske uttryckte det fel i o m att jag skrev fördubbling.

EiseltUK
2009-11-23, 21:21
hur är det med bieffekter? Jag har prövat novedex xt bl.a och jungle warfare och jag minns att novedex gjorde mig sjukt deprimerad(och jag var redan i en depressiv fas, tar medicin för detta).

Finnar och dylikt bryr jag mig inte om.

I o m att produkten både funkar som en aromatashämmare och 5a-reduktashämmare så är du ganska välgarderad. Novedex innehåller väl ATD om jag inte minns fel och det är ganska många som reagerar negativt på det.

KniveN
2009-11-23, 23:01
Hur kan en placebo påverka testosteronets löslighet i blodet:confused:

Borde det inte vara ett nollvärde där ?

Ja, med det var väl under en 8 veckors träningsperiod, kan det kanske öka testot?

suit up
2009-11-26, 15:45
Placebo används för att man ska ha en referenspunkt. Inte sällan ger ju placebo också en effekt.

Min fråga är ju dock om Ind-15 ger en markant ökning fritt test + hämmar östrogenet i kroppen blir det inte i princip som en ATD då? och kommer det inte anses som doping och kommer inte ett urintest visa detta?
Jag menar kommer ju bli en väldigt onormal säkning av östrogenet och onormal ökning av testot...eller?
mvh/Johan

snobbenunge
2009-11-26, 17:09
När dem jämför med placebo kanske dem menar effekten på testosteronet hos dem som tog IND-15 samt Placebo var X% mer hos dem som tog ind-15. Dem menar antagligen inte att placebo ökade testosteronet så markant.

EiseltUK
2009-11-26, 19:42
När dem jämför med placebo kanske dem menar effekten på testosteronet hos dem som tog IND-15 samt Placebo var X% mer hos dem som tog ind-15. Dem menar antagligen inte att placebo ökade testosteronet så markant.

Givetvis. I den studie som är offentlig ökade inte testosteronet hos placebogruppen, utan sjönk. Det är i en annan 12-timmars undersökning som placebogruppens testosteron ökade något (vilket sannolikt i varje fall delvis beror på naturliga fluktuationer i kroppens testosteronproduktion) men IND-15 ökade ganska rejält mycket mer.

EiseltUK
2009-11-26, 19:48
Min fråga är ju dock om Ind-15 ger en markant ökning fritt test + hämmar östrogenet i kroppen blir det inte i princip som en ATD då? och kommer det inte anses som doping och kommer inte ett urintest visa detta?
Jag menar kommer ju bli en väldigt onormal säkning av östrogenet och onormal ökning av testot...eller?
mvh/Johan

Det blir inte en onormal sänkning eller höjning.... snarare en optimering inom ramen för vad som är normalt. IND-15 skyddar främst från att ökningen av testosteron aromatiseras och påverkar inte den normala produktionen av östrogener så mycket. Tror inte att det finns någon risk för en framtida dopingklassning med tanke på att produkter härstammar från bockhornsklöver som är en vanlig krydda och djurfoder. Skulle i så fall vara om produkten bidrar till mirakulösa ökningar. :D

mangemani
2009-11-26, 22:22
jahopp,första kapslarna på väg ner i magen nu:P
återkommer efter en tids användning:P

Cerberus
2009-11-27, 02:58
ska bli kul o höra hur många nya Ronnie Colemans Ind-15 kommer odla fram nu!!

EiseltUK
2009-11-27, 10:22
ska bli kul o höra hur många nya Ronnie Colemans Ind-15 kommer odla fram nu!!

Det är fettförbränning som är att förvänta i första hand.

Seduced
2009-12-03, 09:01
Hur fungerar fettförbränning samtidigt som muskelbyggande? Kan man verkligen minska på kroppsfettet "samtidigt" som man lägger på sig massa?

snobbenunge
2009-12-03, 09:22
Hur fungerar fettförbränning samtidigt som muskelbyggande? Kan man verkligen minska på kroppsfettet "samtidigt" som man lägger på sig massa?

Mer testosteron = mer frisättning av fett vad jag förstått.

Dreas
2009-12-03, 09:32
Hur fungerar fettförbränning samtidigt som muskelbyggande? Kan man verkligen minska på kroppsfettet "samtidigt" som man lägger på sig massa?Genom näringstiming runt passet och se till att äta proteinrikt ger det en bra förutsättningar för det hela iaf.

Seduced
2009-12-04, 08:04
Någon insatt som kan förklara detta?

Kischen
2009-12-04, 08:30
Någon insatt som kan förklara detta?

Näringstiming är t ex att du fastar under dagen, för att sedan äta ditt dagsbehov under x antal timmar efter träningspasset. Tanken är att helt enkelt få i sig mat för att bygga så mycket muskler som möjligt och lägga på sig så lite fett som möjligt.

Seduced
2009-12-04, 08:54
Näringstiming är t ex att du fastar under dagen, för att sedan äta ditt dagsbehov under x antal timmar efter träningspasset. Tanken är att helt enkelt få i sig mat för att bygga så mycket muskler som möjligt och lägga på sig så lite fett som möjligt.

Skulle man inte vara katabol under hela dagen då?

Kischen
2009-12-04, 09:11
Skulle man inte vara katabol under hela dagen då?

jo, men du har alltid stunder där du är katabol. Det man vill uppnå är att den anabola fasen är större än den katabola.

Grandmaster kan ge bra svar om periodisk fasta.

Seduced
2009-12-04, 14:13
Någon anledning till varför det ska tas bäst på kvällen?

"DOSERING: Ta 2-3 kapslar IND-15™ dagligen på kvällen, både träning- och träningsfria dagar i upp till 12 veckor."

EiseltUK
2009-12-04, 17:06
Någon anledning till varför det ska tas bäst på kvällen?

"DOSERING: Ta 2-3 kapslar IND-15™ dagligen på kvällen, både träning- och träningsfria dagar i upp till 12 veckor."

I studierna har man tagit kapslarna på kvällen. Kan ju även funka vid andra tillfällen också men det är inte testat.

Seduced
2009-12-04, 17:10
I studierna har man tagit kapslarna på kvällen. Kan ju även funka vid andra tillfällen också men det är inte testat.

I studien har de testat med 500mg testosurge, på förpackningen står det 2-3 tabletter vilket blir 600-900mg testosurge, finns det någon studie på att 900mg skulle vara bättre än 500mg? Vart ligger gränsen på effektivitet? Någon studie bakom det måste de väll finnas då de har tagit fram ett rekomenderat intag?

Kallingen
2009-12-14, 10:07
Någon som upplevt effekt? :)

EiseltUK
2009-12-14, 20:48
I studien har de testat med 500mg testosurge, på förpackningen står det 2-3 tabletter vilket blir 600-900mg testosurge, finns det någon studie på att 900mg skulle vara bättre än 500mg? Vart ligger gränsen på effektivitet? Någon studie bakom det måste de väll finnas då de har tagit fram ett rekomenderat intag?

Runt 800 mg är tydligen optimalt.

Kallingen
2009-12-17, 00:35
Kan man ta IND-15 och Duravol samtidigt?

Duravol tas ju innan träning, och IND-15 på kvällen.

mangemani
2009-12-17, 00:37
Kan man ta IND-15 och Duravol samtidigt?

Duravol tas ju innan träning, och IND-15 på kvällen.

jag gör det,har inte märkt av nå negativt utav det,så kör på:)

Kallingen
2009-12-17, 01:08
ok, kan EiseltUK bekräfta kanske? :)

När vi ändå är inne på dessa tillskott, jag har kört 2burkar Duravol nu (ca 60dagar) och tänkte ta en paus i ca 4 veckor, är det en bra ide? Eller kräver de bara en "uppstarts-period" av detta ämne igen?

Har förövrigt väldigt positiva erfarenheter av Duravol, gått ner 4kg och ökat mer än vanligt, utan att direkt göra några andra förändringar i kosten. :)

Muaytudd
2009-12-17, 11:25
La en beställning. Eiselt har alltid haft bra produkter enligt mig, så får se om de fortsätter med den stabila trenden. *popcorn*

EiseltUK
2009-12-17, 19:03
Kan man ta IND-15 och Duravol samtidigt?

Duravol tas ju innan träning, och IND-15 på kvällen.

Ja det ska gå att använda dem samtidigt men jag avvaktar med att göra en generell rekommendation tills vi har fler kunder som testat.

Kallingen
2009-12-17, 21:08
Ja det ska gå att använda dem samtidigt men jag avvaktar med att göra en generell rekommendation tills vi har fler kunder som testat.

fler kunder som testat? Vad får man för de? :naughty:

Cerberus
2009-12-17, 23:40
snart har hela kolozzeum blivit huge som Coleman, det är vad jag förväntar mig ifrån Ind-15!

snobbenunge
2009-12-27, 13:03
Hur lång tid tar det innan nivåerna stabiliseras till normala efter avslutat användande?

Muaytudd
2010-01-04, 13:08
För tidigt att säga ngt om träningsresultat men sexdriften har ökat några snäpp. Nästan som att man vore 16 igen :cool:

wo0ord
2010-01-31, 17:41
Bump! någon som tycker produkten är kanon / kalkon? :)
60 kapslar i en burk..3 x 7 = 21, 1 burk = 3 veckor? många burkar isåfall...

Kallingen
2010-02-01, 11:59
Bump! någon som tycker produkten är kanon / kalkon? :)
60 kapslar i en burk..3 x 7 = 21, 1 burk = 3 veckor? många burkar isåfall...

Jag fick kraftig ökning av stora finnar, främst i nacken och på ryggen, samt ökad sexdrift ett par snäpp. Slutat använda det efter ca 1 vecka p.g.a. att jag inte tyckte att alla finnar var värt det.
:(

Anton Fräs
2010-02-01, 12:12
Funderar på köp, fler som har prövat produkten och har åsikter?

wo0ord
2010-02-01, 15:23
Jag fick kraftig ökning av stora finnar, främst i nacken och på ryggen, samt ökad sexdrift ett par snäpp. Slutat använda det efter ca 1 vecka p.g.a. att jag inte tyckte att alla finnar var värt det.
:(

Åfan, det med finnar låter inte alls som nån hit. Men det kanske varierar sig från person till person? vore ju tråkigt och få det i ansiktet dock.

Kallingen
2010-02-01, 15:24
Åfan, det med finnar låter inte alls som nån hit. Men det kanske varierar sig från person till person? vore ju tråkigt och få det i ansiktet dock.

Kanske var lite otydlig i mitt tidigare inlägg, läs mindre bölder på rygg och nacke och ganska stora i ansiktet också. Men det är nog ganska svårt att undvika med testo-höjare, rätta mig om jag har fel.

wo0ord
2010-02-01, 15:28
Kanske var lite otydlig i mitt tidigare inlägg, läs mindre bölder på rygg och nacke och ganska stora i ansiktet också. Men det är nog ganska svårt att undvika med testo-höjare, rätta mig om jag har fel.

Jag som läste snabbt och fel, hmm då kanske man får ta och tänka om på köpfronten av den produkten då. Helt rätt, men finns det ingen medel som lindrar finnar och dyl? finns det inget man kan göra åt det?

Kallingen
2010-02-01, 15:33
Vet faktiskt inte, men tror inte det. Finnarna kommer liksom innifrån och är helt klart orsakade av testohöjningen. Men vi alla kan ju reagerar olika, så jag säger inte att det händer alla.

WHITEFOLKS
2010-02-01, 17:04
Varför måste det vara en höjning av testosteron som orsakar finnarna?

EiseltUK
2010-02-01, 19:57
Jag som läste snabbt och fel, hmm då kanske man får ta och tänka om på köpfronten av den produkten då. Helt rätt, men finns det ingen medel som lindrar finnar och dyl? finns det inget man kan göra åt det?

Pantotensyra (panthotenic acid/ Vitamin B5) sägs ju vara bra.

wo0ord
2010-02-03, 20:36
Pantotensyra (panthotenic acid/ Vitamin B5) sägs ju vara bra.

Mkay, inte typ basiron eller n¨t sånt i den stilen?

Anton Fräs
2010-02-07, 22:08
Bump, några fler som har testat/märkt av effekter?

Fatcan
2010-02-12, 15:06
Så ind-15 innehåller aromatshämmare och en 5 alfareduktashämmare? Hur pass starka är dessa? Ind-15 kanske är effektivt mot håravfall åtminstone? :D

EiseltUK
2010-02-13, 10:39
Så ind-15 innehåller aromatshämmare och en 5 alfareduktashämmare? Hur pass starka är dessa? Ind-15 kanske är effektivt mot håravfall åtminstone? :D

Aromatas: 9.44 µg/mL (IC50)
5a-Reduktas: 2.95 µg/mL (IC50)

Fatcan
2010-02-13, 13:55
Det säger mig ingenting...

BobaFett
2010-02-13, 14:21
De har alltså lagt in nåt medel som gör att man får finnar så att man ska dra en paralell till steroider och tro att det funkar, smart drag faktiskt ;)

wo0ord
2010-02-13, 14:42
Testat denna produkt i typ 10 dagar, och jag känner redan på mig nu att det var ett nedköp, bullshit produkt. återkommer om 2 veckor

EiseltUK
2010-02-13, 18:09
Testat denna produkt i typ 10 dagar, och jag känner redan på mig nu att det var ett nedköp, bullshit produkt. återkommer om 2 veckor

På tio dagar händer inte mycket. Jag brukar rekommendera 8 veckor till att börja med.

EiseltUK
2010-02-13, 18:10
De har alltså lagt in nåt medel som gör att man får finnar så att man ska dra en paralell till steroider och tro att det funkar, smart drag faktiskt ;)

Jag har inte fått en endaste finne så det är nog individuellt.

EiseltUK
2010-02-13, 18:14
Det säger mig ingenting...

Det är inte så kraftfull verkan jämfört med syntetiska grejer men sannolikt tillräcklig för att minska risken för oönskade bieffekter av produkten för de flesta.

haa
2010-02-13, 20:41
Någon under 20 som testat IND-15?

Huskvarna
2010-02-14, 11:55
Hej!

Är det någon som har märkt av styrkeökning främst då i bänkpress?

MVH
Jörgen
Huskvarna

mangemani
2010-02-14, 12:09
min fulla "kur" är snart över.
jag har ökat i allt,MEN,jag kan omöjligt säga om det är ind-15 som ligger bakom det eftersom jag käkar en del andra tillskott samt käkar som en häst.
skulle tippa på att ind-15 inte ligger bakom det och om det nu är inblandat,så är det nog en väldigt, väldigt liten procent isf.
det jag kan säga om ind-15 sen jag började med det är detta:
mer hårväxt(skägg osv)
finnar
humöret

thats it
kommer inte köpa detta igen nu när min 5:e burk är slut.

pclillen
2010-02-14, 12:56
min fulla "kur" är snart över.
jag har ökat i allt,MEN,jag kan omöjligt säga om det är ind-15 som ligger bakom det eftersom jag käkar en del andra tillskott samt käkar som en häst.
skulle tippa på att ind-15 inte ligger bakom det och om det nu är inblandat,så är det nog en väldigt, väldigt liten procent isf.
det jag kan säga om ind-15 sen jag började med det är detta:
mer hårväxt(skägg osv)
finnar
humöret

thats it
kommer inte köpa detta igen nu när min 5:e burk är slut.

Känns som om bieffekterna är antydan till att det funkar som det är meningen. Tror inte gemene man känner sin kropp tillräckligt eller kan avgöra vad som gör vad. (nu kanske inte du är gemene man iofs, :P). Men hur som så är det där rätt vanliga effekter av testohöjande tillskott om jag vet rätt? :)

zztop
2010-02-25, 00:01
Är ökad hårväxt en reversibel effekt, d v s om man nu får ökad hårväxt så är frågan om den minskar till "normal" nivå sen igen. Hårsäckarna har väl typ cykler om 3 månaders aktivitet. (har jag fått berättat)
Om man fått ökad hårväxt av testoprodukter går den hårväxten tillbaka sen eller har man för alltid fått en grövre "matta" resten av livet?

Är 30+ om det spelar roll?

wo0ord
2010-03-10, 10:11
Om man missar en kur en dag, ska man ta dubbla dagen efter då?

wo0ord
2010-03-10, 18:04
bumpppp

Cerberus
2010-03-10, 23:05
hur grova är ni nu?

wo0ord
2010-03-15, 17:43
Om man missar en kur en dag, ska man ta dubbla dagen efter då?

Bumpabumpa

wo0ord
2010-03-17, 20:04
Bumpa

:Virro

wo0ord
2010-03-30, 18:09
bump, kommentarer, åsikter osv? inne på tredje burken nu

Bite
2010-03-30, 20:40
bump, kommentarer, åsikter osv? inne på tredje burken nu

Vad tycker du själv, har du upplevt att det gett någon effekt?

EiseltUK
2010-03-31, 16:26
Om man missar en kur en dag, ska man ta dubbla dagen efter då?

Nej fortsätt som vanligt.