handdator

Visa fullständig version : 3g mobil


Gosti123
2009-11-19, 20:33
Någon som kan tipsa om en snygg, bra 3g mobil som inte kostar över 3,5k?

Wayfaerer
2009-11-19, 23:10
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=447681

p1r
2009-11-20, 00:12
Varför vill man ha en 3g?

dt06mj2
2009-11-20, 00:17
Varför vill man ha en 3g?

Det undrar jag med, är tydligen inte så insatt så att jag fattar det.
Köpte själv en mobil nyss utan 3G och den har funkat nice.

hahavaffan
2009-11-20, 00:18
Varför vill man ha en 3g?Den frågan var befogad 2003/2004, nu är det tvärt om. Idag har dessutom majoriteten av alla mobiltelefoner 3G-stöd.

Det ger mycket högre överföringshastighet, och öppnar således upp för en rad möjligheter. Jag upplever även att det går att ringa med bra ljudkvalitet med sämre mottagning än med GSM.

gondie
2009-11-21, 16:26
varför skulle man inte ha 3g? som tidigare nämnt ger det högre överföringshastigheter. Bättre täckning, internet i mobilen, bättre ljudkvalitet osv !

Humbucker
2009-11-21, 17:00
Fråga:

Jag har ett vanligt Tele2 mobilabonnemang, och en telefon som har både GSM och 3G. Frågan är, tjänar jag något på att aktivera 3G-funktionen? Har alltid haft den avslagen. Behövs nåt speciellt abonnemang till det?

Jag har Tele2 Kompis eller vad fan det heter.

tsp
2009-11-21, 17:19
Fråga:

Jag har ett vanligt Tele2 mobilabonnemang, och en telefon som har både GSM och 3G. Frågan är, tjänar jag något på att aktivera 3G-funktionen? Har alltid haft den avslagen. Behövs nåt speciellt abonnemang till det?

Jag har Tele2 Kompis eller vad fan det heter.

Batteriet tar slut ungefär dubbelt så fort. Om du är ute i skog/mark har du sämre mottagning med 3G.

Gosti123
2009-11-21, 18:59
Själv trodde jag man hade bättre mottagning med 3g? Det var därför jag funderade på att skaffa en.

raZmus
2009-11-21, 19:01
Köp en iPhone, lite beroende på om 3,5k är med eller utan abb.

Svaret är egentligen en iPhone oavsett. Helst en 3Gs. Någon som inte haft den förstår inte varför enligt erfarenheter.

drakfelt
2009-11-21, 19:14
Köp en iPhone, lite beroende på om 3,5k är med eller utan abb.

Svaret är egentligen en iPhone oavsett. Helst en 3Gs. Någon som inte haft den förstår inte varför enligt erfarenheter.

mja det blir ju något dyrare än så.
men iphone är utan tvekan den bästa telefonen som någonsin gjorts, hade inte klarat mig utan den

tsp
2009-11-22, 22:01
Själv trodde jag man hade bättre mottagning med 3g? Det var därför jag funderade på att skaffa en.

Nope. Minns inte hur det funkar exakt längre, men min lärare i Ljudmedier A var en jävel på all sorts teknik, särskilt ljudvågor/radiovågor osv. GSM-telefoner går på långa men smala vågor typ, så ljudkvaliten blir sämre men räckvidden mycket längre. 3G tvärtom, breda vågor men korta. Ifall jag nu inte fått det helt om bakfoten vill säga..

Morty
2009-11-22, 22:15
Nope. Minns inte hur det funkar exakt längre, men min lärare i Ljudmedier A var en jävel på all sorts teknik, särskilt ljudvågor/radiovågor osv. GSM-telefoner går på långa men smala vågor typ, så ljudkvaliten blir sämre men räckvidden mycket längre. 3G tvärtom, breda vågor men korta. Ifall jag nu inte fått det helt om bakfoten vill säga..

Afaik, så sänder de på samma band men använder lite olika tekniker för att få in mera data per kanal och telefon. Jag önskar att jag visste mer om detta.

Dock har du helt rätt i att 3G har sämre räckvidd.

Kimball
2009-11-22, 23:59
Nope. Minns inte hur det funkar exakt längre, men min lärare i Ljudmedier A var en jävel på all sorts teknik, särskilt ljudvågor/radiovågor osv. GSM-telefoner går på långa men smala vågor typ, så ljudkvaliten blir sämre men räckvidden mycket längre. 3G tvärtom, breda vågor men korta. Ifall jag nu inte fått det helt om bakfoten vill säga..

Fast där man inte har GSM-täckning kan man väl ha 3g-täckning? Åtminstone enligt x antal skogskunder :P Men då handlar det ju mer om mastplaceringstur.

Wayfaerer
2009-11-23, 00:29
Ja 3G har kortare räckvidd men det är inte samma sak som att mottagningen är sämre. Du får ju tillgång till alla 3G-antenner utöver alla GSM-antenner som finns.