handdator

Visa fullständig version : Karolinska Sjukhuset


Ingrosso
2009-11-19, 11:33
Hejsan, jag var på SÖS förra veckan och fick en remiss därifrån till Karolinska angående gyno, och nu vill jag veta hur lång tid jag måste vänta innan jag får något svar från Karolinska, är det bara ringa upp dem och fråga?

rooz
2009-11-19, 11:35
Before you try yourself, check kolo:smash:

machine gun
2009-11-19, 11:36
Ring och fråga. De har koll på sina egna väntetider.

Ingrosso
2009-11-19, 12:00
Ring och fråga. De har koll på sina egna väntetider.

Är det bara att ringa receptionen?

King Grub
2009-11-19, 12:01
Annars kan dom väl koppla dig vidare...

machine gun
2009-11-19, 12:01
Är det bara att ringa receptionen?

Förslagsvis ringer du den mottagning du är remitterad till. Kan du inte numret, lär de i växeln kunna koppla dig rätt.

Ingrosso
2009-11-19, 12:02
Tack!

n1tro
2009-11-19, 12:53
Hejsan, jag var på SÖS förra veckan och fick en remiss därifrån till Karolinska angående gyno, och nu vill jag veta hur lång tid jag måste vänta innan jag får något svar från Karolinska, är det bara ringa upp dem och fråga?

haha tror du DOM kommer ringa dig? du måste ringa o vara på så mycket du kan. de har redan glömt din remiss så du vet


mvh "en som vet" di.se

rooz
2009-11-19, 12:56
haha tror du DOM kommer ringa dig? du måste ringa o vara på så mycket du kan. de har redan glömt din remiss så du vet


mvh "en som vet" di.se
:laugh:

Ingrosso
2010-02-07, 13:18
Har väntat sen November nu och dem har fortfarande inte ringt, får ringa imorgon eller någon gång i veckan, grymt dåligt när läkaren säger att han lovar att skicka remiss, kommer jag nu behöva börja om från början gå till Vårdcentralen sen får dem skicka mig vidare osv osv?

King Grub
2010-02-07, 13:21
Du fick rådet att kontakta dom i november, och vad har du gjort? Ingenting?

Ingrosso
2010-02-07, 13:23
Du fick rådet att kontakta dom i november, och vad har du gjort? Ingenting?

Jo, jag ringde dem efter dem 2 veckorna läkaren sa att det skulle ta, då sa dem bara att dem inte visste någonting ännu.

Ingrosso
2010-02-13, 22:21
Har nu pratat med dem på SÖS och dem sa att dem hade skickat remiss till karolinska men att dem inte ville ta emot mig försen jag hade tagit bilder och att dem hade kontaktat min läkare på vårdcentralen den 1a december och bett han höra av sig till mig vilket han inte gjort, så jag kontaktade honom och han fixade en tid på tisdag för att ta foton, som sedan skickas till karolinska tror jag, någon annan som varit med om att man måste ta foton innan man får gå vidare?

Ingrosso
2010-03-30, 22:45
Var på Karolinska idag för bedömning, läkaren sa dock att jag inte skulle opereras eftersom att jag var under det "normala" jag förklara för henne att jag mådde dåligt osv, men hon sa bara nej igen, och sa att jag skulle vänta tills jag fyller 20 och komma tillbaka då om det inte försvunnit.. Funderar på om jag kanske ska kontakta någon privatklinik.

tsp
2010-03-31, 10:46
Var på Karolinska idag för bedömning, läkaren sa dock att jag inte skulle opereras eftersom att jag var under det "normala" jag förklara för henne att jag mådde dåligt osv, men hon sa bara nej igen, och sa att jag skulle vänta tills jag fyller 20 och komma tillbaka då om det inte försvunnit.. Funderar på om jag kanske ska kontakta någon privatklinik.

Eller också väntar du tills du är 20 och ser om det ser bättre ut då? :) Hur gammal är du nu? Samt vad väger du?

Ingrosso
2010-03-31, 13:27
Eller också väntar du tills du är 20 och ser om det ser bättre ut då? :) Hur gammal är du nu? Samt vad väger du?

Vet inte hur jag ska göra. Är 17 just nu, fyller 18 om 3 månader väger runt 69-70 kg.

tsp
2010-03-31, 16:04
Vet inte hur jag ska göra. Är 17 just nu, fyller 18 om 3 månader väger runt 69-70 kg.

Jag har flera vänner som hade lite lite gyno i puberteten, alla utom en blev av med det helt och han som fortfarande har syns det knappt på. Jag har själv också gyno, eller puffy nipples. Alltså inte alls särskilt mycket men det är så att det stör mig och jag mår inte helt bra över det. Så jag förstår din situation, helt klart. För mig har det dock blivit mycket bättre sen jag började träna samt i och med att jag tappar fettvikt förbättras det väldigt mycket. Så om jag var du skulle jag faktiskt lyda rådet du fått och vänta åtminstone 1 år eller 2, det är inte alls omöjligt att det växer bort under den tiden. Du kan även prova att gå ner några kilo ifall du är lite lönnfet, det kan göra underverk. :)

Ingrosso
2010-03-31, 19:16
Jag har flera vänner som hade lite lite gyno i puberteten, alla utom en blev av med det helt och han som fortfarande har syns det knappt på. Jag har själv också gyno, eller puffy nipples. Alltså inte alls särskilt mycket men det är så att det stör mig och jag mår inte helt bra över det. Så jag förstår din situation, helt klart. För mig har det dock blivit mycket bättre sen jag började träna samt i och med att jag tappar fettvikt förbättras det väldigt mycket. Så om jag var du skulle jag faktiskt lyda rådet du fått och vänta åtminstone 1 år eller 2, det är inte alls omöjligt att det växer bort under den tiden. Du kan även prova att gå ner några kilo ifall du är lite lönnfet, det kan göra underverk. :)

Mjo, det är sant.. Jag har dock haft det i cirka 2 år, efter att jag gick ner i vikt från 84 kg till runt 60 kg, hade fortfarande kvar det när efter att jag tappat 24 kg.