handdator

Visa fullständig version : Niklas Mat


shut teh face
2009-11-18, 17:54
Har någon sett denna serie? Jag gillar den starkt iaf. Jag tycker Niklas verkar vara en riktigt entusiastisk kock som gör väldigt trevliga rätter. Mycket bra tips osv.

Heter inte Eddie Vedder Niklas också, de är iaf väldigt lika, och utstrålar ibland samma entusiasm för mat. :D Men är ganska säker att det inte är han...


Kolla på programmet iaf, finns på svt/play!

jompa
2009-11-18, 23:58
Jag har sett hans program :) mycket trevliga!

Cohen
2009-11-19, 15:02
Visst är de bra, men kanske inte bäst. Ibland tycker jag han är lite väl entusiastisk, nästan på gränsen till överspelande. Svårt att säga om han gör sig till eller verkligen är engagerad på riktigt.

Snobbe
2009-11-19, 16:13
sett 4a avsnitt nu efter denna tråd tycker den e riktigt bra.

Eddie Vedder
2009-11-19, 20:34
Det är inte jag:D

Vi stavar annorlunda, han stavar bara med "k" och jag med "ck". Hans program är bra dock, jag gillar hans kärlek till svenska råvaror.:)

Halldin
2009-11-19, 22:05
Han ska vara mysfarbror men jag tycker mest han framstår som väldigt bögig.

Bra program av det jag sett dock. :D

syrén
2009-11-19, 22:11
Åh har ni ätit på hans restaurang 1900? Jag hade en affärslunch där för någon månad sedan. Jättegott och trevlig personal och atmosfär! :)

U-turn
2009-11-20, 11:54
Han är okej men tråkig.
Däremot så tycker jag Per Moberg är bäst av alla tv-kockar.
Hans program är riktigt roliga att kolla på, och inte tillgjorda som vissa är.

shut teh face
2009-11-20, 12:15
Per är riktigt bra också.

Visst är Niklas lite överspelad ibland men jag tycker inte det är något att störa sig på. Jag tycker han är bra.

Vore ju intressant dock att veta om han är så i verkligheten också, typ som Paulus han är ju helt hypad "IRL" också. :D

Cohen
2009-11-20, 12:30
Åh har ni ätit på hans restaurang 1900? Jag hade en affärslunch där för någon månad sedan. Jättegott och trevlig personal och atmosfär! :)

Baren i restaurangen och Kåken tycker jag är ganska trevliga. Riktigt bra (och gammeldags) drinkar som oftast är mycket välgjorda. Kanske lite väl trångt ibland, men det hör ju lite till saken.

Restaurangen var länge sedan jag åt i, men har hört att det i alla fall ska vara ok. Pontus! nedanför på Brunnsgatan tror jag är strået vassare.

Eddie Vedder
2009-11-20, 14:42
Däremot så tycker jag Per Moberg är bäst av alla tv-kockar.
Hans program är riktigt roliga att kolla på, och inte tillgjorda som vissa är.

+1

Han är kung! Ingen gör så grym mat som han, grymma mängder mat gör han också och det gillar jag.:D

isterbuk
2009-11-20, 15:03
Han är okej men tråkig.
Däremot så tycker jag Per Moberg är bäst av alla tv-kockar.
Hans program är riktigt roliga att kolla på, och inte tillgjorda som vissa är.

+1 Den karln är ju helt underbar!

944RS
2009-11-20, 16:00
Däremot så tycker jag Per Moberg är bäst av alla tv-kockar.
Hans program är riktigt roliga att kolla på, och inte tillgjorda som vissa är.

Näe, fy fan. Har så otroligt svårt för den människan. Maten han gör är säkert jättebra men att se och lyssna på honom går bara inte.

Kaka
2009-11-20, 16:45
Burduse Morberg gillas, svettig och skön.

Men Sjön Suger på Kanal 9 är i en klass för sig. http://kanalnio.se/web/kanalnio/program/sjonsuger

Finns på Kanal 5 play:
http://www.kanal5play.se/program/sj%C3%B6n%20suger

Cohen
2009-11-21, 14:07
Per Moberg tycker jag känns betydligt mer tillgjord än de flesta andra. Programmet är visserigen ganska bra ändå, men hela hans sätt att vara tycker jag ligger närmare skådespeleri än något annat.

Floyd var i så fall mer naturlig, om än hans mat kanske inte var så rolig alltid.

CrazyJoeDavola
2009-11-23, 19:21
+1

Han är kung! Ingen gör så grym mat som han, grymma mängder mat gör han också och det gillar jag.:D

Japp han är bäst, har hans bok också :) Riktig husmanskost och inget jävla larv. Gillar hur han jobbar i köket också, slänger grejer hej vilt :D Sedan har han en bra syn på matlagning också tycker jag, hans jaktprogram är trevliga också. Rotfrukterna odlar han och djuren skjuter han :) Jättebra program.

Ashenshugar777
2009-11-25, 15:24
Japp han är bäst, har hans bok också :) Riktig husmanskost och inget jävla larv. Gillar hur han jobbar i köket också, slänger grejer hej vilt :D Sedan har han en bra syn på matlagning också tycker jag, hans jaktprogram är trevliga också. Rotfrukterna odlar han och djuren skjuter han :) Jättebra program.

Jag gillar hans pajdegar! Om han skulle vinna 1 miljon för en bra pajdeg skulle han endå inte klara det! :D