handdator

Visa fullständig version : Tips på ny mobiltelefon?


Quzham
2009-11-17, 14:47
Tjena!

Jo jag behöver en ny telefon för min sony ericsson k810i har gått sönder, har haft den i ca 3 år.
Så jag har inte sån stor kolla på vad för mobiler på marknaden idag som är bra och dåliga :smash:

Har ni nåt förslag på ny mobil?
Vad för mobil har du? är du nöjd med den?

Är lite intresserad av en touch mobil, men vet inte om dom är så bra. Och framförallt vilken touch mobil ska man ha, det finns så många att välja bland *gah!*

Tacksam för hjälp! :D

Snafu
2009-11-17, 14:50
iPhone. Enda som suger är att den inte stödjer flash.

Quzham
2009-11-17, 14:55
iPhone. Enda som suger är att den inte stödjer flash.

Den kostar ju rätt mycket vel 6000kr och uppåt? :smash:

martikainen
2009-11-17, 15:03
HTC hero blir min nästa telefon, (om det inte kommit någon annan intressant innan februari)

Mr.Cosybear
2009-11-17, 15:03
Enda telefonserien jag egentligen gillar är Sony ericssons walkmanmobiler, inte de varianter som är tjocka utan de som är av tunnare slaget och som inte har "flipp" för att få fram knappsatsen. Anledningen till att jag gillar dem är för att de är små, men inte för små, lång batteritid, och för mig helt problemfria.

Pata
2009-11-17, 15:10
HTC Hero, eller nån annan Android telefon. iPhone har inte en chans.

Mr.Cosybear
2009-11-17, 15:16
HTC Hero, eller nån annan Android telefon. iPhone har inte en chans.

Lust att utveckla varför?

Kristus
2009-11-17, 15:17
Iphone så klart, Windowsmobiler är på tok för ogenomtänka och Androidmobiler behöver få mogna ett år till.

Scratch89
2009-11-17, 15:25
Enda telefonserien jag egentligen gillar är Sony ericssons walkmanmobiler, inte de varianter som är tjocka utan de som är av tunnare slaget och som inte har "flipp" för att få fram knappsatsen. Anledningen till att jag gillar dem är för att de är små, men inte för små, lång batteritid, och för mig helt problemfria.

Kul att du säger problemfria, när det är rätt så ordentligt konstaterat att just de Sony Ericssonmodeller du nämner (t.ex W610i, K660i osv) är ordentligt problematiska. Mer eller mindre alla modeller har fått rapporter om att de börjar starta om sig själva, frysa, gå segt osv.

Lösningen är väldigt enkel; uppdatera programvaran som finns på hemsidan. Problemet; det första som börjar krångla är glappet till kabeln, vilket gör det rätt jobbigt att uppdatera.

pragmatist
2009-11-17, 15:27
Jag är mycket nöjd med min Hero, men skulle antagligen vara lika nöjd med en iPhone när det kommer till kritan. Några andra telefoner finns inte på kartan för tillfället känns det som.

Nyback
2009-11-17, 15:29
HTC hero heldre än Iphone

varför? för att iphone känns so last year ;)

Dreas
2009-11-17, 15:36
Nokia 5800, sitter och funderar på att köpa den nu då min Viewty är ett steg ifrån ett fritt fall från 5m höjd!

Civilrätt
2009-11-17, 15:38
Iphone.

Pirko
2009-11-17, 15:47
Lust att utveckla varför?

Du kan göra så mycket mer med en android telefon. Det går att ändra, i princip, allt på en Android telefon. Massa mer schyssta apps, osv.

Civilrätt
2009-11-17, 15:47
ev. skulle jag kika lite åt xperia x10 när den kommer, den kan nog bli lite intressant.

Gabber
2009-11-17, 15:56
Har en HTC Magic, grymt rolig o bra telefon, att en IPHONE är bäst är bara skitsnack, båda är bra och det är smaken som får avgöra.

Du är knappast låst med en Androidmobil, nackdelen är att det inte finns lika många appz/spel men i nån artikel stod det ju att det inte är många som används för Iphone, dvs det är mycket skit där ute.

Även i Market(Appstore) finns mycket skit men det är ju för att JAG inte använder.

Ang batteritid o sånt så har jag endast märkt att om GPS är på ALLTID så tar batteriet slut snabbare såklart. Men vem går runt med GPS på on hela tiden.

Den är grymt bra kan jag tillägga med Google Maps, i Malta gick jag med den hela tiden och det var så kul :)(för folk med 0 lokalsinne)

Annat är väl att den är integrerad med Gmail så du har alltid den tillgänglig, du har Picasa som kan ladda upp från mobben till nätet.

Allt annat skit som facebook, twitter o sånna klienter finns o funkar asbra.

Själv har jag skype i den nu o ringer utomlands när jag vill för typ lokaltaxa.

Enda problem jag har är blåtand men det är oxå fixat nu med program som finns, har inte haft tid med den.

Pris o sånt vet jag inte, har via Tre och det funkar kanon.

Piranha
2009-11-17, 15:58
HTC Touch HD eller kommande HD 2.

Displayen smiskar lätt I-fön och om det är så är utevecklingen av android till den i stort sett klar.

Pelle2
2009-11-17, 16:26
Du kan göra så mycket mer med en android telefon. Det går att ändra, i princip, allt på en Android telefon. Massa mer schyssta apps, osv.

Synd bara att den laggar och inte är i närheten så användarvänlig som Iphone. Visst det finns telefoner som är tekniskt bättre än Iphone, men fortfarande är sämre telefoner.

Alox
2009-11-17, 16:32
Kapar tråden med en fråga, hoppas det är okej.

Jag letar efter en ny mobil. Kriterier:

Sony Ericsson
Max ca 2200 kr
Ska ha "konversationsläge" för sms.

Någon som har något tips?

Arnesson
2009-11-17, 16:32
Nokia 5800, sitter och funderar på att köpa den nu då min Viewty är ett steg ifrån ett fritt fall från 5m höjd!

Min flickvänn har en sådan och jag saknar min iPhone bara jag kollar på den. Användarvänligheten spelar i olika ligor enligt mig.

Jag är nöjd med min iPhone. Dock kan jag nämnatvå negativa saker:
1. Batteritiden är extremt dålig (ladda varje natt).
2. Kameran är dålig.

Jag har ej testat Hero och co så kan ej göra en jämförelse.

rooz
2009-11-17, 16:34
Enda telefonserien jag egentligen gillar är Sony ericssons walkmanmobiler, inte de varianter som är tjocka utan de som är av tunnare slaget och som inte har "flipp" för att få fram knappsatsen. Anledningen till att jag gillar dem är för att de är små, men inte för små, lång batteritid, och för mig helt problemfria.

Jobbar du med att kränga Sony mobiler?

Säger HTC, Hero eller Magic. Iphåne is not my cup of prottepulver.

Gabriel174
2009-11-17, 16:35
Jag har en w890i. Tycker att den är helt okej, jag behöver inge touch eller en massa. Problemet är dock att den gillar att starta om lite då och då, och ljudet är inte det högsta. Annars är den väl hyfsad, och kostar runt 2000 nu har jag för mig.

Dreas
2009-11-17, 16:38
Min flickvänn har en sådan och jag saknar min iPhone bara jag kollar på den. Användarvänligheten spelar i olika ligor enligt mig.

Jag är nöjd med min iPhone. Dock kan jag nämnatvå negativa saker:
1. Batteritiden är extremt dålig (ladda varje natt).
2. Kameran är dålig.

Jag har ej testat Hero och co så kan ej göra en jämförelse.Ja, jo, men jag har inte råd med eller vill ta mig råd att köpa en Iphone.

Tror det kan vara ett steg i rätt riktning ifrån min Viewty iaf.

melancoolio
2009-11-17, 16:43
Nokia 5630 xpressmusic.

Orka ha en stor klump i fickan! Denna är liten billig och smidig och man slipper ha en extra mp3-spelare. Kameran suger rejält om man nu använder sig av den.

Super_Johan
2009-11-17, 17:30
Jag håller på som bäst också och kikar på nya mobiler. Mina krav är att den skall vara billig, ha gps, mp3 spelare, kamera och bra batteritid. Lutar mot denna för tillfället. Ca 1800-1900 kr, lite svår att få tag i för tillfället bara, har inte blivit fullt launchad än. Känns väldigt prisvärd.

Nokia 5230


http://prylkoll.se/wp-content/uploads/nokia-5230-white.jpg

Mr.Cosybear
2009-11-17, 17:39
Kul att du säger problemfria, när det är rätt så ordentligt konstaterat att just de Sony Ericssonmodeller du nämner (t.ex W610i, K660i osv) är ordentligt problematiska. Mer eller mindre alla modeller har fått rapporter om att de börjar starta om sig själva, frysa, gå segt osv.

Lösningen är väldigt enkel; uppdatera programvaran som finns på hemsidan. Problemet; det första som börjar krångla är glappet till kabeln, vilket gör det rätt jobbigt att uppdatera.

Jobbar du med att kränga Sony mobiler?

Säger HTC, Hero eller Magic. Iphåne is not my cup of prottepulver.

Jaha där ser man, sa som sagt utifrån min egen erfarenhet så jag har väl haft tur, faktiskt aldrig hänt mig att de startat om sig eller fryst eller dylikt. Glappet med kabel känner jag dock igen, hänt flera gånger, fast då var det inte på telefonsidan utan kabeln.

Och nej jag är inte ute efter att kränga SE telefoner... Har bäst erfarenhet av dem och då specifikt walkmanserien. Alla kan inte gilla allt helt enkelt.

Scratch89
2009-11-17, 17:44
Jaha där ser man, sa som sagt utifrån min egen erfarenhet så jag har väl haft tur, faktiskt aldrig hänt mig att de startat om sig eller fryst eller dylikt. Glappet med kabel känner jag dock igen, hänt flera gånger, fast då var det inte på telefonsidan utan kabeln.

Och nej jag är inte ute efter att kränga SE telefoner... Har bäst erfarenhet av dem och då specifikt walkmanserien. Alla kan inte gilla allt helt enkelt.

Jag håller med dig. Om de inte krånglar så är det faktiskt riktigt fantastiska mobiler. Har haft två stycken nu som de senaste mobilerna, och hade de inte krånglat hade jag inte ens bytt den första.

Nyback
2009-11-17, 17:48
[QUOTE=Gabber;3993010]
Enda problem jag har är blåtand men det är oxå fixat nu med program som finns, har inte haft tid med den.QUOTE]

fattar inte heller mig på min HTC och bluetooth ? jag mena jag får som inte till de, fattar inte hur man skickar nått över via bluetooth eller ta emot :P
måste sätta mig in de där snart


råka sudda för många tecken då jag citera :P

Nyback
2009-11-17, 17:49
[QUOTE=Gabber;3993010]
Enda problem jag har är blåtand men det är oxå fixat nu med program som finns, har inte haft tid med den.[QUOTE]

fattar inte heller mig på min HTC och bluetooth ? jag mena jag får som inte till de, fattar inte hur man skickar nått över via bluetooth eller ta emot :P
måste sätta mig in de där snart

vart nå cp då jag citera :P

Larsson
2009-11-17, 18:57
Ja, jo, men jag har inte råd med eller vill ta mig råd att köpa en Iphone.

Tror det kan vara ett steg i rätt riktning ifrån min Viewty iaf.

Jag har en 5800 och kan faktiskt inte rekomendera dig att köpa den. Mjukvaran är under all kritik. Helt värdelös scrollning i listor vilket tex gör telefonboken bökig att använda.

Om du ska ha en nokia så kolla hellre på Nokia n97 mini eller kommande X6. Visserligen är mjukvaran den samma men den är förbättrad så du scrollar på samma sätt som i iPhone, vilket gör telefonen mer lättanvänd.

Dreas
2009-11-17, 19:00
Jag har en 5800 och kan faktiskt inte rekomendera dig att köpa den. Mjukvaran är under all kritik. Helt värdelös scrollning i listor vilket tex gör telefonboken bökig att använda.

Om du ska ha en nokia så kolla hellre på Nokia n97 mini eller kommande X6. Visserligen är mjukvaran den samma men den är förbättrad så du scrollar på samma sätt som i iPhone, vilket gör telefonen mer lättanvänd.Ah, då fick jag det ännu svårare då.

N97 är alldeles för dyr för mig, 5k är inget som lockar då man är fattig student.

pragmatist
2009-11-17, 20:15
Jag tror inte det är så bra att snåla om man vill ha en touch-mobil, då är det en bättre idé att köpa en bra konventionell modell. En dålig touch-mobil är bara källa till frustration, även en riktigt bra (som Hero eller iPhone) är sämre än knappmobiler på vissa saker och då vill det till att touchfunktionerna är så pass mycket bättre att det uppväger.

ante
2009-11-17, 20:19
Kika på Nokia E52. Vet inte riktigt om det är vad du vill ha, men den känns vettigt prissatt och det enda på den som verkligen är kasst är kameran. Verkar vara en bra telefon.

rooz
2009-11-17, 20:21
Kika på Nokia E52. Vet inte riktigt om det är vad du vill ha, men den känns vettigt prissatt och det enda på den som verkligen är kasst är kameran. Verkar vara en bra telefon.

+1, trevlig sak det där.

simme-
2009-11-17, 20:33
iPhone, helt klart värt pengarna!
Behöver inte kosta så mycket heller, köpte min iPhone 3G på blocket för 4000kr bra skick.

Kimball
2009-11-17, 20:37
Den kostar ju rätt mycket vel 6000kr och uppåt? :smash:

Njae, köper du en 3G 8GB (som jag tror fortf. finns i sortimentet?) hamnar du på ett kontantpris runt 4700:- tror jag ungefär exkl. abg. såklart.

Nokia 5800, sitter och funderar på att köpa den nu då min Viewty är ett steg ifrån ett fritt fall från 5m höjd!

Som nämnt innan, köp den inte. Tristare mobil finns inte, man blir bara gravt irriterad över att den inte är så responsiv som man önskar (kanske inget man lägger märke till om man inte har ngt annat att jämföra med men..). Kolla på antingen HTC Hero eller iPhone är mitt tips, har fortf. inte hittat en annan mobil med lika trevlig touch-funktion. Inte lekt med mobiler sedan i somras nu dock.

Du kan göra så mycket mer med en android telefon. Det går att ändra, i princip, allt på en Android telefon. Massa mer schyssta apps, osv.

Bah, du kan göra det mesta med din iPhone om du önskar att pilla också, krävs bara en simpel jailbreak som inte fuckar upp någonting och bara ger dig trevliga fördelar! Önskar man kan man fixa så gott som identiskt Android-tema också, varför man nu skulle önska det men still :) Och apps/spel finns det väl ingen mobil som slår iPhone på? Mycket skit, självklart, men guldkornen är underbara.

Min flickvänn har en sådan och jag saknar min iPhone bara jag kollar på den. Användarvänligheten spelar i olika ligor enligt mig.

Jag är nöjd med min iPhone. Dock kan jag nämnatvå negativa saker:
1. Batteritiden är extremt dålig (ladda varje natt).
2. Kameran är dålig.

Jag har ej testat Hero och co så kan ej göra en jämförelse.

Enda gångerna jag behöver ladda varje dag är antingen om jag kör GPSen en längre tid eller om jag har push-mail/IM-funktioner igång, annars laddas den var 3-4e dag vid normal användning utan att ringa allt för mkt, 4-7 dagar om den inte används öht. Men dedär verkar variera en del från telefon till telefon eller nåt.

Kontenta: HTC Hero eller iPhone som nämnts är även mina rekommendationer. Läs på lite var en Android ger dig och jämför sedan med iPhone. Försök ta dig till Mediamarkt eller liknande där (jag tror?) man kan testa mobilerna och se hur de känns osv. Kommer alltid finnas fanboys (likaså jag för iPhone I guess) så det är ju bäst att skaffa en egen uppfattning kring det hela :)

När du väl valt mobilen rekommenderar jag starkt att skaffa nåt liknande invisible shield / best skins ever för att skydda telefonen mot en hel del och märks knappt av!

Arnesson
2009-11-17, 20:40
Enda gångerna jag behöver ladda varje dag är antingen om jag kör GPSen en längre tid eller om jag har push-mail/IM-funktioner igång, annars laddas den var 3-4e dag vid normal användning utan att ringa allt för mkt, 4-7 dagar om den inte används öht. Men dedär verkar variera en del från telefon till telefon eller nåt.


Du har inte 3GS? För jag måste verkligen ladda varje natt om man inte bara låter den ligga.

Kimball
2009-11-17, 20:53
Du har inte 3GS? För jag måste verkligen ladda varje natt om man inte bara låter den ligga.

Njet, har en 3G jag med ljusstyrka på skärmen @ ~40% konstant. Enda gången batteriet verkligen dränerats var när jag skulle testa animerad bakgrund, tog nog 2-3h för batteriet att gå från 100% -> 10%.
Verkar som det är fler 3GSanvändare som klagar på batteritiden... skumt. Eller så har det bara med användandet att göra. Wifi/3gporrsurf 2-3h/dag kanske? xD

Arnesson
2009-11-17, 20:55
Njet, har en 3G jag med ljusstyrka på skärmen @ ~40% konstant. Enda gången batteriet verkligen dränerats var när jag skulle testa animerad bakgrund, tog nog 2-3h för batteriet att gå från 100% -> 10%.
Verkar som det är fler 3GSanvändare som klagar på batteritiden... skumt. Eller så har det bara med användandet att göra. Wifi/3gporrsurf 2-3h/dag kanske? xD

Visst pillar man mycket på den men alla mina polare med iPhone 3gs säger samma sak så kasst är det :(

Dreas
2009-11-17, 21:02
Du har inte 3GS? För jag måste verkligen ladda varje natt om man inte bara låter den ligga.Vem laddar seriöst inte mobilen varje natt? Det var väl flera år sedan batterierna blev märkbart sämre av att laddas så ofta.

Arnesson
2009-11-17, 21:09
Vem laddar seriöst inte mobilen varje natt? Det var väl flera år sedan batterierna blev märkbart sämre av att laddas så ofta.

Lätt att glömma laddaren om man inte sover hemma och så dör
mobilen. Jag tycker det är ett stort minus.

Dreas
2009-11-17, 21:10
Lätt att glömma laddaren om man inte sover hemma och så dör
mobilen. Jag tycker det är ett stort minus.Ja, då är det en helt annan sak :)

tröskel
2009-11-17, 21:28
Vem laddar seriöst inte mobilen varje natt? Det var väl flera år sedan batterierna blev märkbart sämre av att laddas så ofta.

Jag laddar min ungefär var tredje natt.

Dreas
2009-11-17, 21:40
Jag laddar min ungefär var tredje natt.Varför? Att få slut på batteri är betydligt mycket jobbigare än att stoppa telefonen i laddaren varje natt då man lägger sig.

Kryss
2009-11-17, 23:05
Ptja, jag laddar min 1gång i veckan ca.

Men då har jag inte en flashig touchmobil utan en nokia 3120 classic.

Civilrätt
2009-11-17, 23:09
iPhone, helt klart värt pengarna!
Behöver inte kosta så mycket heller, köpte min iPhone 3G på blocket för 4000kr bra skick.

Köpte min för nått år sedan, en importerad 2g, fungerar sjukt bra när den är "konfigurerad".

KlopFer
2009-11-17, 23:09
Går det köra multitask med en iphone om man jailbreakar den?

tröskel
2009-11-17, 23:16
Varför? Att få slut på batteri är betydligt mycket jobbigare än att stoppa telefonen i laddaren varje natt då man lägger sig.

Sån är jag, "Living on the edge".

Rockhard
2009-11-17, 23:29
Om du bara vill ringa så behöver du ju inte spendera mer än 300 kronor. Tog ett tag innan jag fattade det. Mobiler är skitprylar vet inte hur många jag har haft sönder dom tål ingenting.

Kimball
2009-11-17, 23:33
Går det köra multitask med en iphone om man jailbreakar den?

Har för mig backgrounder blivit porterat till OS 3.X? Ska inte svära på det dock..

Dreas
2009-11-17, 23:41
Sån är jag, "Living on the edge".Haha :D

Griffin
2009-11-18, 01:22
Ja är nöjd med Samsung Jet.den rekommenderar jag

foxx
2009-11-18, 01:54
Nokia 5310 XpressMusic

1300:-

daja
2009-11-18, 07:21
Jag kan inte förstå varför man inte skulle välja Iphone.

Per B
2009-11-18, 08:44
Jag är väldigt nöjd med min Nokia 6720 Classic. Självklart känns den primitiv jämfört med iPhone: jag har haft en iPod Touch (som tyvärr blev stulen), så jag kan jämföra gränssnitten, och det går inte riktigt att jämföra. Men jag var ute efter en robust telefon i tradionellt format, som ligger smidigt och tryggt i jeansfickan, och till det är 6720 kanon. Den har också S60, så det finns massor med applikationer att ladda ner.

Riktigt bra med 6720 är också kartorna och den inbyggda GPS:en, det funkar verkligen kanonbra. Och i Nokias telefoner installeras kartorna, och inte laddas ner "on-the-fly". Och det är bara om man ska använda GPS:en i bilen, med körinstruktioner, man behöver ha en licens (10 dagar ingår dock).

6720 har också en riktigt bra kamera.

Behöver du bara ringa och sms:a kan jag dock rekommendera Nokia 1208 för 300 kr: liten och smidigt, tillförlitlig, och behöver sällan laddas. *flex*

HMB
2009-11-18, 09:04
Jag kan inte förstå varför man inte skulle välja Iphone. För att om man ska använda den som en vanlig mobil, dvs ringa med så är den bland de absolut sämsta telefonerna på marknaden. Lägg till brist på DOA samt det faktum att Apple totalt skiter i alla deras kunder när deras produkter inte fungerar som de ska.

HMB
2009-11-18, 09:09
Lite läsvärt: http://crave.cnet.co.uk/mobiles/0,39029453,49303754,00.htm

hahavaffan
2009-11-18, 09:13
För att om man ska använda den som en vanlig mobil, dvs ringa med så är den bland de absolut sämsta telefonerna på marknaden. Lägg till brist på DOA samt det faktum att Apple totalt skiter i alla deras kunder när deras produkter inte fungerar som de ska.Brist på Dead On Arrival? Är inte det positivt?:confused: I övrigt håller jag med. Men vill man göra mer än att ringa är den über. Därmed inte sagt att jag hade valt den framför en Hero idag.

Civilrätt
2009-11-18, 09:39
För att om man ska använda den som en vanlig mobil, dvs ringa med så är den bland de absolut sämsta telefonerna på marknaden. Lägg till brist på DOA samt det faktum att Apple totalt skiter i alla deras kunder när deras produkter inte fungerar som de ska.

Tur då att Apple:s produkter fungerar som de skall. :D

HMB
2009-11-18, 09:52
Brist på Dead On Arrival? Är inte det positivt?:confused: I övrigt håller jag med. Men vill man göra mer än att ringa är den über. Därmed inte sagt att jag hade valt den framför en Hero idag. Om din nyinköppta applemobil är trasig vid upppack så går det ej att byta ut den på DOA, enda sättet att få den utbytt är att butiken "köper tillbaka" den och ger dig en ny, den gamla skickas på service för ett garantiärende och kommer att säljas som en öppnad produkt. Långt ifrån alla butiker köper tillbaka mobilen. Och ja det finns en hel del iphones som är trasiga vid upppackning.

Edit: Civilrätt, jag ska låta dig vara naiv ;)

William
2009-11-18, 10:59
Är också på jakt efter en ny telefon och har kikat lite på SE Satio. Ngn som har erfarenhet av den? Any thoughts?

Dumbell
2009-11-18, 12:44
N85. Inte touch, inte så värst ny men hands down den bästa lur jag ägt.

Larsson85
2009-11-18, 15:43
Just nu är jag lite sugen på Sony Ericsson Aino

Dreas
2009-11-18, 15:49
Just nu är jag lite sugen på Sony Ericsson AinoTror du ska läsa lite extra om den, en polare var intresserad av den, ända tills han läste om den, då försvann intresset oerhört snabbt, något med touchen och knapparna tror jag var horribelt dåligt.

Dreas
2009-11-28, 16:45
Bump och lån av tråd:

Har kollat runt lite, min smärtgräns går runt 3500-4000

Är denna något att ha http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=482816 ?

HTC Touch2

skeletron
2010-01-04, 23:06
Jag vill också veta vad folk tycker, funderade på att köpa Htc magic men jag hittar inte den svarta att köpa nånstans! Kasst :( Tycker de vita är sanslöst ovackra...



Bump och lån av tråd:

Har kollat runt lite, min smärtgräns går runt 3500-4000

Är denna något att ha http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=482816 ?

HTC Touch2

Morty
2010-01-04, 23:32
Bump och lån av tråd:

Har kollat runt lite, min smärtgräns går runt 3500-4000

Är denna något att ha http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=482816 ?

HTC Touch2

Den är ok. Har den som jobbmobil och den är bra just till det. Skulle mycket hellre ha hero som personlig mobil.

Dreas
2010-01-04, 23:41
Jag vill också veta vad folk tycker, funderade på att köpa Htc magic men jag hittar inte den svarta att köpa nånstans! Kasst :( Tycker de vita är sanslöst ovackra...Kolla på Acer Liquid, den det lutar åt för min del just nu.

Den är ok. Har den som jobbmobil och den är bra just till det. Skulle mycket hellre ha hero som personlig mobil.Okej, Heron har jag kollat på men den lockar inte alls.

Morty
2010-01-04, 23:49
Kolla på Acer Liquid, den det lutar åt för min del just nu.

Okej, Heron har jag kollat på men den lockar inte alls.

Varför hellre touch 2 då? Billigare?

Dreas
2010-01-04, 23:57
Varför hellre touch 2 då? Billigare?Nja, det var HD2 jag tänkte på när jag svarade. Tocuh 2 tyckte jag var snyggare och verkade bra.

Nu funderar jag dock på Acer Liquid, 1ghz snapdragon ifall man rootar den + Android, det får anses okej :D

capture
2010-01-04, 23:59
Vet inte om det stämmer men det ryktas om att googles telefon ska tillkännages imorgon. Den verkar tokintressant.

Dreas
2010-01-05, 00:01
Vet inte om det stämmer men det ryktas om att googles telefon ska tillkännages imorgon. Den verkar tokintressant.Japp, samma telefon som HTC Bravo/Passion.

1ghz snapdragon och Android även där.

capture
2010-01-05, 00:08
Sen det som jag tror är bra med googles egna lär vara att man inte behöver vara orolig om man kommer kunna uppgradera till nyare OS eller inte som det är idag med de som har android.

Dreas
2010-01-05, 00:14
Sen det som jag tror är bra med googles egna lär vara att man inte behöver vara orolig om man kommer kunna uppgradera till nyare OS eller inte som det är idag med de som har android.Kan så vara, man ska tydligen kunna få in Debian på Liquiden iaf, hur det är med andra vet jag inte.

skeletron
2010-01-05, 00:31
Kolla på Acer Liquid, den det lutar åt för min del just nu.

Okej, Heron har jag kollat på men den lockar inte alls.

Jag har faktiskt tittat på den! Den verkar toksnabb! Men den verkar också svår att få tag på svart :S
Det andra jag är lite tveksam över, är att den verkar lite bred, men jag vet inte! Ser lite så ut på diverse filmer på youtube, men har inte känt på den i verkligheten. Annars verkar den grymmers


Googlemobilen verkar onekligen intressant, undrar om den kommer kosta 5000>?

Dreas
2010-01-05, 00:34
Jag har faktiskt tittat på den! Den verkar toksnabb! Men den verkar också svår att få tag på svart :S
Det andra jag är lite tveksam över, är att den verkar lite bred, men jag vet inte! Ser lite så ut på diverse filmer på youtube, men har inte känt på den i verkligheten. Annars verkar den grymmers


Googlemobilen verkar onekligen intressant, undrar om den kommer kosta 5000>?Googlemobilen kommer kosta mellan 5500 och 6500 gissar jag på. Liquiden finns i svart på Expansys tror jag, där är den också väldigt billig, 3500.

Arne Persson
2010-01-05, 00:37
Väntar på min Nokia N900...

skeletron
2010-01-05, 00:38
Jäklar vad billigt den är där, men jag vet inte ifall jag vågar beställa därifrån, med tanke på att det är de franska lagarna som verkar gälla...
Vet inte riktigt hur det skulle bli om den gick sönder, har iofs mest varit tillbehör som jag läst om, men vet ändå inte riktigt om jag vågar :P



Googlemobilen kommer kosta mellan 5500 och 6500 gissar jag på. Liquiden finns i svart på Expansys tror jag, där är den också väldigt billig, 3500.

champion
2010-01-24, 19:47
Funderar på att köpa en "pekmobil" men har ingen aning vad jag ska köpa :(
Är det bökigt att skriva sms?

Är en HTC en bra mobil?

Någon som har mobil med tangentbord och är nöjd med den?

*gah!* Så mycket att välja på så man blir yr *gah!*

capture
2010-01-24, 19:58
Nu har jag tagit kontakt med en kompis i usa som ska skicka en google N1 till mig